1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen
« · 2600434 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
bradberry:
"Men vad värre är, det är hur det ser ut på isen… Sättet man går ut till match idag på indikerar att vi har allvarliga problem med något i truppen…"

Den här till synes proppmätta attityden... är det inte dags att röka ut den?

Farsang: In med Wännström också, så att man kan bänka Blomqvist eller Kvist. Blomqvist lyckades skrapa ihop -18 i skottförsök idag på 12 minuters speltid i 5 mot 5. Att han dessutom får spela i PP säger rätt mycket om hur tunn truppen är.

Lunkan: Ja, Larsson är nog den mest märkliga floppen så långt. Vad är det för fel på karln. Maken till proppmätt spelare få man leta efter.
Och Jordie Benn- bra såklart. Men inte är han nån fysisk härförare.

Rödin-Scott-Kopacka
Benn-Lindstein

Kelleher-vesel-Indrasis
Bertilsson-Kinnvall

Nordh-Larsson-Tärnström
Billins-cukste

Kvist-Ölund- Blomqvist
Larsen-Johannesson

Tycker jag kan vara värt att testa när Ölund och Scott är friska. Det måste vaskas om i kedjorna.

Tror det kan passa bra för Indrasis och Kelleher att få spela ihop med Vesel. Så kan dem spela sin ”skill” hockey tillsammans. samtidigt som han ger dem utrymme och säkerhet för det.

Rödin mår bra av att gneta ihop med Scott och då kan Kopacka vara redo för direktskott hela tiden.

Larsson behöver spela med unga/hungriga så han får tillbaka lite spelglädje.

I brist på glädjeämnen kan vi ranka de tre största besvikelsern.

Jag börjar:
1. Johan Larsson (spelar skadad?)
2. Miks Indrasis (gjord av porslin?)
3. Oliver Tärnström (ska inte vara bärande men det händer verkligen ingenting)

Det börjar kännas som ett sjukt experiment att heja på Brynäs, man hittar ständigt nya sätt att skämma ut sig och sina fans.

Säsong efter säsong står ny tränare efter ny tränare där och snackar om att "det är för dåligt".

Nyp den här skiten tidigt nu och gör de förändringar som behövs, det är ju för fan skamligt hur man lyckas svika sina fans varenda säsong.

Jag är inte aslångt ifrån att snart bara skita i hockey överhuvudtaget, eller sport som helhet för den delen, för jag hejar på en dysfunktionell fotbollsklubb också.

Honken72:
Ja det ska få sparken för absolut ingenting har blivit bättre allt efter säsongen fortgått

Jockster : ”Om coacherna saknar förmågan att ändra spelet/matchbilden..... skall de då få vara kvar för att "vi har sparat allt för många tränare" ?”

Det var just därför jag skrev: men missar vi SHL platsen nu så lär vi inte gå upp på länge.
Alltså ska de få gå trots att vi sparkat en hel drös tidigare.

spolaisen: Ölund och göra mål i samma mening. Känns ovant.

bradberry: Det har gått sämre sedan Benn kom.

Det ”snackades allvar” i omklädningsrummet efter matchen. Legoknektarna gäspade hela vägen till banken.

Vi är här i år igen alltså…

Det är bedrövligt att i allsvenskan spelat nio raka perioder på hemmaplan utan att ha gjort mål. Jordie Benn har inte fått uppleva ett mål i MERP ännu… Det är en skandal i sig.

Men vad värre är, det är hur det ser ut på isen… Sättet man går ut till match idag på indikerar att vi har allvarliga problem med något i truppen…

Honken72:
Varför ser spelet ut som det gör då?
Vems är ansvaret att det är virrigt i egen zon, inga klara linjer i spelet, håglöst framåt, långsamt PP, inga spelare framför mål osv osv osv?
Jo coacherna!!!
Om coacherna saknar förmågan att ändra spelet/matchbilden..... skall de då få vara kvar för att "vi har sparat allt för många tränare" ?

Spelar ingen roll om de så värvar 10 nya spelare om det inte finns organisation och struktur i laget .....

Kalle Kamel: Alla som ger sig f-n på att vinna och kämpar därefter får gärna vara med för mig. Sedan måste vi ha matchvinnande målvakter innan förfallet går för långt. Matchvinnande målvakter typ Ersson som räddade kvar oss i förra kvalet. Målvakter som sprider positiv energi genom att vara täta och inte förlora matcher åt oss. Det är enormt nedbrytande för kämpamoralen. Jag vill påstå att en matchförlorande målvakt kan bryta ned det bästa laget och göra det uselt.

willyyoung : behöver värvas annars, vi kan inte ha ett lag där tredje och fjärdefemman bara är en period där man bara kan hoppas att det inte blir ett i baken

Bolle81:
Nu är det tungt...Ölund-Scott hoppas jag innerligt blir spelklara väääldigt snart.

Ruska om totalt är mitt förslag...tänkte komma med laguppställning men går med på vad som helst bara det händer något...

Tittar fram från skärmskudden och konstaterar att Stisse fick se sitt Brynäs från himlen i gammalt gott slag, så som ha är van att se dem. Att barnen fick kasta in tigrarna i ett powerbreak för att spelarna inte kom till jobbet idag och den obligatoriska målvaktstavlan mot slutet.

Ännu ett fuskbygge av Alcén. Han tillåts först köra ut laget första gången på över 60 år för att sedan få ansvaret att ta laget tillbaka kanske den enda riktigt bra chansen vi får på många många år. Varför?

Ove Myling:
Tänkte på det i powerbreaket i 3:e.
5 spelare som hängde på sargen, o 2 tränare som såg ut att visa varandra TikTok videos på telefon.

Bolle81:
Scott och Öland saknas.
Deras tyngd och förmåga att gå rakt på mål finns inte i dagens Brynäs. Deras förmåga att göra mål direkt eller genom styrningar saknas.
Vi har inte heller några spelare idag, som kan stå i ansiktet på motståndarmålvaken, skymma och störa.
Alibiskotten från dagens forwards från utsidan är lätta att rädda för målvakterna.
Ifall Scott och Öland blir borta lång tid krävs nya värvningar.
Ge en signal till all "knektar" i laget genom att säga upp kontraktet med Limpan. Han har fått sina chanser.

Idag skall alla vara med och ingen utanför

Bolle81: Brynäs var förr ett lag fyllt av vinnarskallar som kunde gå över lik för att vinna. Vad är det nu? Ett gäng slackers som gillar att ta det lugnt och ordna grillkväll?
Vill se vinnarinstinkten lysa ur ögonen på spelarna och att de kämpar järnet varje match. Varje duell, varje meter på plan, varje match ska vinnas. Grillkvällarna får vänta till de lagt av med hockeyn.

bradberry:
"Anton Rödin var också skarpt kritisk till lagets insats:

– Det är inte bra, det är för slappt, för dåliga passningar och vi vinner inga närkamper. Allt är för dåligt, konstaterade han och fortsatte:
– De sköljer över oss gång på gång och vi spelar fast oss. Att vinna närkamper är det enda vi behöver bry oss om just nu."

Deja vu...?

Peja: På de fyra senaste matcherna har vi förlorat tre, mot SSK, Mora o Tingsryd.
Det är något som inte står rätt till. Ett par nyförvärv behövs nu, o blir det ingen bättring framåt jul då är det dags att vi ser oss om efter någon som kan få ordning på spelet.
Vi har sparkat allt för många tränare, men missar vi SHL platsen nu, så lär vi inte gå upp på länge.
Det ska gå att få ut mycket bättre spel med det lag vi har.

gwl: när i helvete ska spelarna ta sitt ansvar,överbetalda jävla clowner. Detta är fan inte ok nånstans,man sitter match efter match och hoppas på något trendbrott,men det finns inte. Ingen glöd ingen vilja och de flesta verkar så jävla ointresserade av att spela överhuvudtaget. 3 raka nollor på hemmaplan är så jävla pinsamt,vi kommer aldrig gå upp i shl med detta värdelösa spel.

Davey85:
Det finns ingen tanke.
Hans spelidé går ut på att toppspelarna skall glänsa och avgöra matcherna och säsongen började faktiskt på det sättet:
Målisarna slängde in puckar i eget mål, totalt kaos i egen zon match efter match med 3 - 4 insläppta varje gång MEN laget gjorde 5 - 6 mål framåt och på så sätt vann dom matcherna och alla problem med icke existerande spelidé, horribla målvakter och kaos i defensiven sopades under mattan/avfärdades som icke problem.

Nu när offensiven inte fungerar så blottas korthusets brutala verklighet och då blottas även coachernas tillkortakommanden då de uppenbarligen är helt oförmögna att få ändringar i spelet.

70-80 talet förbi.. nu är verkligen här 90 talet och fram.. så dåligt.. vi är inte bättre bara och inse... vi tillhör HA...

mk: Tror att Brynäs förstakedja var den kedjan på isen som skapade flera klara chanser. De borde ha gjort mål, men sammantaget är de antagligen seriens bästa kedja och man kan inte förvänta sig att de ska rädda laget i varje match.

Då är jag mer orolig över andrakedjan där Indrasis tyvärr har floppat och Kopacka egentligen bara är bra i powerplay.

Som sagt, förstakedjan är den enda kedjan som har fungerat den här säsongen, om man kollar på den sammantaget.

Sen är det viktigt att förstå att den låga nivån på 3/4-fjärde också gör det svårare för första. De är inte tunga att möta, de fixar inga utvisningar och förstakedjan får väldigt ofta börja sina byten med tekning i egen zon istället för anfallszon. Brynäs låter ofta förstakedjan reda ut tekningar som andra kedjor ordnat i egen zon, vilket knappast är idealisk matchning för vad som antagligen är seriens bästa kedja.

I många matcher är Brynäs förstakedja även den kedjan i matchen, båda lagen inkluderade, som matchas absolut hårdast. Det är inte heller idealiskt varken på kort eller lång sikt, tvärtom borde ju Brynäs inte behöva gå kortare på folk än t.ex Almtuna (som har vadå, 20-25% av Brynäs budget?) när lagen möts. Men faktum är att Brynäs gick hårdare på sina toppspelare än vad AIS gjorde när man möttes och så är det i många matcher.

Hade garanterat blivit mer nerv i slutet om det varit 0-1 istället för 0-2. Blir alltid en viss nerv så länge det bara är en uddamålsledning. Det var Lindbäck som satte spiken i kistan med en ny tavla.

Ove Myling: Helt sant, Brynäs är inte en utmanare för shl platsen.

Finns ingen disciplin, vilja eller spel i vårt lag.
Vi är ett bottenlag och kommer förbli ett bottenlag.
Men sålänge ledningen tjänar bra är det all good right?

Tillbaka till ruta ett.. vi har svårt att spela som ett lag .... märks tydligt...

bradberry: Och detta ska vara ett elitlag med extra stor lönebudget detta år? Det är ju katastrof. Blir det derbyn mot Strömsbro nästa år? Gör något någon. Vad har hänt med vinnarlaget från serien Börje i Viaplay? Sluta skämma ut er och kom igen för h-e.

Ingen skam att torska mot Tälje. Dom är otäcka när de får till den matchbild de tänkt.

Smart av er att ha säsongens svacka redan nu.

KulltorpsOlli: Tycker inte det var en tavla, Lindbäck gjorde ne bra match tycker jag även om sista målet var en tavla. Nu spelade inte det så stor roll men i längden skapar det en osäkerhet när det är återkommande tavlor från våra målvakter.

KulltorpsOlli: tror ingen tycker första målet är en tavla av Lindbäck? Spelarna som gör ett uruselt byte och sätter honom i skiten.

Andra målet är däremot 100% en tavla.

Är Gälla kortare än Kelleher?

vakti2: Var verkligen 0-1 en målvaktstavla? Tycker att det är ett bra avslut när Lindbäck är inne i en sidledsförflyttning.

Ove Myling: helt enig. Och det går väl att hävda att Brynäs har ett helt nytt lag (inklusive tränare) och att många andra lag haft flera år på sig att sätta ett spelsätt. Det var jag själv lite inne på i början måste jag erkänna men ja, jag ser ju ingenting som pekar på att Brynäs blir ett bättre lag ju längre in i säsongen vi kommer. Möjligtvis defensiven (vi släpper inte in 4-5 mål per match) men på bekostnad av att inte göra mål tror jag ingen är glad över det.

Jag önskar ju att Brynäs förmedlade ut lite mer info också. Inte bara "Nu kör vi och hoppas på det bästa". Och vid förlust "Vi vinner nästa gång"...

Gälla säger rätt saker utåt (att han inte är nöjd osv) men det spelar ju ingen roll om ingen lyssnar på honom (spelare eller ledning)? Brynäs trycker mycket på jippon runtomkring vilket är jättefint men hur tänker de kring kräftgången kring att inte göra mål? Kring att vi inte har målvakter som vinner matcher?

Vore kul att höra vad JA tycker att det skaver. Gälla säger väl som vanligt att detta är inte bra. Bla bla bla.
Gör något åt saken innan det barkar åt helvete.

Peja: Nu har du dragit detta med 3-4 kedjorna i 10 inlägg. Vad har 1-2 kedjan för försvar då?
Ska inte dessa leda laget?
Är det 3-4: s fel att inte toppen lyckas att göra 1 mål på 3 matcher?
Limpan gjorde 1! 1 misstag idag. Hur många gjorde 1-2 kedjan?
Sen att det blivit mer nerv i sista minuterna.

Du, tomten kommer inte förrän om 1 månad..

Betyg…

Lindbäck 1
Bertilsson 3
Kinnvall 1
Kelleher 2
Vesel 1
Rödin 2
Lindstein 1
Benn 1
Kopacka 1
Larsson 1
Indrasis 1
Billins 1
Larsen 1
Kvist 1
Blomqvist 1
Tärnström 1
Cückste (?)
Nordh 2
Ohlsson 1
Lindblom 1

Peja: detta är ju ett skämt. Södertälje gjorde en bra match. men vad fan är detta . ja vi tog en tidigt timeout. resultat av den 0. enligt mig så finns det inte många spelare med godkänt Niklas Gällstedt måste vara hårdare detta är ELIT idrot spelarna tjänar bra med pengar.då får man göra rätt för lönen med

Peja: Det måste helt klart in fler forwards, men hittar man en lösning med Indrasis bör det finnas pengar till en klasspelare. Han är bara ytterligare en spelare som gillar att spela på utsida. Brynäs behöver spelare som vinner kampen i boxen.

Men Ölund och Scott tillbaka får vi automatiskt bättre bredd och då kan man krympa istiden för Blomqvist, Tärnström och Nord vilket känns nödvändigt. Då kan dessa återigen fokusera på att göra enskilda bra byten.

Tycker även Cukste borde hänga löst. Han har för lite istid och hans profil blir lite överflödig med både Bertilsson och Benn i laget. Då Billins inte levererar poäng i den omfattning man troligen hoppandes skulle man behöva få in en back med lite starkare offensiv.

Målvaktsfrågan är mer komplicerad. Ska en ny målvakt in måste man nog pensionera Lindbäck. Jag har svårt att se honom ta ett kliv tillbaka och agera backup.

Gavve: alltså Brynäs hade inte en chans mot ssk ikväll. Dom är totalt utspelade och siffrorna är smickrande.

Ssk vinner nästan alla närkamper vilket inte är bra men dom kanske är mer motiverade. Problemet är bara att ssk samtidigt har mer klass än Brynäs.

Ssk bättre på alla punkter. Och det med 2 raka nollor hemma. Nu måste högsta sportsliga ledning markera. Allt annat är tjänstefel

Bratwursten : Brynäs har helt klart sämst kollektivt spel, men jag tror det handlar mycket om hur man har byggt laget. Många andra sportchefer försöker ju bygga lag med 4 starka formationer som gör att laget kan konsekvent tugga på i byte efter byte.

Alcén bygger Brynäs med två tilltänkta toppkedjor och därefter mycket "slask" som man vet accepterar att spela långt ner i hierarkin. Det är precis samma idiotiska typ av lagbygge som förra säsongen och naturligtvis ingenting som man vinner ett slutspel med. Det gick förr i tiden när man spelade på 3 kedjor, men nu måste man ha en helt annan bredd för att lyckas.

Nivåskillnaden mellan Brynäs formationer är ju så enormt stor att de måste spela på helt olika sätt, det finns ingen konsekvens där. Toppkedjorna förlitar sig på individuella prestationer och de andra kedjorna kämpar för glatta livet för att undvika att bli nertryckta i egen zon, mot de bättre lagen är det ju sällan aktuellt för 3/4-kedjorna att göra annat än att försvara sig, något eget spel är det inte tal om.

Om man hade tagit in några bra allsvenska "arbetare", alltså spelare med erfarenhet och tyngd, till rollerna längre ner i hierarkin så hade man nog varit ett mycket bättre lag.

På målvaktssidan är det egentligen också samma grundproblem, dvs att Alcén har överskattat Lindbäcks nuvarande kapacitet.

Stefan R 63: jag tror vi alla egentligen är helt överens om detta men vi alla är frustrerade. Viktigt att inte ta ut det på varandra då ingen tjänar på det (ingen nämnd, ingen glömd från min sida). Det är inte Lindbäcks fel att vi har 3 nollor i rad på hemmaplan. Men det är knappast han som gjort att vi vunnit några matcher heller.

Det är ingen som förväntar sig att han ska hålla nollan i varenda match men det hade ju varit skönt precis som du säger att han räddar laget någon gång när utespelarna inte kan göra det.

Sen kommer det så klart inte hålla i längden att inte göra några mål framåt, det behöver man knappast vara raketforskare för att förstå.

bradberry:
Hur fan orkar man gnälla på lindbäck?
Gör vi inga mål spelar det ingen roll om vi så skulle haft Hasek på kokain i mål.

Peja: inte Lindbäcks fel att vi inte gör mål såklart. Han gör en av sina bättre matcher och har på det stora hela sett tryggare ut det senaste.

MEN, obligatorisk tavla varje match. Det går inte. Så kan det inte få vara. Sen kunde han faktiskt släppt en märklig puck där han blev räddad av Benn (?) och så den där jäkla utrusningen som lika väl kunde blivit mål.

För några matcher sedan hade vi ett problem (målvakterna), nu har vi fler (spelet och målskyttarna)

{10426}: Jag vet inte ens om jag vill tillbaka till SHL och bli slagpåse igen. Denna förening är trasig i grunden och kommer alltid vara. Brynäs har på egen hand fått mig att ledsna på hockey.

Peja: Sen underlättar det ju att ha en köttmur framför sej som Scholl hade. Det var inte många puckar som slank igenom den.

Bratwursten : nej ganska rimliga

JohnnyBotox: ”man sopar trappan uppifrån”, Alcen har spridit miljoner till mediokra spelare.

Själv inte förvånad: hade som spelare ingen större skills och spelförståelse. ”Skön kille”…, visst.

Dessa brister lyser igenom även som SC.

gwl: Säkert. Fan vet vad som hjälper nu.

« · 2600434 · »