1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736909 inlägg · 7967 ämnen
« · 589824 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
70 Rodrigues: Ja det skulle vara skönt med lite mer mål i 5 mot 5. Men det viktiga är att inte släppa in nåt bakåt i en match som denna... Tålamod är nyckeln till framgång imorgon.

Imorgon så vill jag se lite mål i fem mot fem, för vad händer om PP spelet havererar, upp till bevis imorgon grabbar!!

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Huge: Ja kanske det. Men efter att ha sett en hel del av Lavins och Simon både på match och träning så förbehåller jag mig rätten att ha min åsikt...

Att sära på dessa herrar är det bästa Boork kan göra. De frekventa bänkningarna av främst Lavins talar sitt tydliga språk.

GävleLasse: Jag tror du missförstod mig eller så var jag lite otydlig.
Förstapassen var inte alls några chanspass för att briljera utan helt enkelt försök till ett vanligt solitt förstapass under speluppbyggnaden.
Vilket nog mer tyder på att han inte är riktigt van ännu med åkvägar osv...

Huge: "Men det märktes att han har spelsinne och bara att han vågade slå dessa pass visar att det iaf inte verkar vara ngt fel på självförtroendet."

Jag tror inte Boorken håller med dig om den saken... Det är precis vad Brynäs hela spelidé går ut på att förhindra.

Det finns en anledning till att man tar god tid på sig under speluppbyggnaden.

GävleLasse: I bortamatchen mot SSK märktes han faktiskt inte så mkt, mer än att han slog ett par förstapass som dom läste och vi fick några snabba spelvändningar mot oss. Men det märktes att han har spelsinne och bara att han vågade slå dessa pass visar att det iaf inte verkar vara ngt fel på självförtroendet. Hade dom suttit på bladet så hade det varit målchans direkt.
Som du själv säger så har dom ju heller inte hunnit nöta speciellt mkt iom att det är matcher i stort sett varannnan dag.
Är det inte KC snart så att dom får lite tid att träna ihop sig? :-)

Huge: Så sant, så sant.. men bara för detta faktum godkänner inte jag att man använde kroppshyddan som rundningskona...

Han hade flera chanser att proppa på, trycka ut, förlänga vägen...men icke. OM han var bra jämfört med SSK borta så måste jag undra hur han var då...

GävleLasse: Problemet är kanske att det där med att spela aggressivt och använda kroppen sitter i skallen, även om du har de fysiska förutsättningarna för att spela tufft och hårt.
Extremexemplet är väl Chara som mest bara använder sin enorma kroppshydda till att stoppa spelare istället för att proppa på. Även en spelare som Popovic kan nog räknas in i denna kategori. Eller varför inte Kjell Samuelsson som spelade i Philadelphia.
Anledningen kan ju också vara att stora spelare ofta inte hinner med i svängarna då en regelrätt tackling kräver bra timing och kvickhet.

DMartinssonBSKV: stackare ja började min resa 14.55 :D ses på station 20.45 ^^

JanT:Jag rannsakade mitt inlägg och kunde inte se att jag nämnde att jag gillade DJ.Nån måste vara 6:e eller 7:e back i ett lag. #28 är knappt 6:e idag och en kurva som är på nedåtgående.Han vart åxå bänkad i Djurgårdsmatchen, vilket tyder på att Boork inte är helt nöjd kanske.BIF:s försvar har varit skitbra hittills, men det kan ju åxå beropå att flera har höjt sig sen förra säsongen(DJ,Kupan). Sjödin har öppnat betydligt bättre än vad jag hade räknat med att en slowstarter skulle göra. Öhrstedt och Sundqvist är ju nya bra backar. Så visst finns det plats för nån som backar fast laget går framåt!

Nån frågade om Molin: Sicket jäkla jobb han lag ner igår.Mycket skitjobb som inte får några rubriker, men fan va bra!!!

Det är inte lätt att vara BIF-fan vid datorn när tangentbordet gnäller av sig själv,det är det ju van med de senaste 4 åren. Vi jobbar på förändringar mitt lilla tangentbord och jag!!!

AD: Jag det ska bli skoj å följa med... Jag är ju "Rookie" i såna sammanhang. Min enda merit på den fronten är när jag följde med Leksandsbussen från Eskilstuna till Leksand-Brynäs för några år sedan. Det blev storpisk för Leksand den gången och jag med min stora trut fick på nåder följa med hem ;)

Å ingen ville snacka om matchen hä-hä!

GävleLasse: haha, jag behöver tydligen inte ens gå så långt. Allt jag behöver göra är att dyka upp. Jag antar att grabbarna i laget känner av min närvaro och vill göra allt för att min tvåmilaresa ska vara värd besväret :D

Pontiac: Ja det är en bedrift att kunna pricka in de matcher som Brynäs vinner...I synnerhet förra säsongen. Jag började gå på hockey förra säsongen då jag flyttade hit och jag såg tre matcher på raken utan förlust.
Men det var visserligen hemma.

I år har jag börjat med en ritual, att alltid köpa en ask Läkerol Salvi innan match... det har funkat hittills ;)

GävleLasse: Bara bra, blir roligt att se dig på en resa

AD: Japp... Jag blev gräsänkling till helgen å då var det inte möe å fundera på...

GävleLasse: Jodå, tillräckligt många för att kunna tycka att det är sjukt att jag lyckats undvika någon förlustmatch :)
Jag kan inte säga att jag går regelbundet, då jag har en ganska begränsad ekonomi, men då följer man ju matcherna hemifrån i vilket fall :)

GävleLasse: Jaså åker du med upp till Luleå?

DMartinssonBSKV: En del får tydligen åka långt.... Vi ses på tåget...:)

Pontiac: Du har alltså inte sett vidare många matcher med Brynäs de senare åren.. ;)

Huge: Jag litar på Boorkens omdöme i övriga frågor så jag får vika mig där med. Fast som det såg ut igår så har Skoog en bra bit kvar. Han använder inte kroppen i sitt defensiva spel. Boorken gav honom en skopa av sleven på täningen idag. Han gjorde samma sak på matchen igår. Släppte in en forward på tok för enkelt och lät honom runda honom. Sånt kan man inte göra på den här nivån. Väger man 100 pannor så måste man använda dessa.

Var det bara jag som tyckte att Honkens räddning med den vansinniga sidoförflyttningen var bland dem sjukaste räddningarna på länge?
...Jag har för övrigt ännu att se Brynäs förlora live. Så, vill ni att Brynäs ska fortsätta vinna så är det bara att köpa en biljett åt mig ;)

wap.hockeysnack.com
För en halv timme sen började min resa till luleå. Klangs resa började 12.40.

Ni borde ha ett alternativ med BARA Selander...

I morgon vill jag höra Leinonen säga perkele minst fyra gånger! :)

GävleLasse: Man vet ju inte hur Boorken resonerar, men isf borde han väl ha särat på de båda rätt snabbt.
Tanken är väl annars att Skoog ska stå för det defensiva och att Lavins skall ha en lite friare roll, som jag fattat det hela.
Nu tyckte ju Boorken att åtminstone SS såg bättre ut igår jämfört med nere i Scaniarinken. Så han kanske har lite mer tålamod än vad vi har.. :-)

svennis: det skulle vara -16 och inte -6.

GävleLasse: Det var ungefär så för oss i malmö när vi hade elitseriens sämsta backpar.Det tog tränarna 45 omgångar innan de särade dom.De hade -18 när de spelade ihop.När de särades förbättrades den ens till -6 och den andre ökade till -21

Falken: Han skall få sina fiskar varma..*L*

Jag såg att Fredrik Strid är tillbaka ifrån sin knäskada. Han står uppsatt i J20 laguppställningen som skall åka på norrlandsturné.

Trevligt att läsa. Hoppas att han utvecklas lika positivt som han gjort innan skadan.

Leinonen säsongsdebuterar i morgon mot oss.

Huge: Om du sett vad många av oss såg hade du förstått vad jag menar.
Jag tykcer att det är en tabbe att matcha dem tillsammans när båda är matchotränade och ur form.

GävleLasse: " Vad gäller Lavins och Skoog så håller de inte måttet nu, så enkelt är det. Sen kan du analysera och fundera på ursäkter tills månen faller ner. Det är enkla fakta. De håller inte måttet tillsammans, varesig offensivt eller defensivt"

Kanske inte nu, men är det inte lite väl tidigt att så kategoriskt avskriva paret efter 2 matcher?

Sv: Lavins!
Peja: Lavins har haft lite problem då och då men det har samtliga Brynäsare till och med Honken har gjort saker som man önskar han kunde gjort bättre. Men det är ingen skada skett och det är bara att se framåt och stötta Brynäs så kommer det att fortsätta att ramla in poäng.

Spets tycker jag har varit nyttig. Han sliter och kämpar varje byte och det är bara en tidsfråga innan han hänger ett och då kan det lossna för honom.
Han har fortfarande lite svårt mot slutet av matcherna då orken tryter, men då vet vi i alla fall att han verkligen kämpar och gör sitt yttersta.

Sv: Sundlöv letar!
En nordamerikansk forward i 25-30-årsåldern som går rakt på mål, sliter och spelar riktigt fysiskt tror jag skulle vara bra. Men det känns absolut inte som något måste i dagsläget.

Sv: Lavins!
lillovechkin: Han har ju varit godkänd förutom igår när han gjorde bort sig och gav en Södertälje spelare ett friläge som gjorde att han tvingades ta en tvåminutare. Lavins har haft några riktiga rökare i powerplay som har gått strax utanför - synd, för målvakterna hade inte hunnit reagerat.

micke: Visst skulle det vara trevligt med ett nyförvärv som gick in å började ösa in mål. Frågan är till vilket pris. En sån kille kostar klinkers...

WarhawK: Tänkte i dom banorna oxå. Men du tror inte en kille som Balej åtminstone kan tänka sig åka över? 23 bast, försökt tagit en plats i tre säsonger men inte lyckats och återigen blir nedskickad till farmen. Jag har ingen koll på trupperna där borta så jag vet inte vad deras chanser är att ta en plats i Rangers resp. Detroit. Det skulle dock inte vara helt fel att se en liknande kille i BIF.

88Lindkvist: Sunna har kallats in för att Boork vill ha 4 hela femmor. Med Björne och Dacke borta blir det en plats över... Det är nog lika bra att vänja sig med att det fylls på med hungriga junisar i framtiden. Det är en lång, tät och tuff säsong med skador som följd...

micke: Pavel Brendl tycker jag inte att ni skall tänka på.Han var mycket lovande men har stannat upp i utvecklingen och orsaken är att han är inte speciellt träningsvillig. Han vill inte göra alltför mycket. Vi hade han på prov i Malmö ifjol och efter en vecka så fick han gå.Han var i 5 olika klubbar förra säsongen.Och han spelade mellan 0 - 5 matcher i 3 av dem.Blev väldigt förvånad att han fick ett kontrakt med en NHL-klubb men tydligen så blev han skickad till farmarligan undrar varför?.

65selander: Han kliar sig i huvudet på bilden du gjort... Kan det vara mjäll?

Ingen aning om vad det är med Björne, han klev tydligen av igår i sista. Troligen är det knät som inte kändes 100%

GävleLasse: Varför ska sunna spela?

GävleLasse: Vet du vad det är som är fel på Björne?

HF: Det är alltid skönt att ha en vikarie som kan lägga in rapporter om man inte är tillgänglig själv.. Tack HF..

Jag kan väl nämna att HF fått med det mesta men jag kan passa på att tillägga att det var lite förflyttningar i två kedjor..

Danielsson spelar troligen inte och Miettinen kommer att spela på hans plats, På Miettinens plats kommer vi att återfinna "Lappen" Sunna som så riktigt har "hemmaplan" däroppe...bakom fjället.

Sv: Klubb Munkas
claesw: Riktigt bra. Igår var han Brynäs bästa utespelare. Ständigt irritationsmoment å håller i pucken på ett rutinerat sätt samt hittar alltid rätt åkvägar. Inte lika snabb å lurig man mot man längre men om den rutin han numera besitter kan få honom att prestera insatser som igår är en Molin av idag nästan lika nyttig för laget som en Molin anno-99. Hans uppofrande arbete i slutet renderade i den första (av tre!) Södertäljeutvisningar å blev indirekt matchangörande.

micke:
Av alla namn du räknat upp vet jag 2 du kan stryka direkt i Jozef Balej och Jiri Hudler det är bra spelare men dom tänker inte sabba sina chanser att spela i NHL för åka till europa att spela .. särskilt inte när båda är på gränsen spela i NHL redan nu och kommer med största säkerhet bli uppkallade båda 2 så

RavenLord: Nej nej, det tog jag det inte som.

micke: Ingen koll på de namn du skrev och menade inte att kritisera dem med mitt inlägg om du nu trodde det :)

micke: Det e ju inte så man blir knäsvag av att höra dom där namnen!

RavenLord: Självklart vill man inte se en 36-årig seg kanadick när det finns 25-åriga slovaker med 10 år hockey kvar i kroppen :)

Hittade några till namn, men som sagt, jag har ingen egentlig koll på vad det är för spelare. Bara att de under några säsonger försökt slå sig in i NHL men inte lyckats och att de ha hyffsad stat (och inga dalande karriärer RavenLord :))

Speciellt ryssen Suglobov verkar intressant, skulle vara roligt med en ryss i laget igen. Ryssen som f.ö även han blev invald i AHL All Star team 2004.

Jozef Balej (SVK)
Pavel Brendl (CZE)
Travis Brigley (CAN)
Jim Campbell (USA)
Eric Healey (USA)
Joel Irving (CAN)
Peter Sejna (SVK)
Aleksandr Suglobov (RUS)

Sv: Klubb Munkas
claesw: Han har varit riktigt pigg!

Lavins!
Jag har bara sett en match med Lavins och vad det verkar så har han inte stått upp till de krav man bör kunna ställa!

« · 589824 · »