1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736860 inlägg · 7967 ämnen
« · 590229 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Jompe: Luleås junis femma gjorde succe sist. Vi måste börja göra mål i spel 5 mot 5 också, grabbarna måste känna att dom är lika säkra i det som i PP, för vad händer om PP falerar??

70 Rodrigues: Dysterkvist :-)

Allvarligt talat så är det ju inte alls omöjligt att första hälleflundran kommer idag. Coachningen blir extra viktig idag. Luleå kör med två producerande femmor, en checkinglina och en junioremma som utfyllnad. Nu är det ju visserligen hemmalaget som byter sist, men vi har fyra jämna femmor och det kan visa sig vara en stor fördel.

okej, sen så tror jag det stod i GD att honken skulle stå om jag mins rätt men det ska man väll i och för sig inte lita på

kan ju mycket väl bli förlust som du tror men vi har överaskat mycket i år så varför inte göra det igen. Eller jag vet inte riktigt vilka som är favouriter

brynasaren: Nej har inte hört ngt. Men läser jag Boorkasonens tankar rätt så ger han Korhonen chansen.

Jaha, ska Korhonen stå. Trodde att Honken skulle stå för han varit så jävla grym i tre matcher nu

70 Rodrigues: Vi får hoppas att du har fel.Lule är ju otroligt heta just nu,Brynäs måste spela bättre däruppe än de senaste bortamtacherna för att han en chans!!!
Vi får hoppas att Honken spikar igen!!

brynasaren: Vart har du hört att Honken står? Trodde Markus skulle få visa upp sig i eftermiddag.....

brynasaren: Idag så tror jag att 1:a torsken kommer, tyvärr!!

I dag tror jag att det blir en riktitgt tuff match. Men jag tror att om vi får in första målet och att honken spelar som vanligt så tar vi dom med 2-0.
Vad tror ni?

Sv: Favo Spelare.??
Bif_FANS: Min favo är Stoppern...han visar att gammal är äldst..

Leksand-Brynäs 5/11
Satt och läste i matchprogrammet i torsdags och Brynäs veteranerna ska ju möta Leksand som förmatch. framgick inte om Veteranerna skulle möta A-laget eller Veteranlaget...

Fn det blir kul hoppas gamle hjälten Kenneth Andersson är med i år med.

Sv: Brynäs-Södertälje 6/10
Skön kommentar från läktaren i torsdags:
"Kan vi inte möta Leksand snart så grabbarna får spela ut.."

Sv: Elitserien -05 (övriga matcher)
JanT:
Stanislav Neckár har inte heller imponerat på mig dom två matcher jag sett han...

Snappade upp en fin liten text från hockeyligan.se. Se nedan.

Brynäs har gjort sin bästa start på 27 år och är obsegrade efter fem omgångar. Vilket inte har hänt sedan 1978!

Clubsport:
Annars ser väl "most likely to get fired-listan" ut så här:
1. Pirro
2. Masken
3. JB

Inte nödvändigtvis i de ordningen...

Clubsport: Petr Leska har ju verkligen dominerat så här långt.......

När Leksand åker ur i vår igen, det enda som kan rädda dom är Skellefteås årliga psykbryt så kanske Masken lär sig att det inte går att värva 10 utlänningar varje år och tro att det skall fungera, speciellt eftersom endast tre är nått att ha.

Kolla på Södertäljes nyförvärv, dom är verkligen inte bra...

Favo Spelare.??
Min Favo spelare e M.Månsson...sj??

Sv: Arnason
Ser att er förre hjälte Arnason gjorde bra i från sig i nattens match för sitt Chicago.Han lyckades med att göra 1+2 när dom vann med 6-3.

tss...nattsuddar ;)

westerlind:
ok, nu försvann du till sänghalmen : )

westerlind:
Hur fan ska du orka se matchen om du varit uppe hela natten?

westerlind:
Jo man har ju en ständig frustration gentemot MoDo, tur att vi brukar dra längsta stråt...

claesw: Tack Claes.
För övrigt anser jag att MoDo bör förstöras.

westerlind:
Fantastiskt!

70 Rodrigues + GävleLasse, Selander och de andra hjältarna på luletåget:

Efter att ha inmundigat diverse magiska drycker upptäckte jag att jag hade en litterär ådra som jag inte vill underhålla er kulturvänner. Därför kommer här ett urval av de poem som jag författat denna afton till åminnelse av den stundande matchen mellan Luleå HF och Brynäs IF:

1)
---------------------------------------
Lappland fylls av ångestrop,
Brynäs krossar allt i Coop
2)
Luleå var kända för renar och stål,
idag blir ni kända för baklängesmål

3) Bonuslyrik till fotbolls- och hockeyvänner i Medelpad:
Hela Sundsvall står i lågor
I Timrå ångest, bråk och plågor

Oerhört, det känns som att jag är på toppen av min författarkarriär.

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Bissett19: Jo, jag var på plats och såg matchen. Vi vann inte p g a tur utan för att alla slet och tog i. Inget skönspel från någon sida, men vad man kunde se så var DIF ute efter att sabotera vilket skapade matchbilden. Det var inget märkligt med det. Grabbarna visade god moral och sånt ger alltid någon form av utdelning. Så var det med det.

:-D

GävleLasse: Tror inte det är någe fel på Pirro som "tränare",men däremot som coach tror jag att han har stora brister,men va fan vad har han för trupp att jobba med? enligt mej inte många som vi vill ha i Brynäs............

Skulle kunna tänka mej Jimmie.E och Niklas.P........sen vete fan!Steenbröderna?nja!

lillovechkin: Jo hoppas verkligen dom blir bättre för blir dom sämre.... ja mer kan ni ju inte rasa i tabellen direkt :)

JanT: Tror att Leksand kommer att bli bättre desto längre säsongen lider. i umed att dom har en jävla massa nya spelare!

Asså fan va kasst det är, BIF:s hemsida har inte ens uppdaterat någon alls om matchen igår, och ingen rapport inför morgondagens, fan asså jag skulle göra det bättre ! :P

aphac: Några segrar till, sen är ditt tangentbord kurerat ska du se!

Apropå LIF så ser deras 5 kommande matcher tuffa ut! Hemma mot FBK/TIK/FHC. Borta mot MoDo/MIK. Masarna ska vara glada om de har skrapat ihop 6p efter 10 matcher. De lär ligga kvar i botten av tabellen ett bra tag till....

GävleLasse: jag tror han är en riktigt bra ass tränare....men han klarar inte av att ha huvudansvaret

aphac: Det är precis sådana killar vi behöver ha, går in och gör skitjobbet,bökar o trängs isarghörnen o framför mål. Tycker att vi gör lite för lite mål. Träning på avslut är möjligen att rekommondera? Molin har gjort en ypperlig start på säsongen i det tysta liksom hela laget. I morgon väntar en ny tuff uppgift, har lagt in ett tips på oavgjort. Återstår o se hur tipset slår in.

mattias - 74: Det kan vem som helst....

Jag sa det förr å säger det igen.. Pirro är och har aldrig varit en bra tränare...

GävleLasse:

Japps, jag skulle kunna få fart på Leksand ;)

Sv: Medlemsrådet
MickeASthlm: Händer det nått med medlemsråd? Har inte hört ett dugg sen Karin Gustafsson pratade om det på årsmötet. Finns det kvar eller?

En Boork special igår!
Nr 33 i Brynäs var med på värmingen men var inte uppsatt som avbytare.
Varför? Han kan ju inte ha varit med som back up om nån skulle ha skadat sig på värmningen då laguppställningen ska lämnas in minst 30 min innan nedsläpp. Det är 30 min som gäller i iungdomshockeyn, tror det är 60 min i seniorhockey.

Kul för 33:an att värma och sen hoppa in i duschen...

GävleLasse: Tålamod är absolut nyckelordet imorrn,ett rätt Lasse:-),det är ett helt nytt Lulespel som man visar upp i år o anledningen till det kan stavas Slovomir Lener.Vad jag har förstått av alla rapporter från Lulehåll så spelar man en helt annan hockey i år,ett typiskt tjeckiskt spel där man avvaktar på motståndarna och sedan gör man blixtsnabba spelvändningar,det var det Mora åkte på i Torsdags.
Mora hade ett stort spelövertag inledningsvis o skapade mängder med chanser,men Rautio spikade kassen o vips hade Luleå gjort 3-0 o stängt matchen!!

Så tålamod är absolut ett nyckelord imorrn.Det låter ju som det kan bli en tråkig match eftersom Brrynäs inte går framåt i onödan bortaplan.

svennis:

det har jag också sagt med det finns vissa tiimråiter som inte inser att de har faktikst tappat mest viktigaste spelare.. Hagos Zäta Hedström Nordgren..

Inga lingonspelare....

70 Rodrigues: De kanske tar sin första seger på måndag när de möter Timrå. Jag tror också att Timrå kommer att få det tungt i vinter.Det tog ju bara 10 dagar så blev de av med förste-linen och den har de inte ersatt,

svennis: Onekligen så kommer det att bli bättre när tjeckerna kliver in, förstår inte heller deras nuvarade resonemang, pengar har dom ju som gräs har jag hört :-)

70 Rodrigues: Skulle tro det.Tror inte de vågar låta det gå för långt p g a den nya arenan.Tror även att det kan vara stor risk att de tappar publiken också.De har nog gjort en stor felbedömning att inte ta tjeckerna redan från början.Jag vet att det kostar mer att ha dem från början men tror det blir mer kostsamt att kanske hamna i allsvenskan nu med dessa tv-pengarna.

GävleLasse: Tänkte inte på det :-)

70 Rodrigues: Mattias 74.....

Fast å andra sidan, VEM BRYR SIG :-)

svennis: Vi säger så så här, blir det torsk för Leksand imorgon så har dom en ny tränare kommande vecka!!

svennis: FBK vinner... Leksand får sin sjätte raka förlust... Varför?

FBK är bättre

FBK vann inte mästarcupen

Är det någon som tror att Färjestad skall förlora sin 3 raka eller kommer Leksand ta sin 6 raka förlust?

« · 590229 · »