Brynäs IF

714109 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2028246 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Lindström:
Plus för försöket att jobba med truppen. Hoppas händerna och spelsinnet är bättre så att lägstanivån höjs där.
Minus om det är en ny spelare till 3e eller 4e och om lönen är internationell.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
eltifoso: ” Kul att få se John på närmre håll igen, spännande med alla positiva omdömen om honom här inne. Minns det inte riktigt så om honom här inne när han spelade i FBK, kanske utvecklats iofs sen sist”

John har aldrig varit så bra som dagarna innan han gör premiär för Brynäs...
Nästan lika bra som Enterfeldt var för några år sedan, när han gick skadad. NHL-klass rakt igenom.
Själv ser jag John ungefär likvärdig med Rohdin, lite sämre kanske.
Nåja, kul att det händer något iaf. Har ju väntat sen i november på att Sundlöv ska hitta nytt papper till faxen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Var på JVM där och helt klart är det en modern arena utan de där kompromisserna från tex Gävle, Karlstad och Jönköping där man byggt nytt kring gammal arena.
Men det kan vara ödsligt och svårt att få tryck i en sån stor arena om det är glest med folk!
Bortastå för Brad? Eller slipsplats?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Brynäs överraskar som vanligt inte . Ingen spets bara meer bredd införs as i hösten .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Hela området (Hyllie) passar inte riktigt in i omgivningen … tycker det känns onaturligt på något vis …
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Kompromisser men tror ändå jag föredrar en renoverad Gavlerinken framför en helt ny arena. Tänker på det andra laget i stan, hade mycket hellre sett GIF spela på en ombyggd Strömvallen än på Gavlevallen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Har de garderob också? Som i Scandinavium? Den hallen känns mer som en biograf än en hockeyhall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Berätta mer om kompromisserna du upplever att sagda hallar har.

Kan inte säga att jag upplevde någon i LLA. MERP har jävligt konstiga långsidor. De borde svängt in ändarna mot rinken. Svårt att se att de beror på att man byggt om en gammal hall, eftersom Timrå inte alls har det problemet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Bortasitt... Gavlerinken/Merp har själ...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Ingen spelare som tar oss uppåt i tabellen men som kan dra sitt strå till stacken för att hålla oss ovanför kvalstrecket. Men, en typ vi saknar (hade föredragit Albin Eriksson) och bättre än Forslund.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bra speaker....🙈

Uttalar Adam Brodecki amerikanskt😂
Å så sedvanliga DescheNÅ
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Förmodligen bättre än
Alcen oxå men han är kvar o
spelar nu. Undrar varför?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas:
Världen enklaste grej att vara måltjyv mot brynäs, med dera totalt ofarliga backar..
Såg ni lules måltjuv Einar Emanuelsson i förra matchen där han tilläts smyga upp bakom blinda brynäsbackar....
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Tragiskt men samtidigt så är det bra att det tas krafttag och resultaten kanske kommer om än med en viss fördröjning...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: ”Jag är en vinnare, ge mig en säsong till” (Campese).....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En jag börjar tröttna på är Deschen. Iskall, lat och nonchalant. Borde kunna finna en bra trade med något lag där också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: Ja håller med. Har tyckt att det finns något där som bara väntar på en explosion. Men istället för att tända har han slocknat... Fullständigt iskall...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: Ja Desh har ju en backcheck i klass med Jevgeni Davydovs men saknar totalt offensiv uppsida. Jag vill nästan påstå att han är sämst bland forwards i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Hittade bara en intressant spelare i den tyska ligan.
Andreas Thuresson. En rightare likt Jeadon. Målskytt. En Sundlöv favorit. Värt att fråga om ett byte rakt av.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: ja, jag såg det redan tidigt att han inte skulle bli bra. För lat i defensiven och för ”ospetsig” i offensiven. Blir troligtvis petad nu när John kommer in.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Det finns ju något i Jaedon, men allt mindre talar för att han kommer att åf ut det i Brynäströjan. När jag ser honom spela, särskilt live, är känslan av han är skitdålig i positionsspelet utan puck, att han vet om det och att det gör honom väldigt osäker. En spelare helt utan självförtroende. Kanske i grund och botten en spelare som är skolad i en helt annorlunda typ av hockey och inte har kapacitet att lära sig hur svensk hockey spelas?

Trist att behöva konstatera men Jaedon borde spela i någon annan liga istället. Skulle mycket hellre ha någon annan forward än honom, allt ifrån en stor spelare som Filip Ahl till den finländska smurfen hade funkat som ersättare.

Går det några rykten om var Ahl kommer hamna? Eller blir det kanske som namnet antyder, AHL? Han är ju draftad.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Peja: Jag tror att Jaedon är i en serie för högt.
Han skulle göra det bra i Allsvenskan eller i DEL som han gjort tidigare.
Han kommer ju från DEL och innan det NLB och ECHL, sen några matcher i AHL och en längre session i WHL....Det osar ju inte direkt SHL kvalitet om Jaedons cv utan snarare så är han en spelare som borde passa i Hockeyallsvenskan...

Här trodde man ju att Dacke och Inge sett något som ingen annan sett men så var det uppenbarligen inte. Bra spelare kostar och att värva på chans är som att satsa A-kassan på lotto istället för att klippa sig och söka jobb.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Mycket bra text!
---
Ni som läst om förklaringarna till den usla säsongen - från dagens GD - står det något oväntat eller är det en "daltande" text i vanlig ordning?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ja, det är uppenbarligen en chansning som inte slagit väl ut, men är det verkligen orimligt att göra chansningar? Var inte Gunderson, Angell, Kevin Clark och Curran chansningar när de hämtades till SHL?

Det måste alltid finnas utrymme för "budgeterade" chansningar i en trupp. Om utfallet av chansningar alltid blir dåligt är det fel personer som sitter och chansvärvar.

Hade aldrig sett Jaedon innan Brynäs så har ingen åsikt om det var en rimlig chansning eller inte, men Lindelöf och Zetterberg hade jag sett mycket. Lindelöf var bra offensivt i allsvenskan ifjol, men det fanns många backar som jag hade plockat före honom, och Zetterberg är ju bara en tillgång om han används i en väldigt specifik roll i powerplay. Men jag ser fram emot att se Zetterberg under en annan tränare. Han är medioker i många delar av spelet men det är inte lätt att hitta en PP-rollspelare som honom, jag hoppas att Brynäs ger honom förutsättningar att lyckas nästa säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Gunderson var ju dock "välscoutad" efter sin tid i Örebro - men självklart igen garanti för SHL-succé.
Men just kring transatlanter har det blir många bom nu, tyvärr. Har till och med glömt vad de hetat Caporusso, Descheneneu - men sen var det ju ytterligare någon som kom in och försvann.
Som att köpa begagnade bilar; gäller att vara duktig och noggrann om det ska bli rätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Gunderson värvades ju inte för att vara en ledande spelare direkt och Clarks CV var ju helt annat än Jaedons med starka säsonger från NLA (1), DEL (3) och AHL (3) innan han kom till Brynäs. En helt annan nivå än på Jaedons meriter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jo, men typ Kristo hade ett bra CV. Min poäng är att en trupp alltid måste bestå av en viss andel "säkra kort" och en viss andel chansningar. Det är upp till de värvningsansvarigas fingertoppskänsla att lyckas med chansningarna. Självklart har även coachens förmåga också en står påverkan, men Jaedon har ju verkligen fått chansen i Brynäs.

Just nu har Brynäs 8 spelare som är 30+ och ytterligare 3 som är 29, vilket betyder att de blir 30 under nästa säsong.

Samtidigt har Brynäs 10 spelare under 25 år. Då är Söderström (definitivt förlorad till nästa säsong) och Asklöf & Solem som aldrig spelar inräknade.

Det finns för få utvecklingsbara spelare i dagens trupp och får många medelmåttor. Och man är några spetsspelare kort. Brynäs skulle behöva fler spetsspelare men också fler utvecklingsbara spelare - och de måste också värvas utifrån som det ser ut nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kristo fick 10 matcher, 10!! Av Dacke som värvade Jaedon
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu börjar Sundlövs värvningar av spelare med Allsvensk klass börjat 15 poäng på 39 matcher i Finland.
Han har dock bytt formulering ifrån hårt jobbande bla bla.
Till bra tränad bla bla någon som på allvar tror att denne spelare kommer rädda oss kvar i Shl.
Vårat hopp ligger till att Oskarshamn och Leksand inte börjat vinna.
Sedan är väl, platserna redan fulla i tredje och fjärdekedjan inför nästa säsong.
Kan Modo vad det verkar värva en Tjeckisk landslags målvakt borde väl Sundlöv kunna hitta någon som besitter någon som helst spetskvalitet men icke.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan säga såhär att ska vi bli ett lag som siktar på semifinal så måste vi bryta kontrakt med:
Andersén
Sallinen
Deschenau
Asklöf
Lindelöf
Zetterberg

Spelare som inte ska få förlängt:
Eriksson
Lundgren
Norin
Kilström (skadad)
Ölund (eventuellt 3e center om han börjar hitta tillbaka)
Rohdin
Blomqvist
Brodecki

Spelare att bygga laget kring:
Sigalet
Molin
Rödin
Scott
Ingman
S.Ersson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Säsongens mest väntade kommentar efter att sportchefen äntligen tar in nån. Vad hade du väntat för kvalitet på värvningen under pågående säsong?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Efter Sundlövs uttalande en spelare som gör skillnad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Enligt din definition eller Sundlövs?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Klart han kommer att göra skillnad! Han ersätter trots allt en spelare som satt på läktaren 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tydligen så är det stor chans att Persson får spela i någon av topp linorna. Vilket på förhand är rätt givet, dock ej fastställt hur laget är formerat imorgon ännu.

Jag skulle vilja se
Rödin-Scott-Danielsson
Molin-Sallinen-Persson
Brodecki-Ölund-Mannberg
Rohdin-Blomqvist-Alcén / Desch

Sen angående Lundgren, är han småskadad eller allmänt satt i frysboxen?

Lindelöf verkar var 7e back imorgon.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Vi måste ha mer tålamod med Ölund. Det finns stor potential och han kan vara en spelare som blir kvar på SHL nivå. Jag tycker inte att han är så dålig som många anser. Han spelar med Brodecki och Desch.. Har Brynäs en mer harmonisk säsong och han får spela i en bra omgivning så kan han mycket väl blomma ut till en klasspelare.

Skulle Brynäs släppa honom kommer garanterat någon annan SHL klubb plocka upp honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Något sånt här då?

Ersson - Lindbäck

Sigalet - NY
Bertilsson - Carlsson låna likt Ölund i år?
NY - Ingman
Nörstebö - NY

Rödin - Scott - NY
NY - NY - NY
Danielsson - Ölund - Molin
Persson - NY - NY
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: ja Ölund kan bli bra. Finns stor potential. Han är duktig på att hålla i och skydda pucken. Men man kan inte säga att han gjort en bra säsong i år.
Hittar han tillbaka till formen 17/18 så är han ligans bästa tredjecenter
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Du sammanfattar truppstrukturen, när det gäller framför allt ålder, bra!
När det gäller chansningar finns det olika typer. Fötter, händer, roll, kulturell, fysiskt, mentalt osv.
Man kan chansa på en eller flera kriterier.
Bara man vet varför och har en plan. Är man omedveten om det här lyckas man inte ofta.

Det är i det sammanhanget Akademin och Morgondagens Brynäsare i dess ursprungliga mening blir så viktig.
Välscoutade spelare, billiga.

Alltså, bygg djup på prospects. Både när det gäller ledare och spelare. Morgondagens Brynäsare 3.0.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken:
Lindbäck/ Ersson

Sigalet-Carlsson
Bertilsson-Djoos
Ingman-Ersson
Nörstebö

J.Norman-Scott-Rödin
Harper-Kellman-J.Nilsson
Danielsson-Ölund-Molin
Persson-?- Mannberg
Alcen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Tror det sitter långt inne att man släpper Sallinen, men inget är ju omöjligt. Är lite kluven faktiskt där.
Drömmen vore ju som du skrev att Kellman kommer tillbaka.

Tycker det vore bra att låta Ölund och Molin få centra varsin lina, och istället fylla på med någon ytter forward.

Ser trots motgångarna fram emot matchen imorgon för att se om Persson kan få igång en till lina förutom 1a.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Det laget hade man ju inte tackat nej till, men ekonomiskt är det nog omöjligt..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11:
Många drömnamn där.
Djoos tror jag förblir en dröm. Berra och Lucas borde kunna gå med rätt tränare. Sånt gör mycket för spelarna som ska komma in. Kellman tror jag inte är klar där borta. Harper och Nilsson absolut spännande namn. Men varför skulle Harper byta Örebro mot oss..? Norman känns väl Dif eller SAIK. Men en bra spelare helt klart. Dock känns enbart 4 relativa, Limpan, Berra, Lucas och Nilsson.

Varför inte försöka med Malte Strömwall? Hur många år skrev Bergström med HV. Fan att Sundlöv inte knep honom. Han hade kunnat varit en bra stomme för andra kedjan i ett x antal år. Känner Ove dessutom. Och har spelat med Kellman. Den dag han kommer hem. Om han väljer Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: Apropå drömnamn-Malte Strömwall. Han dissade SHL efter förra säsongen och nu har han haft en stark säsong i KHL. Knappast aktuell för något shl-lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Tittar på Björklöven- Modo- inte lämpligt att hamna i kval mot något av de lagen. Speciellt inte Björklöven. Vilka lirare!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Instämmer. Fart och fläkt! Hoppas vi klarar av att hålla huvudet ovanför ytan och knipa 13:e platsen. Blomman, Alcen, Rohdin, Mannberg, Ölund och 90% av backarna i Brynäs skulle nog fasen inte ta en plats i Löven.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Tambellini i Modo skulle peta Mannberg och gänget i sömnen....Har vi ens ett bättre lag är Löven eller Modo? Jag är tveksam.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Nä, det har vi inte. Vi har 3-4 spelare som håller hög klass. Resten, mellanmjölken, skulle knappast göra något avtryck i allsvenskan.
Apropå något annat. När gjorde vi senast ett mål likt Malmös 2-0 mål igår? Ett genomtänkt spelmål med en magnifik passning från back till en forward med nästan öppet mål. Känns som om det var på Per Djoos tid...
Kommentera

« · 2028246 · »