1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753910 inlägg · 7967 ämnen
« · 2469843 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bulten: Ja torskar de idag så kan slutspelshoppet vara kört och kan Clark gå till typ Lakers.

Tgl: Inte mer klassisk härskarteknik än när ellis själv inledde med att kalla mig för ”ego-stackarn”.
Slå upp devisen ”som man ropar får man svar”, så kanske det klarnar för dig.
Jag sänkte mig bara till hans egen låga nivå.
Undrar hur det funkar för dig med att vara enögd?
Inte så bra, som det verkar…

ellis: När allvetaren skriver ”din stackare” är det ytterligare ett exempel på klassisk Härskarteknik! Undrar hur Huge är/var som chef?

munkas: ”Hur ser prognosen ut för slutspel? Vilka tror du vi får i kvarten?”

Då jag ej äger en spåkula så gissar jag bara,
Men en kvalificerad gissning är Rögle,
😇🤔💪🏻😎

Bulten:

Patrik Karlkvist...

IKOs Patrik Karlkvist bör punktmarkeras i morgondagens match gå hårt på honom, låt honom inte sikta in sig OSTÖRT på brynäskassen, använd "tillåtna" medel för att stoppa Oskarshamns målgörare...

ellis: Ja, han öppnade verkligen upp och visade oss sitt tomma proppskåp.
Varför skulle jag bli sårad av det, din stackare?

Huge: Känner han sig sårad igen, ego-stackarn? Efter att Sportnisse öppnade det ofullständiga proppskåpet...

{10065}: Vi gör plats i budgeten för Bedard

{10065}: Man kan ju hoppas att JA täpper till truten på oss alla men chansen är försvinnande liten.

nittontolv: Brynäs skickar spelare strax innan fönstret stänger, men dom glömde värva 🥶

{10065}: Var på tiden!

{8399}: Vore kul men inte troligt va.

Bulten:
Vårt hopp står till B & N då!

munkas:
Jompes julsageefterträdare blev precis utsedd.

Sportnisse: Fortfarande inte speciellt seriöst eller intelligent att utifån 12p skillnad vid den tiden, automatiskt dra slutsatsen att dom måste ha en bättre värvningsorganisation än vad vi har.
Så det är nog ditt eget proppskåp som behöver ses över med lite byte av trasiga säkringar.
Hade dom inte fått hem spelare som var självskrivna, Lander-Wedin-Pääjärvi, och där deras värvningsorganisation inte behövde göra speciellt mkt för att få hem dom, så är jag inte så säker på att dom ens legat för oss i tabellen just nu.
Och det här skriver jag också i alla välmening...

Sportnisse: Tack Sportnisse! Den där allvetaren Huge var lite arg verkade det som! Men egentligen tror jag bara att han försökte med lite Härskarteknik🚮

Clark spelar match idag 19.30. Kan det vara så att beroende av utfall i den matchen att man kan tänka sig att släppa honom?

Huge: Så sent som 12/1 2023 hånar Huge ?TGL? som menar att Timrå har lyckat bättre än BIF. Huge skriver;
?Och DU drar alltså slutsatsen att Timrå har en bättre värvningsorganisation bara därför att dom just nu ligger 12p före oss i tabellen.
Väldigt intelligent och seriöst resonerat, hatten av för det!
Och jag som trodde att vi spelade 52 omgångar och att det först då går att se vilket lag som gjort det bästa resultatet.
Du behöver nog byta några proppar i ditt proppskåp, för det verkar vara väldigt svart och tomt i dina övre regioner...?

Verkar som TGL varit helt rätt ute. Kanske propparna brunnit i något annat skåp.
Jag skriver bara detta i ren välmening?

mattias - 74: Haha ERPn hade brunnit

Bulten: Trot eller ej men Fbk har hittat en back från Canada! Alcen avvaktar!

{8399}: Dicken har kört stenhård diet, han är verkligen inte fet i dagsläget.

KulltorpsOlli: "Du har inte funderat på att lägga ner HS?"

Nä, jag har varken befogenhet eller nån ambition att få HS nedlagt, så du behöver inte oroa dig för att HS kommer att läggas ner pga av att jag tagit det beslutet.

"Om du konsekvent ska styra vad folk får skriva och tycka i ett fritt forum, så har du valt fel väg och fel forum att vara i."

Svårt med läsförståelsen?
Jag TIPSADE om ett bra ställe, utöver härinne, att skrika av sig sin frustration om man inte vill riskera att reta upp och irritera dom som är less på att höra det eviga gnället dagarna i ända.
På vilket sätt menar du att mitt tips skulle vara att styra och bestämma vad man får skriva härinne?
Om du inte klarar av att hantera hur ett forum fungerar, där jag ex gnäller över och kritiserar dom som gnäller och kritiserar, så har du kanske valt fel forum att vara i.
Isf kan jag tipsa om att du startar ett forum där alla gnäller, klagar, grinar och kritiserar dagarna i ända och där ingen som kritiserar gnällandet/klagandet/grinandet får komma till tals...

mattias - 74: för fet

Farsang:

tror du Dicken hade platsat i Brynäs? Är ju många av era forwards som inte presterat

vad tror du?

Hur hade värvningen välkomnats härinne?

Bara en fråga. inget illa menat

Huge: Verkar vara fler som stör sig på dina inlägg här Huge Skogen kanske är ett bra tips för dig..eller vid havet och skriva flaskpost
Inte fel:)

Farsang: har vi inte hittat spets trots att vi letat en hel säsong så lär vi inte hitta något sista 5 timmarna heller, speciellt inte när alla andra söker. Vad kan fortfarande vara aktuellt, Clark? Återtåg av Roy?

Farsang: David Stastny aktuell för SHL, kan det bli Brynäs?

lapad: skojade bara då Mattias skrev om Dick Axelsson.

Dem som tror att Brynäs kommer få in en klassvärvning några timmar innan deadline lever i en drömbubbla.

Farsang: Ja, ordnar inte Manner en landsman då kan vi inte vänta oss något från Alcén

Loomis666: "Nä, man kan ju gå ut i skogen och skrika, supa sig medvetslös eller skriva av sig sin frustration här. Skiten måste ju ur systemet för att man ska kunna funka som människa.
Är det fel?"

Precis.
Och jag tipsade bara om att skogen isf är ett bätte alternativ om man vill få ur sig sin frustration utan att störa och reta upp de som inte uppskattar att höra skiten härinne.
Är det fel?

mattias - 74: JOHAN ALCEN SOVER SOM VANLIGT

Honken72: Eller gör några strutar.

{7981}: Hoppas han ansluter fort, o kan mangla sönder Hv på torsdag.

mattias - 74: FBK lyckades gräva fram en NHL meriterad AHL back… inte helt dött ändå, då.

Bulten:

Dick Axelsson är klar för Väsby

Snacka om prestigevärvning ;)

Jugge: Japp, men du säger självklarheter. klart han pratar engelska i grupp, men inte med alla individer och dessutom är rallyengelskan inte ett dugg bättre. Nu var ju hela mitt inlägg skrivet med ironi. Men den missade du.

Bulten: Det är ju å andra sidan oftast jävligt svårt att förstå poängen med dina inlägg, men så här skrev du:

”Tyckte ett tag att rallysvenskan är charmig men jag hör den 30 sekunder varannan dag på sin höjd. Tänk varje dag, vecka ut och vecka in, måste vara tortyr :)”

Jag påtalade bara det självklara att Manner och övriga staben pratar engelska med truppen så dom slipper rallysvenskan…

Jugge: ja för det var ju det som va poängen. Haha

Tommy: Var snäll mot Huge, han är vår enda nationalskatt vi har kvar nu när Pettis gått och blivit dementschizofren :(

Bulten: Förmodligen för de icke svenskspråkiga ja… Det trodde jag t.o.m. du förstod…

{8399}: Värvningarna offentliggörs om 3, 2, 1 ….

KulltorpsOlli: har ni inte fattat det än? Huge är som fantomen, man tror det är samma outtröttlige person men det är en myt, det är en stafett, en rad av organisationsförsvarande personer. Just nu är det Alcen som har stafettpinnen..
Stämmer det förresten att Huge betyder tjatig på Gästrikemål?
:-)

{8399}: Lutar åt en Wandell 3.0! Alcens bästa tid är?? Ja, när kommer den?

Jugge: Så du menar att rally-engelska är bättre?

Jugge: Nu måste väl värvningarna offentliggöras snart?

Bulten: Du tror inte Manner snackar engelska med laget?.. Eller alla förväntas förstå rallysvenska? Mycket märklig tankegång..

Bulten: Det bästa skulle vara om vi lyckas byta bort Rödin, Palve och Dima mot tre karaktärsspelare. Sen in med en trygg backklippa också.
Bom Bom och Nisse löser av finnpajsarna och samtidigt som Bom Bom styr upp laget med Nisse så tar han över Alcens praktikplats och kan börja bygga laget inför nästa säsong.
Nisse medlar med diverse supportergrupper och ser till så att likvakan i Erpen upphör.
Alcen och Padel-Honken skriver ihop en ny Brynäshymn innan de lämnar landet.

Till nästa säsong har vi Niklas Eriksson och Nisse som tränare och Bom Bom som sportchef.

Slutet gott.

Auchinleck: Ja eller den åtgärd som jag tror har störst effekt. Två nya spelare in kommer inte innebära att Dima och Rödin agerar bättre.
Men kanske en ny energiinjektion i form av nya röster i båset. Tyckte ett tag att rallysvenskan är charmig men jag hör den 30 sekunder varannan dag på sin höjd. Tänk varje dag, vecka ut och vecka in, måste vara tortyr :)

Bulten:
Du tror på Bombom & Nisse del 2?
Har vi inte problem med lallande ledande spelare i laget som inte kan hålla sig på isen och förstör lagmoralen?

« · 2469843 · »