1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755189 inlägg · 7967 ämnen
« · 2473521 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Precis. Komma på att i 43 omgången rita upp hur man ska spela. Kan bara innebära att man vill spela på ett annat sätt i kvalet..

Huge: Man sitter inte och lägger upp nya riktlinjer för hur man ska spela. Punkt och slut.

Olli Hahl:

Suomela lämnar IKO för Lausanne inför nästa säsong. Skall bli intressant och se hur de ersätter honom.

Zappaholic: Det förstår jag, men vi talar väl nu om det berömda mötet och varför det tillkommit och inget annat?

Var det en palatsrevolution där spelarna gått bakom ryggen på en ovetande Manner eftersom dom tappat förtroendet för honom?
Varför deltog isf övriga tränare i mötet?

Var det ett liknande spelarmöte som du själv varit med om, bara lite extra viktigt pga det pressade läget just nu?

Jag uppfattar det senare som mest troligt, sen får väl andra tro annorlunda om man vill.

Är Huge gift eller sambo? Isf stackars fru. Om inte… förståeligt.

Zappaholic: Det är ett problem att tränaren är iväg på annat jobb under landsuppehåll i kristider. Manner hade behövts på plats i Gävle. Märkligt hur Brynäs har en huvud- och målvaktstränare som har andra jobb vid sidan om SHL-uppdrag där alla konkurrenternas motsvarigheter går in för SHL-uppdraget till 100%. Manner och Honken måste ju spara en del procent till sina andra uppdrag. Konstigt att en del SHL-tränare säger att de helt saknar fritid men i Brynäs kan Manner ha ett till jobb. Får Brynäs ut samma arbetsinsatser som konkurrenternas människor i samma roller? Tänker också på det faktum att många sportchefer åker runt till massa Allsvenska arenor medan Alcén hellre verkar kolla på Brynäs träningar än allsvenska matcher. Arbetsinsatsen?

{8399}: Fanns inga pengar för en GM så enkelt var det. Så JA blev kvar tack vare PJ. Sabotage av PJ skulle jag säga.

Det kommer bli en enkel 4-1 vinst idag.

Huge: Ja du. Jag kan inte förklara mer för dig vilket bekymmer detta är. Jag har mycket erfarenhet kring lagspel på elitnivå så här vet jag vad jag pratar om.

Men jag ger upp.

Zappaholic: Beror väl isf på vad ”nya riktlinjer” innebär i det här fallet. Jag uppfattar det som att Manner och spelarna redan är överens om vad som bör åtgärdas när Manner åker iväg och att övriga tränare plus spelarna sen vis mötet går igenom och luftar olika förslag på förbättringar i spelet.
Om så är fallet så ser jag inte ngt bekymmer med att Manner inte är med på mötet.
Speciellt när övriga tränare som handhar backarna, forwards, PP/BP ändå är med på nämnda möte.

mk: mk, tänk så här, Du och alla vi andra som Huge ”skriver ner”, är en del av hans terapi! Hen har väl allt för sällan blivit lyssnad på men i detta forum kan han anonymt skriva en massa elakheter och det mår han antagligen bra av. Tror han!

Huge: Struntsamma. Ser du inte bekymret med att det dras upp nya riktlinjer för hur laget ska spela när huvudtränaren är på landslagsturnering?

Rödin är ju inget coachämne om man vill uttrycka sig diplomatiskt. Det såg man ju tydligt i senaste matchen.

Zappaholic: Jo, men frågan är ju om spelarna har gått bakom ryggen på Manner med sitt initiativ?
Vad jag förstår så var väl övriga tränare också med på mötet, eller är det nåt jag isf har missförstått?

Ove Myling: Allt handlar om att undvika kval. Återigen.

Vilket jävla svek. Jag håller med om att Manner inte är en bra matchcoach men då är det den sportsliga ledningens förbannade skyldighet att se till att det finns en sån ledare i båset som kan stötta där. De andra finnpajsarna är ju lika förstenade. Honkens insats vill man ju inte ens prata om, vilket fruktansvärt dåligt upplägg och hur i helvete har Alcén sanktionerat detta?

Vad sitter det för folk och ger laget förutsättningar att lyckas ute på isen? Jävla pajaser!!

Avgå och låt kompetenta personer sköts klubben.

Vilket jävla svek.

Huge: Ok, men varför skrev du: "Jag tror på ingenmansland och det sa jag redan för 2 matcher sen." . Detta skrev du för 2 dagar sedan efter iko-matchen.

Men 2 matcher innan den, dvs under uppehållet så skrev du ju att du trodde på slutspel.

Du förstår att hamna i ingemansland och gå till slutspel inte är förenlig med varandra eller?

Huge: Snälla Huge.

Kan du inte ge fan i att skriva samma sak i varje inlägg.
Du skriver på näsan vad människor ska tycka.
Detta är ett forum som är öppet.

Det du skriver är förminskande och elakt.

Om jag som supporter skriver att ledningen är idioter, så menar man det inte bokstavligt. Utan bara i sitt utövande av ämbete.

Det är skillnad på att skriva det och som du skriva att allt är bra, ledningen är kompetent. Brynäs vinner guld. (Vet att du inte skrivit detta ordagrannt men innebörden är den)
När det inte är så uppenbarligen.

Eller allt kanske är lugnt och harmoniskt i representationslaget?

Sluta förminska folk med ditt sätt att skriva.

Det märks så väl att du är äldre. Du förstår inte innebörden av att det jnte är ok att skriva i de ord som du gör.

På samma sätt som det var typ ok på 70-80 talet att skriva och säga N- ordet.
Är det det idag?

Tänk på hur du skriver..

Huge: Att spelare har möten har jag inga problem med. Det hade vårt lag också när jag spelade fotboll. Men inte fan satt vi och drog upp riktlinjer för hur vi skulle spela som gick direkt på tvären mot hur vår tränare ville spela.

Finns inga andra lag, oavsett sport, där jag hört talas om ett dylikt agerande. Mellan raderna förstår man ju vem som tagit initiativ till detta.

Mattson: Fan det är ju det som varit planen hela tiden. Låt HV ta ikapp de där poängen och gå om så vi inte längre har det i egna händer. Sen kan vi börja vinna. Genidrag!

Silfverkroken: Att Brynäs har allt i egna händer tror jag är en enorm nackdel. För ett bra lag hade det varit en fördel.

Ove Myling: Ingen ändring idag, samma gäller som tidigare: din obefintliga läsförståelse kvarstår och det tillståndet lär förmodligen aldrig ändras i framtiden.

Silfverkroken: Känns tryggt!

Silfverkroken: På ett sätt, men samtidigt kommer det i slutändan inte handla om en match sett över de åtta vi har kvar efter dagens match. Vi behöver ta mer poäng över alla matcherna, inte bara under en.

Vi MÅSTE börja ta poäng. Inte i en enstaka match hit och dit, vi behöver komma in i ett stim.

Falken: Tekniskt sett har vi det i egna händer oavsett hur det går idag med tanke på att vi har HV kvar att möta.

Känns som Cehlarik hänger både sitt första och andra idag.. det brukar väl vara så?

Vet inte..Sklenicka missar ofta mål, han har inte heller imponerat i pp. Vi får väl se. Lider med Kinnvall som inte kan göra sig själv rättvisa.

Huge: Hur blåser vinden idag då? Har du bestämt dig för om du tror på slutspel eller ingenmansland. Eller har du kanske ändrat dig till kvalspel?

mattias - 74: Märkligt att han blir syndabock. Hade ju inte blivit 7-1 till Brynäs utan Kinnvall i PP så att säga

Antingen har vi det i våra egna händer ikväll, eller inte. 🙃

munkas:

Kinnvall petas i PP. Rätt eller fel av Manner?

Tgl: Känslan är ju att man vaskar den här matchen och ändrar i staben nästa vecka.

Tgl: är inte lika säker men vi får se

Tgl: Japp, men då har man kastat bort ytterligare en match i onödan.

Bulten: Förlust idag så ryker Manner

Ordbajsa är bara förnamnet som vissa här inne ägnar sig åt💩ju fler bokstäver desto intressantare innehåll ELLER?

eltifoso: Tack men det måste ju finnas färdig statistik för SHL? Att sitta och gå igenom matchprotokollet känns lite 80-tal.

munkas: 😂🤣🤣

Bulten: Honken har tydligen en klausul som gör gällande att han bara behöver jobba 20% om det blir spel i Allsvenskan. Han kommer då jobba med målvakterna på måndagar, via teams.

Måste säga att jag är lite i chock
Alcén är kvar
Manner är kvar
Honken är kvar.

Man borde iallafall MINST ta in en målvaktstränare som jobbar heltid och som är med på ALLA matcher med fokus på att få Olkinuora i storform inför kvalserien. Kan inte vara en endaste tvivlare kvar på att upplägget med Honken är ren idioti. 147 insläppta

Sv: Bättre
Drugstore :
Satsa på ESHL så kan alla vara hemma.
"ALLTID HEMMA"

{8399}: Nope, men svar på din fråga vilka som var inne på baklängesmål. Står ju vid varje mål vilka som var inne. Men kanske missuppfattade frågan (inte ovanligt i mitt fall)

Bättre
Varför har vi ledare i båset dom kan ju jobba hemifrån är ju populärt nu

eltifoso: Oj, det där var inte direkt färdig statistik.

Zappaholic: "Sen kan jag inte förstå hur spelarna och några ledare har nån form av krismöte när Manner är borta."

En enkel fråga här från en oinsatt soffcoach innan vi börjar dra alltför långtgående slutsatser om avsikten med och anledningen till spelarmötet:

Var nånstans har det framgått att Manner har varit ovetande om mötet?

Det kan ju t.o.m vara så att Manner har sanktionerat det hela och tvärtom rekommenderat spelarna att tillsammans snacka ihop sig för att klargöra vad man gemensamt och tillsammans med tränaran faktiskt har kommit överens om men som man måste göra bättre.
Mao: ett spelarmöte som inte behöver vara speciellt kontroversiellt och som väl förekommer i alla lag lite då och då, skulle jag tro.
Bara det att det här mötet nu har blivit lite extra viktigt pga läget och pressen på laget i ett avgörande läge.

Som sagt: bara en reflexion då många verkar vara säkra på att mötet har påkallats från spelarnas sida i samband med ett försök till nån sorts palatsrevolution där dom velat mörka nåt för Manner och ev få bort honom helt och hållet.

Samtidigt som mötet säkert handlat om att rensa luften spelarna sinsemellan så verkar det mesta ha handlat om diskussioner om hur man kan förbättra defensiven och då främst gällande avvägningen som inte fungerat när det gäller om man ska kliva fram i forecheckingen eller backa hem och ställa upp.

{8399}:
Ja, det låter som en omedelbar succé. 🧨

{8399}: Varsegod
Uppladdat:

500x0-20b0d808-aa74-43ae-8a53-7db18a75abbe.jpeg

Forsberg 1978: Nästa årsmöte lär ju bli kaos det med. Tänk om det kunde dras ihop en grupp soffcoacer som kuppade sig in och styrde upp verksamheten.

xxx BIF xxx:

du har rätt i mycket du skriver,, skulle vilja lägga till alla dessa djävla låsningar/blockeringar.

Puckgrävande vid sargerna. Vem vilka i publiken uppskattar dessa kamper?? Någon gång skulle det vara uppfriskande om någon satte in en rejäl tackling in i bröten..(flottare brukade använda dynamit för att spränga timmerbröten..)

Denna kamp tar mer på krafterna än man tror och är för djävligt tråkigt att se på..Lösningen för att slippa bli blockerad vid sarg är ett snabbare passningsspel på fria is-ytor. Då krävs träning på snabba hårda pass och medspelare som begriper att åka i rätt luckor..för att ta emot passningar i fart...

Sv: Res
KulaShaker: Trollen bor under marken, i berg och djupt under kullar.

Zappaholic: Bra skrivet Zappa, håller med till 100%.

{8399}: Brynäs kan bättre blev uppenbarligen "Brynäs kan sämre"........

« · 2473521 · »