1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755192 inlägg · 7967 ämnen
« · 2473383 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Res
Drugstore : Bor trollen i skogen?!

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Vilka var inne på målen bakåt? SHLs statistiksidor är ytterligare ett haveri.

Det var inget fel på tiden i anfallszon i sista matchen. Vi tog tillbaka puck effektivt.
Det som var ineffektivt var ju defensiven och vilka skott man tog för att få så höga skottsiffror.
Defensiven blir ett problem pga många faktorer men tex:
-då back går upp i anfall och lämnat forwards som back så ska en forward göra ett backjobb (bara där har vi fel man på fel plats när det ev vänder) och backen kommer på efterkälken och måste jaga på maxpuls och hitta position innan den kan inte sin effektiva position (om inte skott kommit innan)
-vi ställer upp högt, vilket gör det svårgenomträngligare att nå vår egen zon, men det gör ju också att när anfallet emot oss bryter igenom så har vi ”luckor” i slott osv.
Lika anfall:
Klart att om vi lirar puck längs sarg och sen upp till back som skjuter från blå så har vi haft 3 man i hörnet ibland. Ja någon gång så står 4st i och runt samma sargkant. Då finns igen att skymma målisen. Ett skott från blå utan skymning/styrning ska inte kunna gå in - då har vi bara tur med dåligt målvaktspel.
När vi skjuter från kant och passerat tekningspunkten så har vi extremt små luckor att träffa och sen är vi sen in på mål för ev returer.
Våra centrar är dåliga puckförare att ta in puck så vi dumpar in puck ofta och/eller tar vi in på kant och fortsätter efter den för att vi inte hinner runda back och puck hamnar alltid i hörnen. Pga av kampen så fyller vi på med minst en spelare men som sagt ofta två och tom tre. Vi har ingen passnkngsmöjlighet i slott och vid mål.
Det mest farliga vi har är när back lämnar sin position och driver mot mål med puck - och då är vi där med felpositioneringar.
Backarna kör nå jävla bandy uppspel, där de ska passa bakåt hundratio gånger innan ett anfall kan startas - forwarderna går ju ner och loopar knegen zon som nå jävla attackplan - och det sker då motståndarna hunnit ställt upp och bytt spelare.
Osv osv

Det är skitlätt att försvara sig mot oss. Motståndarna behöver mest fokusera på att ställa upp i egen zon för vi bryter inte in mot mål från central position utan går efter sarg och runt mål. De står i mitten och stöter bort oss som i ett PP. Klart som fan vi inte gör mål 5 mot 5 när PP inte funkar.

Palve är väl den som tar in puck som center mest men han passar aldrig så han förlorar den eller så drar han sig mot sarg och får sin egna kantforward i arselet eller framför sig.
Någon gång måste man kunna komma samlad och klapp klappa sig på mål - om inte för annat så för att bryta mönster.

Sen ser det roligare ut att vi rullar runt i motståndarzonen istället som med bulan hade myxoskförsvar runt egna målisen och dump ut med hopp om kontring - men vi måste ju primärt säkerställa att motståndarna inte kommer i skottpotion och/eller får stå och täcka målvakten våran. Fan sist stod ju både målisen o David och pucklade med en framför mål - menar då innan David gick ut och visade att det gör ont att jävlas framför mål - helt rätt utvisning där och då, ful men rätt.

Sen grejen med Limpan.
Jo han gick ut och var mellan raderna inte glad då vi tar in andra målvakten för att skicka vår andramålvakt. Men även om han kommit upp sig efter jul så har vi inte råd med att han dippar igen. Jag håller inte helt med cmore petter där alltså. Sjävlvklart var det en signal som inte gladde limpan men som han sticker ut som en bebis under matchen - det var fan inte signalen han skulle ha sent. Den frustrationen skulle tas efter matchen.
Klart som fan Manner säger att han behövde ”vila”. Men inte fan kan han ha varit så jävla trött o slutkörd om han ställdes i mål. Var det limpans fel att han släppte 3 puckar - nä inte sist det var lagets fel. Men han borde ha varit mer proffesionellt - detta visar attitydproblem och en spelare har antingen ett för stort ego eller så är det ”ok” beteende för fler är frustrerade och ”känner ju samma sak o någon borde visa vägen o stå upp”.

Nä detta är inte bra-inte alls.

Scott måste in som center först o främst.
Palve som 3dje.
In med direktskyttarna som kan sätta pucken på direktpass på kant.
Ställ upp i BP position istället för så högt i 5 mot 5 vid vändning och spela backarna som backar och inte som forwards!

{8399}:
Med tanke på att Brynäs precis redovisat ett minus på 23 miljoner fanns inte pengarna att köpa ut Alcéns fyraårskontrakt? Men det borde gått att ge honom en annan roll inledningsvis för att på sikt använda honom i en mer ledande roll om han utvecklades i positiv riktning.
Lorenz styrelse med PJ i spetsen hittade på mycket konstigt. Alcénkontraktet ligger i konstighetstoppen.

Hittills har den sportsliga utvecklingen under Alcén pendlat från kval då han tog över till ett litet lyft 21/22 och så nu nåt liknande som när han precis klivit in i handlingen.
Ingen stormande succé alltså, vilket Kangas var inne på redan efter årsmötet.

Ett scenario som på ett effektivt sätt bidrar till att avveckla en anrik förening.

Dagens styrelse är nöjd med de insatser ledningen jobbar med.
Låt oss se vad det innebär mot Leksand i eftermiddag.

Stefan R 63: Det är ju jäkligt sjukt att inte Alcén fick sparken direkt när Kangas blev ordförande:

"Kangas valdes med rösterna 270-98 och företrädde ett medlemsinitiativ under namnet ”Brynäs kan bättre”. Valberedningens förslag på att behålla den gamla styrelsen kördes över.

– Det är den yttersta formen av föreningsdemokrati av medlemmar som inte fick något gehör av valberedningen, säger Kangas om situationen och har ett hundradagarsprogram som ska betas av.

Twittrade – passar inte för rollen
Mitt under pågående årsmöte skrev styrelsen kontrakt med Johan Alcén, 33, som ny sportchef, han tar klivet direkt från isen. När uppgifterna om Alcén läckte ut för en vecka sedan twittrade Kangas om att han inte passade för rollen: ”Inget emot Johan Alcen som person men han har väldigt få av de kompetenser eller erfarenheter som jag vill ha i en sportchef. Passar inte in på profilen vi vill se hos en sportchef inom Brynäs IF”, skrev Kangas.

Han hade inte hela bilden klar för sig då.

– Mycket ligger i definitionen av sportchef och där har vi haft olika syn på vad en sportchef är. Jag hörde att han skulle vara sportchef under en general manager som skulle ha helhetsansvar för det sportsliga. Den lösningen hade jag inte hört talas om när jag uttalade mig. Då trodde jag att sportchefen var ansvarig för hela den idrottsliga verksamheten. Vi håller på och pratar med Johan om vad han ska ha för roll. Avtalet skrevs på igår under själva årsmötet, viket kan tyckas underligt att man går vidare med det just då, säger Kangas.

Han håller dock fast vid att Alcén inte räcker till i rollen som sportchef enligt den tanke som Kangas har:

– Jag tycker om Alcén som person men sportchef, med tanke på att han inte har något erfarenhet, han har varit en bra hockeyspelare, kräver en hel del annat. Jag lider med att Johan hamnat i kläm mellan gamla styrelsen och den nya."

Hur sjutton kunde Kangas och Brynäs kan bättre bara släppa detta? Vad hände med vår GM? Sjukt!
Brynäs kan bättre var bara tomma ord!

Res
Flyger inte finnair längre från Sverige o går det inga finlandsbåtar heller längre från Sverige?

Zappaholic: Håller med dig OM det nu var så med det mötet...rimligtvis borde ju de finska bisittarna pratat med Manner om det Hela upplägget med att ha en huvudtränare som åker ifrån laget är ju så jädra korkat så man blir mörkrädd!!! Vad har Brynäs haft för gott av det? Inget!! Vi betalar lön till en icke närvarande chef!!
Sen har Manner själv sagt att han litar på sina assistenter och att de har dialog så han borde väl ha fått reda på detta
Är det så att spelarna vill spela offensivt och fick igenom det mot ett av seriens mest kontringsskickliga lag o med en måleffektivitet som vi bara kan drömma om så borde ju alla hockeyspelare i Brynäs iq testas. Att köra en sån taktik och lämna defensiven och våra mv i skiten är i så fall helt horribelt dumt

Bulten:
Ja han borde ju inte vilja/våga visa sig där över huvud taget.
En undran är ju om nån murvel ställt PJ eller nån i förra styrelsen mot väggen och frågat hur fan dom tänkte när dom kuppade in Alcén på fyra år minutrarna innan årsmötet.
Finns det nån sån intervju eller nått? Vore kul att få veta deras idiothandlande.
Jag har inte läst nått iaf, men det borde ju ha skett kan man tycka.

Stefan R 63: Håller med. Tomheten är ganska så stor just nu.

Sen kan jag inte förstå hur spelarna och några ledare har nån form av krismöte när Manner är borta. De lägger upp nån jävla game plan om att gå fram mer och forechecka hårdare. Det var ju en lyckad taktik mot IKO. De ska ge fullständigt fan i såna initiativ. Ska de ha nåt jävla krismöte ska det ENDAST handla om att se sig själva i spegeln och sluta samman. Inget annat.

Hade jag varit Manner hade jag blivit skogstokig, skällt ut alla efter noter, sen beordrat alla som inte spelar som han vill upp på läktaren.

Enda alternativet till det hade varit att avgå.

Blir så jävla förbannad på spelarna. Bara i Brynäs…

Stefan R 63: Håller med i allt du skriver.
Nog för att jag tänker på Brynäs året om, varje dag typ. Men att vakna med en känsla att 'fan det va ingen mardröm' eller som om nån har dött, det är fan inte roligt....
Usch :/
Skulle vi mot förmodan fixa nytt kontrakt på ena eller andra sättet så förutsätter jag att man (återigen) tar krafttag så detta läge inte uppstår igen.
Då vet jag inte hur jag ska överleva.

Stefan R 63: PJ är väl nöjd. Sabbat precis så mycket som han önskade innan han lämnade in nycklarna. Hoppas han är portad från arenan.

Lakim1912: vaknar upp med en tomhetskänsla.. för ett par veckor sen kände man lite hopp. Man andades med en känsla av ingenmansland...kanske med lite flyt play in.
Idag är det överlevnad och man ser väldigt lite ljus i tunneln. Känns som det kan bli en hemsk daladans Att vi är med i 5 min..sen faller vi...o helt plötsligt är vi efter HV med lika många matcher.
Skulle kännas så underbart för våra brynäshjärta om man kunde se en bestämdhet i spelet, tydlighet, ett mv spel som känns stabilt och i den bästa av världar poäng.
Innerst inne har jag ställt in mig på ett ovisst kval mot Malmö. Den ångesten man hade då..mot HV 71..var grym
Sen blir jag förbannad på hur de runt vår förening har kunnat förstört och gjort att vi är i denna situationen i år igen
Jag hoppas många av dem skäms ordentligt och rannsakar sig själva för den här jävla " det ordnar sig" attityden gör mig så vansinnigt arg. Det finns strutsar hör i forumet och man blir less på er med men strutsarna som sitter och ska bestämma vill man bara be att dra åt.....som förstör en av Sveriges mest vackra och folkkära föreningar

{8399}:

Det blir spännande att se om liktåget Brynäs startar idag eller om dom står kvar på perongen i vanlig ordning. Håller tummarna för att vi inte släpper in mer en 10 mål bakåt. Och kanske kan försöka få in 2 mål framåt.

Heja heja heja Brynäs SM-guld

JawKee: ?

{8399}:

ja du har rätt tänkte inte på de...........

spolaisen: Nu glömmer du det viktigaste och det är att alla mår bra.

Malken:

Manner har ofta använt ordet tålamod.

Tålamod finns inte i huvudet på Palve, Timashov, Rödin när de tar fart med pucken och trampar in över blå, de hinner inte se några passningsvägar i den fart de uppnått. De blir ofta lätta offer, de skjuter pucken pliktskyldigast mot mål, de sumpar att skjuta i de bästa lägena/första lägena de söker och söker efter skottlägen som adrig blir optimala skottlägen, de hinner inte skapa med den fart de trampat upp...de spelar inte enligt gamplan de kör sina egna desperata åkningar utan några egentliga resultat..de avlossar skott i blindo mot mål, de siktar inte in sig.........

munkas: tror mer
På att det var massa frågor och Rödin svarade.

-vet inte

Och sen kom dem fram till att tränaren är skit. Som vanligt.

”Tuffa Viktor” brukade säga att man ska ju bara försöka skjuta på sidan av målvakten. Kanske nån kan tipsa våra spelare om det.
Uppladdat:

500x0-5676299d-9ba3-410a-8fc1-913f3f31d63f.jpeg

Mattson: "Ska man hinna sätt ett grundspel innan kvalet måste ny ledning in nu. Kan bli riktigt pinsamt i morgon."

Har druckit lite vin och kanske beror tankarna på det. …Men ibland blir man också klarsynt när man slappnar av.

Efter gårdagens match tänkte jag att nu är det risk att Manner åker – och det tror jag skulle vara väldigt tokigt. Då upprepar man från Brynäs sida misstaget att kicka tränare till höger och vänster.

Sedan kollade jag på presskonferensen. …Och jag hade förväntat mig en förkrossad Manner. …Men helt utan att dricka något vin tyckte jag att han verkade rätt OK.

Sen läste jag att tre ledande spelare, ska vi gissa på Rödin, Berra och någon tredje, önskat ett mer offensivt spel medan Manner var borta. Brynäs under Manner försöker ju (åtminstone ledartrojkan) spela lite som finska landslaget. …Men det gjorde man väl inte igår? Var det spelarnas önskningar som styrde den game plan som man använde? Med normal utdelning hade man kanske vunnit ändå – men taktiken att trycka på stenhårt och pincha okontrollerat med backarna som på Peter Anderssons tid är knappast den bästa mot Oskarshamn. Laget är omställningarnas mästare med en skottprocent på över 12% . Enligt Oldéen något som de flesta lag bara klarar i typ två omgångar – Oskarshamn i 43.

Kanske är det vinet som påverkar omdömet – men fanns det inte något av ”vad var det jag sa” över Manners presskonferens igår. Spelarnas taktik gick åt h-e.

Intressant också att Lindstein går in i första backpar imorgon och att Kinnvall är extraback. Kinnvall är fantastisk när han får styra spelet i anfallszonen – men har liksom Berra problem med tempot. Lindstein är betydligt skridskostarkare. Räknar inte alls bort Kinnvall på längre sikt – men just nu är nog Lindstein ett bättre val!

Heja Brynäs!

munkas: Åka skrisskor?

Mattson: Krismötet var nog i stil med:

-Fan gubbar vilken dålig match!
-Mmm
-Vi måste ju för fan börja sätta chanserna!
-Mmm
-Vi måste ju kämpa hårdare och vinna!
-Mmm
-Ok, då ger vi järnet nästa match, bra snack!
-Mmm

Malken: nja, inget har ju förändrats sen 1-7 hemma mot Oskarshamn. Har svårt att förstå att föreningen väntar med de förändringar som är oundvikliga. Ska man hinna sätt ett grundspel innan kvalet måste ny ledning in nu. Kan bli riktigt pinsamt i morgon.

J-S: "Det spelar heller ingen roll att siffrorna innan nyår är åt helvete och att samma målvaktsspel med ett tjugotal målvaktstavlor lågt räknat ligger till grund för att vi nu med största sannolikhet kommer få kvala i år."

Det blir inget kval. Nu sätter vi upp fjolårets mur i mittzonen igen! Den kan vi och inga motståndare blev riktigt kloka på den. Då spelar det ingen roll att inte alla backar är några vinthundar på grillerna. Nu gör vi 7-1 på Leksand!

Bulten: Vi kan sammanfatta det med att Lindbäck hade 92% efter nyår innan ihopklappningen igår. Och det är tydligen kanon. Gårdagen räknas inte eftersom det sabbar siffrorna. Det spelar heller ingen roll att siffrorna innan nyår är åt helvete och att samma målvaktsspel med ett tjugotal målvaktstavlor lågt räknat ligger till grund för att vi nu med största
sannolikhet kommer få kvala i år. (Slutspel enligt mattegeniet LarsGöran)

Sammanfattning är att dina mattekunskaper gällande procenträkning är lika med en femåring , jag avslutar där orkar och vill inte trötta ut alla seriösa supportrar,
😘🤡🤡👍🏻

Jugge: Lite som att svära i bordellen kanske men emblemet är ju faktiskt ganska coolt.

Jugge: 😂😁✌️✌️💪🏻

Alltså vi har 2 os/vm guld medaljörer, 1 os Brons medaljör och 1 ”ordinarie NHL center”

Skicka över 4:e center till Blomman och bygg en första kedja med:

Larsson Björninen Scott
Sklenicka Friman.

Så ska dem nog fan kunna visa vägen framåt.

Manners problem är nog att han vill jämna ut kedjorna så att alla kedjor är så lika i starkhet som möjligt. Det har inte funkat.

Anders Berg: vad?

JawKee: Gräslig bild… Jag låter bli att kommentera mer här inne tills det är åtgärdat för att spara era ögon.. 🙂

Stefan R 63: ”Lökke”?

Jugge: Jag som tyckte Modano var halvdan som profilbild… Du har verkligen dragit nitlotten 🤣

{8399}: Vi kan sammanfatta det med att Lindbäck hade 92% efter nyår innan ihopklappningen igår. Och det är tydligen kanon. Gårdagen räknas inte eftersom det sabbar siffrorna. Det spelar heller ingen roll att siffrorna innan nyår är åt helvete och att samma målvaktsspel med ett tjugotal målvaktstavlor lågt räknat ligger till grund för att vi nu med största
sannolikhet kommer få kvala i år. (Slutspel enligt mattegeniet LarsGöran)

{8399}: Nu sjunker du väl lite väl lågt

Jugge: Hahaha, skojar bara med dig :D Vet att du inte skulle byta ;) Tyckte bara du hade en hemskt ful bild! Glad att jag inte har blivit påverkad av detta

Lika hög nivå på detta forum som på Brynäs försvarsspel.

JawKee: ” Har du börjat hejat på Luleå nu istället?”

Helvete heller, så långt har det inte gått än… 🙂 Såg att Peja skrev något om att vissa fått profilbilder blandade vid serveruppgraderingen. Vilket förhoppningsvis betyder att något Luleå fan fått min snygga Brynäs tatuering över hjärtat 😉 Kollar jag i min egen profil syns den vanliga bilden.

Silfverkroken: Det finns hur mycket som helst att säga, men. Mikko måste tyvärr avgå. Jag älskar Mikko, så det tar emot att skriva detta, men: jag, som den motvilliga ekonom jag är, uppmanar Brynäs IF att erbjuda Bombom MUSD 1 för att rädd Brynäs IF kvar i SHL. Detta går att lösa.

Tigerhjärta: Du kommer in och levererar som vanligt. Imponerad!

Jugge: Har egentligen inget att säga men måste bara skriva något för att se ifall jag också fått någon märklig profilbild...

EDIT: Puh jag är safe!

Jugge: "Vilken jävla sandlåda det är här inne med ultratomten Bulten på sitt sedvanliga korståg mot allt och alla i Brynäs…"

Spot on!

Jugge: Luleå hockey?

Jugge: Har du börjat hejat på Luleå nu istället?

Vilken jävla sandlåda det är här inne med ultratomten Bulten på sitt sedvanliga korståg mot allt och alla i Brynäs…

Lika bra att logga ut igen medan småpojkarna mäter k-k…

Vad fan har jag fått för profilbild… 😂

Bulten: Precis, som beslutet vem som ska stå i mål på matcherna.

J-S: ” Sen är din läsförståelse stavning (lutar istället för lurar) under all kritik”

läsförståelse stavning?

dabif: Beslut över hans huvud gissningsvis

Bulten: Varför bestämde han då att värva hem Olkinoura, han är ju kompis med Alcén också.

dabif: ja givetvis. Då han är polare med honken.

Bulten: Seriöst, du tror Lindbäck är ansvarig för vem som står eller inte står...

« · 2473383 · »