1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742335 inlägg · 7967 ämnen
« · 2599459 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Malken: Hade platsen bredvid Huppa några år på 90-talet. Väldigt trevlig. Han pysslade med försäljning av magnetsulor och annat som skulle vara bra för blodcirkulation etc. Jag lyckades rehaba mina ljumskar tack vare de där sulorna. Hocus pokus? - Må så vara, jag blev bra och tipsade en lagkamrat som dragits med samma besvär i flera år som oxå blev kvitt sina besvär på ett par månader… Huppa hade också nån maskin hemma som behandlade med elstötar. Besökte honom ofta hemma på Artillerigatan och gjorde behandling.

Rolig kuriosa är att hans dåvarande sambos son ofta var på matcherna och satt där oxå. Det var ingen annan än en tonårig Tomas Tobé. Moderatpolitikern…

Huppa lämnade alldeles för tidigt. Träffade honom sista gången på Ica Söder inte långt innan han gick bort…

Som spelare höll han till lite längre ned i kedjorna. Kallades väl hockeyns Beatle… Var frisyren tror jag. Lirade också fotboll med jag tror det var Åshammar/Kungsgården eller liknande. De gick bra på den tiden och var ganska högt upp i seriesystemet… Han visade urklipp på det minns jag…

Huss888: RIP Stisse!😢 Helt enkelt en legend i Gavlerinken!🌹

Ove Myling: Har också precis sett den, ett måste för alla Brynäsare! Noterade också att riktiga Inge Hammarström själv är med några sek. Kul å se alla gamla legendarer imiteras. Gillar han som spelar Stigge, hård och elak jävel på isen! Han hade ju smeknamnet ”Stygga Stigge” av en anledning. Tigern och andra gamla storheter är med, häftigt!

Jan Grismöbel: Bra idé, jag gör som du

eltifoso: Väntar till alla avsnitt släppts . Sen kan man plöja Börje en hel kväll

J-S: "Har besökt Blågrottan många gånger iförd träskor jeans jeansjacka,
härliga tider, Ha ha ha"

Börje var ute mycket med "Huppa" Lind på den tiden. Han spelade längre ner i hierarkin i laget i början av sjuttiotalet. ...Och det är lite konstigt med "Huppa" för det är ingen som vill prata om honom. Vet att han dog mycket ung. Någon som vet mer?

mk: Tror det är den här fd spelaren som är med i serien.

J-S: "Lill-Prosten i serien heter Simon Lööf.
Är det en slump eller? Är det spelaren från Brynäs?

Silfverkroken: Har besökt Blågrottan många gånger iförd träskor jeans jeansjacka,
härliga tider, Ha ha ha,

Ja jag fyllde 60 år i lördags och har följt Brynäs sedan 5 års ålder. Man har ju sett Stisse på så många matcher i alla år. Senast gick jag bakom honom i matchen borta mot SSK för någon vecka sen.

In i det sista alltså, för laget i sitt hjärta.

Anders Berg: Bortamatch i Vilda Väsby 1987 (var det väl?).
Den första man såg när man klev in i arenan var Stisse - då kändes det som hemma…

eltifoso: Man önskar ju nästan att man var så gammal att man fick uppleva Blå Grottan

Stisse minns jag från att jag var 10-12 år gammal. Nästan lika starstruck när man såg honom som ung, som när man såg laget. Jag och min kompis Pär från Falun hade alltid spaning efter honom på matcherna, och sen; ”Där är han, vi springer och snackar med honom!”
Fina minnen.
En underbar supporter!

Peja: Precis sett första avsnittet av ”Börje” på Viaplay

Borde vara sevärd för er, mkt Brynäsrelaterat i detta avsnittet och Blå Grottan

SuneMangs: Jag hade faktiskt säsongskort platsen bredvid Stisse i ganska många år. Det upphörde när Gavlerinken blev Läkerol Arena eftersom den raden försvann och vi därefter valde platser på helt olika sektioner. Pratade otaliga gånger med karln på den tiden, han var trevlig men ganska fåordig. Det som man tyckte var anmärkningsvärt var hur otroligt många timmar han spenderade på att transportera sig till och från hemmamatcherna. Man kan lugnt säga att han brann för Brynäs.

Tigerhjärta: Håller med fullständigt. Ett på papperet bra lag, men ett av de med överlägset sämsta spelet. Det är oerhört sällan de spelar dig genom mittzon och in i anfallszon, utan det ät mycket chippar, dump i hörnen osv.

Det enda de gör bra i fem mot fem är att när de får kontra och får ett par förstapass är de grymma, men nästan bara då.

I egen zon är man passivast i hela ligan. Man står helt still och håller mitten. Det är sjukt svårt att komma in på mål, men man kan få sjukt långa anfall på dem som tröttar ut dem.

Tigerhjärta: har precis kollat 2 första avsnitten av ”Börje ”, sjukt kul att se Gävle och framförallt Brynäs. Hur alla spelare och ledare framställs. Många får utrymme och Inge Hammarström är ju med själv i slutet av episod 2.

Skådisarna som spelar Stig och Inge har lirat lite hockey ser det ut som, och han som spelar prosten ser rätt vass ut. Tyvärr är Skarsgård inget vidare, det förtar lite av hockeyscenerna.

Klart sevärt för alla Brynäsare iaf. Lite skillnad på framgångarna då och nu. Men man får väl drömma sig tillbaka till storhetstiden istället för att drömma om segrar mot diverse lilleputtar i allsvenskan.

{5647}: Ja folk härinne som klagar över Brynäs spel (med all rätt vissa gånger) har nog inte sett Löven lira tillräckligt.
Löven lever enbart på specialteams och målvaktspel. 5mot5 är stundtals bedrövligt för att vara ett topplag...

Peja: Tragiskt , vila i frid. Såg honom emellanåt här i Karlstad

Silfverkroken: Hörde rykten om att Stråhle låg ganska pyrt till hos Löven. Han har två säsonger till på kontraktet så det lär kosta i sådana fall. Trots att de leder (på lånad tid troligen) så är de inte bättre än tia gällande corsi. Man är väl sexa typ i expected goals. Dvs, de underliggande siffrorna indikerar att de inte alls spelar särskilt bra.

Jag har hela tiden sagt att han är deras svagaste länk. Jag sprang på en spelare på en match som sade att Löven har nog seriens bredaste trupp, men att de spelar inte alls så bra som man borde.

Men, skulle Löven byta till en riktigt bra tränare så får ni det tuffare helt klart. De har ett monster i mål som stulit rätt många poäng hittills och lär fortsätta med det.

Svensson_62: Kan tänka mig att det är svårt att hinna få till ett tifo redan till matchen mot Södertälje men en tyst minut och att han får hedras ordentligt då bör definitivt ske.

Peja: Om Stisse från Karlskoga gått bort - BIF-fan #1 ever. Förtjänar ett minnestifo.

Peja: Insåg det i samma veva du skrev. Stisse är inte ett särskilt vanligt smeknamn och såklart ska det finnas minst två i Brynäs-sfären.

SuneMangs: Det är nog denna Stisse han syftar på.

bradberry: Är det Stisse Åberg du pratar om så är det livstecken från honom på X för 7 timmar sedan.

Eller är det Stisse Stellin du snackar om?

Svensson_62:

Kul och se transatlanternas inställning i intervjuerna, " även om vi spelar i den bästa ligan i världen så vill vi bli ännu bättre "

Någon som vet om hur mycket biljetter som är som sålda tills onsdag

Svensson_62: Är inte Marner en NHL-version av Tyler K? Snajdare.

Är på plats i Globen: Järnkrok from Gavle!!

bradberry: Har inte hört något om det 😪

Stämmer det att ”Stisse” gått ur tiden?

Sorgligt… En av de största och mest hängivna…😢🇧🇪

Lira: ska bli spännande den 29 nov, då vi möter löven borta.

Silfverkroken:

Björklöven har också varit näst intill förskonade från skador samtidigt som vi utöver långtidsskaror på Ölund och Scott även haft Larsson, Kinnvall, Bertilsson och Lindbäck borta i flera matcher.

Silfverkroken:
Håller med dig till 100%, vi måste upp i prestation match efter match, tror det är en lite ny verklighet för detta vårt kära Brynäs, kan vi göra det är jag inte så orolig, men gör vi det inte kommer det bli tufft, Björklöven är riktigt vassa speciellt i kontringar och pp / bp, dom checkar hårt och ställer våra backar i väldigt jobbiga lägen, vår offensiv är jag hel lugn med, dom kommer skapa, men som du också påpekar är Voutilainen grym i Lövenkassen, men inte omänsklig på något sätt, tror dock att det var Thelin som stod ikväll, nåväl, vi har allt i egna händer, upp till bevis….

Lira: På det stora hela har vi kanske inte imponerat så mycket men det har inte Löven gjort av det jag sett av dem. Överlag känns det inte som det finns något HV 21/22 eller Modo 22/23 i denna serie, dvs något lag som direkt flyger fram och står ut som en favorit. Känns väldigt ovisst och det kommer bli en nervkittlande säsong. Är det något Löven har som inte vi har är det en riktigt vass målvakt som kan vinna matcher åt dem även de dagar laget inte är på topp. Riktigt där är varken Clara eller Lindbäck tyvärr. Jag hoppas vi kan hitta det under säsongen men det gäller därför också att vi inte bara värvar vem som helst, jag är okej med att ha lite tålamod så länge vi kan hitta den där riktigt bra målvakten.

DoNaka:
Riktigt härligt av Bik, vi har dock tuffa matcher framför oss, Södertälje hemma, Aik på hovet och Nybro hemma, i den bästa av världar tar vi 9 poäng, mer realistiskt tar vi 6, gör vi inte det är det bekymmersamt, tror dock på 6 friska p 🤘

Karlskoga, We love you, hahaha, grymt bra match 👍😅

Blomgrens: VIKTIGT att Karlskoga tog 3p och Björklöven 0! Tackarrr. Tar Brynäs 3 raka vinster nu (så att man ligger på lika många spelade som björklöven) har vi 43p och Björklöven 36. Vore fint.

Blomgrens: Vilken jävla match BIK gör! Brutal inställning.

5-4 till Karlskoga mot löven med lite mindre än fem min kvar.

munkas: Fasen också. Hade en undrrkroppsskada men har ju deltagit mer och mer i röd tröja med laget på träningarna den senaste tiden. Har det blivit något plötsligt bakslag?
Avundsjuk på er som har insideinformation…

Svensson_62: ”Längtar tills Scott och Ölis är tillbaka.”

Ja, nu har det gått en vecka till efter uppehållet…
Frågan är om Scott kommer till spel något mer den här säsongen. Tveksamt..

dabif: Håller med, videogranskning är bara skit, låt domarna döma så länge dom inte är mutade. Videogranskningar tar bara en massa onödig tid.

Tycker också att en spark är ok så länge man inte riskerar att skada motståndarna.

Rodrigo: Längtar tills Scott och Ölis är tillbaka.

Erat: Ja, så otroligt dåligt planerat. Hatar haltande tabeller!

Malken: Tredjekedjan fastnar verkligen i egen zon alarmerande mer än andra kedjor, det backas även upp om man kollar på deras corsi-siffror: 44-45% skottförsök framåt, det är tio procentenheter lägre än andra- och fjärdekedjan, samt hela tjugo procentenheter lägre än förstakedjan. Det är alltså den enda kedjan med minusstatistik här, med bred marginal.

Visst att man försökte göra något genom att byta plats på Lindbom och Tärnström för ett par matcher sedan, men problemet i kedjan är nog inte vem som är tredjelänk, utan dom två kvarvarande spelarna.

Huge: nope, finns heller ingen anledning till det i det här fallet.

KalleTeodor: "I en gren är juniorkedjan bäst i laget. De har bäst pucktempo av alla kedjor. De har i regel väldigt kort puckkontakt, passar eller droppar pucken och skapar på det viset väldigt bra tryck i offensiv zon."

Ja, och nog är väl juniorkedjan bättre än tredjekedjan? Det är min bestämda känsla. Tredjekedjan har ganska lätt för att köra fast i egen zon.

« · 2599459 · »