sylf:Det är ju inte konstigt att Loob är rädd för såna spelare. De har ju inga såna prospects att locka hem sso spelar för struntsummor jämfört med vad FBK skulle få hosta upp.
Jag tycker att det ärpå gränsen till idioti bland dem som anser att Världsspelaretyp Bäckis skulle stå ivägeen förunga talanger och samtidigt försvara diverse underpresterande lallaresom inte levererat ett skit p flera säsonger. DE om NÅGRA är väl de som står i vägen för talangerna...
Oskar Lindblom -96, är det han som tar över efter Järnkrok? Fyra mål i kväll i J18:s seriefinal mot Leksand.
Jajjen:"Jag är betalande åskådare, medlem i Brynäs. Vem kan veta bättre än jag vad som är bäst för publiken och Supportrarna? Det är vi som betalar sportchefens och vd:ns lön. Deras jobb är att fixa förutsättningarna för att ta hem Bäckström. Klarar dom inte det får dom säga det rent ut. Enligt Karlsson finns pengarna. Gör ditt jobb nu!"
Kan nog inte sägas bättre, känns som att det är dags för klubben att gå ut till den hand som föder dom nu, och klargöra varför man inte agerar!
Redigerad kommentar
Huge: Rättviseperspektivet kan du nog släppa rätt omgående. Vi snackar Elitserien i ishockey, inte Björnligan.
Normal situation? Är det en sån som uppstår i samma ögonblick som Färjestad behöver en ny spelare?
Om lockouten avslutas har nåt lag gått miste om en världsspelare under del av säsongen, gått miste om x antal poäng och missar slutspel/elitseriespel. För vadå? Av rättviseskäl?
Huge: Värvningsracet på går året runt, oavsett NHL-lockout eller inte. Samma olägenheter.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Javisst fan, my bad!
Spelar eg ingen roll vad han är eller hur han spelar, vi hade behövt honom vilket som!
sylf: Richard Gynge, elitseriedominanten och världsstjärnan, har 12 poäng på 19 matcher i KHL. Nicklas Bäckström, som inte får plats i Brynäs lagmaskin, har 11 poäng på 9 matcher.
Jag undrar hur matchen igår hade slutat med Bäckström i Brynäs? Hur många poäng har Karlsson och Bylund skänkt bort till motståndarna hittills?
Huge: "Är det ännu ett led i din tidigare uppmaning om att vi ska försöka ha en bra debattnivå härinne?"
Nej, men ditt beteende gagnar ju knappast debattnivån.
Du är inget annat än en besserwisser som kommer få svara upp för dina påhopp en vacker dag.
Det är knappast fråga om en formsvacka längre. Ser snarare ut som laget har stabiliserat sej på den här nivån. Sämst i ES räknat på de 10 senaste matcherna.
Jonsson måste stoppa blödningen snart annars blir det en riktigt jobbig vår. Laget ser just nu ut som Brynäs gjorde förra årtiondet när man alltid hittade sätt att förlora på, även när man spelade bra. Nyförvärven ser ut som ”average Joe´s” och brunkarna som gjorde sina livs säsong förra året håller knappt elitserieklass. 3-4 spelare håller Brynäs under armarna just nu. En av dom är Järnkrok som spelar nån annanstans nästa år. Ersätts han på samma sätt som Silfverberg då blir nästa säsong en rysare.
Gurra88: " ja och Bäckis kommer kosta stora summor"
Nä, det kommer han sannolikt inte att göra.
Det var ett hypotetiskt exempel för att visa på att man bör ändra ståndpunkt om förutsättningarna förändras.
Och jo: jag bryr mig fortfarande om juniorerna och tycker att det är synd om nån av dom får kliva åt sidan ifall Bäckis anländer.
Men om nu fördelen med Bäckis i laget överväger dom ev fördelar som det innebär att juniorerna får fortsatt speltid, att vi spar pengar och inte riskerar gruppdynamiken, så har jag inga problem med att ändra ståndpunkt.
Allt jag bryr mig om är att Brynäs agerar förnuftigt och att övriga lag så långt som möjligt håller sig till "avtalet". Så här långt verkar det ha funkat bra, inga lag har i nån större utsträckning brutit mot överenskommelsen, vilket måste betecknas som positivt om man nu är för att bojkotta lockoutare på korttid.
Sammanfattningsvis verkar allt du bryr dig om, att hårdnackat hålla fast vid en ståndpunkt även om förutsättningarna ändras.
Inte så smart.
TJ:"Det känns som om det inte bara är en poäng vi blir bestulna på utan två."
Jag såg ingen tjuv, bara ett korrekt bortdömt mål och två lag med 11 resp 3% skotteffektivitet
Vid någon match ska jag bemöda mig att räkna skott Brynäs skjuter rakt i magen...
Jag hoppas/utgår ifrån att TJ är mer orolig för effektiviteten än vad han ger sken av...ingen Bagdad-Bob...