Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11

1420557 · » Till forumet


Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Basse har verkligen varit het det senaste, nu 8 poäng på de fem senaste.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Det var mycket dom inte gjorde som Brynäs, mål, spelade ett bra försvarsspel och höll nollan m.m ;-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Det känns mest som ett uttalande som kommer utifrån sin egna frustration än något annat. Vi fick tre poäng de fick noll, det är det enda som räknas :)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Sorry...lite sen :-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tydligen vann vi för att vi var bra på att filma igår...enligt MacNevin i alla fall...Såg inte hela matchen, men nog är det loser-stämpel på det uttalandet i Expressen idag...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Gurra88: Det vet man aldrig. Det hänger nog på hur pass allvarlig LJ's skada är.

Annars så tror jag att man satsar på de man har.
Kommentera


Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Burken: sant.. men antar att en ny back är på väg in
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Gurra88: Njae. Som det känns så är LJ bra mycket bättre än t ex Löf som är lite väl naiv i sitt agerande. Han tenderar att ligga lite långt från sin gubbe många gånger. Men det är lite som att välja mellan pest och kolera.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Burken: LJ klarar vi oss väldigt bra utan just nu...
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
foppa78: Man tycker ju det, men det blir nog ett par till, helt klart. Nu är det snart landslagsuppehåll o då får dom skadade slicka sina sår.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Nu får det räcka med skador börjar få kalla kårar nu!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Huge: Jag tror att det krävs tre saker för att bli ett topp fyra lag.

- Fler vinster på hemmaplan och inte bara godkända insatser
- En stabil defensiv backklippa
- En jämnare nivå på insatserna. Nu är det för mycket upp och ner.

Sen måste man givetvis få tillbaka de spelare man har på skadelistan och inte få fler skador. Att Lasse J skulle förstärka defensiven känns som ett långskott... Det är inte hans styrka, snarare tvärt om.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11

Zappaholic: "In med en defensiv klippa så är vi ett topp4-lag!"

Räcker att Dackell, Hansen och LJ är tillbaka.
Med en defensiv klippa som grädde på moset är vi ett topp2-lag.
Minst...

Sen måste TJ definitivt ha sagt nåt åt spelarna igår.
Ja, AIK:s spelare alltså.
Han måste ha sagt åt dom att tagga ner och försöka spela lite mer slött och ointresserat. Sen måste han även ha sagt till Fasth att fortsätta darra därbak.
Verkar ha funkat.
Bra coachat där av TJ....    :-)

Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Burken: Några fler skador har vi inte råd med iaf. Nu är det nog dax att låta Molin spela och snart får vi väl se Elias Lindholm på isen o vi har en medelålder på 12 år i laget ;-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Nu är väl inte Lavander någon klippa i egen zon. Hans jobb är att böka framför motståndarkassen.

Men nog börjar det bli lite väl tunt i leden. Det är ju en väldigt instensiv period nu fram till jul.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic:Kan meddela att Lavander är ljumskskadad, får se hur länge han blir borta, känns som att vi har tillräckligt med skador o alla skador är på spelare med defensiva kunskaper :-(
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Sant :-) blir han sämre ska han nog fundera på något annat än hockey.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Håller med! Samtidigt kan ju LJ ha mörkar lite om hur ont han haft. Sånt har ju hänt förut. Förhoppningsvis kommer han tillbaka bättre, för sämre kan han inte bli.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Men om han nu han nu har spelat med skadan under en längre tid(vilket jag tycker är korkat isf) så tycker man ju att dom borde ha stoppat honom o låtit honom vila och hela sin skada eller vad det nu är, det har ju stjälpt mer än hjälpt att ha honom på isen.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Brynäslegenden: Jag trodde forumet handlade om Brynäs. Visst ska olika åsikter ventileras och respekteras, men personliga påhopp på varandra kan de ju ta privat så slipper vi andra att läsa.

Hursomhelst håller jag med Rodriguez. Detta var en helgjuten försvarsinsats. Undrar om Ekholm nu börjar komma till sin rätt. Kanske också förklaringen till Jonssons tafatta spel ligger i hans skada. En frisk LJ är ju betydligt bättre än han visat. In med en defensiv klippa så är vi ett topp4-lag!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Gick ju bra igår, var lite orolig i början då försvarsspelet såg precis ut som vanligt, men sen ändrades det totalt och blev jävligt tight o stabilt, TJ måste ha sagt något för skillnaden blev total. Bästa försvarsinsatsen den här säsongen tycker jag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Kvällens bästa inlägg!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
robocop: Känns förbannat trist att det ska läggas större fokus på att försöka förolämpa varann än att faktiskt glädjas åt att Brynäs vann. Patetiskt!!!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Härlig seger ikväll alltså bra jobbat grabbar!!! =D
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Att hjälpa Honken med nollan är viktigare än 5-0.

Jag tycker att det är ännu viktigare att börja vinna hemma. Man skall inte dra för stora växlar av vinsten mot AIK som är riktigt nere just nu p.g.a all ståhej om saker utanför själva spelet.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues:

AIK - Brynäs 0-4 SLUT

Färjestad - HV71 1-5 SLUT

Mycket gladare kan man inte bli.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Fick bjuda AIKaren o övriga skiftet på kaka när "jag vann" idag.... men det var det värt... 3 härliga poäng o Honken håller nollan :-))
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Vilken fantastiskt Lördagseftermiddag. 4-0 mot gnaget och 5-3 på Stamford Bridge!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
foppa78: Varför är du och rafalski så fruktansvärt osams?
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
rafalski: Va rädd om min sköra benstomme haha!
Jag är på plats i LA fredagen 18 nov när vi möter FBK jag är ca 185 cm lång väger ca 105 kilo mörkblont kortklippt hår har nr 7 Sjödin på ryggen på min matchtröja samt gipsat vänsterben och naturligtvis hoppar jag på kryckor då så jag ska nog inte va svår att hitta? Du är hjärtligt välkommen fram och ta ett snack!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Bra match av Brynäs idag. Försvarsspelet såg ut som Frölunda. AIK hade inte många chanser och dom chanser vi hade satte vi. Johan Larsson är skitbra varje match. Och måste vara skönt för grabbarna med publikstöd.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Roger Ramkvist: Håller med, men just nu känns det skönt att FBK stoppades med tanke på vår egen tabellplacering.

Bäst av allt är nog ändå att Brynäs vann så vi i gb:n får kasta skit på varandra istället för på laget;-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Roger Ramkvist:

men segern mot aik var förbaskat skön :) så nu kan man vara glad till på tisdag ska till läkerolen med jobbet mat öl och seger hoppas jag på :) sist jag var där mot linköping så gick det ju inte riktigt så suckk....
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues:

vete fan om jag tycker bättre om skenheliga frireligiösa jönköpingsbor är väl som att välja mellan pest eller kolera....
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Tro mig, min bajsblöja är precis runt hörnet, ser det på kärringens blick :-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Följande siffror gör ju inte så jävla ont att titta på, eller vad säger du :-)

AIK - Brynäs 0-4 SLUT

Färjestad - HV71 1-5 SLUT
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Du prioriterar rätt i alla fall. Hockey först...familjen sen, hahaha. Själv slapp nyss jag en bajsblöja.
Whiskeyn smakar extra gott ikväll!!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Så jävla underbart och med ett drömmål som grädde på moset! Kanske blir ett extra smärtstillande ikväll hehe men det hade fan vart smarrigt med en pilsner det kan väll inte vara farligt med en eller två öl elle?
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Härligt att grabbarna studsar tillbaka snabbt från förra matchen :)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Fy fan vilken väl genomförd match, försvarsspelet var darrigt till en början men det ordnade ju upp sig ganska bra ;-) och som tur är så har vi våran 1:e målis Johan Holmqvist i kassen, vilken match han gör. Nu blir det snabbt som fan ut i köket o fixa middag, kärring o ungar står o hoppar framför mig :-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
70 Rodrigues: Skönt att han fick hålla nollan :-)
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Vilket jävla skämt till domare, hahaha.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Zappaholic: Att hjälpa Honken med nollan är viktigare än 5-0.
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Aha...sket sig...inget PP verkar det som...
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Kläm dit 5-0 nu då...Skulle vara skönt med ett PP-mål
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
foppa78: Hjälp Honken hålla nollan nu!!!
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Tommy: Blir nog en extra whiskey ikväll...otur bara att sambon jobbar...annars...
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
Härligt avslut...Skönt med en seger med flera mål. Läge för en behaglig lördagkväll
Kommentera

Sv: AIK IF-Brynäs IF lördagen den 29/10-11
rafalski: *ASG* bla bla bla, det är helt ok, jag bjuder på det!! 0-4 o kärlek<3
Kommentera

1420557 · »