1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760469 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja:
Det är en otroligt fin linje mellan fiasko och fest.
Ett stort minfält helt enkelt...

Huge: Jaha, och vad tror tuppen i strutsfarmen om kvalet då? Skönt att alla kunniga yrkesmän får fortsätta sina jobb. Allt går helt enligt planerna eller hur?

Och nu ska grabbarna få lite välbehövlig vila med bastu och fiske, helt rätt. Sen kanske dom kan göra som senast det var ett uppehåll: snacka ihop sig! Det blev ju riktigt lyckat under förra uppehållet.

Kanske att man kan göra några bra prestationer i kvalserien även om det blir 4 hedervärda förluster. Det viktigaste är att grabbarna mår bra och de kunniga yrkesmännen får jobba på efter sina förutsättningar.

Bulten: "Nja, nog hade vi kunnat norpa någon av dessa. Om vi inte hade -5 i handicap på vår sportchef i förhållande till Norberg"

"Nubben" har inför säsongen köpt ett lag som misslyckats och under säsongen ett till som klarat minimikravet. HV är en rik klubb - Brynäs har ekonomiska problem av flera skäl. Så jämförelsen är knappast rättvis.
Uppladdat:

Tigerhjärta: "Tycker det är larvigt att påstå Manners ledarstil som gulligull.
Vet inte vilka av er prenumererar på GD, men när Jacke anslöt och Brynäs förlorade i hans debut så Jacke till GD ”Jag har nog aldrig varit med om en sådan utskällning genom hela min karriär”.
Det säger en del…"

Uppenbarligen har inte Manner nåt fram till spelarna iaf. Helt rätt att hans ledarskap ifrågasätts. Det s.k. problemspelarna; Rödin, Palve och Dima spelade ju alla förra året och i år har han fått tagit in "sina gubbar" och ändå nått ett sämre resultat.

Sen spelar det ju ingen roll hur mycket man skäller ut spelare om det inte blir någon konsekvens. Palve har väl varit petad en enda match. Övriga spelare som missköter sig har ju fått fortsätta att glida runt i första -eller andra kedjan utan konsekvenser. Där har du noll kravställning.

Lindbäck var ju ett såll i början men fick spela vidare och som följd tappade vi VV. Där har du noll kravställning.

Tomma ord ger jag inte mycket för.

Zappaholic:

Matchen börjar 1930 så antar att C more visar, de har väl kvar rättigheterna trots att det är kval?

Vilken kanal sänder skiten?

JawKee: Verkar gälla burop som Anders är inne på.
Jösses vilken nivå av BSG. Ordet "Kränkt" skall in på vågrätt 4.
Inte konstigt att personer visar missnöje..

Davydov: Ajabaja droger, ja tack tafsa på småtjejer. Det är Brynäs och BSG det!

JawKee: jag gissar på att det handlar om det gamla vanliga, BSG vill vara ensamma på ståplats med händerna i fickorna och jubla om det går bra, knäpptyst om det går emot utan konkurrens från andra. Annars kan ju gud förbjude någon ha tagit deras plats när de kommer tillbaka ifrån baren halvvägs in i perioden...

För ett tag sen var det väldigt bra drag på klacken och de som ledde den, en kille med färgat hår och en i keps, de fick igång publiken!
Men hörde från en i Gävle att de inte fick stå där längre för att nån i BSG hade en arbetskompis-kompis hade varit på fest, där den med det färgade håret hade erbjudit någon droger enligt jobbarkompisens kompis.

Det resulterade tydligen i att han blev portad som klackledare till förmån för nån som verkar skämmas för att stå där.
Tydligen så stod Brynäs bakom det beslutet.

Sen undrar man varför ståplats är så tyst. Ibland undrar man vad det är för förening man lever och dör för.

Sen egna supportrar som gnäller varje gång det startas nåt nytt, hjälp till istället och peppa grabbarna som tar initiativ (Gamlingarna i BSG undantaget, de gnäller på allt). Det kommer iaf jag göra när jag får möjlighet att gå på match uppe i Gävle.

Det är lite samma mentalitet på detta forumet, det ska gnällas om orelevanta saker, märkas ord och tjafsas om vem som sagt vad i oändlighet

Bulten: Det finns väl ingen anledning att tro att Boumedienne är tillgänglig nu. Han har flera andra uppdrag. Brynäs får leta rätt på någon annan.

Olli Nomadinen : Nja, nog hade vi kunnat norpa någon av dessa. Om vi inte hade -5 i handicap på vår sportchef i förhållande till Norberg

Bulten: Money talks. Nåt HV har som ni saknar

Peja: Ja Boumedienne och Nisse in nu vore önskvärt. Så kan Manner sköta grillen och hålla bastun varm

Supportern: Ja, Manner utstrålar verkligen uppgivenhet och saknar energi i intervjuer. Likaså Rödin som heller inte ser ut att vara en energigivare på isen.

Viktigt att få en energiboost i kvalet. Boumedienne var väl egentligen ingen riktig hockeytränare, men den biten lyckades han med.

Om Brynäs förlorar första kvalmatchen finns nog en stor risk att bristen på energigivare blir ödesdiger.

Huge: bra att några markerar. Hur mycket skit ska vi ta?

Om det verkligen handlar om att bua det där uttalandet blir jag faktiskt lite upprörd.

Zzz: det är det väl inte. Vi ser ju vilka som spelar och inte. Men ok hör kanske man ska separera krav från konsekvenser eller hur man matchar en trupp.

Problematiken under säsongen är att oavsett hur dåligt du presterar så spelar du. Är du en ledande spelar så spelar du i viktiga lägen heter du Lindbäck står du i mål.

Få elitlag hade hanterat denna situation på samma sätt, oavsett den undermåliga kvalité.

Dessutom är jag besviken hur manner hanterar media. Att utstråla uppgivenhet och uttryckligen säga att man inte vet ger inget förtroende någonstans. Oavsett vad han säger in house.

Vissa saker vet man inte. Men genom att lägga ihop dwt vi vet och se utfall kan man göra slutsatser. Man behöver inte veta varenda liten detalj i alla lägen.

JawKee: Det där låter ju som att det är Pettisbiff/tetrisbif som dragit med sig Bulten och några andra härinne upp till arenan och vädrat sitt missnöje ungefär på samma sätt som dom gör det härinne.
Bara en personlig teori som inte är bekräftad på nåt sätt, så ni får ta det för vad det är...

JawKee: Hört att det buats. I

JawKee: SLO kanske vet?

"brynassupportgavle" Skriver detta på instagram idag.

"ANGÅENDE GÅRDAGENS MATCH!

Då det var ett högst olämpligt beteende på gårdagens match mot Växjö så känner vi att vi måste gå ut med detta.

Brynäs Support tar helt avstånd från det som hände på hemmastå igår.
Vi i BSG och TIFO39 har inget som helst med detta att göra och har inte heller något samarbete med denna gruppering!

Och vi kommer aldrig heller att ha det!

Detta vill vi aldrig mer uppleva och vi har tagit det vidare till högre instans.
Om man går på hockey och vill stötta sitt lag så gör man det inte på detta sätt.

Vi går på hockey för att stötta vårt Brynäs och försöka ge en bra stämning och matchupplevelse på arenan.

Detta är emot allt vi står för!"

Är det någon som vet vad det var som hände igår?

LevelReset: också fundersam.. gick in och kollade på ticketmaster nu och då stod det att säsongskorten utökats med kvalmatcherna utan att någon extra avgift tillkommit. Men har inte fått något mail eller information i övrigt kring det. Någon annan som vet om kvalmatcherna ingår gratis eller om det kommer att faktureras i efterhand om man går på dem?

Från twitter: Spelarna "Nubben" tagit in under säsongen.

Joey LaLeggia 33 p på 40 m, +9.

Radan Lenc 19 p på 37 m, +3.

Nick Shore 18 p på 25 m, +7.

Oliwer Kaski 10 p på 20 m, +2.

Kalle Maalahti 5 p på 10 m, +4

Niklas Hjalmarsson 3 p på 17 m, - 2.

Detta på en död marknad

Bulten: Ett inlägg helt utan substans. Du har ingen aning precis som jag skrev utan driver en tes utifrån en bild som du skapat i ditt eget huvud. Som 95% av dina övriga inlägg.

Zzz: Jo, kravlösheten följer även med ut på isen. Du kan i stort sätt vara hur dålig som helst utan att du får stå åt sidan, att man går ned på folk för att matcha de bästa och förändra matchbilden. Nej alla ska vara med, så det inte blir dåligt stämning, så har vi så trevligt i bastun efter. Det håller inte i SHL, ännu mindre i kvalserien

Nån med säsongskort som fått mejl om att köpa sina platser eller ingår det automatiskt?🤔

Bulten: Fast det har du ju ingen aning om. Den som tror att Mikko kör kravlöst har väldigt fel. Skillnaden mellan Mikko och tidigare tränare är att Mikko inte har något behov av att hävda sig utåt med hur hård och tuff han är. Som tex Peter Andersson och Magnus Sundqvist.

SuneMangs: Aldrig ok att filma, men om man nu nödvändigtvis måste så känns det ju ganska korkat att göra det i en betydelselös match mot Växjö.

KulaShaker: ja fast är man en fungerande klubb så är inte alternativet till colliton, Melin. Säger väl allt att man inte har en plan. Man tittar bara på individer isolerat. Hade varit bättre med en anonym tränare med samma filosofi än ett "namn" som är totala motsatsen. Och så har man sedan hållt på.

Såg precis Dimas filmning mot Växjö igår. Detta är ju inte första gången och det börjar bli pinsamt nu att vår fina förening börjar få ett rykte som filmare och det är inget jag vill stå bakom.
Kan en avstängning lex Ingman kanske göra något åt hans dåliga balans tro?

Jugge: Tränarproblematiken berodde väl på att vi skulle få in Jeremy Colliton som försvann till NHL istället och då blev det en olycklig sista minutenvärvning av Melin.

Tigerhjärta: "Kravlösheten sitter tveklöst hos föreningen och hos spelare, men inte hos Manner"

Mitt i prick om du frågar mig! Såg matchen borta mot Linköping på plats då det fortfarande såg OK ut i tabellen. Vår kapten, Rödin, och Timashov föregick med extremt dåligt exempel. Det hade varit fifty-fifty-chans att vinna matchen utan deras onödiga, korkade utvisningar. En kapten ska vara som Oscar Möller i Skellefteå. Gå max varje match och alltid föregå med gott exempel. Det är mycket illa att man aldrig vet vad man får av Rödin, Timashov och Palve. Alla tre har mycket hög kapacitet men når sällan upp till den.

Erol Ateceae: ” Det är onekligen den bästa metoden. Problemet med ett sånt system som du beskriver är att klubben behöver vara stabilt etablerad och utan ekonomiska besvär.

Brynäs har jobbat under motsatta förhållanden sedan tränarcirkusen började.”

Visst är det så, men Brynäs har själva satt sig i den sitsen och inte gjort jobbet. Man hade väldigt goda förutsättningar efter finalspelet -17. Istället tar man in Melin och tror att det ska fungera som med Bulan och Campese är ut och yrar i media om ”4 guld på 10 år”…

Man fick hybris efter finalspelet istället för att göra något bra av det. Sedan dess har självbilden varit helt skev..

JohnnyBotox:
Var redigt förbannad på han i går.
3 gånger höll han på med dom där dumheterna, och då missade jag kanske nåt tillfälle.
Som du säger... Inge intresse av en sån spelare som förstör vårt klubbmärke på ytterligare ett sätt..

Bulten:
Plats 13. Kvalspel.

Timashov anmäld för filmning. Igen. Hoppas att det inte är på kartan att han blir kvar oavsett division. Han gjorde några viktiga mål i ett par viktiga matcher och har det där lilla extra, men det är inte värt det. Både igår och i tisdags kommer han med fart från kanten, men skjuter inte. Tar dumma utvisningar och filmar oftare än inte. Tråkigt!

Biljetter till Brynäs-Malmö på tisdag klara! Nu visar vi att vi vill vara kvar i SHL! Häng på!

Zzz: Det har ju varit filosofin hela säsongen. Saft och bulle. När cmore var där kändes det nästan mer som en sekt och alla var tvungna att skratta. Trots att det gick åt skogen med hockeyn. Så hur har det funkat?

Tigerhjärta:
Åh nej, Pettis har en ännu elakare tvilling

Tycker det är larvigt att påstå Manners ledarstil som gulligull.
Vet inte vilka av er prenumererar på GD, men när Jacke anslöt och Brynäs förlorade i hans debut så Jacke till GD ”Jag har nog aldrig varit med om en sådan utskällning genom hela min karriär”.
Det säger en del…
Så det här med att det är låg kravställning från Manners sida och att det bara är en massa daltande anser jag att samtliga kan kasta år helvete.
Kravlösheten sitter tveklöst hos föreningen och hos spelare, men inte hos Manner

Bulten: Du tror inte spelarna är medvetna om läget? Tror alla normala personer förstår vad man vill uppnå med att lätta på trycket och få gruppen att tänka på något annat i gemensam form. Men i ditt fall så är allt svart och vitt som vanligt.

Tigerhjärta:
Var ju bara för å provocera.
Kolla bägge inläggen.
Bara å ignorera.

Davey85:
Det förstår väl vem som helst att det står Kosken på den saftflaskan.
Inget slår ett fullt ös medvetslös-party för att rensa skallarna. Det är sen gammalt.

Tetrisbif: ”HAHAHA RÖDIN är ett sänke ditt jävla stolpskott”

Vilken nivå! Är du packad eller rent av bara riktigt ointelligent?

Bulten: Jag vet inte, jag är vanligtvis inget fan av saft och bulle-metoden, tycker också det verkar alldeles för kravlöst i föreningen. Men i detta läget måste man nog få killarna att sänka axlarna och hitta nån slags känsla där man vågar prestera och inte bara är livrädd för att förlora. Det är nog svårt, för jag tycker vi har varit sköra under säsongen.

Men jag hoppas att Brynäs ännu en gång kan slingra sig ur fällan. Kämpa nu för fan Brynäs.

Grillning, bastu? Herregud, uppsträckning, utskällning gör samtliga medvetna att om ett par veckor är ni alla arbetslösa om ni inte tar er i kragen. För nej ingen kommer stå i kö och ge er mer lukrativa kontrakt
än de ni redan har.
Brynäs har blivit helt kravlöst. Från spelare, tränare till sportchef.

Wasp77: en sak som är säker är att om vi nu klarar oss i kvalet så kommer jag nästa säsong ha så pass låga förväntningar på brynäs så man slipper illa måendet. Spelar ingen roll vem vi värvar jag kommer vara gravt skeptiskt tills vi gjort nån bra säsong. För välmåendet skull bör vi acceptera att vi kommer fortsätta haverera i botten.

Jugge: Det är onekligen den bästa metoden. Problemet med ett sånt system som du beskriver är att klubben behöver vara stabilt etablerad och utan ekonomiska besvär.

Brynäs har jobbat under motsatta förhållanden sedan tränarcirkusen började.

Hank81:
Om vi ska tippa kvalet så gissar jag:
Malmö vinner första klart med 3/-0
Brynäs bättre i match 2, men torska igen. Rödin lackar ut i media.
Vi vinner en jämn 3:e
Malmö vinner 4:e stort, byter målvakt.
Vi kanske sprattlar till och vinner en till. Sen är det nog slut…

Nej det är ingen önskan eller domedagsprofetia , bara vad vad jag är rädd för utifrån hur det sett ut typ hela säsongen.

dabif: Det finns ingen riktig vilja att vinna, för då hade man gjort det.

Rodrigo: ”Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.”

Word! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag har sagt det tidigare i det här forumet. Brynäs kommer inte bli framgångsrika innan man sätter sig ner och bestämmer en spelidé och röd tråd. Vilka vill Brynäs vara? Vad står vi för? Vilken typ av hockey vill vi spela?

Dom där frågorna har inte Brynäs ställt till sig själva på minst 30 år. Närmast var väl Dackell när han fick en liknande fråga och svarade typ: ”Vi vill spela en offensiv hockey, man ska kunna dra en gubbe”…. När man gjort det jobbet så är det dags att att hitta en tränare som tror på att konceptet blir framgångsrikt och vill jobba efter det.

Efter det är det dags att hitta rätt spelare för dom rollerna man tror behövs för att spelidén man tror på ska blir framgångsrik. Till sist ska ju den här idén så klart implementeras från hockeygym upp till A-laget.

Det är ju därför som exempelvis SAIK är så framgångsrika att lyfta upp juniorer i A-laget. Dom är välbekanta med spelsystemet och vet vad som förväntas av dom. Vi har överåriga som åker runt som vilsna själar på isen…

Inte förrän ovanstående sker så tror inte jag att Brynäs kommer bli en framgångsrik förening igen.

”Vi ska leda svensk hockeys utveckling”, ”4 guld på 10 år”. Action talks, bullshit walks…

« · 2491453 · »