1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Tror du på allvar att det är därför han ställer upp?

Snarare att han ger sig in på ett självmordsuppdrag.

Man kan tycka vad man vill om Ove som tränare.
Men brinnet för Brynäs kan ingen ifrågasätta💪💪

Zappaholic: Tungt att Manner får gå men det kändes nästan oundvikligt. Kan vara boosten som räddar nytt kontrakt.
Resten av den här soppan får vi ta efter kvalet.

mk: Naturligtvis har Ove Molin ett stort Brynäshjärta, ingen ifrågasätter det. Samtidigt ska man kanske inte glömma att hans jobb också står på spel - för inte kan väl Brynäs behålla löneposten "spelarutvecklare" om man degraderas till Hockeyallsvenskan?

Mickesgolf: på tal om helt annat:

Läs Aftonbladet med Arto B, skön läsning och person.

Gillar hans attityd och kommentarer kring dagens hockey.

Typer som Arto och Granström saknad enormt i ligan i allmänhet och BRYNÄS I synnerhet.

Mogel: Kontinuiteten? 10-årsplanerna? Ikoners förmåga? Gick ju att få ut gruppen som retade tigrar. Mot HV.

Sjödin: När Peter var tränare så kom pandemin där laget inte ens kunde träna pga spelschemat.

Per HApps: Bragdguld? Är Malmö verkligen så bra?

Jag tycker ändå det är rätt beslut att sparka manner och co. Även fast det inte kanske är hans fel att vi är vi där vi är så måste det ju hända något. Om vi går in med samma lag och samma tränare utan förändring i ett kval med den här formen så kan vi ju nästan lika gärna ge upp tycker jag. Så ändå rätt beslut med någon slags förändring.

Sen hoppas jag att svedman står för sina ord så vi verkligen får en förändring till nästa säsong om vi nu håller oss kvar.

Brynäs styrelse och klubbledning verkar ha gett sig fan på att köra ner klubben i källaren.

Klarar ni nytt SHL-kontrakt luktar det Bragdguld

Sportnisse: "Huge har också fått sparken vad det verkar."

Han sitter hemma och grinar, som ett dagisbarn som inte fått lördagsgodis, över att brynäs styrelse fattar så dåliga beslut.

Sportnisse: pajjasförening som låter honken vara kvar efter 5 förverkade målvakter med alla under 90%. Kompisförening! Blir antingen o skämmas nästa år i allsvenskan eller skämmas nästa år i shl. jag kan knappt bärga mig. klubben är dömd o misslyckas. fick uppleva 2012 live, sen finns det inte många mer roliga brynäsminnen men dem tråkiga staplas på hög

JohnnyBotox:
Du menar de som lyckats tip top tidiigare! 🤣

Blå grottan: Huge har också fått sparken vad det verkar.

mk: Håller med helt!

Zappaholic: Tyvärr är ju Molin bästa kompis med Honken så det är nog tämligen klart att Linpan kommer att stå på tisdag

Tigerhjärta: Svedmans nypor kan nog vara hårda.
Han duckar inte för problemen.
Man blir inte Sverigchef över en internationell kedja om man inte trampat på några tår.

Absolut ser jag Svedman som Brynäs räddning.

Tigerhjärta: Stommen i truppen är rutten, ett antal heliga kor behöver slaktas.

SuneMangs: Hans brinn för föreningen är nog större än man kan ana.
Därav att han ställer upp igen..

Mickesgolf: förstår att dom måste göra något för att få igång laget.
Du menar som Peter Andersson. Gick så där det med.

Tigerhjärta: skulle precis citera detta! Mycket bra!

mk: Han får ju faktiskt skylla sig lite själv också om han inte lärt sig av tidigare gånger. Jag hoppas för hans egen skull att han bara tar laget över kvalet och inte förlänger som huvudtränare om vi blir kvar och om han får frågan.

Allt detta förutsatt att han vill vara kvar i föreningen sen i samma roll han haft innan.

”När ska spelarna få ta ansvaret och fronta att prestationerna på isen är dåliga, i stället för tränarna?”

Svedman – ”Jag har uppfattningar om varför det är som det är, och där ska jag tillsammans med några andra se till att det blir en förändring.”

Bra!
Svedman verkar vara något på spåren kring varför vår förening är så förbannat rutten.
Jag tror att Svedman kan vara vår räddning!

mk: Täcker man Monitor Arena med en presenning då får man den största cirkusen i Sverige

lapad: Stackars Molin måste vara den mest misshandlade personen i Brynäs historia.
Snacka om hjälpgumma..

Ove Myling: Fast dom som har sparkat Manner är yrkeskunniga män och vi är odugliga soffcoacher, enligt Huge

Sjödin: De flesta av Brynäs dyra spelare har antingen värvats av eller fått sina kontrakt förlängda av Alcén. Visst finns det en och annan bra hockeyspelare i laget, men helheten - den som han ska pussla ihop - är alldeles för dålig. Och tilltänkta spetsar som Palve, Timashov etc - som Alcén har kontrakterat - är riktiga humörspelare som man omöjligtvis vet om de kommer vara bäst eller sämst på isen mot Malmö.

Alcén är säkert en schysst kille, men han klarar inte av det här jobbet.

Jag håller till fullo med Sanny Lindström i denna artikel. SPELARNA måste ta sitt ansvar. 6 tränare på 6 säsonger. Vill någon verkligen försöka lura sig själv och säga ”det är tränarens fel..”?

www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/03/12/vem-kommer-ens-vilja-trana-brynas/

Peja: Vore ju grovt tjänstefel att ställa Lindbäck i målet. Det måste ju Molin inse, han har säkert sett all Brynäs matcher under säsongen.

munkas: Fan munkas. Vad skulle detta forum vara utan dina sylvassa kommentarer🤣🤣👍

Skrattar varje gång🤣🤣

Sjödin: Tycker det är helt rätt att låta Manner gå! Det spelsystemet han vill spela fungerar inte i SHL, du har väl sett hur ofta backarna blir sönderpressade istället för att snabbt vända spelet.

Nej jag gillar inte alls Manners spelidé, gillar inte alls att han inte ifrågasätter domslut, står knäpptyst i båset. Jag tror laget behöver en tränare med känslor likt Bulan där den energin smittar av sig på spelarna

{9684}: Kan förstå agerandet, men ändå inte…
Något måste göras, o då ryker våran nallebjörn till tränare.
Ny röst in i båset, Ove, ny röst….
Det är kan sluta hur som helst.

Tycker det är så jäkla synd att Manner får gå.
Alla bra spelare i Brynäs har kommit in under Manners tid och Alcen tid. Skräpet som de innan skrev långa kontrakt med är kvar.
Om man ser till Alcens värvningar så är nog Lindbäck den största floppen.
Men jäklar vilket liv det hade blivit om han inte hade blivit erbjuden något.
Ser man vad andra lag har värvat under slutet 22 in i 23 så är det ingen spets.
Och kan tillägga att jag va inte glad när Alcen typ kuppades in innan styrelsemötet.
Men tveksam om man kan klandra han till hur det gått.
Har en känsla av att med rådande ekonomi så har man inte kunnat kicka bort halva laget och vad skulle man värva?

Peja: ”Det vore poetiskt om Brynäs åker ur med Ove i båset, Alcén som sportchef, Rödin som lagkapten och Blomqvist som fjärdecenter. ”

Till tonerna av ”duelling banjos” från ”sista färden”. Inavel på högsta nivå

{9684}: konstgjord andning, funkar det två ggr?

Hoppas hoppas.

Sen, sparka alcen och rödin så långt bort som möjligt. Vill inte på något sätt se dem representera brynäs på något sätt.

Kortsiktigt så är att rädda kontraktet det enda som betyder något. Tror faktiskt chansen ökar utan Manner.

Tigerhjärta: Det vore poetiskt om Brynäs åker ur med Ove i båset, Alcén som sportchef, Rödin som lagkapten och Blomqvist som fjärdecenter.

Anade att Manner kanske skulle få foten när varken Alcén eller Svedman kunde bekräfta att han skulle träna laget i kvalet, men trodde faktiskt att han skulle få sparken efter 1-2 torskade kvalmatcher och inte redan nu.

Det mest oförutsägbara elementet med att kicka Manner är vilken effekt det kommer få på de finländska spelarna.

Spännande att se hur man gör med målvaktsposten: ställer man den bättre målvakten eller Brynäshjärtat?

Blå grottan: ”Var är Huge?? Snart finns det ingenting kvar att försvara för honom. :)”

Ja, han borde väl vara här och läxa upp alla grinande dagisbarn och soffcoacher med noll koll som ville sparka manner.

Antar att det innefattar svedman, Bosse bank, resten av styrelsen och troligtvis stora delar av spelartruppen

Treklövern1912: förjävligt så mycket som är fel på alla fronter med brynäs just nu. Och det kommer ta låååång tid o ta sig ur skiten. Vi har inte tagit ett enda steg framåt i utvecklingen under 5 års tid utan vi står kvar o stampar på kvalplats, när ska folket reagera. Kommer komma idiotiska uttalanden om vi klarar kvalet att efter 1 bra värvning ska vi bli ett slutspelslag igen, samma visa varje gång pinsamt!

Tigerhjärta: Stor risk att det kan hända

Mår verkligen illa av tanken att Ove kan vara tränaren som åker ut med Brynäs, samma år som han fått sin tröja hissad…

Det känns verkligen piss detta. Hur ser kontrakten ut på Björninen, Olki, friman? Kommer dem ens vilja spela kvar nästa säsong om vi hänger kvar?

Zappaholic: Lugn och fin nu, Alcen kommer inte att sitta kvar!

pjåtor: Nä, det har flyttats ca 14 mil österut jämfört med tidigare.

Ove Myling: Var är Huge?? Snart finns det ingenting kvar att försvara för honom. :)

Forsberg 1978: verkar uppenbarligen som att brynäs spelarna gett upp om shl nästa säsong på lindbäcks grillparty och därför sparkas tränarna för o få in lite energi i ett fördömt lag.. blir allsvenskan nu 😮‍💨😮‍💨

The great one: Underförstått det jag menade också. Skrev det i ett tidigare inlägg!:)

Zappaholic: HA:s bästa sportchef är väl utan tvekan Kenttä, men där känns väl ändå Luleå mer logiskt med tanke på att han bor i Haparanda.

Jag har lyft fram Georgsson i SSK som ett alternativ tidigare under säsongen. Han är ung, ambitiös och har visat sig vara kunnig. Kasta pengar på SSK för att få loss honom är min bestämda åsikt. Brynäs kan ju inte vara särskilt attraktivt för etablerade sportchefer, general managers och huvudtränare, så att istället få in en ung och hungrig sportchef från HA (som dessutom har koll på HA och Nordamerika) kan bara göra föreningen gott.

Ett annat realistiskt alternativ är Mårtensson i Almtuna, så kan han ta med sig Robert Kimby som huvudtränare på samma gång.

Tigerhjärta:

Kanske inte är helt konstigt med tanke på Alcéns uttalande igår om Manner. Att Manner satt bergsäkert. Är väl styrelsen som tagit detta beslut och inte Alcén.

Brynäsgubbe: Ja absolut det har jag, jag har även varit den största förespråkaren att Rödin måste väck då jag är ganska övertygad om att det är ett mission impossible att vara tränare i Brynäs med han i laget. Jag har även varit en av dom större förespråkarna att det måste rensas ur totalt i denna misär till förening!

Hoppas innerligt att Alcen och Grahm åker ut med huvudet före som nästa steg....

{pjåtor
Länge leve Brynäs }:

« · 2493075 · »