1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743568 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäsgubbe: har han redan sett om sitt hus kan han strunta att komma även om vi klarar oss kvar.

Bulten: Hmm om man varit så nöjd men behövde en ny röst i båset. Varför ger man då inte finnarna lite semester bara och ber dem återkomma efter kvalserien?

Håller med, det måste ju vara en betydligt billigare lösning på problemet, om det nu inte är så som de flesta inser förstås att de inte alls är nöjda

Att det sker nu efter grundserien beror troligen på att både PA och Manner hade klausul inskrivet med stor summa som skulle betalas om de blev kickade under grundserien

Den klausulen krävs in i kontraktet hos föreningar med historia av frekvent avskedande av huvudtränare

Bulten: Det verkar ändå inte vara så tydligt? Har man kanske inte bestämt sig?
Uppladdat:

500x0-svedman.jpg

Bulten: Det är väl också vad man har gjort, enligt Svedman själv.
Tränarna är friställda just nu, sen får man väl tolka det som man vill.
Svedman verkar iaf vara en bestämd ledare och framstår inte som nån som är rädd för att hålla i yxan när han anser det behövas.
Därför låter det som att han än så länge inte har uteslutit att Manner själv eller samtliga tränare blir kvar om vi hänger kvar i SHL.
Och som han även pekar på: mkt handlar även om vi har den ekonomi vi har och måste förhålla oss till den.

Pyrret:
Fuck..
Om Bertil drar nästa år om vi hamnar i Allsvenskan så ....fine.. som andra säger behöver han inte komma tillbaka sen då heller.

Däremot om Anton inte kommer spelar mer i år (vilket jag tycker låter lite konstigt samtidigt...borde inte brynäs kommunicerat det om det är så klart?) så är jag om möjligt ÄNNU säkrare på att vi kommer degraderas 😢

Huge: Lägg av med dina kappvändar fasoner. Som sagt, det spelar ingen roll vilka beslut som tas, du hittar alltid ursäkter till dessa oavsett om du hävdat annat dessförinnan. Du kommer sitta och hålla med Alcén/Svedmans beslut om ett par dagar.
Nu har man insett att Manners coachning inte passar laget och fattat ett beslut vilket många här inne hävdat under en längre period. Observera, jag personligen gillar Manner men tror att han inte klarat av starka individer i laget (skriver inga namn).

spolaisen:
Div 3 och div 3... det är väl mer deras bakgrund som kvalificerar till rollerna i det här egenskapade skitläget?
Nu handlar det enbart om fokus. Rätt fokus.

Ja då är man tillbaka igen efter en tids timeout från forumet och från hockeyn med ny energi och nya tankar.
Efter att ha nåtts av beskedet att tränartrion ryker idag, två dagar innan kvalet kommer så är jag i chock, detta såg inte ens jag komma.
Förhoppningsvis så kan detta sätta lite griller i knopparna på Malmös spelare och ledare samtidigt som våra krigare kukar upp sig lite och skärper till sig på alla plan.
Rent spelmässigt så kommer nog inte så mycket att ändras, det blir nog lite snabbare uppspel och lite större marginaler i egen zon samt ett mer rakt anfallsspel i alla fall.
Det bästa av allt är ju att ramsan ”Ove-Ove-Ove-Molin” återigen kommer att rulla i arenan och det tror jag kommer att kunna tända laget och ge ett grymt drag i arenan, det kan eventuellt bli tungan på vågen i en jämn serie.
Rätt eller fel vete sjutton och vi är tyvärr inne i en otroligt ”olycklig” rundgång på tränarsidan samtidigt som vi söker kontinuitet på den sportsliga sidan men det är fan som förgjort.
Nu är det bara att stötta rakt av och med Ove bakom ratten så borde alla brynäsare göra detsamma och helt enkelt gå samman bakom honom till 100%. Jag kommer i alla fall att pallra mig till ERPen och skrika mig hes från match tre i alla fall.
Nu är det segra eller dö som gäller ingenting annat.

Manner är en skön snubbe och jag skänker honom och hans tränarkollegor en tanke idag innan de hamnar på tränarkyrkogården där många av deras företrädare hamnat, ingen kommer ihåg en förlorare.

Huge: nu när ledningen med Svedman i spetsen som enligt dig har/ska insyn och kunskap äntligen kommit till samma slutsats som vi soffcoacher att sparka Manner, då är frågan:

Ska ledningen ansluta till soffcoacherna och överge förnekarna, bla du?

Enligt mig passar de inte ens i soffan då de var inte ens ”tvåa på bollen” att ändra i båset.

{8399}: Har du druckit något? Du har ju blivit Timrå-it.

{8399}: Välkommen tillbaka.

När det gäller Manner så hoppas vi nog alla att hans fortsatta tränarkarriär kommer att bli framgångsrik. Det skulle vara intressant att se honom i en annan svensk klubb även om det verkar osannolikt. En del har spekulerat i att han eventuellt kan bli nästa förbundskapten för Finland och det vore ju ett fantastiskt och ärofyllt uppdrag. Vi Brynässupportrar har väl lite olika uppfattningar om hans tränargärning i Gävle, men alla är nog överens om att han verkar vara en bra person.

Jag är för en förändring i båset men man får ju ingen direkt wow-känsla. Man häpnar åter igen över Alcéns enorma kontaktnät. Nu har det blivit så smalt att han måste fråga någon i korridorerna om de är intresserade.

lapad: Rackarns, det är mitt alter ego. Ett ögonblick.

{8399}: Tänkte att du kanske ville hänga med oss i slutspelet?

Pyrret:
"Rödin har brutit ett ben i foten och spelar inte en match till denna säsong."

Förmodar att Rödins kommande frånvaro i resten av kvalserien redan avhandlats, eftersom det var så svala reaktioner på Pyrrets kommentar?

{9566}: För min del får ni gärna ta hem skiten :-(
lycka till.

lapad: Timrå är det fan inget fel på. Det är ju sulfatfabrikernas mecka. Men jag tror axle vill trolla lite.

JawKee:
"Jag har en fråga, jag tittade lite på Anders ''Masken'' Carlsson historik på EP.
Skulle han kunna axla rollen som sportchef/GM i Brynäs?
Nu vet jag att vi helst vill skippa Brynäskopplingen, men han har varit GM för Rögle i flera år, och dessutom Scout för Colorado i över 10 år?
Fördelar/nackdelar?"

Är det framtidsnamnet för Brynäs?
Har du sett hans track record i Rögle?
63 år i år (åldersdiskrimineringsvarning, jag vet)

Njae, va...

BIF Kungen: Bara för att oinsatta och okunniga soffcoacher har velat sparka Manner för länge sen så betyder inte det att ansvarig kan ha uteslutet en sån lösning innan det här beslutet nu togs.
Du får det att låta som om Svedman och Alcen nu har agerat bara för att du och andra sofftyckare har gnällt om Manners avgång sen lång tid tillbaka.
Ledsen att göra dig besviken, men jag är rätt säker på du tillmäter dig själv och oss övriga sofftyckare alltför stor betydelse när det gäller hur stor vikt Svedman och Alcen
lägger vi det som uppjagade och frustrerade supportrar tycker....

Huge: ”– Jag vill å föreningens vägnar sända ett stort tack till Mikko, Ari-Pekka och Kalle. Alla tre brinner för hockey och de har lagt själ och hjärta i att göra det bästa för Brynäs. Vi önskar dem all lycka i sina framtida uppdrag, säger Håkan Svedman till klubbens hemsida.”

Aha fattar. Så egentligen ska det stå:
Vi önskar dem alla lycka i sina framtida uppdrag i Brynäs som drar igång efter kvalserien?

Bulten: Det kanske finns en ekonomisk aspekt som helt eller delvis styrs av kvalets utgång. Om tränarnas kontrakt också bryts automatiskt vid degradering vore det ju dumt att köpa ut dom nu, om det går att slippa.

Huge: Va? Det är väl ingen här som hävdar att påverka klubbens beslut genom detta forum. Men det gör inget av vad som sagts mindre fel. Snarare tvärtom, svagt betyg till Svedman och Alcen, som genom sin passivitet låtit laget falla raka vägen ner till kval.

Peja: Ja det får vi hoppas att någon informerat Alcén om. Det känns väl annars som det passar in i högen av dumma beslut så hade inte varit förvånad

Bulten: Glöm inte att det alltid finns en klausul i ett kontakt. Förlängningen av Mannens kontrakt kan till exempel vara under förutsättning att Brynäs inte hamnar i kval och att han inte sparkas innan sista grundspelsomgången är spelad.

Älskar Molin, verkligen! Men att han redan fått sparken två gånger som tränare borde väl kanske ändå säga nått. Masken känns spännande, Sunken helt ok. Hade hellre sett en lösning med Bombom och Nisse, får tro att de tackat nej.

Svedman borde ju annars kunna ta hit några mellanchefer från Ikea.

Bulten: Sunken helt ok? För att?Jag säger inte emot, jag bara undrar över hans uppsidor som coach.

Auchinleck: Därför jag frågar er experter ;)

{8399}: Så kan det vara. Men jag har svårt att tro att det i realiteten skrivs sådana kontrakt.

Brynäsgubbe: Ljusne AIK

{8399}: Nej givetvis som back då. Och hur illa det sett ut försvarmässigt. Bra karaktär. Men som du säger noll erfarenhet av det han nu ska göra

Bulten: Molin-Masken-Sundqvist har betydligt mer tränarerfarenhet än Boumedienne-Ekman hade. De kommer nog ha ett "keep it simple"-approach på den taktiska biten och försöka dämpa den mentala pressen lite. Precis som Boumedienne-Ekman gjorde. Återstår att se om de också lyckas klara kvalet.

Peja:
Nu måste jag fan skriva till Admin snart... Gör nämnandet av Rödins namn att inlägget raderas eller?
Är det på allvar INGEN som har NÅN reaktion på pyrrets kommentar om att Anton inte kommer tillbaka?
Eller är det bara jag som missat att Pyrret är ett megatroll som ni andra bara ignorerar????

Horace76c: Alla vet att Rödin har varit skadad nu på slutet. Ingen reagerar väl på ryktet eftersom det är just ett rykte. Kanske inte värt att älta obekräftade uppgifter. Det lär ju visa sig med tiden om han kommer att spela eller inte.

Huge: Detta inlägg är ett undantag till dig Huge.

"Svedman verkar iaf vara en bestämd ledare och framstår inte som nån som är rädd för att hålla i yxan när han anser det behövas.
Därför låter det som att han än så länge inte har uteslutit att Manner själv eller samtliga tränare blir kvar om vi hänger kvar i SHL."

Nu har du snurrat in dig i kappan så att du aldrig kommer komma ut..

Tror du på FULLT ALLVAR att Manner och de andra skulle komma tillbaka till nästa säsong om Brynäs klarar sig kvar?

Hur tänker du nu?
" Du vet Mikko, nu skiter vi i det här i 3 veckor. Du har inte förmått att lösa det på hela året. Därför måste vi ta in andra tränare som måste försöka lösa detta.
Men kom tillbaka i maj när vi ska starta nästa säsong.

Du vet" nästa gång går det bättre"

Ja jävlar...

Peja: Snubben skrev också att Scott skulle saknas pga. sjukdom häromsistens men han spelade. Bäst att ignorera anonyma ryktesspridare här och vänta med reaktioner tills saker och ting är bekräftade.

Peja: Bombom hade enorm impact på laget då för två år sedan. Ove och sunken kan ha det nu också. Såg matchen i Timrå och då såg det inte bra ut.

Peja: fast resultatet talar väl sitt tydliga språk, han har ju verkligen inte lyckats här.

{8399}:
Phuuuu... Risk för trolling alltså....

Horace76c: Fan nu börjar nerverna krypa sig på. Hur fabian skall detta sluta?

JawKee:
I värsta värsta värsta fall som en tillfällig lösning under tiden för en långsiktig lösning.

Auchinleck: Någon koll på några namn som kan vara intressanta för oss?

Peja: absolut. Men är det ny energi? Molin träffar de redan oftare än sina egna barn. Hela grejen med Bombom och Ekman var nog framförallt energin och personligheterna som spelarna slöt upp kring. Lite svårt att se att samma ska hända kring den nya trion.

Huge: Det är bra tankar där Huge. Om ni åker ut så kan ni undvika att ha en arbetsbefriad tränartrio på lönelistan utan ni kan I stället återanställas dem. Ekonomiskt är det lysande men knappast sportsligt. Modo körde några månader med Johansson som tränare efter degraderingen men det funkade inte sportsligt utan han fick lämna...
Dock som Norrlänning hoppas jag av hela mitt hjärta att ni klarar er kvar i Shl.

Huge: nej tyvärr tror jag inte att de du har hyllat har påverkats av mig och övriga i soffan som sett det uppenbara så länge…

Synd, då hade det nog sett bättre ut.

mk: På frågan ifall de finska tränarna kan vara kvar på nåt sätt svarar Svedman att dom är friställda just nu och att han inte vill gå in mer på det.
Tycker bara att det låter lite väl luddigt från en ledare som inte verkar vara rädd för att ta obekväma beslut, att inte direkt klargöra att dom är ett avslutat kapitel i
Brynäs.
Och nej: jag tror inte men utesluter heller inte att Manner blir kvar nästa säsong.
Möjligtvis nån av dom andra finnarna och att det är det Svedman syftar på i sitt orakelliknande uttalande…

Huge: är det någon som funderar på hur Mikkos värvningar reagerar på detta! Finns motivationen kvar efter att deras koppling till Brynäs försvinner?

X-Län: deras koppling till Brynäs försvinner väl inte om tränaren får kicken? Dom jobbar på som vanligt och har samma lojalitet till laget som tidigare. Absolut inget som påverkar deras spel.

Huge: Nu ska vi ta och titta på Brynäs ur ett lite större perspektiv:

Efter förra uppehållet låg laget i ingenmansland , man hade chans till slutspel fortfarande och hade i egna händer att undvika kval. Vissa tyckte redan då att Manner skulle få gå eftersom resultaten inte var tillfredsställande.

Några veckor senare var Brynäs klara för kval. Många tyckte då att Manner skulle gå.

2 dagar innan kvalet inleds får Manner till slut sparken.

9348 användare på hs förstår att det beror på att ledningen inte är nöjda med Manner.

Sen finns det en användare kvar... som inte bara tror att ledningen är nöjd med Manner utan att han också ska få komma tillbaka om laget klarar sig kvar i shl.

Svensson_62: Tack för några ljusglimtar i detta oändliga mörker.

mk: Att ni ens orkar kommentera inlägg från Huge fortfarande.. Gubben lever i en parallell verklighet där Brynäs är en toppklubb med en massa kompetent insatt yrkesfolk i organisationen. Jag har aldrig upplevt en större kappvändare med strutsbeteende.. Det är nästan komiskt, men känns mest tragiskt..

Inte den pajasverksamhet vi andra som lever i verkligheten ser… Nu sparkar man sin ytterligare en tränare bland många, kyrkogården är stor utanför arenan på åsen. Men det är klart, ingen av oss soffcoacher har en aning om vad förutsättningarna var när alla dessa tränare anställdes?

Vi har heller inte förutsättningar och insyn till varför spelartruppen är så tunn och usel. Det enda vi VET är att den är dyr…

« · 2493221 · »