1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745898 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Sa bara nåt.

Befinner mig i Brynäsland och sett matchen på tv. Även jag får tårar för att en klassisk klubb som Brynäs inte är värda detta.

Se detta som en omstart. En chans att bygga upp något nytt.

Glöm inte bort att det är tack vare er fans som klubben existerar. De behöver ert stöd även i allsvenskan.
Ta några dagar ledigt ifrån hockeyn. Kom sedan tillbaka med nya ögon och se möjligheterna. Och fortsätt visa er kärlek till klubben.

Ta hand om er och på återseende på isen!

Det jobbiga är ju att nästa års trupp inkl. tränare (och sportchefer?) måste sättas ihop skitsnabbt. Och det är nuvarande ledning som ska göra det. Vad talar för att det blir bra?

Mattson: absolut inget! snarare tvärtom. det blir botten av nästa serie också.

Mattson: Man har ju inget annat val än att försöka sätta ihop det snabbt. Den här tiden på året skriver spelare på för nya klubbar till höger och vänster, och det finns inte hur många spelare som helst. Den som ska bygga en helt ny trupp behöver dessutom måååånga nya spelare....

Ber om ursäkt för mitt förra inlägg, det blev för känslostyrt.

Nummer 1 för föreningen, och jag räknar med att det rensas ut fullständigt, först ut skall Alcen och Grahm vara tätt följt av resten av alla kompisar...

Ingen klubb förtjänar att åka ur men tyvärr måste det hända någon klubb varje år. Lider med alla fina brynäsare där ute i Sverige.

Tack för att du ställde upp för föreningen när vi behövde dig Ove. Tack, från botten av mitt Brynäshjärta.

Inget ansvar ligger hos dig eller de andra i ledarstaben. Ansvaret ligger högre upp hos Svedman och Alcen. Ni körde för hårt, och för länge, på Manner tills det var för sent att vända till rätt sida strecken. Det kostade oss vår plats i SHL.

Nu måste vi rensa. Rejält.

Tack för den här säsongen alla Brynäsare. Vi står där nästa säsong med och investerar våra känslor då med.

Nu måste klubben och föreningen visa framfötterna för att vi ska bli kortvariga i Hockeyallsvenskan.

De som applåderar är Brynäsare. De stödjer klubben. Det är klubben som de älskar. Det betyder inte att de älskar det som temporära ledare för med klubben, men de buar inte ut klubben när den åker ut högsta serien på 63 år. Det betyder inte för den sakens skull att de som tex medlemmar inte är beredda att göra åtgärder. Det betyder inte att de är sämre supportrar. Snarare tvärt om.

Att sprida sitt hat hjälper väl för fan inget. Stöd, ställ krav och gör skillnad istället. Herregud vad jag tappar tron på mänskligheten.

Älska Brynäs! ❤️🖤💛

Mattson: man hoppas ju på att de arbetat med två parallella spår kring värvningar och kontrakt och såna saker. Har ingen aning om vilka kontrakt som bryts och såna saker men det lär visa sig de kommande dagarna. Även om det så klart är trist att Brynäs åker ur så ska det bli intressant att se vad sillyn leder till.

Det är ju en helt ny erfarenhet för oss Brynäsare detta och vi får vara starka tillsammans.

Supportern: Skönt att slippa se skiten mer på många år och återigen tack till föreningen. Ni kanske kan flytta till Finland med Mikko och co. Era jävla sopor ni har gjort många i Gävle arbetslösa men själva badar ni i feta löner och helt utan ngn ansvarskänsla. Annars hade ni aldrig tagit era överbetalda jobb.

Låt oss skippa öknamn och påhopp på spelare nu. Vi har facit. De flesta kommer försvinna.

Det enda som betyder något nu är vad Svedman och co väljer för väg. Brynäs måste få folket med sig.

Grahm och Alcen out. Truppen löser sig självt.
Väldigt nyfiken på hur Brynäs tänker nu.

JohnnyBotox: har personligen väldigt svårt att se att man applåderar vid en sådan här händelse. väldigt svårt. gör nog snarare ont om något.

Svårt att dra slutsatser - men jag personligen tyckte inte att rödin såg uppriktigt ledsen ut, jag tyckte inte heller att blomman såg särskilt upprörd ut, inte heller Larsson mm. Självklart så finns det besvikelse hos grabbarna. Dom har ju misslyckats! så enkelt är det ju. Föreningen har misslyckats under längre tid.

Det viktiga nu blir att få in nytt folk, omstrukturera föreningen, skapa något nytt!

Det kanske är dags för en ny Brynäs identitet och nu om något så finns det ju utrymme för det!

Jag kommer alltid att vara Brynäsare!

Nu kan jag bara hoppas att jag får chansen att se dom i högstaligan igen innan jag går ur tiden!

1912

Supportern: Nu måste alla inblandade sparkas omgående, denna jävla katastrof och detta förakt för föreningen och fansen måste väck. Sätt in J20 i allsvenskan och bort med alla inblandade i detta gigantiska fiasko.

Manners det kan inte gå så mycket sämre - snacka om årets jinx!

Abrahamsson skriver att ”Mycket talar för att Brynäs kommer vända sig inåt och rekrytera både ledare och spelare som har anknytning till klubben.” Såklart! Precis det Sanny varnade för i förra podden, att man nu helt skulle gå på ”Brynäsandan”.

4raka: är ju något som saknats. känns inte som någon direkt brytt sig i år. Larsson och Lindbäck kommer hem och har lite kul med grabbarna och Rödin och Bertilsson hänger på.

Klart att det behöver nytt. Som jag sagt innan. Gamla Brynäsare får gärna komma. Men någon som varit aktiv på något sätt i klubben senaste 10 åren får gärna hålla sig undan.

Att köra på i gamla hjulspår kommer inte lösa något.

xxx BIF xxx: Ledningen kan flytta till Finland och aldrig visa sig mer

Rodrigo: Mm man fortsätter i dåliga banor.

Falken: tack Ove. Du är en hjälte för mig och med många ur den här upplagan också. Nu önskar jag att klättringen verkligen börjar.

Rodrigo: Ja det känns ju betryggande... not. tyvärr inte allt för överraskande. det jag sagt hela tiden. vem är det som ska ta de rätta besluten? de kan ju bara värva kompisar.

Rödin hc nästa säsong?

Sanny(!) gråter nästan.

Lider med alla Brynäsare ikväll.
Men ni kommer igen, det är jag övertygad om.

4raka: Halva HV-laget stod och bölade efter deras förlust. Den enda som såg genuint upprörd ut var Ölund.

Rodrigo: Det kommer förmodligen bli så. Krävs nog att Brynäs misslyckas några år i Hockeyallsvenskan också innan man bygger om på riktigt. Säkert kommer man att ge helt orimliga kontrakt till några riktiga Brynäshjärtan.

Och så har vi styrelsen som ”Brynäs kan bättre” satte på plats.
De kunde tydligen inte det!

Sista året med den rena dräkten

KulltorpsOlli: Huge går in nästa år i en kombinerat sportchef/ klubbdirektörs roll. Blir kvar även som administratör i denna grupp.
Det ryktas även att Huge o Pettisbif är samma person !!!

Davey85: "Nu bygger vi om den här föreningen. Nog med förnedring. Detta får bli starten på nytt."

Helt rätt tänk! IKO har gjort det, Örebro har gjort det, Rögle har gjort det och den här säsongen har Timrå gjort det. Det GÅR att komma från HA och bli ett lag som spelar slutspel regelbundet. Det handlar bara om rätt folk på rätt plats. Nu har vi ett gyllene läge att reformera den här föreningen från topp till botten.

Jag är fan lättad att vi är ur SHL nu och får fixa den här jävla föreningen en gång för alla, trots matcher nästa säsong mot Östersund, Tingryd och andra obskyra föreningar.

Sportnisse: Lite fakta till dig:
1) Huge är inte längre moderator i Brynäsboken
2) Huge och pettis är inte samma person.

Peja: Exakt - Expressen skriver det uppenbara. Vem är förvånad?

Det logiska slutet efter många års misskötsel och svågerpolitik.

Bara att knyta näven, rensa i leden och ta några hundår i HA för att bygga nytt.

Nu är det dags för klorin och stålborste på Sätraåsen!

4raka: jag väljer att inte skriva mer ikväll vänner.

Helt tom, mår illa, så ledsen.

Får återkomma när jag har smält detta🥲🥲🥲🥲

Anders Berg: Men varför hänger spelarna med huvet dom har ju lediga nu och har ju pissat på Brynäs. Johan Allcen är ju ingen sportchef det fattar väl alla. Ledningen är inavel delux och måste väl fattat utgången

Rodrigo: skiter fullständigt i vad den sämsta jävla clickbait-blaskan skriver

Davey85: Det man är mest rädd för är ju ekonomin, kommer klubben överhuvudtaget klara det här utan TV pengarna. Det känns löjligt att klaga på att det är orättvist efter 63 år i högsta serien.

SHL kommer vara en sjukt trött liga nästa år,
Vilka vill man ska gå upp Karlskoga vore bingo

Den kognitiva dissonansen går på högvarv i Facebook-kommentarerna. Folk tror på riktigt att vi kommer tillbaka? Kommer bli ett brutalt uppvaknande.

Lakim1912: Brynäs måste få en hockeykunnig ledning med stor vinnarinstinkt. Någon som vågar slå näven i bordet och sätta höga men realistiska mål. Bort med alla sidoverksamheter och sporten ska komma etta tvåa och trea. Alternativet är på sikt att klubben upphör då den sen många år gått vilse i allt annat än att vinna. Vinna är det all sport går ut på. Har någon, förutom damerna, i klubben fattat det?

Tung kväll för er.
Om man ser utöver det sportsliga så är det många "vanliga knegare" som tappade jobbet ikväll, nästan det som är värst med det hela.

Men nu får ni sörja ett par månader, kanske svära nått år, men sen kommer ni nog känna precis som många Modoiter. Så jävla hemsk är inte hockeyallsvenskan. Snart har vi ju mer supportrar än SHL lagen...

Svedman bör gå nu med ordf.

Ny sportchef nu är ju helt fel tid på året tyvärr. Men till hösten så då sillyn är klar..

Lunkan: Jag tippar att Djurgården är tillbaka i SHL nästa säsong. Hoppas även det för Brynäs del, med tanke på att de kommer fortsätta storsatsa om de inte lyckas gå upp nu.

BIF Kungen: ekonomi spelar allt för stor roll i det sportliga . Men så är det. Det går.

4raka: men seriöst, alla visar väl känslor på olika sätt? Det blir bara fånigt att jämföra vem som såg ledsnast ut

Jag beklagar förlusten, höll på er och hoppades att det skulle vända.
Ni kommer igen.

Har stängt av för länge sedan. Har Alcén synts till? har var ju jäkligt snabb efter förra matchen. Men det är ju klart. var ju länge sedan han fått göra en segerintervju.

Lunkan: Som om Brynäs tillför SHL något.

Asterix: dom flesta kommer försvinna oroa dig inte. Men man ska inte sitta och kasta skit på enskilda spelare hockey är en lag sport och Brynäs hade ett för dåligt lag så enkelt är det truppen var för svag. Skylldiga är inte någon tränare målvakt eller spelare det är sportchefen och styrelsen. Alcen och fruntimmret där ingen av dom har varit sportchef förut dom ska aldrig kunna bli sportchef dom hade inget där och göra. Hur fan fick dom det jobbet.
Det är idioter som skött Brynäs under många år nu och det är ja jag saknar ord.

Livet går vidare i Hockeyallsvenskan med slut upp runt klubben och försök vänd deta till något positivt gå på matcher och driver man företag var med och sponsra hockey kostar pengar och det är något Brynäs kommer behöva nu.
Lycka till nästa år och hoppas ni går upp så snart som möjligt. I dag förlorade hela shl ett av Sveriges klassisk lag. Brynäs förlorade shl förlorade svensk hockey förlorade😥

Sportbladet har intervjuat Alcen, vi inväntar.

Enda positiva i detta är att alla spelarkontrakt är i detta nu uppsagda...

Brynäsgubbe: Många i laget som kommer casha in från Betsson imorgon? Dags granska konton utomlands?

« · 2507109 · »