Brynäs IF

715238 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs ekonomi

« · 1745252 · » Till forumet


Sv: Brynäs ekonomi
tjugo8: Stark och nya ekonomichefen tillsattes ju efter att budgeten var satt. Jag tror inte man kan skylla så mycket på dom.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Så Stark o nya ekonomichefen ställer till m Brynäs största ek förlust, dessutom obudgeterad...blir tuffa dagar fram t årsmötet

En bra start e ju m styrelsens goda minne så så länge det spåret e på hänger väl Carling kvar
O jag e ganska säker att man kör på många år
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
tjugo8:
Det nya affärskonceptet som Hansa pratar om
där Unicef skall locka fler (större) sponsorer har av allt att döma inte levererat.
Funderar också om publikintäkterna nått den budgeterade nivån. Har budgeterade publiksnittet nåtts med hjälp av sänkta priser och därmed sänkta intäkter. Biljettmix? Skubar? Klackpartner osv.
Kostnadssidan? Skador och ersättare.

Men nästa säsong är intressantare.
Liksom inför 13, 14, 15 och 16... ut i kvarten, ut i kvarten, ut i kvarten, ut i åttondel.
Minus, minus, minus och minus...
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Budgetgenomgången vid 1.17.00

Detta ser fan inte bra ut!

Som 70Rod skrev, måste ha skitit sig m lokala reklamen
Publiken e över budget men tappet av centrala pengar och från 30 t 26 hemmamatcher skulle vägas upp m "lokal reklam"
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
70 Rodrigues:
Suttit med analys och Marknadsplan hela dagen, tragikomisk timing med äventyren på Sätraåsen.

Väntar med stort intresse på årsredovisningen.

Och slutet på Karlskogaeran i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Känns sådär att Brynäs betalar Unicef 1 miljon om året. Dags att skrota all goodwill-verksamhet innan det är för sent. Hur många vice klubbdirektörer har Brynäs råd med?
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
70 Rodrigues: Kan vi ta bort 10 heltidstjänster så bör det lösa sig.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
70 Rodrigues: Visserligen brukar ju projekt i olika former kosta mer än de smakar under det första året. Men frågan är om det kommer att bära så pass mycket frukt framöver rent ekonomiskt. Det är ju massor av goodwill men sån betalar inga spelarlöner.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
munkas:

Är begreppet läktarekonom ännu inte uppfunnet så är det väl dags nu...?
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Powerfade: 6 miljoner i nya intäkter saknas i år.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
KulaShaker: Man drog ju igång En bra start på grund av att man "slagit i taket" med det gamla sättet. Man kunde inte få ut mer av sponsorerna. Så man drog igång ett nytt projekt och nu har man alltså slagit i golvet. Man kan ju inte beskylla dem för att de inte gör nåt. Men spontant så känns det inte som man har gjort "rätt".
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Jag har hittat lösningen! Gör som Örebro och "omstrukturera verksamheten". Vips, så går man 30 mille i vinst 😎
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Händer inget drastiskt med ekonomin snabbt följer vi Modos exempel inom ett par år.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
KulaShaker: Eller så blev man tvungen att skaffa utgiftsposter i panik när det granskades av tidningarna...? Fler anställda inom projektet så det ser seriöst ut på pappret, mer aktivitet ute i skolorna etc. Bara spekulerar...
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Att någon/några har fuckat upp big time är ju ganska så svårt att förklara bort😠😠😠😠
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Spekulerar i att det kanske är relaterat till en bra start ändå. Man hade ju väldigt svårt att särredovisa intäkter och utgifter beträffande de medel man fått in. Kanske gick man bort sig vad gällde utgiftsposten där. Något för Arbetarbladet att gräva i 😏
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
munkas:

Mmm fast man har ju erbjudit Salmela kontrakt och Andersen har ju kontrakt två säsonger till med Brynäs om han väljer att flytta hem.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Yoda Marklund: De kanske satte budgeten när vi låg trea i höstas och precis hade tvålat dit Frölunda på bortaplan? Nä, in med Fälth, Thorell, Salmonsson och Eidstedt istället för Scott, Rödin, Salmela och Andersen till nästa säsong. Då klarar vi nog att hålla budgeten iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Bifbiffen: Helt otroligt, hur kan det bli så fel??Har ingen märkt vad som varit på g? Man hade kunnat kicka lite folk under säsongen kanske om man nu bara vetat...
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Bifbiffen:

Aj aj aj, vad är det som händer?
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
tjugo8: Det är en gåta att man inte har bättre koll. Någon har hur som haver otroligt svårt med plus och minus. Det trollet som inte hunnit bromsat i tid ska helt klart lyftas bort ur föreningen.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Har vi ngn som helst tråddiciplin?
Är det ngn skillnad mellan MoDos forum o vår A propósito de nada?

Hur som, -8 suger pung, kanske inte så konstigt m tystnaden fr kd, ekonomi etc
Årsmötet blir återigen intressant
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
ellis: Välkommen till forumet! Du verkar bidra med mycket positiv energi 👏
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
70 Rodrigues: och snart på isen också, är jag rädd. Vad väntar Bengtzén på egentligen? Bättre tider?
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi

Tycker man borde räkna in eget kapital i såna här graderingar. Där borde vi ligga något bättre till.

Det går ju dock inte att neka till att tendensen är usel.

Kommentera


Sv: Brynäs ekonomi
Jajjen:
Hur såg kostnaderna ut för FHC i relation till BIF?  
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
dAVydov: Jag stötte på precis på samma mentalitet när jag bodde i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi

Enaranger: Genast klarnar situationen i Gävle lite. Om detta är den generella mentaliteten så har vi stora problem.

Det är nog framförallt här som marknadsavdelningar och annat behöver anstränga sig för att få till en attitydförändring. Komplex uppgift, men uppenbarligen behövs det.

Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Mittzon:

Inte kennys hockeyintresse åtminstone. En jävla match?! Då har man i princip diskvalificerat sig från att ha en åsikte frågan.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
kennys: då verkar det inte som hockeyintresset är så stort i Gävle då
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
kennys:

Så bara för att de förlorade bortamatcherna, då struntade du i att
gå på hemmamatcherna, fastän de snittade nästan 2 poäng per
match på hemmaplan, och var det lag som gjorde flest mål på
hemmaplan.

Är du säker på att du inte kommer från Örebro (det går aaaldrig)?

En gävlebo går alltså bara på hemmmatcher, när samtliga
hemma- och bortamatcher vinns? Och helst då med tvåsiffrigt.

Det är den inställningen från gävleborna som gör att uppkomling
efter uppkomling går om oss, både sportsligt och ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
kennys: Då var jag på 5 matcher mer än dig och jag har 80 mil tur och retur!!! Du och dina såkallade fans i Gävle är Brynäs största problem tyvärr!!!! Usch!!!
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Powerfade: Definitivt. De flesta här inne är sanna fans. Ni står på ståplats och hejar och trummar hur dåligt det än går. Men de stora massan som jag tillhör i Gävle med omnejd där är det de sportsliga resultatet som är avgörande om man går eller inte. Jag var på 1 match i år. Att det var under 4000 vid ett antal tillfällen är helt logiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Bellman 6,0: Lugnt, jag drar in Lotto idag, drömvinsten.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Externa finansiärer är ju nåt som Brynäs verkar sakna helt och hållet. Tänk om vi hade några såna...
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Monno: Jag menar bara att allt inte syns i resultatet, det är allt.

Vi drar visst folk till matcherna även om vi tappat en del. Ungefär som ni drar vi sen har vi ju en klubb i allsvenskan i fotboll med i samma stad.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi

Carl Lejonkräk: Ja men det är väl upp till var och en av klubbarna att använda externa finansiärer eller inte? Vare sig det är extern eller internt betald spelare så är han ju betald, så det gör ju varken till eller från. Dock påverkar det såklart personalkostnader som redovisas! =)

Jag förstår inte varför ni inte drar folk på matcherna, Gävle har ju ändå hyffsat bra upptagningsområde. Det är väl inte samma hockeystad som Ö-vik, Leksand eller Skellefteå. Men man tycker att "ströbesökarna" ska kunna väga upp att ni kanske har färre "nördar" som går på varenda match.

Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Monno: De bedrövliga publiksiffrorna är förstås huvudorsaken till Brynäs dåliga resultat.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Monno: Hossa bland annat finansierades ju genom externa finansiärer vilket gör att kostnaden inte belastar resultatet tex.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
tjugo8: Jo fast ni hade väl rent bedrövliga pubilksiffror hela året nästan? Modo har ju ändå hållit sig nånstans kring budgeterat i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Carl Lejonkräk: Ja, visst är det konstigt, och tidningarna bara gapar och spinner på helt utan att ha granskat siffrorna, Örebro gör vinst med 36 miljoner, jo tjena.....
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
tjugo8: Det trivas nog en del med resultaten bland klubbarna, det känns absurt.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Brynäsgubbe:
Trots att MoDo också bytte tränare o värvade hyfsat
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
"För idrotten finns det anledning att se över grunderna för 2015 års siffror. Mitt råd är att räkna ner intäkterna nästa år med 5-10 procent."
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi

"Alla andra lag värvar ju...bla bla bla..."

- Vi har en spelarbudget som är 9,5 milj kronor lägre än under det avslutade verksamhetsåret men har ett konkurrenskraftigt lag som kan vara med och vinna 60 procent av matcherna, påpekade Håkan Loob.

Fö har då Loob givit upp 40 % av matcherna på förhand...däribland Brynäs utgår jag i från...;)

Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Jajjen: Att enbart kolla på omsättningssiffror för att bedöma vilket lag som har mest pengar "att plöja ned i verksamheten" är som att bedöma spelar enbart genom att kolla in vad som skrivs på EP.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi

Jajjen:

2012 hade Frölunda 85 msek i personal, alltså dragit ned m -13 miljoner, -15%

När verkligheten kommer i kapp så lägger alltså Brynäs i Frölunda i stort set lika mycket

Sedan vet vi båda att Brynäs har i stort sett lika stor försäljning 126 msek för Frölunda o 124 msek bör Brynäs 142-18 (Arenabol. hyresintäkter, merpart sannolikt fr moderföreningen)

Må vara att intjäningen i Arenabolaget lämnar mer att önska o inte direkt ger några nya spelare, men siffrorna går inte att bortse ifrån

Men tack vare arenan har Brynäs förstklassiga kommersiella lokaler för sponsorer o dyl, förstklassiga utrymmen för publik, restaurangbesökare, barnfamiljer, osv, osv

Skybar, andra barer, jumbotron, mat i hög klass etc etc är ting som Arenabolaget servar moderföreningen med för att den ska kunna sälja mer biljetter, sponsorpaket, souvernier etc etc

Brynäs styr helt själva vad som ska ske i vår arena, hur vi är mest kommersiella/säljande

Den som varit på match i Scandinavium vet hur usla Frölunda är här, om inte matchen är flyttad t Frölundaborg för att hästar sparkat ut hockeylaget

Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Carl Lejonkräk: Du har ju humor! Fortsätt så.
Kommentera

Sv: Brynäs ekonomi
Jajjen: Tror du verkligen att hela en förenings omsättning går rakt in i den egna verksamheten?
Kommentera

« · 1745252 · »