Brynäs IF

705149 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Färjestad [2016-12-10]

1798036 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
dAVydov: Tydligen. Och en smiley bakom inlägget borde betyda något dåligt för Brynäs. Han gillar ju sånt...
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Btw, var längesedan man hörde något kring Andreas Engqvist nu. Skulle han kunna vara aktuell, eller är det bara DIF som gäller för honom i Sverige tro?

(hm, varför sitter jag och skriver i en två månader gammal matchtråd? känns ju dumt...)
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Zappaholic: Äh, det viktiga var ju bara att påtala att han haft rätt. Att ingen fattar vad fan han snackar om är mindre viktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Härligt att se att aktiviteten här inne är hög trots uppehåll! Känns som att alla sitter och väntar på nyförvärv nu, känns jävligt spännande... sitter och gluttar här och på Twitter var och varannan minut just nu.

Ser förresten att Petteri Nokelainen är ledig, han förtjänar väl ändå en andra chans i Brynäs eller vad tycker ni!? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: Tror jag minns...det var ditt yrande om att vi värvat fel Thorell. Du tyckte vi skulle värvat Erik istället för Gustaf, visst var det så?

Och vad var det du fick rätt i?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: Du kanske kan vara en aning tydligare...
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: "Jag fick rätt"

I all välmening: Snälla.... Svarar du på ett inlägg som postats för länge sedan så kopiera in en texthänvisning till vad du svarar på. Alternativt ta det via PM. Blir taskigt flyt i boken annars...
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Zappaholic: Jag fick rätt. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skön känga Wikegård gav domarna efter 2an på Paille igår 👍 kolla han senaste youtubevideo
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Carl Lejonkräk: ni som var, precis som jag, på plats igår och missade snacket så går det repris nu på cmore live
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Peja: Inte ens säkert att han kommer tillbaka till 100%, jag menar det har gott ett år sedan skadan, det blev ett bakslag under försäsongen och nu har han varit borta fyra månader. Jag tycker att det är mycket oroande.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Peja: Då är vi för en gångs skull överens om någonting :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skrubben: Håller helt med om Rödin, han är inget 'safe bet' som NHL-spelare, men tror ändå att Canucks vill ge honom chansen innan de skickar tillbaka honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skrubben: sant det iof. Båda delarna. Dom har inte ett skit att glädja sig åt..
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Carl Lejonkräk:
Vek stockholmare... Bajen har aldrig varit kända för järnkaminer... = )
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Inkazar: Visst gjorde han bra ifrån sig under försäsongen. Men sample sizen är minimal och nivån lägre. Säger inte jättemycket om hur han kommer klara sig när det gäller "på riktigt".

Sedan är det inte så konstigt att Canucks fans är exalterade över honom. De har inte så många andra ljusglimtar att glädjas åt just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Inkazar: Rödin har inte gått på is, borta på obestämd tid.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skrubben: skillnade är att Rödin har visat upp sig, och det rejält, under canucks försäsong. Och läser man canucks forum så öser alla lovord över honom och tycker de är förjävligt att han inte är hel för han har troligtvis gått rakt in i deras 2a kedja. Canucks är rätt värdelösa iår skrubben. De har du väl inte missat?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Inkazar: Det beror ju lite på, om Rödin gör comeback och det går dåligt så kanske han inte får chansen igen...
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Peja: Även om han fått vara skadefri under hela sommaren och fått ladda upp med optimala förutsättningar, så är jag inte så säker som vissa andra är att han hade tagit en plats i NHL. Visst dominerade han i SHL, men NHL är en helt annan nivå. Kolla bara på Jocke Lindström. Han dominerade totalt i SHL, men floppade i NHL och åkte hem till Europa säsongen efter. En ganska intressant tanke är att titta på alla SHL-spelare senaste åren som åkt över till Nordamerika vid 25 års ålder eller mer. Vilka har lyckats etablera sig i NHL efter det? Den enda jag kommer på på rak arm är Carl Söderberg.

Nu har Rödin dessutom gått skadad i ett halvår. Chanserna för honom att slå sig in nu är markant sämre än vad de var innan säsongen. Jag ser det inte alls som otroligt att han får åka hem nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Inkazar: Om Rödin är fullständigt urusel och/eller blir osams med klubbledningen förlänger de nog inte... Kan inte uteslutas men det är ju inte så troligt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Chris11: Ja om hybrisen når sådana höjder behöver vi verkligen spela om det.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skrubben: får vi in rödin nästa säsong så blir det åka av. Behöver vi ens spela om guldet då? Haha

Kanske scott också kommer tillbaka? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Chris11: läste det nånstans jag med. Kan inte hitta vart nu bara.

Och nej. Rödin kommer inte hem nästa säsong. Även om han inte kommer tillbaka kommer canucks förlänga med honom ett år till för att testa honom på riktigt, han gjorde en fantastisk försäsong som visar att han fixar NHL. Och han är "billig" emot deras lönetak. Så vi kan glömma en comeback av Rödin i Brynäs på ett tag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Carl Lejonkräk: hört att han ät på gång för comeback när som helst
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Dalrt: Sylvegård brukar gilla att värva hem spelare som har historik där. Och typ HV71, Luleå etc brukar gilla att värva etablerade SHL-spelare. Det är ganska praktiskt att värva tvillingarna i och med att du får två samspelta spelare i ett paket.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Skrubben: Ja det är mycket intressant med Rödin, statusen verkar oklar, tränar han ens?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
dacke72: 12 om det gäller till nästa säsong kanske..
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Carl Lejonkräk: Intressant! Hur trovärdigt i procent skulle du uppskatta ryktet?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Är väl utlandet som är hotet med Westerholmarna känner jag. KHK kanske men av någon anledning känns det inte så farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Chris11: Det vore suveränt om han lyckades förlänga med dom. Två spelare som förmodligen nått sin högstanivå (SHL) och därmed är spelare man kan bygga laget kring i lång tid framöver.

En spelare jag tänker på är Anton Rödin. Han har än så länge inte spelat en enda match i NHL. Kommer han verkligen kunna komma tillbaka från skadan och direkt ta en plats? Jag är faktiskt tveksam om det kommer ske. Och skulle han inte ta en plats i NHL i år, så är sannolikheten väldigt låg att Vancouver kommer vilja förlänga med honom. Det skulle innebära att han automatiskt kommer spela i Brynäs nästa säsong eftersom han har kontrakt här 😀
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
krobbe: Både Öhlund och Thorell blir allt bättre vilket bådar gott.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Det vore helt fantastiskt om Bengtzén lyckas förlänga med tvillingarna. Båda två kommer att göra 35+ poäng den här säsongen. Får vi behålla dem så har vi redan två toppkedjor säkrade till nästa säsong. Fortsätter deras utvecklingskurva på samma sätt som det gjort hittills så kommer de göra över 40 poäng kommande säsong.
Prio ett för Bengtzén är att få de båda att stanna, jag hoppas verkligen att han lyckas!
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
krobbe: får vi in en ersättare till Zaborsky så kommer Blomqvist flyttas ned till fjärde igen. Då har vi FYRA kedjor av hög klass!
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Brynäsgubbe: Jag skrev ju i mitt inlägg vad jag tycker om hans analyser både i matchen igår och i övrigt när han är bisittare: han är kunnig och nyanserad.
Nåt mer du undrar över?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Tycker Linus Öhlund visar allt mer. Känns för min del att fjärdelinan från igår håller bra och med mannberg och boqvist som jag tycker klarar sig bra i timrå som back up. Lägg all cash på en ersättare till zaborsky
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Huge: Hans analyser.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
ellis: jag tror bestämt jag såg gröna grisar flyga uppochner förbi mitt fönster nyss! 😳 De var som fan Ellis!
Kommentera


Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Huge: De är nyanserade också eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Carl Lejonkräk: Har hört Arto kommentera samtliga lag och han är vare sig hårdare eller mildare inställd till Brynäs än vad han är gentemot övriga lag han kommenterar.
Möjiigtvis att det går att skönja lite DIF-sympatier när Djurgården spelar, men isf rätt så naturligt. Eller konstigt, då han i grunden är bajare.
Tar man av sig brynäsglasögonen för en stund och lyssnar på vad han säger så noterar man stor kunskap och objektiva analyserar kring det som sker på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Ser lovande ut det här. Halva serien återstår och vi är ju luttrade av flera tunga andrahälfter på senare år typ -13, -15 och -16. Men det finns en inställning och anda i laget just nu som gör att t o m jag börjar hysa försiktig optimism om att vi kan hålla ställningarna bra även efter årsskiftet den här gången. Vi gör mycket mål och bakåt ser det helt klart bättre ut nu än de första 20 omgångarna.
Kan ökenvandringen möjligen vara över för Brynäs? Jag behöver övertygas 10-15 matcher till innan jag börjar rucka på mitt tips om en kvartsfinal som bäst, men absolut att det i detta nu finns lovande tecken. Goda ersättare till Zaborsky och Enterfeldt nu bara inom kort så känns det ytterligare hoppfullare.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Peja: Det var lite det jag menade. Bz var inte ute efter den spelartyp Erik är, utan mer Gustavs. För en del tar det ju också lite mer tid att växa i en shl-kostym.

Detgersig...
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Peja: Nej det var en orgie i Brynäs hela kvällen. Man bara njöt!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Jaca: Men i studion igår... Där sitter alltså 3 Gävlekillar + Sanny och pratar om bröderna Salming. Det går inte att klaga på som Brynäsare.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Zappaholic: Jag tyckte BZ kommentarer om Thorell när han värvades påminde om det han sa när Zanetti värvades. Kort sagt en utfyllnadsspelare. Han är ju en betydligt mer mångsidig spelare & bättre tvåvägsspelare än sin brorsa, som enligt min mening INTE hade platsat i någon av Brynäs tre offensiva kedjor. Tror absolut att Brynäs värvade rätt brorsa sett till vad man var ute efter. Han är också den spelartypen som Bulan brukade fylla ut laget med uppe i Luleå, själv hade jag kanske föredragit någon som är lite mer av en retsticka.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Lunkan:
Arto är trotts allt rätt duktig på att hålla sig konsekvent stort sätt, men visst märks det att det är förutom Sanny en stor DIF anknytning bland CMores kommentatorer!!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Lunkan: Lätt man reagerar och minns när kommentatorn tycker att en utvisning Brynäs får med sig är billig eller nåt sånt. Hur de kommenterar andra lag lägger man liksom inte på minnet eller så registrerar man det ej ens....tror jag 👍
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Anders Berg: Varför tror du Erik Thorell passat bättre?? För han gör fler poäng?

Ge Gustaf mer tid än en halv säsong innan du dömer ut honom. Med ditt resonemang hade ju inte Westerholmarna fått vara kvar med tanke på deras debutsäsong.
Kommentera

Sv: Brynäs-Färjestad [2016-12-10]
Zappaholic: Man får lätt känslan att Arto är lite anti Brynäs. Ofta när det gäller utvisningar kommentarer han att motståndares är lite billiga, för ofta för att det ska vara slumpen.

Men eftersom han jobbar med att kommentera kan man väl inte tycka annat än att han är fantastisk, eller hur Huge!?
Kommentera

1798036 · »