Brynäs IF

713431 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Frölunda 2 mars

« · 1806014 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Skrubben: Du har delvis rätt. Men för att nyansera det ytterligare. Lindbäck är på plats 14 i räddningsprocent i SHL, men är om inte den bästa, en av de bästa målvakterna i Serien. Rögle är ett sämre lag än Brynäs. Men tror vi alla kan vara överens om att Brynäs har haft mer strul med försvarsspelet än anfallspelet. Med försvarsspelet menar jag inte bara backarna utan som helhet.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: Du har rätt i att Sandström gör många bra räddningar som folk inte creddar honom för. Dock så är dessa räddningar inte så mycket värda när han samtidigt släpper in minst ett tveksamt skott per match.

Och om vi släpper det subjektiva och tittar på det statistiska, så ser det även där riktigt risigt ut. All heder åt dom som försvarar Felix, men när jag själv försöker se objektivt på Felix säsong så här långt så är den alldeles för svag för att man ska ge honom godkänt.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: Ja tyvärr är det så. Men det lönar sig inte att gnälla på nån. Vi fick med oss en pinne som borde ha varit tre. Missar man så många lägen framåt så blir varje misstag bakåt mer kostsamt. Så är idrotten.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: tycker oxå han va bra i dag men att han har jävligt svårt att spika igen fullständigt
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: skriv nått motargument ist varför han är så jävla bra du som har öga,
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Ja du har verkligen öga för sånt där.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Powerfade: Ingen aning faktiskt. Tror inte han är en guldmålvakt men det börjar bli lite larvigt när många verkligen anstränger sig för att leta fel och blundar när han gör något bra.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: hoppas han står mot Linköping på söndag och blir matchvinnare så de inte blir 3 raka torsk mot topplag
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Med sagt är jag högst tveksam om han är en guldmålvakt för Brynäs denna säsong. Rautio känns ett snäpp bättre hittills men det finns en osäkerhet där också. Men jag blir gärna positivt överraskad av bägge. Kliv fram nuu!!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Bratwursten : absolut men han känns som för lite vinnarskalle i mina ögon men hoppas han blir grym har dock väldigt svårt att tro de
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: Hur har det gått mot de sämre lagen då?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Nä. Innan dessa matcher.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: så du menar att dom två torskar han haft mot topplag kom nu? hv och den här. Skulle de vart som du sagt så skulle ja inte varit arg på han finns bakgrund till de. Tror i övrigt han passar bättre på liten rink
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Sandström brukar få beröm för att han är så lugn och metodisk i målet, till exempel under JVM. Vilket är en stor styrka som målvakt att kunna hålla huvudet kallt. Sedan har alla olika personlighet och styrkor och svagheter. Det som passar en spelare/målvakt är nödväntigtvis inte detsamma för en annan.

Ska vi kolla på målvakter som nått riktigt långt som till exempel NHL så kännetecknas de allra flesta av att de är väldigt lugna och metodiska i spelet. Just denna typ av personlighet brukar kunna borga för att lägsta nivån blir hög, Sandström är inte där än men han är ung och utvecklingsbar. Målvakter som hetsar upp sig brukar vara mer upp och ner generellt även i spelet.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: har själv spelat målvakt i div 1 så lite koll har jag kalla mig dum men någon vinnare är han inte
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Någon påvisade häromdagen med hjälp av statistik att Felix vunnit 13 av 15 matcher mot topplagen.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Ja du verkar ha kompetens att bedöma detta så vi får tro på dig. Mycket kompetent inlägg av dig där.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
mattiask: hur jävla svårt ska de va ganska jämn match litet övertag oss men bakala gjorde så Frölunda fick 2 pinnar alldeles för sällan felix lyckas vinna en jämn match åt oss ingen go i pojken tycker jag hans kroppsspråk visar ingen ting bara noll
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
mattiask: Hur ska man nånsin kunna jämför nån? Det är ju alltid olika förutsättningar för alla.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Ja du har säkert rätt...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Hur fan kan du ställa målvakterna mot varann på det där sättet?

Sanslöst dumt...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: ja han var bra men inte mer, ganska lika svåra lägen om ja får säga vad jag tycker å bakala tog fler typisk att de var Sandström som stod inte någon vinnare i grund och botten slätstruken målvakt som gör sitt inte ett dugg mer å vad säger du om spelet runt kassen? Inte en puckjävel han hinner på de är viktigare än man kan tro att kunna
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Rodrigo i all ära. Men det känns som att när vi torskar tekningsstatistiken då torskar vi också matchen 🤔
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
mattiask: Jag älskar att bli kallad CL 🤗
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Du kan ju som CL säger aldrig jämföra målvakter på det sättet. Jämför du målvakter likadant om skottstatistiken blir 40-5 och matchen tex slutar 1-0 till laget som skjuter 5 skott?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : "vill inget hellre än att de ska gå bra för felix men han är ingen målvakt som vinner något guld de är konstaterat"

Fast det vet du inte utan du spekulerar bara och dessutom har vi Rautio också.
Fast du som vet så mycket kanske kan berätta vilken målvakt som kommer att stå där med guldhjälm till våren?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Inget böter på Lessio efter hans Oscars-insats. Får vi se Bergenheim slanta upp för sin osmakliga diving idag?
Låst ämne


Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Tjurn : Jag tycker inte man kan ställa målvakterna mot varandra som du är inne på då de ställs mot olika avslut. Brynäs har kalla avslutare och Frölunda en del tur på målen idag. Många fina räddningar på Sandström idag och ja, grym var kanske överdrivet men gan var bra.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
mk: Du menar ettan och tvåan i seriens målliga?
Baklava (?) stod i vägen för allt utom två omöjliga skott. Han såg nästan lika bra ut som Bäxjös målvakt.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Davey85: Suttit i Gavlerinken och sett Brynäs spelat en jämn men i perioder hafsig match, mycket felpass och svårt nertryckta runt sargerna i perioder och sen massor av anfall på deras mål, vi har kunnat avgjort i sista flera gånger, Felix var bra, Lindblom helt slut i benen sista sekunden där när vi förlorar pucken och de avgör....jag känner mig lugn oavsett..Karlskrona tar vi 3 mot och Leksand 2...FBK rullar på framåt och är ett större hot än Malmö, men vi skall fixa detta...match söndag igen mot Linköping!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Davey85: Är vi hyfsat skadefria när slutspelet börjar kan vi gå hela vägen med den här formen.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Mittzon: Nej, Det är odugliga spelare som inte kan göra mål,
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Va fan, surt att torska idag... Men när jag tänker på vår svacka så är jag förbannat glad över vart vi befinner oss idag.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Suck, nu måste jag upp i sovrummet å vifta med vitt flagg, käringa frågade en massa (har inte varit med överhuvudtaget innan) direkt efter och en annan vart ju liksom, lite besviken efter matchen....
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: hur kan du skriva att han är grym de om nått säger en hel del om kunnande, han var inte dålig men han torskar matchen mot bakala å de är de som är hans match blir precis lika i slutspelet, de jag menar är att han inte vinner några matcher som är jämna åt laget å de behöver man i ett slutspel, ja vill inget hellre än att de ska gå bra för felix men han är ingen målvakt som vinner något guld de är konstaterat
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Finns ändå väldigt mycket positivt med Brynäs nu. Truppen i princip återställd (Ikonen mot Zaborsky). Självförtroendet är tillbaka. Direktplats till kvartsfinal vääääldigt nära. Det kan bli ett roligt slutspel. Tror vi är svårslagna över sju matcher.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: Det är bra.

Var fan är Rautio?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Zappaholic: Jovisst. Man blir aldrig riktigt klok på laget, tycker jag, Värsta med facit av de två senaste är nu att poängbehovet känns akut igen.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
mk: Spelar ingen roll hur bra vår målvakt är när motståndarnas målis är bättre. Det har avgjort de två senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Se till att tänka på vad ni skriver nu så slipper vi moderatorer ta till tråkiga åtgärder som varningar/ avstängningar.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Huge: ja du många verkar gett upp redan . Varför skulle vi inte kunna ta en 3a borta mot LHC det ska ju spelas om det innan vi lägger oss ner och dör .
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Då blir jag kanske först att säga detta: Mannberg var riktigt bra idag! Äntligen använder han sin skridskoåkning.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Clarence: Och hade vi inte haft den grymma svackan hade vi varit topp två just nu...går att vända och vrida på allt
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Huge: tar vi LHC nästa tror jag vi grejer topp 4 men blir förstås tufft.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Felix är bra idag, men släpper en billig, så betyget är väl OK.

Tror vi hade fyra frilägen mot Hv och minst fem idag.

Så där finns utrymme för förbättring. Asklöf gör rätt som går på skott iaf, de där backhandsen är man liiiite trött på just nu.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Brynäsgubbe: Sandström gjorde ett helt gäng riktigt svettiga räddningar och målen var väl ingenting att säga om tycker jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Carl Lejonkräk: Säger "för väl" istället för "tur" då. Det var så jag menade.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Clarence: Tur vet jag inte, Brynäs spelade ju bra under vinstsviten.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Inkazar: Så 66% av målen borde han tagit? Låter lysande. Har inte sett matchen så väntar med att skaffa mig en uppfattning.
Låst ämne

« · 1806014 · »