Brynäs IF

714101 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Hv71 2019-10-05

« · 1992591 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Nisse på Mon or: 1) nix 2) hemska tanke...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Samsung: Läste att Linköping och Växjö agerar på spelarmarknaden.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
bradberry: Boken 12 minuter istid inatt i devils förlust match med 7-2. 0 poäng och -1 Var han.
Lira i 4e kedjan och spelade inte nånting i pp eller bp.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Lider ända lite med Mikael Campese. Verkar vara en ödmjuk person som får ta mycket skit nu. Trist att det blir så.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Samsung: Snacka om att gå full circle om det sker... Molin, tränaren som vi sparkade för bara några år sen kanske snart är rätt man för jobbet igen.

Stön. 🤦🏻‍♂️
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Jesper Boqvist gör NHL-debut i natt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Jim80: Ja inte var han stabil precis..0-3 stod han ju jäkligt felplasserad vid
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Axle San: Vi står i dagsläget med en tränare under vars ledning vi spelat in 36 poäng på 33 matcher under 2019....detta med en trupp som i stort sett håller samma kvalite som förra säsongen. Inte speciellt förvånande att det ser ut som det gör. Som grädde på moset kan vi lägga till Campeses svada om SM-guld, arenakontraktet och en utbredd nepotism i föreningen.

Förvånad någon?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Kent747Socker: njae snarare tränare som ej håller på högsta SHL nivå,MS håller väl bra allsvenska nivå och känns som en perfekt ass tränare i Brynäs,Melin ja han är väl ingen guldtränare (längre) och Sjödin kunde blivit bra men höll inte riktigt på SHL nivå,så mycket ligger i att man inte fått tag på en riktigt bra etablerad coach sedan bulan tyvär,kanske börja leta en ny headcoach och ha kvar MS och Molin som ass? En tränare som har en väldigt tydlig bild av hur han vill spela sin hockey likt Växjö,Frölunda,djurgården och Luleå har lyckats me senaste åren!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Kent747Socker: På nåt sätt så är mentaliteten i Brynäs att ”vi är Brynäs, vi ska inte ligga i botten”, sen när det visar sig att Brynäs är ett bottenlag så ryker tränaren.
Det som missas år efter år är ju att bygga en stark trupp innan man snackar om att vara topplag och det är hål i huvudet.
Det saknad ödmjukhet även om till exempel Campeses ord är vackra och man dras ju lätt med i hypen han skapar och det är lätt att själv tippa Brynäs högre i serien än vad truppen på papperet skvallrar om.
Ett tips till Brynäs är att först bygga en stark trupp och sedan ställa krav och inte tvärt om.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Avsluta högt: Brynäs kan ju hänga en slips i taket istället för den 14:e vepan. Den är väldigt långt borta nu...
Jag tycker.... eh... äsch. Orkar inte kommentera skiten. Energin är borta, hockeyn är död.
Adios.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
SWEATT: 1. Är Zetterberg bättre nu än Timrå skeppade honom? 2. Hur hade det sett ut om Brynäs landat N.Svedberg före Timrå på flerårskontrakt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Jim80: Jädra vad Ove Molin är aktiv i båset. Är inte han spelarutvecklare. Utvecklar man under matcherna också?
Har just sett alla målen i kvällens omgång. Konstaterar att i stort sett alla hängs i taket.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Samsung: 🙄 ska vi bestämma nåt visst datum varje år vi byter tränare så vi alla vet när ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
MS har ej imponerat, men 3-4 tränare på några år? Är det verkligen tränarens fel då eller ges de omöjliga uppdrag?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Axle San: Tommy Jonsson är väl på marknaden annars? Sjödin? Larsson? Honken?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Lindström: Jag tror att Magnus sitter ganska säkert, Dacke, Campese och gänget har ju verkligen investerat allt i Magnus och treårsplanen. Jag tror är kvar så länge inte kval är riktigt, riktig nära.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Molin snart huvudperson i båset svar ja, med tatatatamtamtam Sjödin som sin sidekick. Händer bara i en förening nära dig. Läs Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Mattson: Snart så står vi med Molin som ska styra båset... var så säkra..
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
bradberry: mönstret känns igen. Brynäs ser totalt oorganiserade ut i försvarszon och motståndarna radar upp klara målchanser. Sen får tränaren sparken. Sunken är nog inte en dålig tränare men när det ser ut så här är standardlösningen att focka tränaren. Blir spännande att se hur länge det dröjer nu. Och vilka alternativ som finns.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Peja: Klok och insiktsfull analys av dig, tycker jag. Det är fortfarande lite för överoptimistiskt spel i offensiv zon när vi försöker checka och vinna tillbaka puck.
Samtidigt som motståndarna har haft en osannolik utdelning på alla spelvändningar, där vi istället inte får nåt betalt öht när vi trots allt skapar rätt så mkt i matcherna.
Och som du säger: PP är så oerhört viktigt i dagens läge, där måste vi hitta en lösning. Känns också som att vi saknar nån riktig målskytt som kan stänka dig pucken när chansen kommer, relativt tamt överlag hos de som väl är påtänkta målgörare. Ölund är en klok spelare som typiskt nog har blivit skadad när han som mest behövs. Lägg till att det måste in er ersättare för Boken så att vi får mer spets och helst lite mer tyngd i offensiven. Att Sunkan inte har spelarnas förtroende som nån murvel spekulerar i, tror jag inte mkt på. Problemet är nog mer att spelarna på ett bättre sätt måste kunna avväga när dom ska kliva på eller avvakta när vi inte har pucken. Såna enkla saker ska det väl ändå inte behövas nån skrikande Bulan för att spelarna ska fatta, apropå de som kräver mer Bulantakter i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Blå grottan: Det blir väl Inge&Dacke som får dra ut på värvarstråt....
Jag rycker BIF ska skippa Inges råd - de har verkligen inte gjort någon succé så långt.
Tyvärr är hans tid nog passé.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Axle San: zätterberg är en lat människa i grund och botten. Det säger jag med god insikt. En hemsk värvning rakt igenom.. Han är inte den som drar nåt lok eller vänder några trender.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
bradberry: bulan. De måste tydligen ha en tränare som skriker i örat vad de ska göra på isen för annars fattar de inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
varulf: Vi är härdade! Helt sant, och vi överger inte Brynäs när det blåser kallt.

Och denna säsong kommer det att blåsa bistra isvindar på sätraåsen. Det är garanterat kris på Sportchefens kontor, MS har tappat omklädningsrummet.

Vi måste försöka vända trenden och undvika nedflyttning.
Ta hand om er och häll upp nåt starkt - skål.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Brynäs har 16 förluster på dom senaste 21 matcherna. Det är mer än 75% förluster.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Det som oroar är att sådana som Scott och Sigalet inte levererar. Tycker också Descheneau mattats betänkligt. Något känns fel mer än det svaga försvarsspelet och oförmågan att göra mål...

Alcén, Forslund känns inte SHL- mässiga. Zetterberg har hittills inte visat ett dugg. Eriksson tungt i mål...

Abris skriver att Sundqvist tappat omklädningsrummet.... Varför händer detta år efter år?

Hur löser vi detta?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Captain_fantastic: Zetterberg, vem?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
varulf: det är svårt fast vi får väl vänja oss .. inga höga förhoppningar och undvika nedflyttning är det som gäller .... inte underligt att man super
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Axle San: fattar då inte varför han är extraforward??
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Captain_fantastic: Zetterberg har potential, ge honom tid.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Huge: Du kan ha vilken åsikt du vill.

MEN KOM INTE OCH KALLA MIG OCH ANDRA FÖR GNÄLLIGA BARNRUMPOR

Ska vi börja kalla dig för en verklighetsfrånvänd sur gubbe?

Jag har aldrig nekat dig att ha en total positiv känsla.
Men om nu det finns andra som har svårt att se ljusglimtarna i detta spelet som Brynäs har just nu.

Så kalla inte dessa personer för tillmälen.

Det är sån otrolig härskarteknik.

Tyck va du vill. Diskutera gärna. Men håll tillmälena för dig själv.

Undra hur många gånger man ska behöva skriva detta till dig?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Jan Grismöbel: Jag var väldigt kluven till förlängningen. Det jag ändå tyckte var bra var att Brynäs tog god tid på sig innan han fick beskedet. Tyckte att MS skulle få chansen från start att visa vad han kunde.
Tycker fortfarande att han verkar vara rak och tydlig i sin kommunikation samt har höga krav.

Men utöver det så har jag dålig koll på hur han är som strateg.

Jag hade ju förhoppningen att man tog ett välgrundat beslut. Som Brynäs verkligen kände sig trygg i och att man var nästintill stensäker på att det var rätt beslut.
Sen var väl inte motiveringen kanske speciellt övertygande.

Jag hade gärna sett Wallsson i Brynäs. Verkar vara utan kontrakt. Någon som har koll på hans status?
(Om man nu väljer att entlediga MS)
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Hur ska vi ens göra med Zetterberg ??
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Peja: jag är härdad. Sparka tränaren.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
varulf: Blir lite förvånad över att du/ni inte är mer härdade. Det kommer ju inte som en blixt från klar himmel att Brynäs kan strula till det. Det här spelet påminner ganska mycket om sista månaderna under Tommy Jonsson, spelarna gör inte jobbet fullt ut och gör ofta fel i avvägningarna, vilket gör att motståndarnas kan vända spelet.

Att PP-spelet inte är tillräckligt bra gör att förlustsiffrorna blir större än de borde ha varit sett till matchbilden, men jag tror ändå det är en tidsfråga innan det släpper där, för Brynäs har definitivt tillräckligt bra spelarmateriak för att kunna få till ett PP. Det är väl dessutom Ove Molin som har ansvaret för PP, så där kan vi inte ens skylla på Sundquist heller.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
mattias - 74: "Förlåt om jag lägger mig i men visst fan måste man få gnälla om det går dåligt."

Nä, du är inte förlåten.
Är det nån som förbjudit nån att gnälla?

"Problemet med dig är att du alltid skall hitta ursäkter och försvara Brynäs."

Om det nu är ett problem för dig eller andra att jag försöker hitta orsaker och komma med förklaringar UTAN att totalsåga allt och alla när det tar emot och låta som en tjurig 7-åring som tappat sitt godis, så är det väl isf knappast mitt problem utan ditt och dom andras.

"Hade ja varit moderator i detta forum hade jag stängt av dig direkt- Du bara provocerar och gör alla andra ännu mer förbannade."

Sån tur då, att vi har vuxna och sansade moderatorer som inte stänger av vissa för att deras åsikter råkar göra andra förbannade.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Forsberg 1978: "Det är hela föreningen som är problemet och problemet stavas inkompetens rakt igenom!!!"

Problemet med Brynäs är att dom uppgraderar aldrig truppen eller tränarna , utan dom ersätter bara på ren vinst och förlust. Och som det har visat sig nu dom senaste säsongerna. Så här det tyvärr varit med förlust mest.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Guldet är BIF : Skulle aldrig signat MS överhuvudtaget . Är åt helvete för mycket pk över hele föreningen . Det sportsliga kommer i andra el tredje hand .
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Peja: det är början oktober och vi är i kris. Kan nån jävla säsong börja utan kris så man får sova om nätterna??
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Guldet är BIF : Samtidigt kan man argumentera för att Brynäs har haft en tendens att tillsätta fel tränare. Sundquist var inte direkt en av landets hetaste tränare när han hämtades till Brynäs. Just nu vill föreningen spela på ett sätt men har en tränare som aldrig har haft förmågan att bygga den typen av spel. Det är problematiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Guldet är BIF : Det är hela föreningen som är problemet och problemet stavas inkompetens rakt igenom!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Lindström: Frågan är ju också varför det är kaos i Brynäs år efter år när det gäller tränare.

Verkar som att spelarna har för mycket att säga till om, har gått och blivit bekväma. Man har sin i många fall sin 6-siffriga månadslön och har problem med att vara påkopplad? Ja det hade ju inte fungerat på ett mindre företag oavsett vem som är chef.

Sen så självklart MS en stor del i detta, men jag tror inte att allt är så svart eller vitt. Finns nog flertal faktorer som spelar in.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
ellis: sparka skiten till tränare nu. Ta den kostnaden igen. Jag är så less men det är det enda. Truppen borde hålla för överlevnad i shl. Men vi måste bort med sundqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Forsberg 1978: Ja. En bekvämlig och väldigt farlig övertro på sig själva är vad som genomsyrar föreningen och dess ledning. Det kan verkligen stå Brynäs dyrt. Det här är allvar nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Sparkat tre av fyra tränare på fem år...
Sant och pinsamt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
bradberry: Sigalet är så långt en flopp sett till förväntningarna. Långsam o mjuk. Verkar nästan rädd i närkamperna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
ellis: Lyckas detta laget vinna en match (mot all förmodan) så är dom världsmästare och oslagbara, resultatet av detta blir som år efter år att vi torskar 3-4 raka! Hela föreningen är för dålig helt enkelt, dom har all fokus utanför isen tyvärr!
Var är Dacke, var är Sundlöv gömmer dom sig?
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
ellis: Vi siktar mot AIK och Mora nu tror jag men någon gång ska bli den första tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Forsberg 1978: Nä det är bottenlöst faktiskt. Men blir väl nån "alibiseger" med uddamålet förr eller senare så de kan gå och försöka inbilla oss efteråt att nu har det vänt. ..
Kommentera

« · 1992591 · »