Brynäs IF

711072 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/10-10

1298508 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Fel tråd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Bjurling i Cplus studion.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10

Skönt att vi leder för en gångs skull! Jag upfattade inte om Greiss var skymd på deras mål, var han inte det är det återigen en dundertavla. Jag börjar känna mig väldigt osäker på Greiss. Hoppas verkligen att det blir bättre annars är det bara att slänga in Svedberg.

Brynäs PP är bland det sämsta som skådats. Det måste bli bättre OMGÅENDE!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Greiss såg inte ut att vara skymd, så det är riktigt svagt isf! Vad har dom värvat för nåt egentligen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Bra period. Förutom att Greiss ser till att lule har kontakt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Dragskott från blå, oskymd.....den måste Greiss bara ta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Gurra88: Greiss såg väl ändå inget? En lulespelare i vägen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Tidigare än vanligt:) ..

För helvete Greiss..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Lite sådär Greiss-enkelt IGEN..Tycker han är dålig faktiskt..IAF än så länge
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jaha, då börjas det :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Tar man ut tekningen om målisen får trissan på masken? Knepigt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Roxio: Stäng luckan nu:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Kanonperiod "so far"..Håll i nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Roxio: Det var Nordan som målade. Lulebacken styrde in den med sin skridsko.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues:Härligt :) Bara de inte gör 3-0 nu för skall det väl "spelas smart" resten av matchen och det vet man ju hur det brukar sluta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jaaaa, släng in puckarna för fan..Bra Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
tompap71: 2-0 Kahnberg, mycket skönt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
2 till tack ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Roxio:


Tyst! Jinxa inte nu. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
PP fortsätter att vara uselt :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Tänk om dom kunde göra 2-0 också??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Den känns bekant:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Såja, 1-0 Silfverberg, vilken rökare :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Hmm, jag vädrar morgonluft. Har inte Brynäs lättare mot bra motstånd? Brynäs tar ibland poäng då man tror de skall "torska" rejält! Jag LETAR "glimtar"..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jajjen: Jag drar växlarna utifrån vad man skriver på brynas.se inte vad Cz säger för det har aldrighaft mycket verklighetsförankring ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Ja, det finns en viss risk. Men det kanske är bra för då är det ingen som tror att vi ska vinna några matcher. Så slipper man bli besviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Ja, med en annan tränare hade vi troligtvis skuggat Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
GävleLasse: Jaha, så var vi näst sist, känns som att vi kommer att befinna oss där ett bra tag??


1 Luleå 15 11 2 1 1 42-25 36
2 Skellefte 16 9 5 1 1 47-34 30
3 Färjestad 16 9 6 1 0 41-33 29
4 Linköping 16 6 5 2 3 38-31 25
5 Timrå 15 6 5 2 2 45-44 24
6 HV71 15 5 6 4 0 39-36 23
7 Södertälj 16 5 8 2 1 41-45 20
8 Modo 16 5 8 1 2 38-42 19
--------------------------------------------
9 AIK 16 5 8 1 2 35-43 19
10 Djurgårde 15 5 7 1 2 31-39 19
--------------------------------------------
11 Brynäs 15 5 7 1 2 42-53 19
12 Frölunda 15 3 7 2 3 27-41 16
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
GävleLasse: Vilka växlar du drar på vad en tränare säger direkt efter en match. Det är ungefär som att tro på en utvisad spelare åsikt om domaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10

Huge: Nu sköt man hela fyra skott i andra perioden Somervuori hade ett utanför med.

Otroligt med tanke på att man låg unde och jagade. PLUS att man enligt Cz gjort en bra match. Är han verkigen säker på att det är hockey han håller på med. Det känns som att de siffrorna mer speglar en fotbollsmatch 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10

faceoff: "Hellre ett hårt skott i sargen än ett löst på mål menar du!!!du kan du.."

Får väl svara en andra gång eftersom mitt första svar tydligen raderades, när jag på ett vitsigt sätt försökte spinna vidare på ditt snack om hårt skott.

Jag menar att antalet avslut i en match ofta speglar hur matchbilden sett ut, dvs vilket lag som har fört spelet eller iaf styrt skeendet.
Och då spelar det ingen roll om avsluten går på mål eller strax utanför, dom speglar ju ändå matchbilden.
Eller menar du att det bara är antalet avslut som träffar mål som isf speglar matchbilden?
Ex: vi har 3 skott på mål men 23 strax utanför.
Hur tolkar du ett sånt scenario?
Ser det ut som att vi fört matchen och skapat mkt eller har vi INTE fört matchen eftersom vi bara lyckats träffa mål med 3 skott?
Ser du NU vad jag menar?
Om inte, så ger jag upp.

Och ja: även solen har fläckar.
Dock inte i just det här fallet....      ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Brynäs vinner med 9 - 2 idag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Davey_22: Ska du vinna SM handlar det om bang for the buck. Men gäller det att hanka sej igenom en miserabel säsong kan du köpa dej fri från kvalserien. Frölunda kommer aldrig behöva kvala tack vare sin plånbok. Dom plockar in dom spelare som behövs långt innan krisen är fullständig. Inte riktigt AIK:s eller Brynäs alternativ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Tväst: Sant, det viktiga är vad du gör med pengarna, kolla på Luleå och Skellefteå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues:
Förslag på aftonbön..... låt nån väldigt rik o snäll person komma med en kista full me pengar.......

Skämt å sido..... jag tror nog man gör vad som kan begäras, men det mesta kan väl alltid göras på nåt annat, bättre sätt antar jag.
Pengar in..... pengar ut.... vad får man för x antal pengar?

Jämför med Frölunda..... deras placering i tabellen är nog ganska dyr per inspelad poäng.
Det blir inte alltid bättre med mer pengar per automatik, ett lag med så många små olika beståndsdelar är mycket mer komplext än så.

Men ikväll så är jag rik igen....... bara hästarna kunde springa som jag vill nån gång....... lovar att ringa Sundlöv då ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
B.B kommer att närvara i Canal + studio ikväll,kan vi gissa att han bränner av några salvor mot N.C??

Blir spännande att höra vad han säger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Davey_22: Tack :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
foppa78: Blir oftast så när timråiter letar sig in här...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jajjen: vad är det för någon jävla nivå här nu elle?
BETE ER!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
73Sjöbba: Hon är död.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jajjen: Hur mår mamma som jobbar på dagis?

Du är ägd!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Fetborta? Hur då, menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
73Sjöbba: Å du gick in å kollade det. Finns du på riktigt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jajjen: Whatever, du är så jävla fetborta så det finns inte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jajjen: Haha, det står ju i din forumshistorik.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Tväst: "Vilken kategori anser du att du tillhör själv?"

Anser mig själv vara en väldigt engagerad supporter, har följt Brynäs IF och deras förehavanden i 32-33 år, har sett massor med matcher både LIVE och på TV, bor nu i Skåne så det blir inte lika mycket LIVE matcher längre, men 6-7 matcher per säsong blir d allt. Jag vill att Brynäs är bäst, hela tiden, därför så blir jag så grymt förbannad när jag ser hur klubben knappt har utvecklats dom senaste 10 åren, vi är och har varit ett lindansargäng, när ska detta ta slut? Det skylls på ekonomin varenda jävla säsong, när ska den bli bättre, vad görs för att den ska bli bättre? Kim Jong Il, är mer frispråkig om vad som händer i Nordkorea än vad Brynäs IF är gällande deras förehavanden. När fan ska dom få tummen ur arslet och bli den toppklubb dom säger att dom ska vara?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues: Äh, det där skrev ju du nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10

Tväst:Jag tror att mycket som skrivs här är speglat av hur skribenten i fråga mår och hur denne har det i livet i stort.

Sedan finns ju även aspekten att man blir förbannad av andra skäl. Man kan ha missat sin lången eller powerplayrad.

Men som jag har känt när jag suttit och rensat ur de värsta inläggen så är det nog mycket att man först blir förbannad över att man just beskådat sitt favoritlag förlora och när man sedan skriver om sitt missnöje så kommer det någon och kallar en för diverse saker. Detta triggar ju även det. Det är ju inte svårt att reta upp någn som redan är förbannad.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
foppa78:
Det är en del som anser att vi e så mycket bättre så vi skall vinna alla såna här matcher....av nån anledning.

Verkligheten är ju att det är en ganska jämn serie...... trots att vissa lag har det bättre förspänt o kan "bada" i miljoner.

Det är små marginaler o har man inte dom med sig i matcherna så blir det svårt att vinna, sen hänger det ju förstås på spelarnas inställning o dagsform men det är ju en annan fråga i sammanhanget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
70 Rodrigues:
" känns nästan som att du tar negativ kritik gentemot Brynäs so en personlig förolämpning?"

En intressant fråga...... jag räknar mig själv som en ganska engagerad "sportfåne".... men ändå med nån sorts distans till vad det egentligen handlar om.
När det gapas o gnälls som allra värst här på HS så kan jag ibland tänka tanken.... detta onyanserade gnäll, på gränsen till hat, är det en nära variant av mitt egna sportfåneri? .... Skäms då en stund.....

Men nej..... ingen personlig förolämpning, inte så jag känner det.

" Man får den publik man förtjänar" Säkert är det så.

Vem går o ser hockey live?
Äkta fans med medlemskort såklart...
Medgångssupportrar som går när laget vinner en rad matcher i rad.... " det verkar va bra drag o kul att se på hockey"....
Den som hänger med nån av ovannämnda kategori nån enstaka gång....
Den som bjuds av nån firma el. dyl.

Vilken kategori anser du att du tillhör själv?

Jag sitter inte inne med alla lösningar på alla "problem" i världen, tro inte det
Den som anser att Brynäs hjälps mest av att man vräker ur sig sin besvikelse på en anonym blogg o sen ger fan i går på matcherna...... ja, då får d va så.
Kommentera

1298508 · »