Brynäs IF

713204 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

« · 1216868 Till forumet


Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Så här vill jag se kedjeformationerna efter juluppehållet:

1:a Somervuori-Dixon-Dackell

2:a Kahnberg-Nordqvist-Silfverberg

3:e Molin-Granström-Lauritzen

4:e Rohdin-Järnkrok-Rödin

Extra: Hansen och Sandin.

Dax att börja våga lite nu!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Somervuori - Dixon - Kahnberg
Rödin -Nordqvist - Silfverberg
Granström -Järnkrok- Dackell
Molin - Hansen - Lauritzen/Sundström..


Ain´t gonna happen..:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88: ta bort Granström så ser det intressant ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
faceoff: Visst han har inte varit vass, men ser en del framför honom som borde få smaka på bänken:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88 o 70:
Har det undgått er att Silfverberg och Rödin är på JVM då?;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Haha..givetvis inte.. men efter det så klart..sorry miss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88:
Om NC hade alla spelare att tillgå så tror jag han hade ställt upp med följande lag mot frölunda:

Markström(Läck)

Jonsson-Andersén
Dackell-Dixon-Somervouri

Hietanen-Sundqvist
Kahnberg-Nordquist-Granström

Kokko-Nolander
Molin-Hansen-Lauritzen

Bertilsson-Sandin
Rödin-Sundström-Silfverberg

Alltså en rätt sagt väntad laguppställning, utan några ungdomliga jokrar typ järnkrok,wännström,rhodin...

Så här skulle jag ställa upp laget om jag vore i NC kläder:

Markström (Läck)

Jonsson-Bertilsson
Somervouri-Dixon-Dackell

Hietanen-Sundqvist
Kahnberg-Järnkrok-Granström

Kokko-Nolander
Rödin-Nordquist-Silfverberg

Andersén(bara BP)-Hansen(bara BP)
Molin-Sundström-Wännström

Utanför:Löf,Sandin,Lauritzen,Rhodin

PP1:
Hietanen-Järnkrok-Somervouri-Dixon-Sundström
Hietanen på blå järnkrok på dackes normala plats somer i slottet dixi framför mål och sundström på molin/lauritzen´s plats.
2a:
Kokko-Jonsson-Nordquist-Kahnberg-Granström
Här ställer jag upp med en annurlunda pp femma alá hv71,Jonsson(petrasek) till höger för direktskott kokko(puistola) till vänster för nerkrypningar vid stolpen,nordquist(davidsson) styr som point,kahnberg(voutalainen) som skytt han har ett mycket bra skott(skills game) som inte har kommit till sin rätt än, granström alt. rödin(gjort det bra i mora framför kassen) (thörnberg) grisa och va allmänt sugen på att måla.

Vad tycks ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Jag kan nästan sätta en slant på att Brynäs ställer upp med följande laguppställning mot Frölunda på annandagsafton.

Läck(Sahlin)

Hietanen-Andersén
Somervouri-Dixon-Dackell

Sundqvist-Löf
Kahnberg-Nordquist-Granström

Nolander-Berglind
Molin-Hansen-Lauritzen

Sandin-Sundström-Järnkrok

Extra:Rohdin/Wännström eller bägge...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Pettisbif:

Laget imorrn.

Målvakter
Eddie Läck
Fredrik Alcén
Backpar:
Niclas Andersén – Juuso Hietanen
Jörgen Sundqvist – Alexander Sundström
Peter Nolander – Simon Löf
Kedjor:
Första: Andreas Dackell – Stephen Dixon – Eero Somervuori
Andra: Magnus Kahnberg – Jonas Nordquist – Ove Molin
Tredje: Jonathan Granström – Mads Hansen – Sebastian Lauritzen
Fjärde: Emil Sandin – Calle Järnkrok – Sebastian Wännström
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Fortfarande Sundström på backen. Bedrövligt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Nej det är knappast idealiskt, men med tanke på hur läget är så ser laget ändå rätt ok ut tycker jag, hade iofs gärna sett unge Berglind istället för Sundström på backen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Få se hur mycket billigare det bli att spela i As istället för att försöka ragga hit nån vettig back..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ska bli jävligt roligt att gå på hockey igen - ser ut att kunna skapligt med folk iallafall.

Tips : 3-2 till Brynäs.

1-0: Dackell
2-1: Somervouri
3-1: Somervouri
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Problemet är väl knappast att man inte försöker ragga tag på någon, snarare att vettiga backar är en bristvara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
tompap71: Det där är skitsnack. Men för en cola och en knäpp korv får man inga backar. Då får man blicka mot As.

Sen så var ju det kanon att mormor brände dom sista pengarna på en skadad center för de var ju just detta vi hade dåligt av när sessen började.

Hade ju inte vart helt fel att ha Kudden kvar, gett han ett vettigt förslag så hade ju han stannat kvar, Men de klart vi ska ja ha spelande 55kgs backar bara.
Inte fan hade Rbk spelaren kunnat äta fast föda än om vi hade haft Kudden kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Slappna av lite nu va...
Sista slantarna på Nordan? Hur kan du hävda det när de pengar han kostade låg utanför budget? Och den största anledningen att Brynäs ville ha honom var ju att man räknar med att Dixon kan försvinna efter denna säsong, en center av samma kaliber under silly season blir garanterat mycket dyrare än vad som nu var fallet och även om det var en chansning med tanke på skadan så måste man om man ser längre än näsan räcker anse det som en bra chansning.

Så backjakten är bara skitsnack? Kontraktsförslaget till Suhonen var alltså också bara skitsnack? Och jag tror nog Lasse J:s lön räcker mer än till korv o läsk.
Visst, jag håller med om att Kudden hade varit bra att haft kvar, men vi hade ändå stått utan en förstaback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
tompap71: "Sista slantarna på Nordan? Hur kan du hävda det när de pengar han kostade låg utanför budget?"

Ja varför tror du man tiggde ihop pengarna via fans/sponsorer? Å varför grinar mormor om att det inte finns några pengar att värva en klass back för? Tror du Nordan spelar gratis i år eller vad?


"Så backjakten är bara skitsnack? Kontraktsförslaget till Suhonen var alltså också bara skitsnack?"

Kan man inte komma med ett BRA erbjudande så kommer INGEN back, tror du finnen hade spelat för samma lön som Kudden gjorde?

"Och jag tror nog Lasse J:s lön räcker mer än till korv o läsk."

Lasses 250" i månaden lags på Kokko som fick bra betalt med all rätt, inga 250" men bra kan ja tro. Så dom dras ju med Kokkos lön nu ivf iom att F-kassan bara max betalar ut 26" detta finns ju dokumenterat tidigare här av mormor.

Kan väl säga att vi saknar ganska många backar va? För vad jag vet så e Sundström inte de..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström:"Men för en cola och en knäpp korv får man inga backar. "

Nä knäppa korvar gör ingen glad, de skulle ha erbjudigt en normal korv i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lindström: Till att börja med, mormor grinar varje gång värvning kommer på tal, var ju lika innan Kokko plockades in också. Å så dum att jag tror Nordan spelar gratis är jag inte, däremot kostar han Brynäs mycket mindre än du tycks tro.


"Kan man inte komma med ett BRA erbjudande så kommer INGEN back, tror du finnen hade spelat för samma lön som Kudden gjorde?"

Med tanke på att lönerna i Finland ligger väsentligt mycket lägre än i Sverige, i vissa fall under 50% så tror jag nog att förslaget var hyfsat, vad jag förstår valde Suhonen att stanna i Finland av privata orsaker. Javisst, ge han ett förslag som innebär STORA pengar så kommer han nog, men det måste ju finnas någon slags realism i det hela också, är det verkligen värt att lägga ut dyra pengar för en legosoldat? Knappast.

Försäkringskassan betalar ut 26´ ja, men sedan finns tilläggsförsäkringar för vissa som gör att Brynäs slipper betala överskjutande efter en månad, 75% av spelarna i laget har den och det vore mycket märkligt om man inte har tagit ut en sådan försäkring på en förstaback.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tja blir väl svårt att vinna ikväll då vi alltid har svårt för Frölunda..Blir knappast bättre av att Markström m.fl är borta...Bra att C+ sänder matchen iaf! =) Bandyderby mellan Edsbyn-Bollnäs innan me =) Nice sportdag detta blir ändå!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
andreasknox: Du får ju inte glömma att det är JVM ikväll... Sverige-Tjeckien.. Kommer nog go före Brynäs-Frölunda=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Kan inte tänka mig att något Brynäsfan väljer J-VM framför Brynäs-Frölunda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Anders Berg:
Jag kommer i varje fall zappa över till JVM matchen när den börjar... Och jag tror även att fler kommer att göra det=)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ikväll spikar Läck! Brynäs-Frölunda 2-0! :D

Eero, Nordquist nätar
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Anders Berg: Klart det blir så. Ingen vettigt hockeyfan missar väl JVM!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Blir det över 3000 i Läkerolen idag? Anna Ankas jul och Keno konkurrerar om gävlebornas uppmärksamhet.

Rögle och SSK leder och undre strecket närmar sej fort.

Junior-VM? Ännu en hockeyturnering med upplägg att låta Kanada vinna till varje pris. Blir en lång väntan på att Sverige ska åka ur. Har vi tur är Markström och Silfverberg hemma till bortamatchen mot HV den 2 januari. Go Russki go!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
4-10 i skott, 2-0 i mål! Vi är effektiva!

Ni som ser matchen, hur ser matchbilden ut? Läck stabil?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Frölunda dominerar, Läck ser yvig ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Riktig blunder av domarn nu ger Fröunda PP. Granströms rykte ger han 2 minuter extra....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
YEEEEEEEEEEEEEEEEEES
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lesky: Okej! 3-0 efter första är rätt okej då med tanke på matchbilden ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Lesky:

Jösses 3-0.
Tack för den Jultomten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Hade gett upp alt om ljud och bild och gick ner till "Mommas"
De visar matchen :-))) Nu är jag mot ingen alls här
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
sänds jvm matchen någonstans? 3-0 på 7 skott? den julklappen tackar vi för honken =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander:

7-23 i skott och 3-0,logiskt värre;)

Annars är det skönt att se hur man står upp och inte viker ned sej i det fysiska spelet,Granström spelar precis som man vill att han ska göra.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Ahlbom: SVT24 och svt.se Play Websänder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: man tackar. satt och sökte kanal ett tag där men hade tur att jag får in den :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
6522 pers i Läkerolen ikväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Rödin gör sveriges 2-0 mål :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Bissett19: Vafan gör Lauritsen inne i PP!!!! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gusten: han gjorde ju mål så :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gusten: Är de du som har straff knxxxat Granis, han börjar vara Orsing igen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Fan va underbart! 4-1, det hade jag aldrig trott. Kan vara de här 3 pinnarna som är skillnaden mellan KS och ingenmansland om ett par månader. Bra jobbat Brynäs!!!!!

P. S. JVM suger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
65selander: Jag har nog faktiskt ett litet finger med i spelet ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
AVGÅ: Å 5-2, Dackell 2 baljor, drömmer jag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Somervuori är assistkung ikväll.. 3 ass!

Fan vad skönt med 3 pinnar mot Frölunda, och det utan viktiga backar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
MarcusElving: Tomten finns. Fick bara se ca 30 min men tack Brynäs med hjärta kommer man långt. Synd om Honken men han behöver bättre medspelare. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Mycket härliga o välbehövliga 3 poäng, jag anade nog att det skulle råda en viss förstämning här bland sågningsexperterna, 2 mål för Dacke o t.o.m. han nr.16 gjorde mål. Men vi får hoppas på nästa match, det är ju mycket roligare när sågningarna avlöser varandra o stämningen är högt i tak. Det blir liksom mera swung i argumenten när alla ska sparkas ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Tväst: Jag kan såga Lauritzen om han så gör 20 mål en match.. tycker han är kass.. men visst han gör ett mål, kan man å andra sidan förväntar sig med det förtroende han får..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12
Gurra88:

Bjäbb bjäbb...försök att glädas åt segern istället för att leta kassa spelare i BIF istället.

#22 Sunken var kung idag,ge mannen ett tioårskontrakt;)
Kommentera

« · 1216868