1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740103 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - HV71 26/2-07

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: Ja, det är ju bara Angell som klarar av att göra ett ordentligt uppspel när Sjödda är borta. DJ är rent patetisk.

Håller också med att Morin var helt okej. Lite missförstånd i några situationer men det är sånt man får räkna med när man slänger in en "ny" spelare.

Hauhtonen spelade ej, kanske snarare vilade än var petad?

Peja: "Brynäs visar åter igen att man är ett gäng spelskickliga småpojkar där ingen förutom Widing har något att sätta emot när det andra laget spelar fysiskt.

Daniel Johansson var som vanligt skrattretande dålig och en förlorad duell med Davidsson som gjorde att han tog en onödig trippingutvising får sympolisera hans insats. Patetisk spelare på ES-nivå och det är tragiskt att han har kontrakt över nästa säsong."

Om din analys gäller hur laget generellt sett uppträder, så har jag en enkel fråga till dig: ställde du samma analys efter de 7 raka vinsterna?
Om inte: varför gjorde du inte det?

Peja: Ja Angell var en av de få som hade lite tanke bakom uppspelen och visst var det lite virrigt när Morin och Angell var inne, fast de löste situationerna på ett ganska bra sätt ändå.

Johansson gjorde en normal insats, precis så mycket som man kan förvänta sig av honom. Han blandar och ger om vartannat. Fast genomgående så var han åter för klen i det fysiska spelet. Boork får ge honom en längre klubba så att han når att peta längre ;)

annars så tycker jag att Widing var bra idag. Så jävla skönt att se att han proppade idioten Ward.

Huge: När BIF vann 7 raka var marginalerna sannerligen på rätt sida, men visst spelade laget bra.

Även då ansåg jag att DJ var kass, men mannen har en tendens att kunna vara åtminstone osynlig om omgivningen är bra.

Vinsttrenden bröts dock av Johanssons redan klassiska självmål.

Men nej, jag hade inte samma analys då. Varför skulle jag ha haft det?

Tror du att Boork säger till spelarna nu; "Skitsamma att vi inte har tagit en trepoängare på 12 matcher, vi vann ju 7 raka för några månader sedan"?

Peja: Angående DJ så lät du som en raspig 78-varvare redan i höstas. Jag utgår från att alla härinne vet att du skyr den gode danne som pesten.

Huge: Vi gnällde på DJ då med. fast då så radade du upp alla positiva stats som Brynäs hade då...

Ska du brilljera med stats nu med?

GävleLasse: Ja, han fortsätter att peka på de 7 raka segrarna, trots att det var 12 matcher sedan laget tog 3 poäng. Men tydligen är ju 7 matcher fler än 12 matcher med hans sätt att tänka.

Peja: Huge rider fortfarande på den framgångsvågen, det kommer han att göra säsongen ut. Att analysera närmare om varför det blev som det blev ägnar han dessvärre mindre tid på.

Men det är ju som vanligt. Vi som besöker matcherna måste vara blinda.

Huge: "Om inte: varför gjorde du inte det?"

Elementärt käre Watson! När vi vann 7 raka så var DJ endast halvusel, nu är han helusel.

Därför förlorar vi - allt är DJ's fel!

JanT: "Därför förlorar vi - allt är DJ's fel!

Det är det väl ingen som har påstått...

JanT: Nej, allt är inte Johanssons fel, men det är skandalöst att han fortfarande får vara kvar i Brynäs trots att han inte har gjort någon bra säsong under sin tid här.

Huge: Sen får du naturligtvis inte glömma bort att vi överpresterat hela säsongen.

Det är nu det riktiga Brynäs IF träder fram; KS-laget framför alla!

JanT: Det är ändå ganska intressant vilken skillnad det är på dina PM och dina inlägg här. ;)

Peja: Uppenbarligen har någon (som troligen har aningen större hockeykunskaper än både dig och mig) sett vissa kvaliteter hos den gode DJ som du missat.

Hur som helst börjar vi om på noll på tisdag nästa vecka!

Är tom inombords när jag tänker på ishockey. Detta är inte kul! Vafan de är ju klara för slutspel och jag är inte MUNTER ett DUGG.

GävleLasse: Gillar helt enkelt inte allt skitsnack gentemot DJ.

Men utan tvivel måste vi höja oss rejält om det inte skall bli respass direkt i kvarten!!!

JanT: "En spelskicklig, offensiv back med bra spelförståelse. Skicklig passningsspelare, som ofta sätter igång spelet. Används ofta i både power- och boxplay. Slagskottet är bra, men används för sällan. Spelar ibland me för små marginaler i passningsspelet. Ingen fysisk back."

Där har du omdömet från Eliteprospects

Idag drog han på sig två stycken tvåor slashing + tripping, båda gångerna så hade han alla chanser i världen att använda kroppen men valde att använda klubban. Hans insats var inte matchavgörande men jävligt onödig.

Spelar man som back på elitnivå så måste man kunna spela fysiskt. Jag menar inte att hann ska åka runt och proppa till höger och vänster. Men han måste våga skita ner näsan lite när det behövs.

JanT: Ja, någon har sett något i DJ, eller åtminstone fått något för att skriva kontrakt med honom. Inavel är vad det är.

GävleLasse: Låter som ett hyfsat omdöme i mina ögon. DJ är ingen världsback. Men han håller i Elitserien.

Peja: Dom där förklaringarna köper jag inte.

JanT: Givetvis så måste vi höja oss, flera klasser. Men jag gillar inte den nöjdhet som smugit sig på Boorken, laget och en skara av supportrar.

Man ska inte vara missnöjd med allt, definitivt inte men dessvärre så är det samma orsaker gång på gång som inte är bra. Bland dessa faktorer befinner sig DJ.

En annan sak som jag reagerade på idag var att det var så inaktivt i båset, ingen som eldade på lagkamrater. Valet att ha Bäckis som kapten ser jag som mycket konstigt. Han har ingen rutin, det måste finnas andra spelare som har mer rutin och kan få med sig laget. Bäckis gjorde inte heller vidare mycket på isen för att dra med sig laget.

JanT: DJ blandar godkända med underkända insatser. Han har ingen utvecklingspotential och trots att han är gammal har han inga ledaregenskaper. Det finns ingen som helst anledning att ha en sådan spelare i laget.

Peja: "Vinsttrenden bröts dock av Johanssons redan klassiska självmål."

Ett uttalande som väl rätt så tydligt bevisar JanT:s teori om att du fått Danne på hjärnan och valt honom som favoritgnällobjekt.
Din antydan om att Dannes tavla i den matchen, skulle ha varit ngn sorts huvudorsak till att vinsttrenden bröts, känns minst sagt som en oseriös övertolkning och att du lägger alldeles för stor betydelse vid just Dannes tavla.

Att en back är "osynlig" när omgivningen och laget spelar bra, är oftast ett gott tecken. Det behöver inte vara det, men det behöver heller inte nödvändigtvis betyda att spelaren ifråga varit dålig, vilket du antyder. Det är tyvärr oftast dom spektakulära spelarinsatserna som får rubrikerna.
På bekostnad av dom kanske lite mer osynliga.

"Men nej, jag hade inte samma analys då. Varför skulle jag ha haft det?

Tror du att Boork säger till spelarna nu; "Skitsamma att vi inte har tagit en trepoängare på 12 matcher, vi vann ju 7 raka för några månader sedan"?

Min poäng är ju att du bedömer både lagets och spelarnas generella respektive individuella kapacitet, enbart på grundval av det du ser för dagen.
Varför inte isf lika gärna bedöma samma saker när vi spelar bra, ex efter dom 7 raka vinsterna?
Det som ligger närmast sanningen är kanske att kapaciteten ligger ngnstans mittemellan.

Men om du nu bara ville ställa en diagnos över lagets uppträdande just för dagen, så ser vi väl alla att det inte riktigt stämmer.
Frågan är väl hur man ska få det att funka?
Genom att konstatera hur usla vi är?

GävleLasse: "Vi gnällde på DJ då med. fast då så radade du upp alla positiva stats som Brynäs hade då..."

Ja, och ert enögda onyanserade gnäll är fortfarande lika tröttsamt och felaktigt...

GävleLasse: "Idag drog han på sig två stycken tvåor slashing + tripping, båda gångerna så hade han alla chanser i världen att använda kroppen men valde att använda klubban. Hans insats var inte matchavgörande men jävligt onödig."

Och du satt förstås och kollade övriga spelare med lupp, för att också där hitta ngt att slå ner på?
Jaså, du glömde det....?

Huge: Det räcker med att kolla på lagets sammanlagda antal utvisningsminuter för att fastslå att alla inte drog på sig 2+2 pga bristande fysiskt spel.

Huge: Men inse DJ är kass...

wikström: Han är i vilket fall som helst mer uppdaterad än sektionL's hemsida......

JanT: Haha ja men vilken merit !! hahahaha

Peja: "DJ blandar godkända med underkända insatser. Han har ingen utvecklingspotential och trots att han är gammal har han inga ledaregenskaper. Det finns ingen som helst anledning att ha en sådan spelare i laget."

Och övriga backar blandar förstås aldrig insatserna, utan är under av jämnhet?

Sjödda har i princip heller ingen utvecklingspotential. Brukar vara rätt så normalt vid de åldrar som de båda uppnått. Inte minst rätt så normalt vad gäller ALLA spelare i samma sits.

Vissa spelare i ett lag har utpräglade ledaregenskaper, och dom blir vanligtvis valda till kaptener.
Sen finns det spelare som har lite mindre ledaregenskaper.
Och så kan man tänka sig att det finns spelare utan några större ledaregenskaper.
Men ALLA kategorier finns oftast i ett lag, så jag ser din anmärkning mer som ett i raden av nålstick och svartmålningar av just Danne.

Vad har karln gjort?
Lurat dig på arvet?

Huge: Nej, Sjödda har ingen utvecklingspotential, men det behöver han inte ha heller eftersom han redan är bra. Sjödda är (till skillnad från DJ) en ES-back av hög kvalité.

*SUCK* vilken skit match! ingen kämparanda, ingen glöd ingenting. Enda possitiva var Bäckis mål och Widing. ja ja nu kan man bara hoppas på possitiva Pers mörka slutspelsformen teori annars sitter vi verkligen i skiten.

Förresten så märkte jag just att det inte spelar någon roll om man inte kollar HS på flera dagar, man vet vad alla skriver iaf! =)

Huge: "Och du satt förstås och kollade övriga spelare med lupp, för att också där hitta ngt att slå ner på?
Jaså, du glömde det....?"

O du läser mitt första inlägg efter matchen så märker du nog att luppen var definitivt inte inställd på DJ.

Sen kommer du med ditt sedvanliga "onyanserade" om allt som inte faller dig på läppen. Nu får du för faen GE dig.

Jag har förstått att DJ är en av dina favoriter i Brynäs och det säger en del om ditt hockeykunnande.

GävleLasse: Nej, DJ var defenitivt inte den sämste i gårdagens föreställning.
Brynäsbackarna blev gång på gång överkörda av HVs storvuxna forwardsbesättning. Problemet i sig var inte bara att var stora utan kombinationen att de även kunde åka skridskor samt slå snabba, hårda passningar. Sunken, Lavins och Morin var som vättar i jämförelse.
Det gnälldes en del på domare Winnerborg, men förutom att han missade ett par trippingsituationer på Brynäsare så hängde inte backarna med och blev helt sonika tvungna att haka och hålla fast.

Tilläggas bör att HV effektivt stängde alla passningsvägar från period 2 och framåt med sin höga forechecking. Maken till uddlöst Brynäs får man leta efter. Två eller max tre målchanser på en match är inte godtagbart. Speciellt inte med ett slutspel framför dörren. ("Ett dåligt genrep...osv håller heller, 12 matcher i rad...)

Huss: Brynäs styrka den här säsongen har varit en relativ hög lägstanivå vilket gjort att man har tagit poäng (läs kryssat) i matcher där man inte spelat bra. Detta har vi absolut inte varit bortskämda med tidigare, då har ett dåligt Brynäs varit detsamma som 0 poäng men så har det inte varit i år, man har helt enkel varit svårslagna tack vare ett tight och svårforcerat försvarsspel.

Men nu... nu är detta stabila grundspel som bortblåst och det tror fan att man är orolig. Låt säga att laget ändå kammar till sig och börjar spela lite bättre de närmaste matcherna då kommer iaf jag vara nervös för att det här ängsliga och bedrövliga spelet helt plötsligt skall dyka upp igen vid minsta lilla motgång, alltså ingen kul magkänsla att ta med sig in i ett slutspel.

Det vänder, det måste det... ;)

Anemyr: Det som man kan säga kommit tillbaka är den känslan att så fort motståndarna gör mål,tar ledningen,så klappar man ihop fullständigt.Självklart kommer laget in i slutspelet med en taskig magkänsla.Man har inte vunnit sen finska vinterkriget,inte ens spelat bra. Har dessutom inte vunnit en slutspelsmatch på 6 år eller nåt sånt.Vissa här tycks tro att det bara är att trycka på en knapp så kommer spelet och vinnarkänslan tillbaka.Dom kan omöjligt ha utövat lagidrott själva.

sylf: Inte ens när man ledningen så infinner sig någon säkerhetskänsla...
Det tighta spel med defensivt disciplinerade forwards som avhjälpt vår veka backbesättning höll för grundseriens seriespel men nu när det börjar bli mer och mer fysiskt spel så verkar synas verkligen laget i sina sömmar.
Sjödda sa någon gång under SHG att årets målsättning var att göra en bättre insats än förra säsongen och förtydligade det med att även vinna matcher i kvartsfinalen. Med gårdagens spel blir det helt klart respass direkt, ev en enstaka matchvinst. Laget behöver både bryta den nedåtgående spiralen samt tuffa till sig rejält, att flyga som vantar i närkamperna när det hettar till fungerar inte. T.o.m. en sådan usel spelare som HV's Ward skulle göra nytta i Brynäs närkampsspel.

sylf: "den känslan att så fort motståndarna gör mål,tar ledningen,så klappar man ihop fullständigt"

exakt vad jag menade tänk vad bra vi förstår varandra. vi måste vara lika skadade ;)

Huss: och detta samtidigt som andra lag som harvat hela säsongen nu har skärpt till sig och spelar framgångsrikt och med gott självförtroende.

Tänk att få möta tex. Frölunda, DIF eller Mora som rider på en framgångsvåg.

Huss:Exakt, det här laget och spelet kanske funkar i en tidig grundserie, inte när det börjar dra ihop sig. Tror inte vi har skuggan av en chans att vinna ens en kvartsfinalmatch. Synar man laget i sömmarna så är det som en Schweizerost. Vi har ingen RIKTIGT bra målvakt,EN bra back och han är skadad och 72 år gammal, INGEN giftig forward, enbart såna som är hyggliga bakåt och inte producerar ens i PP. Näe,den här sk satsningen har spårat ur.

Tycker det känns lite som 98/99 när Brynäs spelade bra före jul och sedan inte alls bra efter Jul. Honken tex. var helt under isen! Sedan kom slutspelet och vi vet väl alla hur det gick då?? :)

sylf: Men faktum kvarstår: Vi ligger trea efter 53 omgångar. Vem hade inte köpt det innan säsongen? Dessutom är det ju inte direkt så att de övriga lagen åkt å lallat genom grundserien. Formkurvan går upp och ner. Brynäs har gjort en jävligt bra säsong. FAKTA!!!!

Sen är det bara att hoppas att nuvarande usla formkurva vänder till slutspelet.

Minns 1999! Brynäs var minst sagt usla under delar av våren. Hade två målvakter som inte höll måttet. Så kom slutspelet, man fick en positiv trend, en målvakt som spikade igen och resten är historia.....

Låt oss bara hoppas att vi slipper Pajas Vinnerborg i slutspelet. SÄMSTA DOMARINSATS SEDAN JÖRGEN GRUNDSTRÖMS GLANSDAGAR.....

bradberry: Förlåt! Vi ligger FYRA!!!!!! Inget annat.....

bradberry: Ja, Vinnerborg var värdelös, men han var lika dålig åt båda hållen. Widing borde ha haft 2+10 när han tacklade Ward i ryggen, han hade säkert fått det om det varit någon annan han tacklat...

sylf: nu förstår jag inte dig längre för så där illa är det inte ;)

Det vänder!

Anemyr: Det har du väl sagt i 8-10 omgångar nu. ;)

Anemyr: Fast mycket har med våra förväntningar att göra. Vi luttrade Brynäsare har levt i dödskuggans dal sedan 2001 och de flesta var väl i ärlighetens namn tacksamma för slutspel innan säsongen började.
Men i takt med de sportsliga framgångarna har tuppkammen vuxit och ärligt talat så har väl aldrig SM-guld varit realistiskt. Snarast är det väl så att vi fans upplever ett slags antiklimax just nu.

Huss: Den bästa säsongen på länge totalt men avslutningen är väl inte den bästa just nu. Fast när SM-serien drar igång så börjar man ju på "0" :-)

Självförtroendet och spelkänslan är på väg i buss söderut. Får hoppas de hinner hem till nästa tisdag samt att dom skade är på is igen.

GävleLasse: jovisst men hoppet är det sista som överger människan =)

« · 841866 · »