Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - HV71 26/2-07

842704 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Är Boorkens ord lag eller? Du är ju som en liten 6-åring "för det har min pappa sagt" bla bla bla!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse:
Just nu är det väl bara att invänta sluspelet, så får vi se om Boork är dåre eller geni...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Och bara för att Boorken sagt något så är det precis så. Jag har en känsla av att herr Boork varken vet in eller ut just nu. Men snart är det slutspel och jag har en känsla av att efter första torsken det kommer att låta nåt i stil med:

"Vi var bra med och det är ju sex matcher till..."

Boork har all anledning att vara orolig och precis lika stor anleding att försöka avdramatisera det, för vad ska han säga? Han KAN ju inte gå ut med vad som helst med tanke på att självförtroendet i laget kan stukas ännu mer. Men man SER att det saknas självförtroende, allt är inte så självklart i deras agerande längre... Men sånt ser ju inte du utan lyssnar bara på vad en Nedtonande Boork säger...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: "Du tror inte att de ständiga omöbleringarna är en bidragande orsak till att positions- och passningsspelet blivit lidande?

Vi saknar EN back och EN forward och Boork gör om hela laget...

Jag tycker det känns som om herr Boork har panik och hoppas att det skall komma fram något positivt i detta jytter av olika konstellationer.

Hansen vilar tydligen imorgon... jag undrar vem som är "sliten" här näst...

Det kanske är Boork själv som är sliten?"

Läs vad Boorken säger på hemsidan idag inför kvällens match, och speciellt avsnittet där han talar om våra oroliga supportrar.
Borde ge en förklaring till den mest negative, slitne och tvivlande suppporter.
Tar man inte åt sig av hans resonemang och accepterar detsamma som vettigt, så är det väl bara att ta på sig dysterkvistkepan igen.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
tjugo8: Vad ska man lita på, hockeyligan.se eller brynas.se. Enligt brynas.se så vilar inte Hansen.

Kan det vara så att han vill ha in Karlsson som center igen, för som ytterforward har han inte varit någon större succé.

Det ska bli intressant att se ikväll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
65selander:
Bekräftat; Hansen vilar
På sin plats med en respektabel avslutning i Läkerol...?
Risk för halvbesatt i första kvarten annars...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
JanT: Tja jag tror att det är oväsentligt vilket lag vi får i kvarten. Det som gäller är att få lite självförtroende via en seger, kanske det bästa vore att vinna sista matchen och sedan rida på vågen, med Sjödda tillbaka i laget.

Vi kommer att slå ur underläge vilka vi än får möta och det tror jag passar oss fint, men en 3 poängare och en frisk Sjödda är nog ett måste om det skall finnas något annat än en mikroskopisk chans till semifinal.

Men hoppet är det sista som överger en Brynäsare och visst finns det lite hopp i alla fall för vi vet alla vad Brynäs kan prestera när all klaffar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
65selander: Har vänt och vridit på en hel del olika scenarior för det kommande slutspelet och kommit fram till att en 4.e placering är det sämsta alternativet. Jag utgår då ifrån att övriga lag i toppen till varje pris vill undvika FHC/LHC (förutsatt att de tar sig till slutspel).

Hur hela kalaset slutar är förstås omöjligt att spå. Jag tror dock att BIF kniper 3 poäng på de kommande 2 matcherna och därigenom löper en stor risk att hamna 4:a.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: Fast vem vill komma på plats fyra egentligen och riskera att få möta någon utav LHC eller FHC ;-)

Bättre att vila folk nu inför kvarten enl mig iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Varför var det onödigt när det stod 1-1 och HV hade tagit över matchen....Den var inte på något sätt avgjord i det läget.

Du tror inte att de ständiga omöbleringarna är en bidragande orsak till att positions- och passningsspelet blivit lidande?

Vi saknar EN back och EN forward och Boork gör om hela laget...

Jag tycker det känns som om herr Boork har panik och hoppas att det skall komma fram något positivt i detta jytter av olika konstellationer.

Hansen vilar tydligen imorgon... jag undrar vem som är "sliten" här näst...

Det kanske är Boork själv som är sliten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: "Ingenting gjordes från båshåll för att förändra matchbilden."

Ja, och detta har jag en teori om. Vad tror du om att man istället bara rullade på och försökte att mer koncentrera sig på att fullfölja och träna på det som i nuläget är mest akut?: passningsspelet, positionsspelet, avvägningarna etc. Att i slutskedet gå in och ändra alltför mkt när matchen ändå mer eller mindre var avgjord plus att det ju inte gällde någonting, kanske fullt naturligt fick gå före ambitionen att till varje pris vinna matchen.
Ändamålet fick sas helga medlen genom tanken att i framtiden sas försöka vinna kriget på bekostnad av ett och annat förlorat slag (de senaste matcherna).

Jag säger inte att min teori skulle vara HELA anledningen till att man var passiv i båset, men den kan ju iaf ha spelat in och varit en delförklaring till agerandet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Tycker att bäckis och dacke var bäst i går




synd att Hauhtonen inte fick nån spel tid
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Peja: Nä, varför skulle jag akta mig för att hylla en enskild spelares insats om jag finner det befogat och dessutom sett matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge:
"Har ingenting med hans enskilda insatser i matcherna att göra. Där aktar jag mig noga för att kritisera spelare öht , såvida jag inte sett matchen själv."

Ja, du aktar dej för att kritisera, men du aktar dej absolut inte för att hylla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Jag pratade med Sjödda i söndags och då kände han sig mycket bättre jämfört med i fredags så det går fort framåt. Han såg även ut att kunna åka obehindrat så det är nog mer en försiktighetsåtgärd än något annat.

"Ditt första inlägg igår efter matchen antyder ju att det snarare var det taktiska, positionerna, avvägningarna etc, som inte stämde, vilket stämmer rätt bra om ser till hur det brukar utveckla sig efter ex ett hårt träningsläger där man tränar ner sig: benen och fysiken återhämtar sig först och därefter kommer det mentala, sas."

Nja, visst var det taktiken som brast men jag tror inte att det beror på formen eller att de skulle vara nedtränade på något sätt. HV gjorde förändringar i spelet och lyckades vända matchbilden till sin fördel. Som du säkert läst på brynas.se så öppnade matchen med positivt spel åt båda håll men att HV tog över helt. De utnyttjade helt enkelt de svagheter Brynäs har. Backar som inte fixar att slå ett bra pass och få en spelvändning direkt. Nej, de måste ta in pucken, behandla den och sedan slå sitt pass, helst till en backkollega som befinner sig i samma "höjd" positionsmässigt. Skillnaden i går var att så fort HV erövrade pucken i mittzonen eller på egen blå så slog de en passning direkt och fick ett bra läge att komma in i offensiv zon på ett ordnat sätt. Brynäs forwards låg ofta för långt ifrån och det gjorde att de var tvungna att stanna till för att ta emot pucken. Då tappades fart och det slutade med att man dumpade ner pucken och HV tog över.

Det verkar vara Boorks akilleshäl att kunna ändra spelet så att det väger över till vår fördel. Matchbilden brukar inte ändras förrän motståndarna går i den "svenska fällan" att man backar hem och spelar på resultatet för tidigt.

Ingenting gjordes från båshåll för att förändra matchbilden. Efter lönlösa försök att dyrka upp HV's styrspel så borde Boorken ha försökt göra nåt åt det, kanske skulle han ha gått ner på folk, kanske skulle han ha vaskat om, bytt in Hauthonen eller nåt. Nu nötte han på byte efter byte och ingenting hände. Brynäs hade skjutit TVÅ skott efter halva andra perioden. Det ena var ett nedlägg som hamnade hos Ersberg det andra var ett lamt skott från en dålig vinkel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: För att återgå till lite mer akuta och konkreta saker:
har du kollat träningen idag?
Sjödda?
Måste tillbaka snarast, en självklarhet som även du påpekade igår.

Om man nu ska försöka hitta ngt positivt i spelarnas uppträdande: jag tyckte iaf att dom såg rätt pigga ut i benen redan mot Mora.
(Obs: inget citat. jag såg matchen...) ;-)
Antar att dom knappast såg opiggare ut igår. Boorken menade ju att spelarna ville för mkt, vilket tyder på att benen säkert var Ok, men att huvena inte riktigt hängde med.
Ditt första inlägg igår efter matchen antyder ju att det snarare var det taktiska, positionerna, avvägningarna etc, som inte stämde, vilket stämmer rätt bra om ser till hur det brukar utveckla sig efter ex ett hårt träningsläger där man tränar ner sig: benen och fysiken återhämtar sig först och därefter kommer det mentala, sas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: "Bara en sån sak som att du bemöter ett inlägg från någon och menar att denne har fel även fast vederbörande precis kommit från matchen."

Det där är ju rent nonsens.
Om du refererar till Dannedebatten så har jag ju hela tiden argumenterat ur en principiell synvinkel, dvs att kritiken mot honom har urartat och för länge sedan övergått i ett systematiskt förföljande, där man i stort sett drar alla hans insatser över en kam: värdelösa.
Har ingenting med hans enskilda insatser i matcherna att göra. Där aktar jag mig noga för att kritisera spelare öht , såvida jag inte sett matchen själv.

"Hade du sett matcherna i fråga så hade jag köpt att du har dina åsikter men du bygger hela ditt argument på lösryckta citat och kommentarer i media."

Ja, är det så konstigt att jag oftast måste citera ex media och en tränares uppfattning om en match eller enskilda spelare, när både din egen och många andras uppfattning påfallande ofta INTE stämmer så särskilt bra överens med vad tränaren sagt? Och det TROTS att du själv eller ngn annan själv sett matchen? I dessa lägen så är det väl nästan en skyldighet som oberoende iakttagare att visa på att det finns flera versioner av händelseförloppet, och det är ju oftast bara det jag gör i dessa lägen.
Om det nu är ngn tröst så kan jag säga att både tränarnas och ex spelarnas versioner också stämmer överens ibland, med vad som skrivs ex härinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
mattiaskarlgren:


Konsekvent...? Looserborg?
Looserborg var på en annan planet och dömde igår.

Planeten Inkonsekvensia...

Ankan calling Looserborg, come in Looserborg...



Ankan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Nej jag tycker verkligen att du är jävligt onyanserad gång efter annan. Varför? Jo för att du sällan besvarar kärnan i ett inlägg utan du fokuserar på en mening som du citerar och analyserar till döds. Är det nyans?


Bara en sån sak som att du bemöter ett inlägg från någon och menar att denne har fel även fast vederbörande precis kommit från matchen. Har inte en person rätt att själv bilda sig en uppfattning sedd utifrån dennes egna förväntningar och uppfattning? Hade du sett matcherna i fråga så hade jag köpt att du har dina åsikter men du bygger hela ditt argument på lösryckta citat och kommentarer i media. Är det positivt eller ger en "förklaring" på varför det gått som det gått i en match så är det klockrent och absolut inget fel, är det något negativt så är det alltid fel citat och liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Vinnerborg tog väl ändå det han skulle ta för och var ju konsekvent?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: "Sen kommer du med ditt sedvanliga "onyanserade" om allt som inte faller dig på läppen. Nu får du för faen GE dig."

Nu är du ju onyanserad igen: det är väl inte ALLTID som jag beskyller ngn för att vara onyanserad?
Bara när jag tycker att ngn varit det, och det tvingas jag ju tyvärr rätt ofta att konstatera.
Vad är problemet?
Mer än att vi ibland tycker lika, och ibland olika?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Spelet sög igår.
Vinnerborg blåste ju sönder oss. Jävla skandal domare!
Känns skönt att Bäckis fick näta endå, om det är ngn tröst..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
AD: Ja, fast Timrå förlorade väl fler matcher under sin svacka, än vad vi nu gjorde.
Som du säger: 4:a när 2 (ska det väl vara?) matcher återstår. Det scenariot hade väl alla köpt innan säsongen ifall man fick välja. Allt gnäll beror ju som sagt på att vi för tillfället hamnat i en svacka som kan visa sig ödesdiger iom att den kommit tidsmässigt mkt olämpligt.
Nu gäller det ju som Boork är inne på, att inte tappa fattningen och börja plottra ännu mer, utan att metodiskt jobba vidare med det man tror på.
Går det åt helvete så har man iaf gjort vad man kan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: " Valet att ha Bäckis som kapten ser jag som mycket konstigt. Han har ingen rutin, det måste finnas andra spelare som har mer rutin och kan få med sig laget."

Nu handlar väl kaptensrollen inte bara om rutin, utan många andra saker.
Det går ju att visa kaptensämne trots att man kanske inte är ngn Wernblomkopia i spelsättet.
Sen är det väl spelarna själva som till största del (100%?) väljer kapten, så jag förbehåller mig rätten att lite mer på medspelarna i det här fallet, än på en läktarcoach från gnällbältet.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: "Alla lag har mer eller mindre genomgått samma sak, även om det knappast är ngn tröst för oss i dagsläget. "

Ingen trepoängare på 12 hela matcher, det är mer än en femtedel av hela serien, det är bara Timrå som kan ståta sig med att ha varit i värre svackor.
Skulle varit annorlunda om laget spelade bra men fick inte resultaten med sig. Nu är det kattskit åt bägge hållen..

Du kan ändå notera att jag är nöjd med denna säsong, att ligga 4 när det är 3 matcher kvar hade nog ingen trott, eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huss: "Fast mycket har med våra förväntningar att göra. Vi luttrade Brynäsare har levt i dödskuggans dal sedan 2001 och de flesta var väl i ärlighetens namn tacksamma för slutspel innan säsongen började.
Men i takt med de sportsliga framgångarna har tuppkammen vuxit och ärligt talat så har väl aldrig SM-guld varit realistiskt. Snarast är det väl så att vi fans upplever ett slags antiklimax just nu."

Djävligt bra sammanfattat.
(Alltför?) höga förväntningar resulterar ju automatiskt i gnäll av motsvarande dignitet, när det ser ut som det för dagen gör och framförallt när det hägrande slutspelet står för dörren.
Men är det egentligen kanske så förvånande att vi för dagen har en formsvacka?
Bäckis soppatorsk plus halsfluss, div skador och sjukdomar på andra viktiga spelare och det följdriktiga plottrandet med laget stup i kvarten, gör ju att iaf jag inte ser det som ngn större överraskning att vi nu dippar.

Man ska dessutom komma ihåg att den här nedgången väl är den första egentliga svackan vi upplevt den här säsongen. Alla lag har mer eller mindre genomgått samma sak, även om det knappast är ngn tröst för oss i dagsläget.
Boork är ju lurig och har varit i liknande situationer förr, så än så länge finns det gott hopp om att det ska ordna sig till slut.
Mkt hänger ju på vilket lag vi kommer att ställas mot i kvarten.
Modo eller Timrå vore nog det bästa iom att dom för dagen verkar vara de lag som har ungefär samma form som vi själva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
sylf: Publiken blir färre för att Gävleborna är svårflirtade. Hade jag chansen så skulle jag sitta där varje match.

5850 på en måndag är ju inte kattskit ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
65selander: "Den bästa säsongen på länge"

Ja,poängmässigt och placeringsmässigt.Spelmässigt har det varit jävligt tunt med underhållningen.För Brynäs är det jävligt viktigt att visa upp en bra produkt i och med sk satsning och ny arena osv.Därför är såna matcher med endast en skridsko inne på isen förödande.Dom är alldeles för många.Varför tror du publiken blivit färre och färre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: jovisst men hoppet är det sista som överger människan =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huss: Den bästa säsongen på länge totalt men avslutningen är väl inte den bästa just nu. Fast när SM-serien drar igång så börjar man ju på "0" :-)

Självförtroendet och spelkänslan är på väg i buss söderut. Får hoppas de hinner hem till nästa tisdag samt att dom skade är på is igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Anemyr: Fast mycket har med våra förväntningar att göra. Vi luttrade Brynäsare har levt i dödskuggans dal sedan 2001 och de flesta var väl i ärlighetens namn tacksamma för slutspel innan säsongen började.
Men i takt med de sportsliga framgångarna har tuppkammen vuxit och ärligt talat så har väl aldrig SM-guld varit realistiskt. Snarast är det väl så att vi fans upplever ett slags antiklimax just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Anemyr: Det har du väl sagt i 8-10 omgångar nu. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
sylf: nu förstår jag inte dig längre för så där illa är det inte ;)

Det vänder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
bradberry: Ja, Vinnerborg var värdelös, men han var lika dålig åt båda hållen. Widing borde ha haft 2+10 när han tacklade Ward i ryggen, han hade säkert fått det om det varit någon annan han tacklat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
bradberry: Förlåt! Vi ligger FYRA!!!!!! Inget annat.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
sylf: Men faktum kvarstår: Vi ligger trea efter 53 omgångar. Vem hade inte köpt det innan säsongen? Dessutom är det ju inte direkt så att de övriga lagen åkt å lallat genom grundserien. Formkurvan går upp och ner. Brynäs har gjort en jävligt bra säsong. FAKTA!!!!

Sen är det bara att hoppas att nuvarande usla formkurva vänder till slutspelet.

Minns 1999! Brynäs var minst sagt usla under delar av våren. Hade två målvakter som inte höll måttet. Så kom slutspelet, man fick en positiv trend, en målvakt som spikade igen och resten är historia.....

Låt oss bara hoppas att vi slipper Pajas Vinnerborg i slutspelet. SÄMSTA DOMARINSATS SEDAN JÖRGEN GRUNDSTRÖMS GLANSDAGAR.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Tycker det känns lite som 98/99 när Brynäs spelade bra före jul och sedan inte alls bra efter Jul. Honken tex. var helt under isen! Sedan kom slutspelet och vi vet väl alla hur det gick då?? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huss:Exakt, det här laget och spelet kanske funkar i en tidig grundserie, inte när det börjar dra ihop sig. Tror inte vi har skuggan av en chans att vinna ens en kvartsfinalmatch. Synar man laget i sömmarna så är det som en Schweizerost. Vi har ingen RIKTIGT bra målvakt,EN bra back och han är skadad och 72 år gammal, INGEN giftig forward, enbart såna som är hyggliga bakåt och inte producerar ens i PP. Näe,den här sk satsningen har spårat ur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huss: och detta samtidigt som andra lag som harvat hela säsongen nu har skärpt till sig och spelar framgångsrikt och med gott självförtroende.

Tänk att få möta tex. Frölunda, DIF eller Mora som rider på en framgångsvåg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
sylf: "den känslan att så fort motståndarna gör mål,tar ledningen,så klappar man ihop fullständigt"

exakt vad jag menade tänk vad bra vi förstår varandra. vi måste vara lika skadade ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
sylf: Inte ens när man ledningen så infinner sig någon säkerhetskänsla...
Det tighta spel med defensivt disciplinerade forwards som avhjälpt vår veka backbesättning höll för grundseriens seriespel men nu när det börjar bli mer och mer fysiskt spel så verkar synas verkligen laget i sina sömmar.
Sjödda sa någon gång under SHG att årets målsättning var att göra en bättre insats än förra säsongen och förtydligade det med att även vinna matcher i kvartsfinalen. Med gårdagens spel blir det helt klart respass direkt, ev en enstaka matchvinst. Laget behöver både bryta den nedåtgående spiralen samt tuffa till sig rejält, att flyga som vantar i närkamperna när det hettar till fungerar inte. T.o.m. en sådan usel spelare som HV's Ward skulle göra nytta i Brynäs närkampsspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Anemyr: Det som man kan säga kommit tillbaka är den känslan att så fort motståndarna gör mål,tar ledningen,så klappar man ihop fullständigt.Självklart kommer laget in i slutspelet med en taskig magkänsla.Man har inte vunnit sen finska vinterkriget,inte ens spelat bra. Har dessutom inte vunnit en slutspelsmatch på 6 år eller nåt sånt.Vissa här tycks tro att det bara är att trycka på en knapp så kommer spelet och vinnarkänslan tillbaka.Dom kan omöjligt ha utövat lagidrott själva.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huss: Brynäs styrka den här säsongen har varit en relativ hög lägstanivå vilket gjort att man har tagit poäng (läs kryssat) i matcher där man inte spelat bra. Detta har vi absolut inte varit bortskämda med tidigare, då har ett dåligt Brynäs varit detsamma som 0 poäng men så har det inte varit i år, man har helt enkel varit svårslagna tack vare ett tight och svårforcerat försvarsspel.

Men nu... nu är detta stabila grundspel som bortblåst och det tror fan att man är orolig. Låt säga att laget ändå kammar till sig och börjar spela lite bättre de närmaste matcherna då kommer iaf jag vara nervös för att det här ängsliga och bedrövliga spelet helt plötsligt skall dyka upp igen vid minsta lilla motgång, alltså ingen kul magkänsla att ta med sig in i ett slutspel.

Det vänder, det måste det... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Tilläggas bör att HV effektivt stängde alla passningsvägar från period 2 och framåt med sin höga forechecking. Maken till uddlöst Brynäs får man leta efter. Två eller max tre målchanser på en match är inte godtagbart. Speciellt inte med ett slutspel framför dörren. ("Ett dåligt genrep...osv håller heller, 12 matcher i rad...)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
GävleLasse: Nej, DJ var defenitivt inte den sämste i gårdagens föreställning.
Brynäsbackarna blev gång på gång överkörda av HVs storvuxna forwardsbesättning. Problemet i sig var inte bara att var stora utan kombinationen att de även kunde åka skridskor samt slå snabba, hårda passningar. Sunken, Lavins och Morin var som vättar i jämförelse.
Det gnälldes en del på domare Winnerborg, men förutom att han missade ett par trippingsituationer på Brynäsare så hängde inte backarna med och blev helt sonika tvungna att haka och hålla fast.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: "Och du satt förstås och kollade övriga spelare med lupp, för att också där hitta ngt att slå ner på?
Jaså, du glömde det....?"

O du läser mitt första inlägg efter matchen så märker du nog att luppen var definitivt inte inställd på DJ.

Sen kommer du med ditt sedvanliga "onyanserade" om allt som inte faller dig på läppen. Nu får du för faen GE dig.

Jag har förstått att DJ är en av dina favoriter i Brynäs och det säger en del om ditt hockeykunnande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
*SUCK* vilken skit match! ingen kämparanda, ingen glöd ingenting. Enda possitiva var Bäckis mål och Widing. ja ja nu kan man bara hoppas på possitiva Pers mörka slutspelsformen teori annars sitter vi verkligen i skiten.

Förresten så märkte jag just att det inte spelar någon roll om man inte kollar HS på flera dagar, man vet vad alla skriver iaf! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Huge: Nej, Sjödda har ingen utvecklingspotential, men det behöver han inte ha heller eftersom han redan är bra. Sjödda är (till skillnad från DJ) en ES-back av hög kvalité.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
Peja: "DJ blandar godkända med underkända insatser. Han har ingen utvecklingspotential och trots att han är gammal har han inga ledaregenskaper. Det finns ingen som helst anledning att ha en sådan spelare i laget."

Och övriga backar blandar förstås aldrig insatserna, utan är under av jämnhet?

Sjödda har i princip heller ingen utvecklingspotential. Brukar vara rätt så normalt vid de åldrar som de båda uppnått. Inte minst rätt så normalt vad gäller ALLA spelare i samma sits.

Vissa spelare i ett lag har utpräglade ledaregenskaper, och dom blir vanligtvis valda till kaptener.
Sen finns det spelare som har lite mindre ledaregenskaper.
Och så kan man tänka sig att det finns spelare utan några större ledaregenskaper.
Men ALLA kategorier finns oftast i ett lag, så jag ser din anmärkning mer som ett i raden av nålstick och svartmålningar av just Danne.

Vad har karln gjort?
Lurat dig på arvet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
JanT: Haha ja men vilken merit !! hahahaha
Kommentera

842704 · »