Brynäs IF

714656 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

1609306 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
mattiaskarlgren: Ja, den springande punkten är väl isf hur Brynäs ser på Bertilssons ev festande. Anses man det ligga på en acceptabel nivå eller försökar man sopa nåt under mattan bara för att det gäller en mkt viktig spelare i laget, kanske den viktigaste förutom målvakten?
Man kan bara spekulera i vad som hänt, ett scenario som gott som nåt annat kan ju vara att han först skadat sig på träning, åkt till fjällen, festat till och ramlat.
Sen har en fjäder blivit en höna och vips: han skadade sig i fallet och inte på träning.
Hur som helst: skönt att han är tillbaka i laget igen, han behövs sannerligen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
mattiaskarlgren: Rapporteras att Bertilsson är nykter till Växjömatchen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Huge: Det jag läst och framförallt reagerat på är väl den biten att folk säger att dom ser honom på olika krogar runt om i Gävle varje helg och att han då är en av de fullaste på ställena.

Att det är ett problem för både Bertilsson och Brynäs kan man ju slå fast.

Men sen om folk vill kalla detta alkoholism eller bara problem får ju var och en stå för. Men att det är ett stort problem för Brynäs framförallt råder det ju inget tvivel om.

Förstår precis vad du menar och försöker beskriva men är det som folk skriver (det jag läst) att han dricker och är så full varje helg så har BIF ett stort problem.

Säger inte att du sagt vare sig detsamma eller något annat heller.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Min poäng är att kredibiliteten hos en källa utanför nätet inte behöver vara högre än den kredibilitet som en (anonym) källa på ett nätforum har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Antingen läser du inte vad jag skriver eller så har du osedvanligt dålig läsförståelse.
Var och när har jag försvarat Brynäs eller Bertilsson?
Jag är öppen får alla förklaringar, så länge inget är bekräftat.
Det antyds ju att Bertilsson skulle ha alkoholproblem bara för att han ev har festat till och skadat sig på kuppen.
Handlar det då per automatik om bestående alkoholproblem eller handlar det om en olycka i fyllan och villan, som vilken berusad person som helst utan alkoholproblem kan råka ut för?
Jag säger ju dessutom att det i det senare fallet visar prov på dåligt omdöme av Bertilsson och ev lika dåligt omdöme från Brynäs sida om man försöker mörka historien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Nu skall jag se BIF - Örebro för tredje gången. God afton.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huge: En elitidrottsman som festar tills han skadar sig och inte har ett problem. Ska vi diskutera isfläckar, eller ? Du är tragisk i ditt försvar för BIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huge: tre källor har kontaktat våra vänner här på forumet. Dessa tre personer måste alltså ha sett den påstådda fallolyckan i fjällen alternativt fått infon direkt från Bertilsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huge: Min källa avslöjar jag aldrig. Kredibiliteten hos honom, för det är en honom, är näst intill suverän. Och ja, jag tycker det gör MIN källa mer trovärdig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Dessutom fortfarande svårt att diskutera ens ett hypotetiskt händelseförlopp, eftersom den knappa info källorna hittills stått för ger utrymme för flera alternativa skeenden där spriten öht inte behöver ha nåt med grundproblemet att göra.
Du kan ju festa till och ramla, gör det dig per automatik till en alkis?
Isf är det väl mer en fråga om dåligt omdöme från en elitidrottsman, speciellt när det gäller en lagsport som hockey där du ingår i en grupp som jobbar mot ett gemensamt mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Skulle det göra källan mer trovärdig, menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Carl Lejonkräk: Min källa är inte tagen från något internetforum. Det kan du vara lugn för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: man ska vara jävligt säker på sin sak innan man anklagar någon för att ha problem med spriten, speciellt om man baserar sitt antagande på källor från ett anonymt internetforum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Huge: När man skadar sig pga spriten börjar det nog vara ett problem.........

Sätt press på grabben att ta sig från spriten när det är säsong i SHL.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Så nu har källorna kommit fram till att Bertilsson har problem med spriten också?
Undrar när ryktet om att Sundlöv och Gunderson knarkar dyker upp, det är väl bara en tidsfråga.
Allvarligt talat: debatten blir ju intressant först när vi med säkerhet vet vad som verkligen har hänt, om det nu INTE berott på en skada under träning.
Därför undrar jag varför ryktesspridaren och ev källor fortfarande inte lägger korten på bordet och säger som det är?
Finns ju ingen anledning att hålla på det, när ryktet nu ändå är i svang.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: Se där! En källa till... Ingen rök utan eld säger jag. Vad säger Bagdad Bob?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huss: Definitivt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Kahn: och hans öde vill vi nog undvika...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Bertilsson skadade sig i fjällen. Det har jag från säker källa. Varför BIF mörkar detta har jag ingen aning om.

Huge borde komma ihåg andra backstjärnor från förr som har haft problem med spriten. I BIF alltså. "Lillstrimma" är en.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: Mörka ett fall...jo jag tackar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk: Har aldrig skrivit ett ord om slagsmål.

Fjällresa

Fylla

Skada

Han kan väl ha ramlat...?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Forsberg78: Risken Brynäs skulle ta om de hittat på detta skulle vara enorm. Det finns i regel ett antal personer som följer träningarna och ingen har reagerat på att Bertil saknades, sedan finns spelare och ledare som också måste ingå i mörkningen. För att inte tala om personen/personerna som skulle ha varit inblandade i fighten. Uppgifterna om slagsmålet ska dessutom ha kommit från två av varandra oberoende källor som alltså har svårt att hålla tyst....det hela är på gränsen till förtal skulle jag vilja säga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Forsberg78: Egentligen skiter jag i HUR Bertilsson blivit skadad...

...men jag tror det skulle varit jäkligt svårt att hålla en sån story från media, men säker kan man ju inte vara så klart. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Carl Lejonkräk: Jag tror Brynäs har massor att vinna på en mörkning skulle dom gått ut på hemsidan och skrivit att Bertilsson har varit i fjällen och på fyllan fått kindbenet avslaget ( om detta nu är sant)? Nopp tror inte detta?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: dels så finns det ju folk som var på träningen som kan verifiera att skadan tillkommit av en puck på träning, sedan faller ju hela historien om en gigantisk mörkning från Brynäs på sin egen orimlighet. Brynäs skulle inte ha någonting att vinna på en mörkning, tror du dessutom på fullt allvar att det skulle hålla utan att någon liten fågel kvittrade till gävletidningarna eller till en kvällsblaska?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk: Det var jag som "startade" ryktet om Bertilsson. Säga ifrån???? Är du duktig när du "säger ifrån"?

Om jag får höra från två av varandra oberoende källor att saker och ting förhåller sig på annat sätt än det "officiella" med Bertils skada, tycker du då inte jag skall gå ut med det på HS?

Jag har hela tiden varit tydlig med att det är ett rykte och inte nödvändigtvis 100% sant. 

I min värld är forum som HS till för att dryfta det man hör som kanske inte alltid går att läsa i tidningar, bloggar etc. Det är därför jag så gott som dagligen besöker HS. För att snappa upp nyheter/rykten om mitt kära Brynäs som inte gått att läsa någon annanstans.

När du "säger ifrån" som du uttrycker det, när ett rykte presenteras tolkar jag det som att du vill hålla rykten och skvaller borta från detta forum. Skulle det bli verklighet dissade jag HS omedelbart. Kanske det är forumet som inte passar dig...?

så till sakfrågan:

Är övertygad att allt inte kommit ut vad gäller Bertils skada.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Carl Lejonkräk: Mmm, om du ser det som meningsfullt är det förmodligen det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Carl Lejonkräk: Hur vet du att det inte är sant då? Källa på det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Jajjen: såklart att mina kommentarer är meningsfulla, jag måste ju hela tiden se till att folk sansar sig och inte går i taket så fort Brynäs inte presterar på topp. Någon måste ju säga ifrån när skiten kastas mot mitt älskade Brynäs. Jag ser det som ytterst meningsfullt att säga ifrån när någon sprider rykten om Bertilsson eller kastar skit på Gunderson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk:

och dina kommentarer är meningsfulla?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
tjugo8: helt klart en dålig insats av Brynäs (eller två) men att sitta här och komma med en massa märkliga påståenden och förklaringar till det dåliga spelet är meningslöst. Sånt som händer inland inom idrott trots att allt på förhand ser bra ut och inställningen är den rätta. Bara att gå vidare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk:

Snacka inte skit Kräket!

Du TROR dig veta att skapa ett momentum gnm att ex få med sig en Fuskare på en dubbel roughing inte skulle ha påverkan på den menlösa insatsen i torsdags

Man kan förlora på olika sätt

Men att inte vara i bästa mentala skick och bevisligen därför inte följer EVENTUELLT förekommande game plan är USELT, dessutom i en oerhört viktig match för tabelläget och inte minst för supportrarna....om nu derbyna är egala för spelarna...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huge: Sen finns det ju alltid två lag som innan match säger att de går för att vinna och detta gör ju inte ena sidan till lögnare. Nästa grej är ju att vissa tycker att Brynäs borde ha kört över några Leksandsspelare och tagit någon 2+2 för roughing men de inser inte att det bara hade gjort förlusten ännu större.
Matchen igår gav tre poäng och mycket mer än så behöver vi inte komma ihåg från den matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Huss: Klart att spelarna ser en Leksandsmatch som vilken som helst, vad gäller ev rivalitet lagen och spelarna emellan.
Läktarrivaliteten mellan Brynäs och Leksand är som du säger, ett mediajippo för att hålla grytorna kokande, inget annat.
På min tid (60- och 70-talet ) kunde vi snacka rivalitet mellan de båda lagen, eftersom vi inte hade några andra konkurrenter att tala om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Carl Lejonkräk: "alla som själv hållit på med idrott, om så på korpennivå vet att ibland stämmer ingenting. Ibland vill man vinna och man ger järnet men det går åt helvete ändå. Idrotten är så att det inte alltid är det väntade som händer och det är ju också tjusningen med det hela."

Egentligen självklarheter, ändå sitter relativt hockeykunniga, intresserade och engagerade supportrar som fågelholkar härinne, så fort vi förlorat en upphaussad match och de (alltför?) höga förväntningarna kommit på skam.
Precis som om spelarna vore robotar och där man får dom att prestera max i 60 minuter genom att trycka på nån knapp.
Ett gott råd: analysera med hjärnan och inte med hjärtat.
Även om det många gånger kan vara svårt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
tjugo8: Jo, det håller jag med om. Det verkar vila en förbannelse över matcher i en fullsatt arena när det inte är slutspel. Har i princip aldrig gått bra då vad jag kan komma ihåg.
Håller med om att det är ingen som tar den extra tacklingen eller går in stenhårt på mål längre. Granström har blivit en mespropp, Sunken är bara sunkig, Jakobsson för långsam för att ta "the big hit" och Brodin kör mest i cirklar...
Hua...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Huss:

Klart det vattnas ut när Läxsand spelat i div 2 så länge o nu ska tråka sig kvar i shl...det krävs ofta 2 för att dansa

Men va fan...brynässpelarna har ju skyldighet inför fullsatt LA att bjuda på känslor...Kör över en spelare, ta 2+2 roughing, jaga Fusksand sinnessjuka...osv

Vid sådana här tillställningar vill jag se mer Va-fan-vill-du-hockey...!!??

Sen snackar många om att spelarna alltid vill vinna o spela bra...

För mig lutar det mer åt att shl är en skyddad verkstad där man tjänar jävligt bra, det mesta är mysigt, man reser fint, tränarna är så där lagomt svenskt förstående/resonerande osv osv...Nån som minns hur det såg ut i Brynäs för 10 år sedan...?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
alla som själv hållit på med idrott, om så på korpennivå vet att ibland stämmer ingenting. Ibland vill man vinna och man ger järnet men det går åt helvete ändå. Idrotten är så att det inte alltid är det väntade som händer och det är ju också tjusningen med det hela.

Sen måste jag säga att skitsnacket om Gunderson är för jävla lågt. Även om Gunde skulle ha bestämt sig för att dra så är jag övertygad om att han gör sitt bästa för Brynäs tills den sista matchen är spelad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

70 Rodrigues: Fast jag undrar jag vad Leksandsderbyna betyder för spelarna egentligen. Nu känns de mer som marknadsföringsjippon om jag skall vara ärlig.
Finns väl några pensionärer/folk i övre medelåldern på läktarn som kommer ihåg hur det det verkligen var men för spelarna känns det som det är mot senaste årens slutspelsmotståndare som FBK och SAIK som de verkligen tänder till.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

70 Rodrigues:

Men var det inte bland de konstigare kommentarerna...?

Har man inte lärt sig ngt av de två senaste derby-fiaskona?

Var man överladdad? Hur kontrollerar man då laddningen?

Kan TJ få igenom en spelidé mot lag som Lif, Örebro...eller ska vi nöja oss med att "de är svårspelade", "de är svåra att komma åt"...

Är Derbyn/Matcher inte lika viktiga om man har 150 lax i månaden o man har klubbmärket till låns som de är för en vanlig enkel supporter...?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
tjugo8: Med tanke på att inställningen var obefintlig så kan man ju skylla på att dom inte spelade på tisdagen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Nästa match mot Läxsand är ons, m match mot MoDo lördag...

Undrar om det passar sig att göra en acceptabel insats m det upplägget?

(Ryan Gunderson om Leksandsmatchen)

– Själv vill jag spela varannan dag. Jag har en känsla av att vi förlorade mot Leksand för att vi inte hade nån match på tisdagen då.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
micke: Jo visst är det så..men det finns fotbollsspelare som sitter o vantrivs i Ryssland tex.. hockeyspelare som sitter i Italien av alla länder..varför vet vi ju alla. Då tycker jag inte Karlskrona är så illa, bra arena och ett mycket bra publiksnitt med allsvenskt mått mätt och en publik som brinner för det..Men den stora frågan är om han kan växla upp ett steg? Skillnad på Skandinavium och Sunnerbohov.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

bifhjärta:

Jag förstår att han har haft det bra i Karlskrona under säsongen. Men föreningen har ju trots trots allt inte världens bästa ekonomi och ärligt talat är in staden direkt ett av alternativen till Sveriges hockey-mecka. Såvitt jag vet trivdes han i Gävle och nog kan vi matcha Karlskronas lön allt. (Om bara Marko Tuulola hade kunnat varit ett sekel yngre)

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
micke: Nic Angell har det bra i Karlskrona.. han är för bra för allsvenskan men vissa spelare nöjer sig med att tjäna bra pengar i en sämre liga. Han hade säkert kunna skaffa sig ett bättre kontrakt i SHL men då krävs det mer av honom också..för vissa spelare är det en fråga om bekvämlighet och så är det nog i Angells fall skulle jag tro.

Bara en tanke.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk:

Om nu Gunde är förlorad, hade det varit idiotiskt att kolla in Nic Angell igen?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Jajjen: såklart vi har för många legoknektar och att Gunde och Thurs checkat ut....så är det ju efter varje förlust, efter vinster är allt på topp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Jajjen: såklart vi har för många legoknektar och att Gunde och Thurs checkat ut....så är det ju efter varje förlust, efter vinster är allt på topp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: Forumet har sagt sitt. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Jajjen:

Se där! Livstecken ang Bertil...

Ang Lif så sa ju vår kapten att vi gick i deras fälla...fast den var på samma ställe som förra gången...

Kommentera

1609306 · »