Brynäs IF

716646 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

« · 1608866 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Första perioden igår var bland det sorgligaste jag sett. Varför försökte man inte ens? Är det för många "legoknektar" i laget? Har Thuresson och Gunderson redan checkat ut?

Leksand ser ut som Brynäs under Czarnecki. Idel allsvenska spelare men tätt bakåt. Vem kan klandra dom?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Pigalle:

Krönikan har du väl inte missat heller...?

Förstasidan på pappers-GD var ingen vacker syn;

Mer än halva sidan m Brynäs o citatet; "Brynäs hanterade matchen mot Leksand med ett lojt förakt mot varje nu levande supporter."

En smärtsam sanning om det man älskar är alltid att föredra framför en lögn...

Super-analys av Kaptenen fö, framtida head coach ämne?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Underbart av Stisse att säga precis som det är. Har haft lite svårt för honom tidigare men nu höjdes han några rejäla steg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: självklart har du rätt, fem mot fyra först och sedan sex mot fem där Leksand riskerade att slå icing är det naturliga valet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: Jaså? Håller med Steenm i det läget. I spel 6-4 kan du få in två spelare på mål vilket låser motståndarnas backar på ett helt annat sätt. Bp forwards kan inte heller stöta upp mot skjutande back (Gunde) på samma sätt då kanterna då blir helt fria. Om laget är disciplinerat och har övat tillräckligt så är självklart 6 mot 4 att föredra.
Det kändes mer som om TJ inte trodde att laget skulle leverara oavsett hur han gjorde....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Steenm: "Och åter igen tjänstefel av TJ att inte plocka Honken i PP med tre, fyra minuter kvar av matchen. Kunde åtminstone ha gjort det efter halva. Riktigt jävla uselt - och fegt som satan. "

Tycker du är fel ute. I det läget kan motståndaren okontrollerat slänga iväg puckar mot det öppna målet utan att riskera icing. Vet spelare som har sagt att de hellre spelar 4-6 än 5-6 just med det i åtanke. Enklare att försvara sig... Dessutom är det stor skillnad på 5 mot 3 jämfört med 6 mot 4...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Carl Lejonkräk: Bertil och ??? Om du tänker på Kilström så är han väll han kanske tillbaka till ett EVENTUELLT slutspel kan vi vänta på detta tycker du?

Defensiven har varit kass i stort sett hela säsongen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Forsberg78:

Vem ansvarar för att bara Gunde o Bertil av 8 backar har utvecklats positivt?

Vem ansvarar för att Bertils PP-spel inte utvecklats överhuvudtaget?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Forsberg78: Kan tänka att de väntar på att ett par backar ska komma tillbaka från skada...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Försvarsmissar och åter försvarsmissar och inte ett jävla skit görs åt saken vad väntar man på? Behövs en back och då menar jag en spetsback i defensiven som det finns lite COJONES i !!! Sen så är det hög tid att kontakta syföreningen och sprätta bort Sunkens C !!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Forsberg78:
Ja, inte känner man den vanliga fredagsglädjen direkt. Jävligt sur förlust.
Det är väl bara till att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Aj aj vad det svider jävla skitmorgon tack för detta Brynäs :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Äckligt jävla pinsamt detta.

Och åter igen tjänstefel av TJ att inte plocka Honken i PP med tre, fyra minuter kvar av matchen. Kunde åtminstone ha gjort det efter halva. Riktigt jävla uselt - och fegt som satan. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
tjugo8: Publiken, den sjätte utespelaren, verkade inte så betydelsefull ikväll. Annars är ju det en klassisk klyscha som alla spelare slänger ur sig i intervjuer inför liknande högtrycksmatcher. Sunken, Löf. Löf, Sunken. Hur man än vrider och vänder på det backparet blir det skit på pappret och skit på isen. Sen blir det ju inte bättre av att Sunken glömmer att ta av sig skridskoskydden när han spelar. Han måste ha druttat på ändan 4-5 ggr under matchen. Nu är det 2 pinnar ner till 8:e platsen. Hoppsan! 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

"Brynäs hanterade matchen mot Leksand med ett lojt förakt mot varje nu levande supporter."

"Uselt, Brynäs. Pinsamt, Brynäs. Skämmes, Brynäs.
Vi var ju så många som trodde på så mycket. Vi aningslösa. Vi drömmare."

Blir det över 4000 på lördag...?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Smart att inte se ett derby som en möjlighet utan ett ok, sickna sköra pojkar...

Smart att ge bort matchen i period 1

Smart att ha en kapten som visar vägen genom att vara mest usel bland de  usla

Smart att skämma ut sig när folk kommer till arenan

Har svårt att se att säsongen inte tog slut ikväll...

God natt, allt är skit!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Med skinkorna bara ska jag tortera mig själv tills jag raderat ut alla minnen från denna kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
70 Rodrigues: Säga vad man vill om Torts, men på NÅGOT sätt hade han ändrat matchbilden iaf =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Forsberg78: Exakt. Jag har jävligt svårt att släppa förlusten idag..så onödigt och svagt. Men jaja..ska inte tjata mer om min personliga besvikelse.

Jag hoppas att Brynäs gottgör oss alla på Lördag mot Örebro, då jag är på plats.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Davey_22: Undrar om Tortorella skulle vilja coacha Brynäs, då jävlar skulle inte ens ordet anspänning existera ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Davey_22: Det ska ta mig fan aldrig hända och absolut inte 2ggr i rad!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

70 Rodrigues:

Två derbyn i rad har vi låtit Leksand vara det laget som jobbar hårdast. Det är inte ok och får inte upprepas igen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

– Vi är för tama i den första perioden, jag vet inte varför. Vi ger bort det för enkelt. Jag känner mig fruktansvärt besviken så här efteråt, säger Tommy Jonsson till C More.

– Det såg ut som att vi hade någon anspänning av någon form. Tråkigt, tycker jag.

 

No shit TJ!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Forsberg78: Kilström, Djoos, Bertilsson och Sundqvist är backarna som har kontrakt nästa säsong. Vill inte se Persson, Löf eller Jakobsson i Brynäströjan nästa säsong. Gunderson räknar jag som förlorad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Jag tycker inte att man kan klaga på guldsäsongen. Visst, man spelade inte alltid bra försvarsspel, men vem bryr sig - man tog ju guld. Jag tar hellre guld och spelar risigt försvarsspel ibland än tar silver och spelar fantastiskt försvarsspel. Men det blir problem när offensiven inte heller fungerar i och med att laget saknar en defensiv trygghet att luta sig tillbaks mot, även om det var betydligt mer uppenbart förra säsongen än denna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Davey_22: Ja det gjorde han, MEN det var till STOR del Sunkens och Löfs fel.. Efter dom 2 målen tycker jag att Honken gjorde en kanonmatch ärligt talat..det kommer tyvärr lite i skymundan nu när vi förlorar..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Såg detta men skiter i allt nu usch lär somna gråtandes ikväll Fyfan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Haha måste flika in, HUMOR på cmore när fröken wallin står och försöker prata bort sin armbågstackling som gör att fbk förlorar 2 p :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
70 Rodrigues: Japp och inte ständigt ha 7-9 skador!

Brynäs gör om gör rätt börja med backsidan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Med ett bra försvar så hade vi legat topp 3. Med Backar som Persson, Jakobsson, Löf o Sundqvist så blir det så här. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Honken släppte alltså in de två första skotten han fick emot sig idag..

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Peja: Absolut, men det måste ju gå att spela försvarsspel, även fast man spelar en offensivare hockey. Det har ju inte TJ fått att funka på 3 år
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Exakt tror också det är så sen det började skrivas i pressen om detta har det inte varit samma Gunde!

Vem var det här inne som skrev ett inlägg igår eller när det var som följer
- Behövs backsidan verkligen förstärkas?

Japp för länge sen säger jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
70 Rodrigues: NC som huvud och TJ som ass då...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Det gjorde han till stor del genom att prioritera bort offensiven. Den här säsongens Brynäs är trots allt målfarligare och ett mer underhållande lag än Czarneckis lag. Nu vet man att laget kan vända 2-4-underlägen till 5-4-segrar. Med Czarnecki var det, precis som dagens Leksand, väldigt viktigt att skaffa sig en ledning som man därefter kunde försvara. Det är en fattigmansstrategi som i och för sig kan göra att man klarar sig undan kvalserien men som aldrig kommer leda till några större framgångar i slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Hade varit nice med en säsong där både anfall o försvar fungerar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Peja:Du har en poäng... men NC trollade ändock ihop ett fungerande försvarsspel med liknande material...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
smallround: Defensiven är väl ungefär på den nivån som man kan förvänta sig av spelarmaterialet. Till kvällens match hade Brynäs på sin höjd ett backpar av acceptabel klass och en målvakt som, tyvärr, knappt har gjort en bra match på hela säsongen. Klart att man får en risig defensiv med de förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
bradberry: Ryan har kanske andra kontrakt snurrandes i huvudet....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Fan asså..Jag är så sjukt besviken på Brynäs idag. Trodde verkligen laget skulle komma ut brinnandes med tanke på förra mötet med Leksand.

Istället gör man EXAKT samma misstag, enda skillnaden är att vi förlorar FLER närkamper än sist...

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

NEj ta in Czarnecki igen så får han styra upp defensiven! :) Han har väl mjölkat ut lönen från färjestad nu. Börjar bli fruktansvärt less på att inte ha en fungerande defensiv. VI och LHC har samma problem gör mycket mål men båda läcker som såll....

Avd lesss

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Davey_22: Det märks att SHL är inne i 'serielunken'. Maken till avslagna hockeymatcher får man leta efter. Matchen gick så snabbt och var så snäll att man nästan undrar om det var en träningsmatch man såg. Att domarna också är inne i 'lunken' och aktivt sänker tempot genom att tillåta i stort sett allt spelförstörande spel gynnar inte heller underhållningsnivån direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Peja:Tyvärr så låter det inte så annorlunda oavsett när TJ intervjuas. Tänk om han nån gång kunde visa att han var förbannad o besviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Brynäs är som en jävla vågmaskin ena stunden bländande hockey för att i nästa match med fullsatt hemmaarena och glödhett derby mot ett pisslag agera som ett gäng amatörer!!! Så gruvligt besviken!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Peja: jo..Här är dom seriösa analyserna direkt efter en förlust ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

bifhjärta: Så jävla rättvist!

Hockey är ett spel med kampmoment. Behöver väl inte säga mer... Det här var säsongens besvikelse. På det sätt man genomför första halvan av matchen alltså... Jag blir förbannad! Underskattar man motståndet? Är man dum i huvudet eller...? För att gå in på enskilda så får Nordans, Ollas, Sweatt godkänt.

Största fiaskona var Sundqvist, Löf.

Scott var dålig, Honken svag... Gundersson stagnerande för varje match... Skadad?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Peja: Inte första gången det låter så "Jag kan inte förklara varför"
Annars håller jag med dig i sak
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Tommy: Ingen seriös analys görs inom 30 sekunder efter en slutsignal, men det är då som tränarna förväntas ha svaren klara i intervjuer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14
Fan, känner mig lite taggig :-p
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF 23/1-14

Helt oförlåtligt hur laget uppträder ikväll. Jag tycker det är förjävligt mot oss fans, speciellt de som behövde bevittna insatsen på plats.

Vi gör en bra period idag. 40 minuter av förlorade närkamper och lågt tempo gör tyvärr uppförsbacken lite för stor.

Varför går man ut och pratar om revanschlusta innan matchen när man sedan ska förlora varenda kampmoment och skämma ut klubbmärket mot våran ärkerival ?

 

Jag har biljett till lördagsmatchen, men efter den här skitmatchen ser jag inte direkt fram emot att resa totalt 125 mil.

 

Fy fan vad svagt.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1608866 · »