Brynäs IF

711076 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

1220883 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Davey_22: Absolut den dagen det finns anledning att vara så positiv som Huge kommer jag att vara det..Och jag ser definitivt positiva saker.. som mot linköping.. Men övergripande så får saker som händer i klubben mig att må ganska illa..Som tur är har jag överflödande kärlek till klubbmärket och föreningen i sig att inte ens Sunkröv och Czarnecki kan ta det ifrån mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Gurra88: Det finns mycket o klaga på, sant, men nog kan man även titta mer på det positiva än vad många härinne gör
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Davey_22: Eftersom runt 95% av det som händer i Brynäs är negativa.. Kan det inte vara så enkelt?.. Juniorverksamheten är positiv.. men den använder vi inte på rätt sätt , så ja skulle väl kunna spegla de övriga 5 procenten;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
P: Är väl ett tecken på att även gävleborgare är sugen på att se hockey efter ett decenium av ökenvandring på den fronten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
P: Härligt o höra ! Själv kan man inte se så många hemmamatcher per år, får hänga som en tok på webbshopen istället =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Davey_22: Medhåll!

MoDo hemma på måndag verkar dock bli välbesökt. Halvkassa platser kvar enligt ticnet i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Gurra88: Han skämtar me dig, och du behöver inte älska allt Brynäs If gör, men måste du va negativ till typ 95 % av sakerna ?

Laget spelar helt ok just nu t ex, publikfrågan e ett problem, där krävs det att vi fans visar hjärta och ställler upp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Bra, då fick man det förklarat varför du alltid tycker allt är bra..

Och jag kan tala om för dig att jag hellre dör än att bara svälja allt klubben gör endast för att få skriva nån rapport några gånger om året..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

Gurra88: "Vet inte vad Huge tjänar på att vara positiv till precis allt som händer i Brynäs,"

Vet du inte det?
Att chansen att "få nått vidare uppdrag" i klubben ökar, förstås.
Hur tror du att jag fått jobbet som matchrapportör egentligen?
Genom att sitta och gnälla på allt och alla som du gör 7 dar i veckan?
Nä, det kommer du ingenstans med.
Du får nog lägga om taktik och bita i det sura äpplet om du ska få ditt så hett eftertraktade rapportörjobb.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Jajjen: Huges egna vapendragare, kul för huge, absolut, unnar honom det..

"Gäller det oss som går på matcherna också? Att vi slickar röv? Du ger det här konceptet med supporterstöd en helt ny innebörd."

Vad har det med saken att göra överhuvudtaget? Argumenttorka Jajjen?

Vet inte vad Huge tjänar på att vara positiv till precis allt som händer i Brynäs, när han vet som alla andra att allt inte är positivt, på Långa vägar.. Och då är det första man kom att tänka på hans matchrapporter, och att han inte vill bli av med rätten till dem, och att han därför slickar.. Och kanske att han tror att ska få nått vidare uppdrag i klubben, vilken aldrig kommer hända:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Jajjen: U got get em Jajjen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Gurra88: "Tycker inte det är värt att slicka röv 365 dagar om året för att få behålla det inte allt för stora uppdrag.."

Intressant inställning till nån som har uppdrag för Brynäs. "Slicka röv." Gäller det oss som går på matcherna också? Att vi slickar röv? Du ger det här konceptet med supporterstöd en helt ny innebörd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: "Och vad är det som får dig att tro att Dumlöv haft sämre förutsättningar än nån annan?"

Men vafan, sylf! Har vi inte gått igenom det här nåra gånger nu?

Spelarbudget 09/10
HV71 49
Frölunda 49
Linköping 49
Färjestad 47
Modo 37,5
Djurgården 37
Skellefteå 36
Timrå 33
Luleå 31
Södertälje 31
Brynäs 31
Rögle 26
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Du kan helt omöjligt tycka att 75% av listan är godkända.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Nämde det för andra gången tror jag? Om du kallar det hela tiden så visst..

HAHAHA, absolut inte.. Tycker inte det är värt att slicka röv 365 dagar om året för att få behålla det inte allt för stora uppdrag..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

sylf: "Och vad är det som får dig att tro att Dumlöv haft sämre förutsättningar än nån annan?"

Vad är det som får DIG att tro att han haft bättre förutsättningar?
75% av spelarna på din lista är fullt godkända värvningar, resten kan tillskrivas modell mindre lyckade.
Det roliga är att du lider av nån sorts vanföreställning att Sundlöv är unik som sportchef vad gäller mindre lyckade värvningar och att andra lag med ungefär samma ekonomiska förutsättningar skulle ha lyckats så mkt bättre.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

sylf:

Vilka förutom Färjestad, HV och Modo (SM-guld) har dragit nytta av sin nya arena?

Timrå? SAIK? Luleå? SSK? Rögle? Malmö? Leksand? Mora? Frölunda? Linköping? Djurgården? AIK?

Många snedknullade föreningar i Sverige således...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Gurra88: Du tjatar om mina matchrapporter hela tiden.
Lite väl maniskt för att man inte ska misstänka att du är riktigt avundsjuk på att få jobbet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Ser att Rikard Fagerlund kastat in handduken, synd!
Såna behöver vi fler av. RIP!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
rackham: Ja, det är ju ett problem, hela föreningen är ju sneknullad, den enda i ES som inte kunnat dra nytta av en ny arena.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

sylf:

Och?

Ta in spelarna i J20 och J18 så har vi 60 spelare under kontrakt, men det förändrar inte att lagen vi skall spöa har upp till 20 mille mer i spelarbudgeten.

Där är grundproblemet, inte Sundlövs mer eller mindre lyckade värvningar.

Att han inte är rätt man för framtiden står helt klart, men man kokar inte SM-soppa på en spik heller.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
rackham: Och? Har man råd att ha en trupp på 35 man så fattas det inte pengar. Kan man dessutom betala stora pengar för såna som Hutten, Hauhtonen etc så är man också ute och cyklar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

sylf:

Spelarbudgeten, sylf, spelarbudgeten...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Och vad är det som får dig att tro att Dumlöv haft sämre förutsättningar än nån annan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Så det är sant? du är rädd för att bli av med rätten att få skriva dina helt värdelösa matchrapporter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Gurra88: Nä, det är väl det som är ditt huvudproblem: du vet aldrig nåt om nånting. Nån gång....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Kan ha och göra med att jag tycker du aldrig kommer med något med någon som helst tanke.. och spillar därför gärna inte en minut av mitt liv för sånt skräp..

Vet aldrig när du varit missnöjd med nånting, någon gång över huvudtaget.. Men klart, du är väl rädd att bli av med rätten att skriva dina enögda matchrapporter från stockholmstrakten..Därför slickar du dig vidare:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

Gurra88: Nä, du brukar ju har för vana att inte läsa de inlägg du sen så entusiastiskt svarar på och jag ligger knappast sömnlös och grubblar över varför du inte läser mina inlägg, om man säger så.
Man kan fakiskt vara nöjd med det ansvariga och spelare uträttat hittills med de förutsättningar man haft, samtidigt som man inte behöver låta nöja sig med det utan även kan kräva att allt blir ännu bättre.
Men att du skulle begripa en sån självklarhet hade jag inga större förhoppningar om. Att tänka 2 tankar samtidigt verkar inte vara din grej liksom...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Lämna in dina långa inlägg för boktryckning, vore nog succé.. En sak, orkar inte ens läsa det du skriver.. Men vad tjänar du och de här inne på att hela tiden vara nöjda, är man inte krävande så skulle klubben aldrig gå framåt.. Det är tryck från supportrar och sponsorer som ger framgång..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

GävleLasse: Det komiska och mkt avslöjande när det gäller hockeykunskaperna hos listans anhängare är att utgångspunkten i sylfs resonemang verkar vara frågan hur en lyckad värvning ska se ut. Enligt honom och dom som tycker att listan stämmer bra så är en lyckad värvning lika med att Sundlöv först har hittat en medelmåtta eller dålig spelare som sen måste utvecklas till en absolut toppspelare för att värvningen ska vara godkänd.
Finns flera namn på listan som inte är i närheten av att vara misslyckade värvningar utan sträcker sig från fullt godkända värvningar till bra sådana.

Den springande punkten är dock som tompa71 är inne på: man måste titta på förutsättningarna som Sundlöv haft i varje enskilt värvningsfall för att kunna göra en rättvis bedömning. Hur har marknaden sett ut, hur mkt pengar har han haft att spendera, vilka spelare har öht varit intresserade att komma hit osv osv.
Tar man inte med såna faktorer utan bara stirrar sig blind på hur spelaren ifråga har lyckats så blir det hela enbart löjligt.
Eller känns det speciellt seriöst att ex påstå att Jonsson eller Kokko varit dåliga värvningar bara för att dom råkat ut för skador?
Skador som naturligtvis Sundlöv isf borde ha förutsett, om man ska  följa listanhängarnas minst sagt korkade logik.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
GävleLasse: Mer så att det blev misslyckat.. sant, gillade honom starkt och hadse han varit hel hade han förmodligen blivit lyckad..

Men i såfall tycker jag även Gynge är lyckad, men han blev precis som Rödin använd på fel sätt, och fick sargat självförtroende.. Men det är väl mest Koorks fel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
GävleLasse: Fast hur lyckat vore det om alla värvningar blev som Sulku? En sån skada är ju omöjlig att förutse men det är svårt att säga om han var lyckad eller misslyckad, tycker jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

Gurra88: Hur får ni ihop det att Sulku skulle vara en misslyckad värvning? Han var bäste back ihop med Philips den säsongen. Dessvärre så gick Sulku sönder och tvingades lägga av med hockey. Att han inte kunde spela är ju knappast Sundlövs fel.

Jag gillade Sachl med. Jag skulle gärna se honom i laget igen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Clubsport: Håller med, Kahnberg har inte varit kanon, men ändå helt okej... Sen om det är värt den månadslön han förmodligen besitter..

I övrigt är det en perfekt lista med Sunklövs misslyckade värvningar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
tompap71:
Kahnberg platsar inte på den listan, tycker att han har varit godkänd, resten av namnen platsar ju dock...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
65selander:
Annars så sitter ju herr Svanberg i frysboxen här i Västerås...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Huge: Nu har jag kutat runt här i Kiruna och ingen är villig att spela back i Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

sylf: " Det räcker egentligen med att han tycker att Simon Skoog är en drömspelare och att Hutten är Bäckis ersättare. Bara de 2 uttalandena borde innebära en fot i röven!"

Som sagt: håller med tompap71. Flera av spelarna på din lista var mkt motiverade och på papperet bra spelare när dom värvades, så ditt oseriösa facitihandsnack är ju bara löjligt. Sundlöv är på intet sätt unik när han lyckats värva spelare som visar sig falla ur ramen av anledningar som han knappast kunnat förutse vid värvningstillfället. Den erfarenheten delar han med samtliga sportchefer i ES och då finns det isf sportchefer med betydligt bättre förutsättningar som lyckats sämre.

Dina exempel med Skoog och Hutten är dessutom otroligt överdrivna och i mitt tycke en aning felaktiga.
Har Sundlöv verkligen påstått att Skoog är en drömspelare och att Hutten skulle vara en ersättare till Bäckis, kvalitativt sett?
Om han nu mot förmodan ordagrant skulle ha yttrat dessa ord så begriper vem som helst att det till största delen handlar om förhoppningar och att det är ord som en sportchef är skyldig att säga vid alla värvningar.
Han kan ju utåt och inför supportrar m.fl knappast stå och säga att den tilltänkta värvningen inte känns bra.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: Slänger in en kort kommentar mellan duschen o taxin, Håller me om att Skoog o Hutten var illa, men vad man säger i media -och framförallt vad Sundlöv säger i media- bör man om man har lite koll ta med en rejäl nypa salt. Vad gäller din lista tror jag mig kunna komma med en bra motivering till att minst hälften av dem, och kanske fler, vid tillfället dem värvades såg mycket vettig ut för en sportchef, men som sagt, hinner inte nu. Får be att få återkomma i saken senare och möjligtvis sluddrigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf:Även Petr Sachl var en mycket bra värvning. Dessvärre så var kalibern på lagen så mycket högre med Hossor och Knublar å allt vad de hette.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: 2001 ja..

Notera "Top3 av mina favoritspelare".
Jag vill inte ha in honom i någon hall of fame.

Visst var killen mirakulöst dålig med pucken, men en bättre tränad spelare vet jag inte det funnits i ES någonsin.
Framförallt hans extremt fysiska spelstil är något vi aldrig kommer hitta igen, finns väl fler än jag som gillar honom då han i Kärpät blivit framröstad till fansens spelare flera år i rad..

Hade han stannat i Brynäs i ett par år hade han nått precis samma status här, folk älskade honom.. Alla utom dig då kanske..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
tompap71: Det räcker egentligen med att han tycker att Simon Skoog är en drömspelare och att Hutten är Bäckis ersättare. Bara de 2 uttalandena borde innebära en fot i röven!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Partyjack: Nädå, Sulku kanske är lite fel att ha på den listan, även om hans karriär blev kort i Brynäs som spelare. Men han gör ett kanonjobb i föreningen idag och är väldigt uppskattad i klubben.

Aarnio topp 3 nånsin i Gävle.......När är du född, 2001?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: Nu får du väl för fan ge dig, hur i helvete kan du anse att Sulku är en dålig värvning?

Aarnio är för övrigt top3 av mina favoritspelare jag någonsin sett i gävle, men det är klart.. Att han fick hemlängtan är väl också Sundlövs fel??

Flera av dessa namn har också gjort en bra säsong för att sen tappa rejält till nästa år, men det är klart, Sundlöv måste ju va med varje dag och se till att grabbarna tränar och håller sig i den form som de har när han värvar dom.

Annars kommer sylf med sågen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: Missade att nämna Sulku, i mina ögon en bra värvning som tyvärr gick snett pga hans skada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: "tompap71: Du efterlyste en anledning till varför Sundlöv ska lämna sin post, här kommer EN av dom:


Viitakoski
Sulku
Christian Sjögren
Casselstål
Petrovicky
Sachl
J.Björk
Arnason
Jokela
Felsner
Lavins
Spets
Örat
Aarnio
Hermansson
Gellerstedt
Skoog
Bicek
Salmonsson
Sabastian Karlsson
Hauhtonen
Hulkkonen
Gynge
Daniel Ström
Sperrle
Korhonen
A.Sundström
Kankanperä
Vas
Svanberg
Wanvig
Kahnberg

Lägg sen till hans inblandning och sanktionering av Boorkens 38 manna trupp, som han själv gav Boork sparken för, sjukskrev sig själv när det blev KS osv."

Bra initiativ, men jag säger som Anders Berg, ska iväg på nyårsparty så jag har inte tid med något långt inlägg till bemötande.
Vad jag har tid att säga dock är att detta är bara en lista, som jag för protokollets skull inte håller med om helt och hållet, men som saknar motiveringar till varför dessa var dåliga värvningar och av vilken orsak det är enbart Sundlövs fel att dem inte funkade i Brynäs. Gärna också motivering till varför du tycker att namn som Kahna, Korhonen, Sundström, Casselstål och Hermansson är felvärvningar, sett med sportchefsögon alltså och inte med facit i hand, även om jag tycker du har fel i några av dem ändå.

Blev lite långt ändå, men men.

Gott nytt år på dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: Kan tacka Korhonen för en bra kvalserie i alla fall,då va han bra,sen ska vi tackaSulku för att Suomervori är här nu,utan han skulle E S inte va här....glömde en sak...GOTT NYTT ALLA:::::

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
Lindström: "Så hur ska du ha det? Tyst som i kyrkan eller supportrar som hörs?"

Fattar inte varför du ställer frågan till mej? Fattar inte mycket av vad du säger öht.

Du tycks tro att alla brynäsare som inte hånar spelare och ledare eller kräver tränarens och sportchefens avgång vid varje förlust, är nöjda med Brynäs status i hockeysverige. Du har givetvis fel. Det handlar om mognad och hur man ger kritik.

Frågan är hur vi rättar till Brynäs taskiga läge. Antingen sitter vi hemma och kräver att nån annan fixar det och skyller på att laget spelar för tråkigt eller så gör vi det kan, dvs. går på matcherna, stöttar laget och bidrar med friska pengar. Du och alltför många andra här har redan valt det första alternativet vilket kommer att innebära allsvenskt spel på sikt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
sylf: Finns det nån sportchef i Elitserien som lyckats bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
tompap71: Du efterlyste en anledning till varför Sundlöv ska lämna sin post, här kommer EN av dom:


Viitakoski
Sulku
Christian Sjögren
Casselstål
Petrovicky
Sachl
J.Björk
Arnason
Jokela
Felsner
Lavins
Spets
Örat
Aarnio
Hermansson
Gellerstedt
Skoog
Bicek
Salmonsson
Sabastian Karlsson
Hauhtonen
Hulkkonen
Gynge
Daniel Ström
Sperrle
Korhonen
A.Sundström
Kankanperä
Vas
Svanberg
Wanvig
Kahnberg

Lägg sen till hans inblandning och sanktionering av Boorkens 38 manna trupp, som han själv gav Boork sparken för, sjukskrev sig själv när det blev KS osv.
Kommentera

1220883 · »