1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08

Sv: Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08
Gusten: Exakt. En trygghet som vi hade under Boork, när framförallt grundspelet prioriterades, på bekostnad av allt annat.
Med en dåres envishet har jag tjatat om att det framförallt är försöket att spela mer offensivt denna säsong, som varit den stora boven.
Med facit i hand kan man också konstatera att rotationssystemet från börja var en bra tanke men tyvärr så föll det inte i god jord hos spelarna, när det kom till verklighet.
Hade Boork i detta läge insett hur landet låg och istället backat lite på båda sakerna (offensiven och rotationssystemet) så är jag övertygad om att vi nu inte behövt slåss i dom nedre regionerna.
Nu har OÖ istället i stort fullföljt det som Boork påbörjade, med vissa försök att återgå till det gamla trygga styrpspelet från ifjol, men med dåligt resultat.
Och spelarna har känt ett ansvar att fixa det hela sas, iom att man varit med om att få bort Boork.
Därefter har man inte haft klarsyn nog att inse problemen utan istället fortsatt med försöken att spela offensivt.
Och den negativa osäkerhetsspiralen har eskalerat.

Gusten: ja, det är back to basics som gäller.

1. få pucken ur egen zon
2. säkra förstapass uppåt i banan, aldrig hemåt
3. det är sexigt med icing...

GävleLasse: Jag tror att om man har lagkamrater som inte är trygga i spelidén så försöker man "kompensera" deras svagheter och så blir det kattskit av allt. Det ser nonchalant ut, men jag tror att det är en blandning av osäkerhet och en vilja att "kompensera"...överkonstruktivitet...typ

Huge: Svaret på den frågan är målvakterna. Sperrle var stabilare förra säsongen och Kristan var bättre rakt över än vad korhonen har visat. Man gjorde rejäla misstag förra säsongen med, fast då resulterade det endast i en farlig målchans inte i snöpliga mål som det gjort den här säsongen.

Det är uppenbart att Sperrle behöver känna hård konkurrens för att spela på sin maxnivå. Sossematchningen av målvakterna är en stor bov i dramat. Jag vill se en "bäst för dagen", matchning av målvakterna. Låt Pekka Alcén ta ut målvakten efter värmningen på förmiddagen.

Gusten: Jo visst har det en betydelse detmed. Men ser man på vilka som gjort de stora misstagen så är det ju inte de spelare som haft svårt med spelidén. Angell gick bort sig ett par gånger i torsdags som resulterade i baklängesmål, men han skötte ju sin uppgift med väl godkänt som betyg förra säsongen.

Nej det är det nonchalanta spelet som är boven i dramat. Man har sett allt för många bakomryggenpassningar i mittzonen för att man ska vara nöjd...

GävleLasse: Tycker du har helt rätt i din analys, men då inställer sig ju frågan: VARFÖR faller vi på dessa till synes enkla misstag?
Misstag som vi inte såg röken av ifjol?
Och då hade vi i stort ett på papperet SÄMRE lag än vad vi har denna säsong.

GävleLasse: Intervjun med Lind senaste i C+ studion bekräftade väl det som man har kunnat skönja, spelarna känner ingen trygghet i spelidén...iaf inte alla. Jag tror nog att en Fleming med ett tydligt budskap hade gjort skillnad...men vad vet jag, jag ser ju inga livematcher...

TIKbiff: Jag vet inte om jag vill kalla det skadehelvete direkt. Det är ju ingen nyhet att Linds ljumskar inte håller för 55 matcher. Dessvärre så verkar Sundlöv helt tagen på sängen. Vi har ju centrar utlånade som inte togs hem.

Den här länken känns mer trovärdig...

Gusten: Jag tror inte att det grundläggande problemet finns i båset. Brynäs är sällan utspelade och förlorar på grund av att man helt enkelt är ett sämre lag. Det är alla enkla misstag och det slarv/brist på ödmjukhet/klanteri osv som fäller oss.

Visst har laguttagningarna en viss inverkan men jag tycker att Doffen är mer handlingskraftig och framförallt kvickare att ta beslut än Boork. Det går ju inte att variera matsedeln så mycket med så få ingredienser som doffen har att tillgå. Kanske skulle man kunna tycka att Doffen skulle vara hårdare i sin kritik mot spelarna som klantat sig än vad han är. Kanske inte hänga ut dem offentligt men genom bänkningar som skickar en tydlig signal...

TIKbiff:

Timrå och brynäs hammnar iaf unde rkategorin vi som inte fick va friska en säsong ?

Gusten:
V älkommen till skadehelvetet, Lind nog borta....

Enaranger: Jag delar din oro, vi får INTE åka ur. In med Fleming eller Darkwing Duck... det är dags att bli FARLIGA!

Enaranger:

Intressanta tankar, Enaranger!

Enaranger: Du behöver inte vara orolig för att Brynäs kommer spela allsvenskt särskilt länge. Med Sundlöv vid rodret och Styrman Sjödin med ett färskt A-lagskontrakt kommer de sjunka som en sten ner i ettan. Skulle inte bli det minsta förvånad om Sundlöv kom dragandes med Lavins eller Pekkala inför nästa säsong. Mellan stolparna återfinns Jamie Ram...

Om man tror att Brynäs skulle bli ett givet topplag i allsvenskan
så har man nog inte riktigt förstått hur illa det egentligen kommer
att bli vid allsvenskt spel. Förutsättningen för att Brynäs skulle bli
ett topplag i allsvenskan är ju att man får behålla det lag man haft
i elitserien och helst förstärka det för att ha chansen att gå upp igen.
Det kan ni bara glömma. Dra bort minst 30 miljoner i intäkter (då är
det rena glädjekalkylen om det skulle stanna vid det) och försök sen
bygga ett lag utifrån de förutsättningarna.

När Brynäs åkt ner i allsvenskan så kommer värvningar
av Jesper Björck klass te sig som rena drömvärvningarna.

I bästa fall kommer Brynäs att bli ett nytt AIK,
d.v.s. ett mittenlag i allsvenskan.

Har man inte råd att bygga ett lag av elitserieklass med
över 100 miljoner i omsättning så lär det inte gå att göra
det med en 30-45 miljoner lägre omsättning.

För att gå upp i eliserien så måste man spela i allsvenskan
med en trupp som håller elitserieklass. Det måste alla inse
att det kommer att vara omöjligt för Brynäs del.

Att sen tro att det går att slänga in halva J20 laget och
bli ett topplag i allsvenskan är också en aning övernaivt.
Allsvenskan är betydligt bättre än J20.

Det är nu eller aldrig det gäller för Brynäs del.
Det är betydligt lättare att göra om och göra rätt
om man är kvar i elitserien. Att bygga upp spelartruppen
på samma korkade sätt två elitseriesäsonger i rad
borde t.o.m. Brynäs lyckas undvika.

Några små tips för en sportchef:

1. Värva inte en målvakt som spelat i ett lag som nyss
åkt ur elitserien och dessutom tidigare säsonger i ditt
eget lag visat sig ha en tendens att släppa in 1-2 billiga
mål per match.

2. Värva inte finska halvfabrikat. Värva hellre 1 finsk
spelare av landslagsklass än 3 finska medelmåttor.
Nej, Hauhtonen och Kankaanperä är inte av landslagsklass.
Visserligen spelade Kankaanperä med finska landslaget
före jul. Men räknade man Finn-Olsson som en spelare av
landslagsklass bara för att han spelade en turnering för Sverige.

3. Värva inte norska spelare. Norge är ett u-land när det gäller ishockey.

4. Lägg inte ner pengar på att åka i väg och bevaka b- och c-vm.

5. Under en match får man bara ha 20 utespelare ombytta.
Så den där 5:e femman kan vi skippa till nästa säsong.
Låt publiken sitta på läktaren och äta korv i stället.

6. Det är inte längre 70- eller 80-talet. Det går alltså inte längre
att värva ungt och lovande och bygga ett lag långsiktigt. Antingen
lyckas du alldeles förträffligt med din värvning och du blir av med
den spelaren till NHL rätt omgående eller så misslyckas du och riskerar
att bli sittande med en spelare du inte vill ha. Nej, ett lag kan bara
byggas på max 2 säsonger sikt. För varje säsong skall bästa möjliga lag
byggas, för just den säsongen. Det är ju trots allt det en sportchef är till för.

wap.hockeysnack.com
Rackham här kiommer det en lite ot. 0515 ringde klockan, skulle invertera AV-utrustningen på FHS. Trodde i min enfald att man kunde plocka ut s/n frå menyn.... icke, blir till att kuta runt på söndag. Skulle ha en hyrbil en V70 leverard till DKV 37. Bidde en Saab 95... Det var jävla grett... När man kom till MHS så hade man glömt nyckeln till switchen...

BSKV_nu: Så bra är inte stödet...

Varför inte flytta Brynäs till Göteborg???? Vi kan spela i scandinavium, då lär väl vi få mer biljetter från Frölunda???

Men för fan Brynäs, vakna o ta bort avstäningen från UB-fansen. SÅ får vi lika bra stöd på hemmaplan som vi hade innan, de blev avstängda.

65selander:
Ganska fräckt tänkt av Omark ändå.

65selander:
Är inte det där Restricted Information?

wap.hockeysnack.com
Rackham här kiommer det en lite ot. 0515 ringde klockan, skulle invertera AV-utrustningen på FHS. Trodde i min enfald att man kunde plocka ut s/n frå menyn.... icke, blir till att kuta runt på söndag. Skulle ha en hyrbil en V70 leverard till DKV 37. Bidde en Saab 95... Det var jävla grett... När man kom till MHS så hade man glömt nyckeln till switchen...

Huss:

Hear, hear!

Burberry:

Efter en torsk imorrn,Hv hemma en måndag,mer osexigt kan det ej bli.

3970 i LA......

Kan inte alla bojkotta nästa hemmamatch, så det syns att ingen vill skåda detta jävla skämt (?)

GävleLasse:

Handlar rätt mycket om att ha ett sexigt lag och att spela ett sexigt spel och att vinna sexiga matcher samt att ligga på en sexig plats i tabellen.

Känns mest som att Engwall & Co osexigt nog vänder ut och in på sig just nu för att "tvinga" folk till arenan mot sin vilja...

Sexigt produkt...

Huge: Med tanke på hur marknadsföringen har varit de senaste åren så är det nog så. Ynkligt eller inte. ALLA vet att Brynäs har svårt att locka några större skaror Gävlebor till matcherna, ändå tar Brynäs dem för givna. Har man noll marknadsföring i sin hemstad så blir resultatet detta.

GävleLasse: "Det är bara fördig att börja åka å matcherna Läkerolen då... För du är väl en supporter? Men det kanske är lättare att bara lämna över ansvaret på gävleborna?"

Ynkligt isf om inte gävleborna kan ta det huvudsakliga ansvaret och snitta runt 6000 utan att behöva ta hjälp av utsocknes brynäsare i förskingringen...

Jajjen: Men om det nu är Gävleborna som skall gå man ur huse för att stötta laget så måste man marknadsföra laget på hemmaplan mycket hårdare.

Sänk biljettpriserna!

GävleLasse: "Men det kanske är lättare att bara lämna över ansvaret på gävleborna?"

Tyvärr, ingen annan kan göra jobbet. Om inte gävleborna är intresserade kommer ingen annan vara det. Stöd på läktaren är viktigt av flera skäl.

Kortsiktigt: Du presterar 10-20% mer om du har en riktigt galen publik i ryggen. Alla som lirat inför publik vet vad det handlar om. Tillräckligt för att vinna en jämn hemmamatch. Dessutom tycker domarna att det är jobbigare att blåsa mot hemmalaget.

Långsiktigt: Stort publikintresse betyder dels intäkter, dels intresse från sponsorer vilket i sin tur betyder ännu mer intäkter.

Huge: " En riktig supporter stöttar i ALLA lägen"

Det är bara fördig att börja åka å matcherna  Läkerolen då... För du är väl en supporter? Men det kanske är lättare att bara lämna över ansvaret på gävleborna?

GävleLasse: Har aldrig sagt att det är lösningen men är övertygad om att spelarna i dagsläget hellre ser supportrar som uppmuntrar och stöttar än tomma läktare och supportrar som vänder laget ryggen i nödens stund.
En riktig supporter stöttar i ALLA lägen, oavsett hur det ser ut eller vem/vad/vilka/vilket som är orsaken till allas frustration och besvikelse.

GävleLasse: Idag när jag passerade läkerolen fick jag se en märklig syn. Mitt på parkeringen stod två brynäsmålvakter, i full mundering, och tvättade en bil.
-Wax on, sa den ena
-Wax off, sa den andra
På sidan om stod Mr Miyagi och log finurligt.

Huge: Vad får dig att tro att lösningen på knuten är publikstöd? Det har varit mycket folk på några matcher men man gör lik förbannat plattmatcher. Sett ur marknadsföriingsvinkel så är det nästan bättre att så få som möjligt ser på när de klantar bort sig.

Jajjen: "Vad klagar alla på?"

Nä, jag förstår heller inte logiken.
Det klagas på styrelse och ledning.
Spelarna är värdelösa och håller inte AS-klass.
Men ändå grinar man och klagar när laget sen förlorar mot ES-motstånd.
Det mest logiska i det läget är väl att acceptera ett fullt normalt scenario mht till omständigheterna?

Tänka positivt, var det!

Det är inte så illa att lira i Allsvenskan.
- många matcher blir det
- vi får möta många nya lag
- vi kommer förmodligen bli ett topplag
- vi kommer dominera i flera matcher och vinna stort ibland
- vi kommer äga på läktarna (på bortaplan givetvis)
- vi får besöka nya städer å hallar
- vi kommer för en gångs längta till mars å april
- vi kan skaffa en hobby på torsdagar
- vi kan se Canal+-matcherna utan att det krockar med Brynäs matcher

Vad klagar alla på?

Jajjen: Spännande? Det verkar finnas någon underlig tro att det skall komma en hyperkompetent styrelse farande, sponsorerna flockas, publiken vallfärda och talangerna knacka på dörren när vi laget byggt på Andersén, Carlsson, Alcén och Sandin nästa år sopar banan med Löven, Sundsvall, VIK och alla andra b-gäng. 14 år senare går VAB11 (Valbo/Almtuna/Brynäs 2011) äntligen upp i Elitserien sedan den utökats till 16 lag och de fyra bästa spelar i Europaligan.

GävleLasse: "Ge stöd? Vad skulle detta stöd innebära? Ännu en säsong med felsatsningar och lindansande. Nej nu får det fan vara nog. Brynäs behöver en makeover."

Är helt enig med Jajjen i det här fallet.
Ett stöd i detta läge kan betyda skillnaden mellan degradering och slutspel.
Debatten om vad som gått fel får man ta när det är bokslutsdags efter säsongen.
Svaret är iaf betydligt mer komplicerat än att alla är inkompetenta och bör avgå eller sparkas.
Ett första steg till ett lite mer nyanserat och sansat resonerande är att inse att laget inte är eller har varit nåt topplag iår.
Alla förhoppningar och ambitioner till trots.

Jajjen: Spelar ingen roll för spelet om det är fullt på läktarn
Det ät enbart plånboken som mår bättre.
Då kan dom höja årsavgiften på medlemskorten istället så slipper vi se eländet.
Jag vet att jag verkar jävligt negativ men något brast igår en bit in i andra perioden.
Råttet var mågat eller va fan Ledin sa.

Foreman

GävleLasse: Okej. Har ni gävlebor bestämt er för det, lär det bli så. Utan stöd fixar inte den här årgången nytt kontrakt. Allsvenskan nästa! Kan bli spännande!

Jajjen: Ge stöd? Vad skulle detta stöd innebära? Ännu en säsong med felsatsningar och lindansande. Nej nu får det fan vara nog. Brynäs behöver en makeover.

Foreman: Pucken har koll på läget. Men han drar helt fel slutsats. GÅ PÅ MATCHERNA! GE STÖD! Alla som stannar hemma i nån sorts protest mot dåligt spel - tror ni att det blir bättre i Allsvenskan? Eller är det nedflyttning vi alla ska jobba för? Föreställ er känslan när det är klart med AS. Föreställ er Silly Season. FY FAAN!

Jajjen: Det är solklart att det krävs en degradering för att folk i klubben ska vakna.
Då menar jag främst dom som är närmast isen, Spelare och ledning.
Igår var spelet så jävla dåligt att jag mådde illa.
Vad fan har dom sysslat med under uppehållet.
Junisarna får lite speltid?
Avsaknaden av timeout?
Alla gamla så kallade stjärnor ska bort.
Är så jävla trött på dessa skitmatcher som dom presterar efter gnället att publiken sviker.
Timråmatchen när dom viker ner sig i andra, Fy fan . Nästan fullt på läktarn.
När Pucken för en gångs skull har full koll på läget så klagar du på honom.
Salig röra på alla jävla åsikter, Ungfär som i brynäs försvar.

Foreman

Jajjen: "Går en brynäsare på hockey bara för att se bra hockey? Knappast! En brynäsare går på hockey för att se Brynäs. För att lida med laget, glädjas med laget och framförallt för att stötta laget. I Gävle finns helt enkelt för få brynäsare för att det ska räcka som underlag till en seriös elitsatsning. Pucken är bara en av alla hockeyintresserade gävlebor som skiter i Brynäs."

Bra skrivet.
Ngt av essensen i det jag hela tiden försöker säga.
Man går för att det är ens EGET lag som spelar och accepterar upp- och nedgångar i vetskapen om att ledningen och spelarna hela tiden gör sitt yttersta för att det ska gå bra på alla plan.

GävleLasse: Jag håller med dig, men det finns flera hinder på vägen.
Det är oerhört svårt (och kommer kanske aldrig att gå) att inte skapa snack/rubriker kring en idrottslig verksamhet på toppnivå då det finns så otroligt mycket vilja och känsla med i beslutsprocesser och andra aktiviteter.
Alltid är det någon person/gruppering som blir missnöjda över att just deras linje inte segrade.
Punkt nr 1 är alltså förtroende, att lägga det känslomässiga åt sidan i beslutsprocesser är ett måste om föreningen skall kunna drivas affärsmässigt.
Att samtliga som är involverade inom föreningen agerar för dess bästa inte sitt eget, även om man har en avvikande åsikt. Vi har sett tillräckligt med ”press” där bittra människor, som utan tvekan också är engagerade, skapar badwill genom att anklaga person eller beslut när de inte fått tillräckligt med gehör. Beslut är taget, acceptera, gå vidare.
Men samtidigt är det givetvis viktigt att kunna appellera till det känslomässiga i säljprocesserna.
Punkt 2 är kompetensen som du också är inne på via ”nepotismen som härjar”. Det är en oerhört smal bransch så det kan inte vara lätt att hitta kompetent folk, men utan tvekan behövs det mycket kreativa relationsmänniskor inom sälj/marknad samt även i kontaktytorna mot spelare och presumtiva förvärv. Som motpol till detta behövs någon/några med hårda nypor som håller i plånböckerna och gör sina kalkyler efter olika scenarier (för på isen vet man aldrig hur det kan gå). Här finns då problemet med gamla trotjänare som får en reträttplats inom organisationen efter att skridskorna lagts på hyllan. I vissa fall kan de mycket väl passa in men något jäkla pensionärshem får det inte bli. Här borde man snegla på storlagen inom fotboll (inte Gefle IF) som kommit mycket längre inom detta område.
Det gäller också att hitta rätt mix i styrelsen och någonstans inom organisationen så bör det finnas en "mediaprofil".
Har svårt att se att Mecenaten eller Den Välvillige Diktatorn dyker upp inom Brynäs organisation inom rimlig framtid så då blir det oerhört viktigt att styrelsen kan agera dörröppnare likväl som kravställare mot organisationen.
Punkt 3 är handlingskraft/initiativförmåga. De exempel du nämner är några, det är inte så svårt att tänka ut några till, som t.ex. gratis inträde på ståplats varannan match (payback/goodwill till trogen klack samt att det förhoppningsvis skapar bättre stämning i kyrkan på Sätraåsen), annonser om matchen i Gävlepressen eller på hemsidan med en bilagd tävling i Brynäshistorik där vinnaren får matchbiljetter samt middag hos Wille, osv. Våga använda juniorerna oftare (även målvakter), våga rensa ut icke-presterare i januari, våga sälja utanför Gävle-området, skapa mer events i Arenan (skaka om trök-Gävle)

Detta år är verkligen ”do or die” och nu är vi inne i en moment 22 liknande situation. Laget har floppat och publiken sviker, det ekonomiska resultatet blir därefter så truppen kan alltså inte förstärkas under uppehållet vilket gör att publiken fortsätter att hålla sig borta och då kan vi definitivt inte förstärka till nästa säsong osv osv.
Bäckström och nyhetens behag kring LA gjorde att förväntningarna på intäkterna höjdes inför denna säsong och Boork fick sina breda men kostsamma trupp. Brendl är en hit men långt ifrån den publikmagnet som Bäckström är, säkert mycket på grund av sin skenbart loja stil (men jämfört med Davydov så jobbar han som en galärslav..)
Premiärens publiksiffra på runt 6500 gav väl en hint om vad som komma skulle.

En av Gävles hockeykrönikörer i dagens lokalblaska: "Man skiter i att se hockey och tar några öl i stället. Då blir man i alla fall glad. Man skiter i Brynäs och blir full och stökig och somnar utanför travet och längtar efter Gefle IF och plastgräs."

Sammanfattar rätt bra varför Gävle snart har ett mediokert fotbollslag som främsta idrottslag.

Att laget spelar som skit och torskar mer än vinner är en sak. Men att sluta gå å se matcherna bara för det? I helvete heller! Det är nu vi ska gå!

Går en brynäsare på hockey bara för att se bra hockey? Knappast! En brynäsare går på hockey för att se Brynäs. För att lida med laget, glädjas med laget och framförallt för att stötta laget. I Gävle finns helt enkelt för få brynäsare för att det ska räcka som underlag till en seriös elitsatsning. Pucken är bara en av alla hockeyintresserade gävlebor som skiter i Brynäs.

Det är inte bara föreningen som behöver en Extreme Home Makeover. Hela stan behöver väckas. Det är så jävla tyst på läktaren att man kan höra när en mobil ringer på motsatta sidan. Läktarstödet är ett skämt.

Attityder måste förändras, mönster måste brytas, nya normer måste etableras. Det här kommer helt uppenbart inte att hända om inget drastiskt sker. Hur troligt är det i en stad där folk röstat likadant sen 40-talet? Krävs det en degradering av Brynäs för att gävleborna ska vakna ur sin koma? Eller innebär det bara att man definitivt begraver föreningen?

Otroligt nog spelar Brynäs allt sämre för varje match. Vid ställningen 2-5 kändes det som jag redan var i Björkängshallen, Huddinge. (Jävlas det ordentligt så åker två stockholmslag ur AS till nästa säsong, kvar blir bara AIK.) Hade Brynäs mött ett bra lag igår, typ Mora, hade torsken varit given. Det enda positiva från igår var att Luleå såg lika skakiga ut. Tyvärr så lyckas ju dom vinna hemma ibland.

"Brynäs hade ju inte en chans i spel fem mot fem", sa Emil Lundberg efter matchen. Han hamnar rätt nära sanningen där. Och det när Brynäs spelar hemma mot tabelltian alltså. När var Brynäs det bättre laget i en match senast?

Brynäs försvarspel + målvaktsspel + formkurva + hemmaspel + Linds skada. Summera det och vi får en fingervisning hur det här slutar.

Huge: Speakern tackade för ditt stöd igår framför datorn. Han menade att ditt nätstöd gav den inspiration som gjorde att laget fixade en poäng till slut och rekommenderade oss andra att stanna hemma nästa gång för att gemensamt bidra med det mycket viktigare nätstödet istället för att sitta och häcka på läktaren.

Horace76c: Ja, det är precis vad jag menar med min kritik på ledningen. En total avsaknad av kreativitet, man tittar på vad andra gör/gjort och apar efter, oftast med en något nedbantad version av orginalet.

Det ska vara kul att gå på hockey, det är inte kul att se sitt favoritlag vika ner sig i match efter match.

Till detta så verkar det pågå någon slags bojkott på hemmastå. Jag antar att det har med avstängningarna att göra. Det ska bli intressant att se vad som händer i den frågan. Kommer Brynäs att göra något för att få tillbaka de supportrar som "alltid" stöttar Brynäs...?

GävleLasse:
"Ett förslag skulle kunna vara att man går in för halva priset om man har en matchtröja på sig. Nu gäller det att återbygga förtroendet. Visst man förlorar en del pengar på inträde men samtidigt så blir det fler som spemderar pengar på korv, kaffe bira å annat."

Nu är ju detta tyvärr nytänktande, får vänta in tills FBK, HV eller nån annan förening gör det först så vi kan apa efter. Gud förbjude Brynäs att vara pionjärer...

sylf: Framför allt så måste man inse att de priser man har för matcherna är för högt. Man säger sig hålla elitserienivå på biljettpriserna men när laget inte håller en nivå som man kan kräva av ett lag i elitserien så måste man anpassa biljettpriserna.

Jag undrar vad som stöttar laget mest. En tom stol, eller en person som gått på ishockey för en rimlig summa.

Ett förslag skulle kunna vara att man går in för halva priset om man har en matchtröja på sig. Nu gäller det att återbygga förtroendet. Visst man förlorar en del pengar på inträde men samtidigt så blir det fler som spemderar pengar på korv, kaffe bira å annat.

sylf:

Ja, det kan va läge att mobilisera fansen och kräva stora förändringar inom föreningen. Det känns som att de sportsliga framsteg vi tagit sett till de två senaste säsongerna är borta och nu verkar ekonomin rämna endast 1 säsong efter arenabygget, om man ska tro vissa rykten.

Jag vet att det finns många med bra mycket bättre insyn i det organisatoriska än jag här, vilka tycker ni är de primära åtgärderna Brynäs IF bör ta för att styra upp den här röran på rätt köl igen ? Om vi nu spelar elit nästa säsong.

« · 984460 · »