Brynäs IF

714407 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.

« · 1278404 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Svartgulröd: Finns inte en chans att det kommer nåra poäng i Brynäspåsen i morgon. Brynäs KAN inte revanschera sig, oavsett vad det gäller. Dessutom vill säkert motståndarna ha revansch för förlusten igår, vi får sota för det!

Hörde förresten att HV lägger 80 miljoner på sin trupp inkl tränarstab.......Vad lägger vi? 35?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Huge: Det var mycket sämre än vad man kan kräva av ett lag tycker jag. Har man tre man hem, äger puck och blir forcheckad av EN spelare så SKA man inte bli fastcheckad. Det är fundamentalt i ishockey, något man lär sig som junior.

Jag blev nöjd över att Clarke inte tog burskydd utan helt sonika transporterade upp pucken ur egen zon, över röd och gjorde sedan en bedömning om vad han skulle göra. Ett skolexempel på hur en back skall spela. Jag gillar inte att man ställer sig och tar buskydd, inte ens när man byter och speciellt inte i PP.

Att Modo ställde upp och spelade som vi själva gör på bortais är ingen ursäkt. Förstafemman synkade inte alls tycker jag. Man tappade markeringar i egen zon och kom väldigt sällan till avslut offensivt. Jag hoppas att det var premiärnerver och inte den nivå vi skall se den här säsongen. Då kommer det inte att sluta bra alls.

Bjurling då? Han kan inte få godkänt av mig. Jag tycker att en målvakt skall ligga på minst 90% för att få godkänt. Han såg ganska kantig ut många gånger och han släppte flera returer rakt ut. Där för får han inte godkänt av mig den här matchen. För övrigt så hände precis det jag varnade för med tappade gubbar mitt i slotet.

Nåja, det är bara att ladda om och försöka få med sig en pinne från Jönköping, fast det kommer att bli väldigt svårt. Jag köper inte något prat om revanchlust eller liknande. För vad vi såg igår skulle ha varit "upprättelsen från bottennappet i Långshyttan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
MarcusElving: "Jag fattar inte hur det kan vara så lojt i en premiär."

Ingenting förvånar längre när det gäller Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.

Nej, fy fan vilken kass match igår. De första 10 minuterna var bra sen rasade allt, Ingenting fungerade! Passningarna var dåliga, farten var dålig, inställningen var dålig= ALLT var dåligt. Inte ens ungdomarna körde. Jag fattar inte hur det kan vara så lojt i en premiär.

Drygt 6200 på plats var också dåligt. Dock var klacken knökfull och skötte sig bra. Det tystnade några gånger men det är inte så konstigt när det såg ut som det gjorde på isen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Huge: Jag förväntade mig inget klapp klapp men väl en strukturerad defensiv tillsammans med en fantasifull offensiv. Nu blev det varken eller.
Resten håller jag med om vad du skriver och jag drar inte så stora växlar inför framtiden.

Jag tror inte heller det är någon långvarig fara med Jonsson, men det kommer att ta ett tag innan han får tillbaka bettet i åkningen. Det syns att han vill men att han inte riktigt är på den nivån han var innan skadan och konstigt vore väll annars?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Zzz: Blev ungefär som jag befarat.
Hemmapremiär med (alltför?) höga förväntningar från många håll, på klappklappspel och många mål.
Förhoppningar som grusades av ett effektivt och tråkspelande Modo som gör helt rätt på bortaplan. Vi fick som vanligt smaka på vår egen bortamedicin och laget är väl ännu inte riktigt synkat för att redan i en premiärmatch ha det tålamod som krävs för att kunna vända en sån här match.
Juniorerna såg bra ut och trots Silfverbergs frånvaro så skapade man mkt oreda. Järnkroks skott innan deras ledningsmål hade Tarkki inte en susning om att han räddade och 1-0 i det läget hade förmodligen gett en rejäl skjuts åt hela laget skulle jag tro.
Nu blev det istället stressat och oorganiserat i jakten på kvittering och när dom sen lite tursamt även gör 0-2 så kändes det att det inte var vår kväll.
Som du säger: Kahna såg stekhet ut fram till skottet han fick i ryggen och Clarke såg ut som ngt av den fältherre jag hoppas att han kommer att bli.
Vore bra ifall Jonsson fick lite avlastning vad gäller den biten, det kan behövas även om Jonssons insats igår knappast är nåt riktmärke för hur det kommer att se ut i framtiden.

Premiären är avklarad och det ska bli intressant att se matchen på lördag mot HV.
Där behöver vi iaf inte bli tvungna att själva dra upp tempot för att det ska hända nåt vilket inte är helt fel för vår egen del.
Att försöka lirka upp ett lag som backar hem med alla fem som Modo gjorde igår har väl aldrig varit Brynäs paradgren direkt, om man säger så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Svartgulröd: Ja det var en fruktansvärt dålig match, jag tänker inte dra allt för stora växlar av den men det väcker en del anledning till oro.

Brynäs kändes inte trygga vara sig i förvars- eller anfallszon, blev mest fram och tillbaka. MODO gör en ritkigt bra borta match och släpper i princip inte till någonting.

Lasse Jonsson ser inte bra ut.. Han har inte farten i åkningen han hade innan skadan och slår bort en hel del puckar. Jag hoppas verkligen Lasse kommer igång men det kan nog komma och ta någon månad som det såg ut igår, vilket iof inte är konstigt med tanke på hur länge han har varit borta. Men Brynäs behöver honom som en ledande back nu!

Kahnberg såg väldigt spelsugen ut igår innan skadan, jag tror han gör fler mål i år än förra. Snabb, stark och företagsam. Clake ser också bra ut även om han ville lite väl mycket ibland och överarbetade situationer.

Bäst igår var klacken, kul och hoppas det håller i sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Svartgulröd: Mycket bra krönika av Stisse, som sammanfattar det hela. Klacken gjorde sitt och laget pissade på dom!

Ska du vänta med att låta bilan falla nåra matcher så avvakta minst 4 omg, för i dom nästa 3 blir det inte en enda poäng!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Peja: Usch vilken dålig premiär. Jag vet inte vad man ska tro egentligen. Jag vet att man inte kan göra allt för avgörande analyser baserat på en match men samtidigt är det elitidrott vi pratar om så man skall kunna sätta en del krav på Brynäs.

Omständiga uppspel forwards som åker bort sig, har för bråttom med att avancera gjorde laget väldigt långt. Alla dessa släpp bakom ryggen, sidledspass och jag vet inte vad. Detta har man sett många gånger, tyvärr. Jag vet inte vad som är mest beklämmande. Det dåliga spelet eller det faktum att N.C väntade i 59 minuter att ta en timeout. Vad var tanken? Ville han spara timeouten till slutet av matchen för att ha den som ett "ess i rockärmen"? Rent logiskt så känns detta som en väldigt dum idé. Bättre att i alla fall försöka att få igång laget tidigare i matchen. Jag hade gärna sett att man tagit timeout redan i första perioden och sedan gått ner på folk fram tills spelarna förstått budskapet att NU är det allvar. Hur många tacklingar såg man? EN rejäl propp, utdelad av den nyinkallade Wännström som är en av få som faktiskt får godkänt av mig.

Jag tycker att Stisse skrev en väldigt bra krönika i GD idag. Han fick med det väsentliga. Han berömmer klacken som gjorde ett bra jobb i 60 minuter. Synd bara att spelarna inte tog åt sig av stödet.

Jag vill avvakta några matcher till innan jag låter bilan falla men det måste upp flera nivåer på alla plan för att detta skall bli godkänt.

De unga killarna hade bra fart i början av matchen men mattades. Vad det beror på vet jag inte. Det kan ha varit att de inte kände att de fick förtroende från båset när N.C hela tiden satsade på de äldre spelarna i avgörande skeden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Bissett19: Jag tycker att t.ex Järnkrok, Sandin, Kahnberg, Wännström skapade några enstaka målchanser genom inbrytningar etc, men att Dackell och Hansen förlorade i princip varenda duell under hela matchen. Och Hansens passningar satt i bästa fall på medspelarens skridsko. Ändå spelade han när Brynäs toppade. Visst kan alla bättre, men varför matcha förstakedjan stenhårt när den var lagets absolut sämsta formation?

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Lindström: Är iallafall glad att vi är det nya offensiva Brynäs
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Peja: PP´t är totalt fantasilöst, dutt duttidutt dutt.
Titta på Difs te x 1 framför mål som ska styra eller ta returer, sen skjuter backarna PÅ mål..
Inget bolla gris där i 1 min per PP..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Peja:

Kan så vara,men blev lite fundersam varför Dackell och Hansen fick din skopa?
Kollar man på istiderna är det ganska jämt fördelat bland forwards,mellan 15-17 min på dem flesta,det är Larsson och Wännström som har lite mindre.

Tror och hoppas vi sett bottenappet för denna säsong,rent spelmässigt.Vad gäller PP så var första helt okej där Clarke har flera bra skott,och framförallt så väntar han inte på rätta läget utan skjuter ändå.

Nä Modo gjorde inga misstag,men vi gjorde iaf två och dom utnyttjade Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Bissett19: Det fanns några spelare som utmärkte med några individuella nummer. Men eftersom Czarneckis Brynäs saknar ett fungerande kollektivt anfallsspel, och har så gjort under hela hans tid i klubben, måste man i princip förlita sig på motståndarnas misstag, individuella nummer och powerplay. Modo gjorde inte många misstag och Brynäs PP var under all kritik. Då återstod bara individuella nummer...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Peja:

Vem var INTE usel idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Czarnecki är sig lik. Dackell, Hansen & co kan spela hur uselt som helst, men ändå få hur mycket speltid som helst.

Och Brynäs sätt att spela powerplay kommer inte att funka, tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
foppa78: Ta det lugnt nu, dysterkvist! När vi får ordning på offensiven så löser det sig. Att Tarkki höll nollan nu, okej för mig, när det verkligen gäller något så är det Bjurlings tur. Tycker att du ska tänka på att vi faktiskt bara släpper in två mål - det är riktigt bra - sen är MoDo bättre just för dagen. Vi kan inte vinna alla matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Lindström:

Dom var jävligt många.
Men det fanns liksom ingenting som var bra idag,ska man hitta något så är det Clarkes första period,minst dålig framåt tycker jag Sandin var.

Bara glömma skiten och åka ner till Bibelbältet och krossa Hv,host host...;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Jättekul förbannade amatörhockey satans helvete!
Ser ju bra ut , 3poäng mot hv nu nä skulle inte tro det faaaaaan!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: Nån som räknade sidledspassen och blind droppen bakåt ikväll?
Måste vart nytt rekord i ES..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: Har visserigen inte sett matchen, den verkar ha varit under all kritik iofs, men det är trots allt 54 omgångar kvar. Senaste guldsäsongen vann Västerås IK emot "oss" i Gavlerinken med 4-2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Gurra88: Precis, tänk så här: DIF var riktigt usla i början på förra säsongen, innan de fick igång sitt offensiva spel, och sen vet ju alla hur bra det gick för dem - de vann nästan alltihop, så ha tålamod! Snart trillar målen in och så länge som Bjurling spelar som Markström, två insläppta är ju skitbra, så är då jag lugn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Skärp er nu. Det tar tid för ett lag att ställa om sitt spel och få det till att funka. Det viktiga är väl ändå att vi ser ett offensivt Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Håller väl inte med dig om just det kanske, men det är riktigt riktigt drygt att få en sån här hemmapremiär serverad...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Det är så jävla PINSAMT !!!!!

fyfannnnn BRYNÄS !

hemmaplan och inga mål ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Jag har mailat Sundlöv och Karlsson nu och jag skrev bland annat att vi fans räknar med nio poäng på de kommande tre matcherna - bara offensiven kommer igång så - för vi ska ju till semifinal!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Davey_22: Trodde du var van, det är ju sånt här vi bjuds på år efter år, med nåt ynka undantag var 15:e match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Under all jävla kritik. Riktigt olyckligt att bjuda hemmapubliken på en sån här jävla clowntillställning....


Helgdepression beställd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg:

Förstår att du sitter med myspinne nu.

Annars sammanfattade GävleLasse matchen rätt kort och bra.
54 matcher kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
GävleLasse: Skrattretande premiär, jaja ger mig fan på att vi kommer att spräcka nollan, kanske inte inte mot HV men kanske mot jyrgården. ALLA får underkänt ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Ta det lugnt nu, det är bara 1 år kvar tills nästa premiär, och då, då vinner Brynäs (mot Tingsryd)!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: 0-2 hemma, i en av spelarna efterlängtad premiär. Nu har man satt ribban och visat folket hur det kommer att se ut i vinter. Gävlepubliken är att gratulera, helst de 4000 som kommer på matcherna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Kul hemresa för dom som var på plats. Nä man skulle stannat kvar i Prag. Det var Sparta Prag-Sampdoria där ikväll 3-2.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Vi får snart en förklaring till varför Brynäs spelade som de gjorde - kan vara att de sparar sig till kommande matcher. Vänta bara tills han loggar in här och talar om...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: Är det de nya offensiva Brynäs vi ser idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: NU, det är NU offensiven kommer igång, time out av kirurgen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Aha, var det inte svårare än så? Ja, det blir nio poäng. Lätt! Bjurling håller ju Markströmklass, sett till insläppta mål, får de bara igång målskyttet så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: Du menar matcherna HV (b), DIF (h) och VF (b) ???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
rafalski: Det blir så här, ibland, då det offensiva spelet låser sig. Ingen fara på taket - nu vinner vi tre raka matcher efter denna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Czarnecki: Vi är väl förberedda

Frågan är om man misstolkat betoningen på väl. Kanske ska va

Vi är väl förberedda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
rafalski: Ja, man undrar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Bland det sämsta jag sett, hur fan kan man prestera sån usel hockey?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Kom ihåg: Offensiva Brynäs - låååång tid kvar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: 55 min utan en vettig målchans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
65selander: ... och du gillar inte korv! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Och jag är smal!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
sylf: Ja ja, Brynäs är alltid bättre mot bra motståndare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Läkerol Arena, 2010-09-16.
Anders Berg: Fan, det här kommer HV och DIF att få sota för!!!!
Kommentera

« · 1278404 · »