Brynäs IF

716636 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Mora IK 27/11-07

« · 944565 Till forumet


Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
hoppas laget ser ut så här:

Sperrle (Korhonen)

första kedjan:

Molin,Hansen,Dackell,Sjödin,Angell

Andra kedjan:

Brendl,Lind,Widing,Hietanen,Johansson

Tredje kedjen:

Dackell,Hautonen,Månsson, Nolander,Sundqvist

Fjärde kedjan:
Danielsson,Sundström,Alcén (3 packpar)

Extra:Spets,Karlsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
21olsson: Tycker intentionerna med nya uppställningen var bra. Däremot är de två centrar som åtminstone teorin skall vara de bästa, patetiskt dåliga just nu. Inför Mora borde Hansen bänkas, det borde fungera som en väckarklocka för Dackell också.
Varför inte följande lag:
Sjödda, Angell, Molin, Hauhtonen, Dackell
Sunken, Nolander, Brendl, Lind, Danielsson
Hietanen, Andersén, Widing, Karlsson, Månsson
Johansson Alcén, Sundström, Hermansson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Huss:
Så här vill jag ha laget när alla är tillbaka.

Korhonen(sperrle)

Angell-Andersén
Brendl-Lind-Alcén

Hietanen-Nolander
Månsson-Sundström-Widing

Sjödin-Kankaanperä
Danielsson-Karlsson-Molin

Sundqvist-Hulkkonen
Dackell-Hansen-Spets

Extra:Johansson-Hermansson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peteer_: PPformationer;
Angell-Sjödin
Månsson-Molin-Widing

2a:
Brendl-Hietanen
Danielsson-Lind-Alcén

BP:
Hansen-Dackell

Lind-Danielsson

Molin-Månsson

Sundström-Karlsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peteer_: Att Johansson skulle bli extra back kan man bara glömma. Det är tränarnas gulleponke som alltid får spela hur usel han än är!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
mattiaskarlgren: Frågan är varför DJ inte spelade i tredje perioden mot Luleå. Var han skadad eller petad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Så vill jag se laget:

Målvakter:
Korhonen
(Sperrle)

Backpar:
Nolander-Angell
Sundqvist-Hietanen
Andersén-Sjödda

Kedjor:
Månsson-Sundström-Widing
Danielsson-Lind-Brendl
Alcén-Hansen-Dackell
Spets-Karlsson-Hermansson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: Jag skulle tippa påa hab var petad. Jag sitter precis ovanför båset och såg ingen aktivitet från läkare eller massör.

Nya lobbygänget på L1 log med hela kroppen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
GävleLasse: Perfekt! Jag sitter på andra sidan så jag såg inte om han var på bänken eller i omklädningsrummet under perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja:
Varför inte molin?
Hellre han än herman, eller varför inte spetsen..?!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: Tycker att dom kedjorna ser bra ut. Men frågan är som Peter säger. vart är Molin?

Sen så tycker jag det är dags för Jonte Carlsson, Morin och Alcén att få chansen på riktigt, dom måste in i laget nu.
Dom får lovord efter lovord i AS och jag ser hellre en hungrig talang än en glidande pengasopa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
mattiaskarlgren: Amen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
wap.hockeysnack.com
Såg Nürnberg-Mannheim på tv idag där Die adler tappade matchen på slutet och den gick tillförlängning och här har de straffar efter 5min ot. Jag själv saknar nog det extra efter en ot men å andra sidan så kanske lagena chansar mer än att dom väntar in straffarna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Det var i matchen mot Mora den 27/10 som hemmafansen skämde ut sig ordentligt. I den fullsatta ståplats läktaren, var det några stycken som tände bengaler som är förbjudet i svensk idrott. En person fick olyckligt bengalen i ansiktet, som är ca 1000 grader varmt. Senare under matchen, utlöses bråk på läktaren. Så pinsamt som det var, blev det värre. 2 brynäsare slogs vilt och ett polisteam blev inkallad. Efter det, var det ganska lugnt på läktaren om man inte räknar med alla fula hatramsor som Brynäs klacken sjöng. Brynäs läktarkultur har förvandlats rejält under 2000-talet. Det som är förvånande är att de "fula" supportrarna är runt 20-årsåldern. De senaste hemmamatcherna har ståplatsen knappt varit halvfullt, som har en kapacitet på 800 personer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
BSKV_nu: "Brynäs läktarkultur har förvandlats rejält under 2000-talet. Det som är förvånande är att de "fula" supportrarna är runt 20-årsåldern" Har inte märkt något av det när jag har varit till Gävle å tittat på Mora,måste säga att ni e dom trevligaste fansen å den trevligaste hallen(för utom smidjegrav)å besöka,iallafall dom gånger jag varit dit.Den matchen med bengalerna måste jag missat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
mattiaskarlgren: En kedja som jag skulle vilja se är Emil Sandin Alexander Sundström Johan Alcén...

Det skulle vara intressant och se hur de skulle stå sig mot ES motstånd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
GävleLasse: Absolut.. Har dock aldrig sett Sandin spela men han leder ju J-20s poängliga så varför inte testa honom? Men det kommer aldrig ske under OÖs ledning :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
GävleLasse:

Ja, nu gäller det inte att stå sig, utan att vinna matcher... klarar de det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
rackham: Nej de skulle INTE vinna några matcher, men det gör ju inte förstafemman heller ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
GävleLasse:

Precis, en ny förstafemma är viktigare än att möblera om i fjärdelinen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
wap.hockeysnack.com
Vissa gav mig input på ny tränare när kommit hem från Tyskland men detta var före Reanders utspel. Händer det något eller skall gardet bestämma sjålv, isf så kan de ta mig f-n ta Petterssons jobb också
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peteer_: Molin platsar inte. Kanske istället för Herman, men jag tycker att Spets gör mer nytta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: Jag vet inte om detta är gamla nyheter. Kolla dock in länken och se din favoritspelare in action, med prislapp och allt. ;-))

Wikegårds analys är dock klockren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
65selander: För alla djupt deprimerade brynäsare kan jag upplysa om att vi för 2 år sedan hade spelat in 25 poäng efter 22 omgångar och var mitt uppe i en hiskelig formsvacka. Fram till omgång 28 spelades bara 3 poäng ytterligare in....

Trots allt fick laget en knäpp i Januari och vi tog oss till slutspel....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
JanT: Ja, jag har läst den artikeln redan. Det är givetvis rent utsagt förjävligt att DJ (antagligen) tjänar omkring 100 lakan i månaden. En ES-spelare tjänar i genomsnitt 60k/månaden och DJ är betydligt sämre än den genomsnittiga elitseriespelaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Varför blir nio av tio spelare sämre när dom kommer till Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Peja: han kanske till och med är DEN sämste elitseriespelaren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Burberry: För att Brynäs alltid värvar spelare som är på nedgång. När värvade Brynäs senast en spelare som var en bra elitseriespelare med sina bästa år framför sig.

Förrutom Brendl, naturligtvis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Ove Myling:
Månsson då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
wap.hockeysnack.com
Burburry/Myling Brynäs plockar upp många kalvar men de glömmer en sak. de måste få få spela. Nu har Klubbenä ett gäbg som har framtiden med sig. Vad händer. gubbgänget stänger de uute. Auschlaug
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Per HApps: Oprövad i elitserien från allsvenskan, bra värvning dock, men ändå en chansning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
65selander: Ja dom där jävla gubbarna... och när de blir över 40 så får de kärringarna med sig oxå... De kanske upptäcker att de lever ganska bra på gubbens elitserielön, och inte har så stor lust att gå ner i levnadsstandard.

Det finns ett ord för det där: klubbkänsla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Ove Myling: Peter Larsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Lunkan:

Går på vatten......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Sen säsongen 00/01 så har alltid det lag som tagit
minst med poäng på hemmaplan hamnat i kvalserien.

Under samma period har det lag som tagit näst minst med
poäng på hemmaplan hamnat i kvalserien i 5 fall av 7.

De enda undantagen är HV 71 (04/05) och Frölunda (06/07).

Att få igång hemmaspelet (trepoängare) är alltså minst sagt viktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Lunkan: "Peter Larsson" - Inte igår precis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
SSK har häng på LHC långt in i tredje perioden. Samma lag som mosade Brynäs. SSK kommer att klättra med sin säkra defensiv. Kvar är Luleå, Mora, Saik och Brynäs som gör upp om två platser. Luleå har spetskompetens för att slippa kvalserien. Saik och Mora har vilja som räcker långt. Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen:Vi har ju en ganska bra målvakt var 5 match....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Brynäs? Ingen defensiv, ingen spetskompetens, ingen vilja......Herregud, inte ens en ES-mässig målvakt finns ju.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Luleå hade inte spetskompetens nog att vinna mot Brynäs i lördags, även Mora åkte på däng mot Brynäs senast. Så din framställning ter sig lite väl negativ tycker jag,,
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: Jag såg både Mora- och Luleåmatchen. Det såg jävligt darrigt ut båda gångerna. Jag hade inte sagt att det var orättvist om vi torskat båda. På hemmaplan mot två bottenlag. Men om du kan lova att vi fortsätter vinna med det spel Brynäs presterade dom båda matcherna då är det helt ok för mej. Då kan vi vinna serien också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Jag kan inte lova nånting, men faktum är att vi tog 5 poäng på de två matcherna, och även jag såg Luleåmatchen, och tycker 2 poäng till BIF och 1 till LHF var fullkomligt rättvist, sett till hela matchen är vi det något bättre laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: "Så din framställning ter sig lite väl negativ tycker jag,,"

12 Brynäs IF 22 6 3 13 55 : 67 23 2 0

Det gör inte ont att säga som det är. Testa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Det du nyss skrev har inget med saken att göra, din framställning att vi inte har nåt att komma med mot lag som Luleå och Mora, den ter sig negativ, då vi faktiskt slagit luleå två gånger nu och Mora en.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: "...sett till hela matchen är vi det något bättre laget."

Hade vi snackat om en match mot HV eller FBK så hade jag också dragit slutsatsen att det går åt rätt håll.

Men nu snackar vi om Luleå. På hemmaplan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: ja Luleå, på hemmaplan, jag vet inte om du fortfarande tror att brynäs är ett topplag ?

Vi tog två poäng mot en bottenkonkurrent i en väldigt viktig match, så som säsongen hitills sett ut så va det bra gjort. Enligt mig slåss vi för 9-10 platsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: Jävlar vilken skillnad mot min bedömning! Tokoptimist, där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Men om du tycker att det är så optimistiskt av mig hur kan du då tycka att dte är svagt med 2 poäng hemma mot Luleå ?

Den ekvationen går inte ihop.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: Min kommentar var ironisk.

Luleå är näst sämst i serien. Usla på bortaplan. Är det ett styrkebesked att inte ta 3 poäng?

Det spel Brynäs visat upp sedan omgång 3 säger att det blir kvalspel i vår. Det som talar för Brynäs är att det är omöjligt att förutsäga framtiden. Vilken jävla livlina!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Jajjen: Styrkebeskedet ligger i att vi vann 2 poäng, man kan alltid välja en övernegativ synvinkel i dagens läge, vilket de flesta brynäsfans tycks göra.

Och om nu SSK är så stabila varför gick dem och torskade mot Luleå och kammade noll ?

Nej...det blir en hård kamp mellan lag 8-12, alla kan slå alla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK 27/11-07
Davey_22: Ja, det känns ju fantastiskt att vi ska beöva jämföra oss med Södertälje, som gick upp från allsvenskan...Det är bara att erkänna att detta är ren jävla skitsäsong hittills och det finns absolut inte speciellt mycket som talar för att det ska vända. Inte ens det fina spelet mot Luleå...
Kommentera

« · 944565