Brynäs IF

715275 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1081909 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: "I annat fall tycker jag du gott kan knipa käft."

Kul. Nu har vi fått en domare till på sidan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: "Gubben går i pension till årskiftet, tack för det!"

Gick inte Keb i pension för 40 år sen? Han kladdar ju än!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Vad ska Sundlöv göra då, tycker du? Lätt att sprida skit omkring sig, men kom med något konstruktivt istället. Nyfiken att höra vad du har att komma med

I annat fall tycker jag du gott kan knipa käft.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Jajjen: "Då kommer den obligatoriska frågan. Oundviklig med Brynäs historia. Hur många matcher får Czarnecki på sej?"

Finns inte en sportmössa att dom kickar en till tränare. Ingen skugga ska falla på NC hittills, han har inte bättre att laborera med. Är det nån som ska ta sitt pick och pack så är det Mormor, det skulle han gjort redan när Boorken fick foten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Ja pucken vänder som vanligt kappan efter vinden. Håller med att en målskytt är välkommet insag i varje lag. Men att laget saknar eller är väldigt tunna på detta område, har ju varit klart redan från början.

Laget får jobba väldigt hårt för chanser och mål och poäng, baksmällan ser vi just nu, men något kommer hända på detta område snart.

Puckens resonemang om Lauritzen, sätter ändå fingret på hur kass krönikör han verkligen är. Brynäs målskytteproblem handlar lika mycket om att de har för få kreativa spelare, som kan dyrka upp motståndarförsvaret och skapa de riktigt rena lägena. Så på detta sätt kan väl Lauritzen vara en fin injektion i dagsläget att bidra till att måltorkan åtmistone släpper lite. Men det är för avancerat för "Pucken" att klura ut. Gubben går i pension till årskiftet, tack för det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Tokbra???? LHC hemma, LHF borta, HV borta är de enda "tokbra" matcherna.
De andra är matcher vi varit tillbakapressade i, men haft en målvakt som varit helt avgörande.

Brendl saknas nåt enormt med sitt spel i PP, sin förmåga att sätta chanserna och även skapa dom själv. Inte särskilt konstigt att Pucken saknar honom, vi är nåra tiotusental till som gör det.

Sundlöv kan sitta där i sin friggebod och leta hur mycket han vill efter en ny målskytt, han kommer ändå inte att hitta nån. Hans plånbok räcker bara till 3:e sortering och då kan han lika gärna skita i det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gusten: "Man kanske kan utvärdera ett lags styrkor och svagheter liiiite bättre efter 17 omgångar än efter 8, eller vad tror du?"

Absolut.
Om det nu handlat om ett lite mer normalt scenario vi bevittnat, vilket knappast varit fallet.
Först spelar vi tokbra för att sen dippa och hamna i en svacka.

Tycker inte att det går att dra några större slutsatser kring målskyttet på detta underlag.
Mer än att en målskytt generellt sett alltid är efterlängtad och välkommen i alla lag.

Sen är det självfallet så att en riktig målskytt kanske hade kunnat avgjort till vår fördel mot ex FBK borta och även igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gusten: Ja, det var nära att man justerade upp förväntningarna efter 10 omgångar, lurad av resultat och medias hyllningar. Med förväntningarna tillbaka där dom var vid seriestart så ser det ju faktiskt riktigt bra ut. Slutspelsplats! 8 poäng från kval! Vem hade trott det i somras? Blir spännande att se hur länge Luleå och SSK behöver för att komma ikapp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: ”Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?”

Varför släcker brandkåren elden först efter branden börjat?
Varför tar man på sej vantar först efter att det blivit kallt?
Varför får man penicillin först efter man fått drypan?
Svåra frågor…
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Rögle såg ut som ett allsvenskt lag igår. Spelet i egen zon påminde om hönsgård, passningspelet var uselt och dom skapade knappast några fler målchanser än vid målen. Spelar dom inte bättre i fortsättningen är risken fortfarande stor att Rögle kvalspelar i vår. Nog sagt om Brynäs insats.

En fundering, dock. Hietanen, Juuso, nr 11 - har han läkarorder på att inte ta i? Har tappat räkningen på alla gånger han agerat kon i försvarsspelet.

Risken är överhängande att Brynäs går till uppehållet med 7 raka förluster. Då kommer den obligatoriska frågan. Oundviklig med Brynäs historia. Hur många matcher får Czarnecki på sej?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: "Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?
Då gick snacket att kollektivet är styrkan och att det bara är bra om målskyttet sprids på flera händer..."

Det KAN ju vara så enkelt att han fått mer kött på benen? Man kanske kan utvärdera ett lags styrkor och svagheter liiiite bättre efter 17 omgångar än efter 8, eller vad tror du?

Hade fan varit bättre om laget visat sitt fulaste och sämsta tryne redan från start, nu finns det säkert folk som med dårars envishet kommer försöka intyga sig själv och andra att vi minsann inte behöver någon förstärkning för det funkade ju sååå bra i början.

AGERA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Ja, matchningen igår såg lite konstig ut emellanåt.
Den enda lina som såg het ut var ju Dixons men det går samtidigt inte att enbart köra med dessa killar i 60 minuter, typ.
Även om man gärna hade sett det igår.
Det såg ju slätstruket ut överlag så CZ hade nog inte så mkt att göra mer än att försöka skaka liv i och köra med de som trots allt såg någorlunda heta ut.

Det som retar en mest är som sagt att det sämre laget vinner i en medioker kämpamatch mellan två lag som har tappat i form.
Hoppas nu att Lauritzen får spela imorrn. På papperet ingen stjärna men kan ändå vara den lilla injektion som behövs för att vända den negativa trenden.
Och vinsterna brukar i dom här lägena komma när man minst anar det....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Ja, vår gameplan var iaf att inte släppa till ngt bakåt till att börja med och sen försöka få första målet.
Syntes lång väg att spelarna dessutom såg spända ut i första. Viktig match där det var stela handleder på många håll.
Men förhoppningsvis blir det som du säger: lite mer basic hockey med raka rör mot SSK borta.

I övrigt så efterlyser Pucken en målskytt i dagens GD, och en målskytt sitter väl aldrig fel, oavsett vad laget heter.
Men en stilla undran över hans kappvändande: varför efterlyste han ingen målskytt efter 8 omgångar?
Då gick snacket att kollektivet är styrkan och att det bara är bra om målskyttet sprids på flera händer...
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre:
Såg först nu att mitt inlägg kom in redan under gårdagen så det blev lite upprepning tyvärr. Då sidan kraschade när jag skulle sända gårdagens inlägg så trodde jaginte att det kom med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre: Nejdå händer varje matchdag i stort sett..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre: Jag hade samma problem igår. både under och efter matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Undrar om det bara är jag som har problem med att komma in på denna sida under och efter matcher? Det är ju otroligt frustrerande när sidan kraschar. Antar att de har en gammal god Commodore 64 som server eller värre. Off topic jag vet :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Brynässtockholm:
Brynäs skulle redan ha avgjort matchen när domaren klev in i handlingen. Visst spelade Brynäs bra om man anser att mål inte tillhör spelet. Tillhör målgörande spelet så var det som vanligt den senaste tiden värdelöst spel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Jonsson ser sliten ut och påverkas säkert några % av sin fotskada.

Lind som han brukade vara, saknades helt klart igår.

Tror det är bäst att vänja sig med att sakna Lind. Han blir nog inte med så mycket och väl med, inte sig riktigt lik längre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

Huge: Det jag ställer mig mest fundersam mot är matchningen av laget. Vad har Hermansson i ett PP att göra? Skall man personifiera brynäs form just nu så är Hempa ett väldigt bra alternativ att välja. Ineffektiv något fruktansvärt.

Nej det blir nog förlust i morgon igen är jag rädd. Den ieffektivitet som brynäs visar är påtaglig och det blir en lätt match för Bjurling att stoppa.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Ja vi får se mot SSK. Brynäs gameplan mot Rögle var väl typ att vinna med 1-0, alltså tredje gubben säkrade väldigt ofta, hitta tillbaka till en bra defensiv och bygga från det igen.

Som sagt Brynäs förtjänade poäng igår, men fick inga. Men om man kommer ihåg exempel SSK hemma och RBK borta så förtjänade de poäng i dessa matcher, men fick inga.

Så tror att formen är på gång uppåt och det mer okomplicerade rakheten i bortaspelet kan vara det som behövs mot ett SSK, som jag mycket väl kan se spela med ett övermod, vilja lite för mycket, tvåla till rejält osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Haha..
Ja, det där är ett lustigt resonemang som man tyvärr ser alltför ofta härinne.
Innan den här svackan vann vi flera matcher, dels pga att vi var riktigt bra men även pga att motståndet i många fall var både ur form och hade skador.
Då var allt frid och fröjd och man såg inte till realiteterna.
Nu när VI går trögt och fått lite skador, ja då tycker man att det är jättekonstigt att vi spelar som vi gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Ja, jag sa till mig själv en bit in i första perioden att om några ska fixa det hela i den här matchen så är det den linan.
Nu räckte det tyvärr inte i den här skitmatchen mellan två lika usla lag.
Som du är inne på: synd att vi inte vinner då vi är det bättre laget och det hade behövts en vinst för att stoppa blödningen, sas.
Hade vi ex lyckats peta in en puck på alla chanser som skapades i andra så hade vi med säkerhet vunnit och då hade alla sagt:

"Starkt att vinna en så här viktig match trots att spelet inte riktigt stämmer.
Tyder på bra moral i laget."

Nu hade dom istället flytet och kunde med nöd hålla undan.

Fast jag håller inte riktigt med dig i tron att det vänder mot SSK.
Dagsformen säger nåt helt annat. Dom är dessutom bra på den här typen av matcher då dom har fler spelartyper som passar gårdagens spel.

Sen undrar jag om inte Jonsson spelar lite halvskadad?
Där finns det iaf betydligt mer att ta ut.
Saknade dessutom Lind igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Nä men va fan Brynäs måste ju alltid vara i bra form, för om inte kommer de aldrig att hitta den igen. Andra lags spelare kan få vara slitna, ur form men inte Brynäs dopingstinna belgienblue lirare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Poffa: Visstfan är vi inne i en negativ trend. Den som inte ser det måste vara blind och döv.
Men att påstå att man kan se en trend baserat på 2 matcher där vi dessutom spelade helt Ok i åtminstone den ena matchen, det ger jag inte mkt för.
Och det var det saken gällde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Ja Hansen får och fick överraskande mycket speltid i PP och när man tryckte på igår. Dixon, Granström, Sundström känns alla tre som bättre alternativ att bidra med kreativitet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Är Brynäs inne i en trend, just nu?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: "Trenden ser fin ut Huge!!"

Vilken trend menar du?
Den du själv påstod dig kunna utläsa av 2 matcher?
Ledsen, men torskarna mot FBK och Timrå tydde i det läget fortfarande inte på nån trend, hur mkt du än tonårsgnäller och skriker.
Sluta försöka analysera så mkt utan fortsätt göra det enda du behärskar:
kasta skit och tonårsgnälla när det går trögt eller tokhylla när det går bra.

Två lika dåliga lag igår där vi som MickeB är inne på är värda vinsten, men tyvärr inte kan stänga matchen i andra.
Vändningen nere i Ängelholm kändes lika orättvis som deras vinst igår så det kanske jämnar ut sig.
Då var allt uppåt och spelet funkade och vi hade marginelerna med oss i många matcher där vi lika gärna kunda ha torskat.
Saker som glömdes bort i den allmänna yran.

Nu har det kommit grus i maskineriet och vi har inte marginalerna med oss och saknar självförtroende.
Känns onödigt att behöva påpeka självklarheter men så är läget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Brynässtockholm: så moget att skylla på domaren, efter 5 raka förluster.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Idag spela brynäs riktigt bra faktist . synd nog så finns de alltid någon pajas som kan förstöra . idiot domare .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Trodde faktiskt hårt på en seger mot Rögle ikväll, men än en gång
visar det sig att man borde sluta att tippa.. Blir så jävla less
på hockey så fy faan! Ska nog fan börja kolla på Alfta i div2 hockey
snart i stället.. Brynäs blir man ju knäpp att hålla på..
Brynäs Trashers =(
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gusten: Jasså, ja det var mening till Davvy:) Trenden kommer att brytas snart, men problemen försvinner väl inte för det heller. Nytt blod, bättre blod behövs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Kan inte fatta att inte 4 linan fick spela non stopp idag.. Var fan bara dom som gjorde några försök till att spela hockey..

Om inte herrarna i båset ser till att dom börjar träna PP & avslut snart, så kommer man att få tillbakas det blödande magsåret..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Lindström: Ja, fan vad trött man blir på sopan. Jävla föredetting. Och när Czarnecki kastade in Hansen, Hermansson och Molin i matchens näst sista byte mot Rögle tänkte man ju att säsongsbiljetten var bortkastade pengar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Lindström: Kanon stavning oxå vart de...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Det spelar ingen roll hur mycket du försöker intala dig själv och oss andra att du tror att det vänder. Du är tydligen jävligt skärrad eftersom du pratar med dig själv ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gusten: Du glömnde bort nr 21 jävla dribblingar i 1,23 i PP. BÄNKNING FÖRFAN!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Nä klart att det är extra tungt för ett trubbigt lag som Brynäs att vända en trend. Svackor händer ju alla lag, ofta är det spetsspelare som visar till slut sitt lag vägen osv, men Brynäs har inte många, inte någon spetsspelare rent produktionsmässigt alls. Men tror de vänder nu mot SSK, men en målskytt letas det på högtryck efter nu, i vilket fall som helst. Det lär det inte råda någon tvekan om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre: "Förövrigt så undrar jag vad för servrar Hockeysnack nyttjar. Misstänker att de har hitat en Commodore 64 på blocket för sidan rasar ju vid princip varenda match den senaste tiden. Eller är det ett medvetet val att låta sidan krascha för att man skal hinna sansa sig lite innan man gör ett inlägg?"

Jag tänkte precis samma sak, hade inte HS legat nere strax efter matchen så hade jag förmodligen varit både avstängd och polisanmäld. Nu har vansinnet gått över i förtvivlan.

Just nu skiter jag i om Brendl inte är en lagspelare, hellre han inne nonstop i PP än att Andersén ska stå på hans position ... jag menar wtf! OM Andersén ska spela PP så ska han väl för i helvete vara framför mål?

Dackell ... har han skottförbud? Nästan löjeväckande hur han söker passningsalternativ HELA TIDEN.

Ganska uppenbart att domar-Persson kollade utvisningsstatistiken i periodpausen inför sista, "aha det fattas 6 minuter på Brynäs". När dessa var blåsta och klara så stoppade han upp pipan i skithålet och lät skåningarna hänga och slänga som värsta båtflyktingarna på valfri hemmaspelare.

Men som sagt, det var inte därför vi förlorade igen, det var för att vi SUGER!

KS-tabellen:

Rögle 30
----------
Brynäs 27
Luleå 19
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Jag försöker alltid se sansat på Brynäs insatser, men fem förluster på raken mot bl a timrå,luleå och Rögle (iof topplag nu) blir lite för mycke..

Målskyttet är ju alarmerande undermåligt, vad göra ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Davey_22: Men positivt var att ikväll förtjänade de poäng, de har de inte gjort i de övriga fyra. Du får åka upp till Södertälje och heja på och hämta hem en trepoängare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Nä, det är faktiskt Brynäs förtjänst. :)

När Kenny lämnade återbud till ett redan rejält vingklippt Rögle och skulle möta ett förmodat revanschsuget Brynäs började jag hoppas igen...BIG mistake.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Davey_22: Tacka dig själv istället:) Bara att hosta upp lädret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Vill bara tacka Brynäs för att jag måste förklara för chefen varför det är ett hål i personalmatsalens vägg imorn. Tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Men jag tror Brynäs vinner på Lördag, du då? Dum fråga kanske, men man vet ju aldrig:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Raset fortsätter
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Ja det blir två skitlag som möter varandra på Lördag.

Några funderingar. Hur kan det komma sig att Widing spelade i 3,4 linan i Brynäs ända till Bengan ringde och spelade honom i Checking line i Tre Kronor, och efter det är Widing en "första lineare i Brynäs?

Jag menar han har egentligen ingen aning om vad han pysslar med därute. Men det funkar riktigt bra när Brynäs får kontra, spela på ledning osv. Men ta bort honom i sådana matcher som ikväll, åtminstone från de tänkta spelförande kedjorna. Skäms att titta på honom, så dålig är han. Helt omöjligt att bygga en konstruktivt spel med och kring honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre: Ja HS är som en gammal Fiat i svensk vinterslask. Bara hoppas på det bästa att den funkar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: "Se upp SSK:)"

Hahahaha, ja dom är nog skitskraja!!! Går dom på 50% vinner dom komfortabelt, så bra är Brynäs just nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Qvarre: "Upp till bevis nu Sundlöv! Agera eller sök dig till arbetsförmedlingen."


Kommer aldrig att hända, hans bästa polare sitter ju på stolarna intill......


Gamnacken kommer att sitta där till i vår, minst!
Kommentera

« · 1081909 · »