Brynäs IF

713447 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

« · 1081017 Till forumet


Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Ny match i morgon. Rögle hemma. Viktigt med seger för självförtroendet. Undra om Lind är med i morgon? är han med tycker jag kedjorna ska se ut så här:

Markström (Lindbäck)

1:a Dackell-Lind-Widing
Jonsson-Andersén

2:a Vas-Dixon-Hermansson
Hietanen-Sundqvist

3:e Molin-Hansen-Alcén
Carlsson-Nolander

4:e Sundström-Granström-Sandin

Extra back: Svanberg
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

21olsson:Nej, ner med Dixon i fjärdelinan och Upp med Granström I första. Det är dagd att Cz visar att hårt jobb belönar sig. Dixons dåliga +/- måste enkom vara en bra motivering till minskad speltid, i alla fall under en period. Det handlar om att ge signaler.

Att Brynäs segertåg skulle ta slut nångång visste ALLA. Det som irriterar mig dock är det faktum att man förlorar mot på pappret säme lag som Luleå och även lag som visat grymt dålig form. Modo och TIK. Förlusten borta mot FBK kan jag ta då vi inte varit bortskämda med vinster i Karlstad.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Jag tycker faktiskt hela Granis kedjan är värd att lyftas fram, om man nu kan göra det. Det är den line som kämpar mest och bäst och när dom får förtroende, tar vara på det. vad gäller matcherna är jag helt på din linje. FBK borta är inte mycket att säga om, där hade vi kunnat ha en 2-0 ledning efter första och det hade varit helt rättvist. de andra matcherna är mer åt katastrofhållet och man faller med flaggan nånstans vid fotknölarna. ALLA måste ge ALLT i 60 minuter, så har inte varit fallet och då ser det ut så här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Är Luleå sämre på papperet då, efter Barteckos intåg? Deras två första linor hade jag gärna bytt bort mot Brynäs två första. Backbesättningen jämn. tredje och fjärdelinan klar till Brynäs fördel och målvakterna dito.

Ja kanske väger över lite till Brynäs fördel.

Modo formsvaga?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

sylf: Nej det har gått troll i produktionen framåt de fyra senaste matcherna. Jag har flaggat för det förr att man måste förbättra måslyttet. Då blev jag nedtystad av folk som menade att det inte gjorde nånting för man vann ju i alla fall. Nu står man i ett helt annat läge och problemen är demsamma...

Jag ser gärna att man befodrar Sandin och Sundström med.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Pavel Brendl??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Nej Brendl vill jag inte ha hit igen. Men jag ser gärna att man försöker att i första hand röra om i truppen. Det är det billigaste alternativet. Med Sundlöv vid rodret när det gäller nyförvärv så är det bortkastade pengar att värva. Han har helt enkelt för dåligt trackrecord när det gäller den biten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Ja, vi kan lika gärna skita i att ta hit nån om det är den mannen som ska göra det. Det har han bevisat allt för många ggr. Det konstiga är att snubben ändå sitter kvar.....

Brendl, Ja tack!! En avslutare i världsklass!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Sett till hur Modo har presterat under matcherna så måste man kalla dem formsvaga. De har även själva varit inne på detta. Men du kanske har tittat på hur matcherna slutat och inte haft med i beräkningarna om hur man vunnit osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Sundlöv kanske borde börja med att bara värva spelare från ES och Allsvenskan. Det är när han gör det som han lyckas. Det handlar väl om scouting, antar jag. Fast nu har ju Brynäs en egen scout och allt, var tydligen i Finland nyligen. Verkade dock vara mer jippo än jobb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

sylf: Dessvärre så måste hela laget anpassa sig efter den avslutaren och det håller inte.

Sundlöv är poppis bland de som styr brynäs. Därför är han kvar. Det är absolut inte baserat på hans insatser som sportchef. Om Micke hade hälften av det hjärta för klubben han säger sig ha så borde han ha avgått för länge sen. Allt för klubben bästa. Nej han sätter sitt eget ego och välbefinnande i första hand och sitter kvar för att HAN trivs med jobbet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Okej då är 5 segrar av 6 synonymt med svag form nu också då.

Ja off course!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Sett till hur pass bra spelare de har att tillgå så borde man ligga bättre till i tabellen. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Gör man två tabeller för de 16 omgångar som Brynäs spelat,
en för de första 8 omgångarna och en för de 8 senaste, så
får man en något oroande utveckling.

I tabellen för de 8 första omgångarna hamnar vi på första plats.

I en tabell för de 8 senaste omgångarna hamnar vi sist.
Målproduktionen har halverats.
Vi har släppt in mer än 3 mål i snitt/match.
Vi har ett poängsnitt på under 1 poäng/match.

För en gång skull hoppas jag på att någon form av åtgärd
görs innan vi ligger avsågade på kvalserieplats. Den bästa
och enda rätta åtgärden vore så klart en förstärkning på
spelarsidan.

För övrigt kan man fråga sig vad Brynäs skulle med en sportchefstjänst till?
Jag menar, hur fördriver en sportchef i Brynäs tiden, låt oss säga från
juni till mars? Det finns ju t.ex. aldrig några pengar till att skaffa nya
spelare under pågående säsong. Så en halvtidstjänst borde räcka, eller
kanske en återgång till den gamla sportkommitéen. Att sköta hanteringen med spelarkontrakt och sånt borde ekonomiavdelningen kunna sköta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Nyförvärv efter lockoutsäsongen:

05/06:
Rodrigo Lavins (Lettland)
Simon Skoog (Elitserien)
Jörgen Sundqvist (Allsvenskan)
Martin Öhrstedt (Allsvenskan)
Antti Aarnio (Finland)
Jonas Almtorp (Allsvenskan
Brian Felsner (Tyskland)
Joachim Gellerstedt (Allsvenskan)
Daniel Hermansson (Allsvenskan)
Mathias Månsson (Allsvenskan)
Lars Erik Spets (Norge)
Daniel Widing (Finland)

06/07:
Robert Kristan (Slovenien)
Daniel Sperrle (Elitserien)
Nick Angell (Allsvenskan)
Antti Hulkkonen (Finland)
Peter Nolander (Elitserien)
Daniel Ström (Tyskland)
Mads Hansen (Norge)
Jiri Bicek (Elitserien)
Richard Gynge (J20)
Janne Hauhtoen (AHL)
Sebastian Karlsson (Elitserien)
Johannes Salmonsson (WHL)

07/08:
Niclas Andersén (Allsvenskan)
Juuso Hietanen (Finland)
Markus Kankaanperä (Finland)
Pavel Brendl (Elitserien)
Alexander Sundström (Allsvenskan)
Markus Korhonen (Elitserien)

08/09:
Lars Jonsson (AHL)
Ola Svanberg (Allsvenskan)
Stephen Dixon (AHL)
Jonathan Granström (Elitserien)
Janos Vas (AHL)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Även hans värvningar borde ha fått honom att börja sortera spik på Samhall igen. Han har radat upp rena idiotvärvningarna och ändå sitter han kvar, helt otroligt egentligen, men ändå kanske bara Brynäs IF i ett nötskal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja:

Oj, av 30 värvningar de föregående tre säsongerna så spelar bara 8 kvar.
Det betyder att nästan 75% av alla värvningar varit åt skoogen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

sylf: Jag vill göra en parallell mellan Brynäs fortsatta kräftgång och Sundlövs dåliga jobb. Han bränner för mycket pengar på sina gamla polare Lind, Dackell, Molin, mfl..

Går man som spelare in med "Jag vill nog spela ett år till" så är det av precis samma motiv som för Sundlöv själv. För de att de helt enkelt vill tillfredsställa sina egna behov. Med tanke på att de knappast blivit överösta med kontraktsförslag från andra håll under silly season så måste deras löner anpassas till detta. Så har inte gjorts utan "Polarn Pär" har frikostigt lagt upp sedelbuntarna på bordet

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Enaranger: Jag tänkte också på det. De enda som verkar bli kvar länge här nuförtiden är veteranerna som är till synes omöjliga att bli av med. Det är svårt att skapa en stabil stomme med spelare i rätt ålder om laget är en svängdörr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: OK, hur många av dom håller en hygglig ES klass, eller bidrar till att leda svensk hockeys utveckling?


Daniel Widing(Finland)
Nick Angell (Allsvenskan)
Peter Nolander (Elitserien)
Mads Hansen (Norge)
Niclas Andersén (Allsvenskan)
Pavel Brendl (Elitserien)
Alexander Sundström (Allsvenskan)
Lars Jonsson (AHL)
Stephen Dixon (AHL)
Jonathan Granström (Elitserien)
--------------------------------------------------------------

Resten är ren och skär dynga, vissa till och med kanske de sämsta värvningar som nånsin gjorts!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja:

Fast av de 22 spelare som inte spelar kvar så är
det väl knappt någon som varit värd att ha kvar.

Men som sagt, vilket slöseri. Både på kontinuitet och kapital.
Av den här säsongens värvningar lär det bli ungefär samma
andel som inte spelar kvar nästa säsong.

Under förutsättning att vi spelar i elitserien nästa säsong
så kan jag inte tänka mig annat än att bara Granström
Jonsson spelar kvar då. De övriga har inte visat något
som motiverar att de spelar i Brynäs även nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Enaranger: Jag hade gärna sett att Aarnio varit kvar. Han var klockren som brunkare i tredje och fjärdelinan. Det SMALL när han var inne på plan :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
sylf: Kristan dög väl han med...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Enaranger: "Under förutsättning att vi spelar i elitserien nästa säsong
så kan jag inte tänka mig annat än att bara Granström
Jonsson spelar kvar då. De övriga har inte visat något
som motiverar att de spelar i Brynäs även nästa säsong."

Och det baserar du på 16 omgångars spel där vi för tillfället är lite svajiga i spelet.
Perspektiv?
Någon?
Innebär det att samma spelare borde ha signats för vidare spel, baserat på dom första 8 omgångarna?
Svar ja, om din logik håller måttet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Ok, det var väl iofs deras form vid mötet mot Brynäs (formsvaga enligt dig) 4 av 5 segrer inför matchen som vi diskuterade din nya och åtminstone lite udda definition av formsvaghet.

Fasen fick flashback till tidigt åttiotal, och fasen om det inte inte var mer än Modos röda tröjor som såg bekant ut. Såg en tidsmaskin, några gamla bekanta ansikten bl.a Chumotov, Bykov, Makarov, Petrov och Balderis också tror jag, men inte säker i Mododressen. T.o.m. Tichonovs fula tryne i båset såg jag. Det var väl senast en stor röd maskin kunde vifta bort uddamålssegrar som tecken på formsvaghet, fram till du nu då, sådär 20-25 år senare.

Modo ja sett till hur pass bra spelare de har att tillgå så borde man absolut ligga bättre till i tabellen. Så enkelt är det nog.

Det går ju inte att sladda som nu med det gigantiska avståndet av två poäng and rising i tabellen. Så enkelt är det nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

GävleLasse: Jo Aarnio var ett riktigt muskelpaket som sket i att han var en halvmeter hög. Var väl hans tjej som tvingade honom tillbaka till finnskogarna?

Källa Brynäs

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Kan inte du försöka peta Johan Hemlin från sportchefsposten i LHC? Kan kanske ta med dig Sylf som sidekick. Har en känsla att just ni två skulle kunna göra "underverk" med den Cluben, så vi slipper se dem i Elitserien igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huge: Du spelar samma skiva om och om igen.. Lärde du dig inget förra säsongen? Du riktigt njöt av att hela tiden kunna falla tillbaka på att man bara spelat X antal matcher...Sedan rann omgångarna iväg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

MickeB: Har jag någonsin påstått att jag skulle göra jobbet bättre än Sundlöv? Även fast jag börjar tro att så är fallet.

Hemlin gör förövrigt ett väldigt bra jobb om man jämför med vad Sundlöv har åstadkommit under de år han har varit SC.

Eller tycker du att Sundlöv har gjort ett bra jobb?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Nä, sorry, det råder åsiktsfrihet i det här landet, tack och lov. bara att jag får känslan av att du och några till ser som sport att leta fel och vända och vrida, mest för att få utlopp för gnäll och gör, som jag tycker, rejäla logiska kullebyttor för att få utrymmet för gnället.

Det är bara det.

Sundlöv. Svårt att säga. Felvärvningar, gör alla sportchefer. Problemet är att det märks så jävla tydligt om en eller två värvningar slår slint just i Brynäs profillösa lag.

Men jag tycker han får ta mycket skit, för något han egentligen ärvt som skaver på halsen och tynger hans axlar dag ut och dag in, nämligen hur Brynäs sköttes åren vid milleniumskiftet ungefär.

Efter det har det varit att släcka bränder i stort varje år och försökt med brytjärn få pengarna att räcka till en någorlunda slagkraftigt lag. Ända fram till förra säsongen, när äntligen en ljusning var här men där Boorks rotationsprojekt naturligtvis kom. Jag säger inget negativt om rotationssystem (vet att du inte har mycket över för det dock av tidigare diskus) men någon jäkla måtta får det vara. Ekonomisk overkill att pynta för 30 spelare redan från maj månad, när transferförnstret är öppet ända fram till januari. Tyvärr, jag gillar Boork, men hans övertalningsförmåga slog rejält fel där, i ett känsligt läge, där Sundlöv är ansvarig och ska ha ris på bar stjärt över denna svaghet i sin ledarroll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

MickeB: Sundlöv skulle inte ha ris på stjärten uten en fot... Ett sånt kostsamt misslyckande som renderade i att Boork sparkades och säkert var delar av motivation till KÅEs sparkning.

Detta kombinerat med att Brynäs har avverkat tränare på tränare och även ett stort antal spelare utom en kärngrupp på ett fåtal spelare.

Så vad får vi kvar? Vad är kontinuteten i sammanhanget. Sundlöv, Lind, Molin, Dackell, Danielsson mfl.. En skara som knappast rosat marknaden de senaste åren.

Man har skyllt på dålig ekonomi genom åren men har ändå haft en budget i paritet mot ett flertal andra klubbar i sverige. Ändå har man gått kräftgång. År efter år efter år. Är det bara otur som Huge vill kalla det eller finns det en linje med ovan nämnda personer och brynäs kräftgång?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Jag tycker de underpresterade 02/03 den säsongen med Ram här. Säsongerna efter det innan Boork, hade de inte bättre lag än att lindansa kring kvalstrecket (sundlöv började här någon gång och ekonomin var mer kritisk än nu). Två första säsongerna med Boork mycket väl godkända med slutspel. Förra året haveri.

Ja, folk har blivit sparkad för mindre, så säger inte emot att Sundlöv förtjänade kicken. Men hans förtroendekapital skadades rejält, det är ju kostnadsskäl också samt kontinuitetskäl att han är kvar.

Men du kan ju trösta dig med att han har inga stora marginaler kvar att misslyckas med, innan det blir hans tur att få gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08

MickeB: Nej jag hoppas verkligen att Sundlöv får gå snart. Även fast jag är orolig för att det krävs en degradering för att de skall flytta på honom. Man har bytt tränare, styrelser, tillsatt klubbdirektörer mm mm. Det är bara en sak som varit konstant i föreningen och det har varit Sundlöv.

Att man då misslyckas sportsligt år efter år med honom som ytterst ansvarig för den sportsliga biten borde ge en hint om vart felet ligger. De två vändor vi haft i slutspelet den senaste tiden berodde nog mer på Boork än på Sundlöv.       

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Det enda positiva är att värvningarna verkar bli något bättre med åren. De är trots allt mer genomtänkta nu än för tre-fyra år sedan, även om Sundlöv fortfarande har en del bisarra grejer för sig. Det fanns till exempel minst 10-15 allsvenska backar som rent allmänt ansågs vara bättre än Svanberg ifjol, varav många säkerligen fanns tillgängliga för en liknande penning, men ändå valde Sundlöv att ta hit Svanberg. Dålig scouting, dålig fingertoppskänsla. Först Skoog och nu Svanberg, vad är det för besatthet han har av f.d HV-backar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Varför ska Sundlöv vara kvar pga kontinuitetsskäl? Det argumentet verkar ju inte gälla för någon annan position i föreningen. Inte för spelare, inte för klubbdirektörer, inte för styrelsemedlemmar och säkerligen inte för tränare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: appropå Sundlöv , Vem är Lauritzen ?
Någon som vet nått om honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Foreman: En småväxt back som spelade i Valbo under tioden då han fick vara med och träna med Brynäs. En Div1 back med andra ord.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: hahaha . lol på dih .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Back ?
Ska ju för fan ersätta Björne:
Måste kolla detta !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
GävleLasse: Ja, men det har varit några bra säsonger också, sett med förutsättningarna. Så inte bara år efter år av misslyckande.

Sedan är nog sanningen att ingen annan inom Brynäs vill vara sportchef. Åtminstone finns ingen naturlig kandidat. Det är på många sätt ett självmordsuppdrag att ta på sig, åtminstone en tid till. Däremot externrekrytering då. Färskt blod kontra fördelen med någon som kan Brynäs innan och utan, jag gör ingen värdering i vilken som är bäst, dessutom en kostnad för rekryteringssprocessen, avgångsvederlag till Sundlöv osv, samtidigt som kostnaderna i övrigt inte direkt varit utrotningshotade.

Peja: Det är en del av kontinuiteten, helt enkelt inte haft råd, läs Boork, KÅ Eriksson har fått foten och tär pengar från kistbotten, för det är väl där pengarna befinner sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Men med förlusten mot Modo i färskt minne, och härliga liraren Zuccarello Aasen, så kan jag inte ungå att dra paralleller med en viss spets. Tongångarna lät väl ungefär detsamma på förväntningarna på dessa, utfallet en viss skillnad:) Okej Brynäs har inte någon Niklas Sundström, men så enkelt är det inte. Tror Sundlöv lärt sig att dämpa och hålla igen förväntningarna på sina förvärv efter detta, även om nog Sandlins ord vägde tungt i Spets fall.

Men å andra sidan är det väl tjusningen med sporten hur visa talanger visnar och försvinner medan andra blommar ut överraskande snabbt. Surt när Brynäs hamnar på losersidan bara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Foreman: sebastian lauritzen menar du antar jag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Huss: Precis. Forwarden Sebastian Lauritzen som ska täcka upp för Björne. CZ känner tudligen honom sen tidigare. Det vore ju mumma om det blev ett energitillskott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Foreman:Ja det kan givetvis röra sig om nån annan med samma efternamn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Foreman: Jadu, honom känner jag till bra.

Brynäs ville ha Lauritzen för två år sedan, men då valde han Linköping.

Kort efter att han skrev på för LHC blev han långtidsskadad. Så han hade rejäl otur. Sen platsade han inte kom tillbaka, blev utlånad till Växjö, och har inte platsat den här säsongen heller.

Ganska logisk värvning, speciellt med tanke på att han hade Czarnecki i Bofors.

En skön lirare, men ingen stor målskytt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Riktigt kul med Lauritzen! Hoppas nu bara att man inte plockar bort Alcen eller någon annan ung spelare.

Någon som kan beskriva honom mer i hans spelstil?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Ja låter ju som Danielssons tvilling, sett till beskrivningen och att de hans lucka han ska fylla*blink*

Nä, känns som Brynäs har Sandin, Silvferberg fler som snart är kläckfärdiga som fyller denna funktion som Lauritzen. Dessutom två år var väl att ta i.

Men okej då mer bredd i truppen iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Överskottsbolaget
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
Peja: Känns som en klar förstärkning jämfört med en halvskadad Danielsson på dekis.

Platsat har väl gjort - i LHC's 4:e line (klockat 3,28/match)

Sen tycker jag det dras lite väl stora växlar på våra 4 raka förluster. Det är trots allt bara 2 poäng upp till toppen och att vi skulle få en svacka förr eller senare var väl knappast oväntat. Så j-a bra är vi inte!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB: Tror nog att han är bättre än Danielsson. Danielsson är trots allt inte direkt snabb längre och han är alldeles för feg för att göra som Sandin och utmana spelarna med dribblingar etc. Jag menar, vad är det värt att ha bra klubbteknik om man ändå inte vågar utnyttja det. Lauritzen är säkert hungrig som fan att visa vad han går för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Rögle BK Torsdag 30/10-08
MickeB:

Alla tycks ropa efter en målskytt - Hannes Hyvönen verkar ju vara en trevlig kille med en speciell känsla för lagspel som nog snart är ute på marknaden.

Han skulle sitta som en smäck. ;-)
Kommentera

« · 1081017