Brynäs IF

714299 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008

« · 1109946 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
MarcusElving:

Nej jag ändrar mej efter att ha sett matchbilderna:

Han ska ta alla fyra.
 
1:an sitter han kvar på knäna för länge innan han hinner gå ut i butterfly,det tycker jag allmänt är hans problem,att det just tar nån sekund efter något skott,då det tar för lång tid att ändra position.

2:an,en jättegroda där han missar totalt med plocken.

3:an,ett enkelt skott där han inte ser ut att vara på tårna,den skall han ta.

4:an ett högt skott på stötsidan,där han ser mycket förvånad ut att det ens kommer ett skott,säkert ett skott han tar 9 av 10 på träning.
Sen att han står upp mot SAIK:s anstormning det är bra.

Markan på Torsdag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Bissett19: Ja det var två riktigt billiga puckar. De där två puckarna ska en elitseriemålvakt ta, så är det. Men vi vann matchen vilket är viktigast. Markström går nog in mellan stolparna mot Modo skulle jag tro. Lindbäck har vikarierat med bravur, vikariatet är dock slut nu då vår förstemålis är tillgänglig och utvilad..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Huge: Hur som helst bäste Per-Åke.jag tycker att Limpan släpper minst tvä puckar som ser riktigt billiga ut.nu har jag iofs inte sett några repriser eftersom jag var på plasts...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Curre: Lär dig att isf använda rätt ordval, så slipper vi missförstånd.
Jag påstod att Limpan var skymd på flera av målen.
Du undrade var jag stog nånstans eftersom jag kunde påstå nåt sånt.
Sen använde du ordet "okunskap" i anslutning till mitt påstående om att han skulle ha varit skymd.
Vilket inte kan tolkas på annat sätt än att du anser mig inte veta vad jag talar om, när jag påstår att han varit skymd.

Ett bättre ord hade varit "oskicklig".
Då hade man direkt förstått att du menade Limpans oskicklighet.

Klart som fan att man surnar till när du kallar mig okunnig, trots att jag sett målen flera gånger ur olika vinklar och kunnat konstatera att han verkligen var skymd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Från GD.se:

Wanvig är just nu 13:e forward. Han har inte plats bland fyra formationer, konstaterade Niklas på presskonferensen.
En kvällstidnings skriverier om att han har 235.000 kronor i månadslön kan dock helt avfärdas, ren nonsens. Hans lön ligger inte alls på den höga nivån.

- Han kanske inte har så hög lön trots allt? ingen som vet, ingen som vet......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Sniffa lim o käka falukorv
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Huge:Du kanske missuppfattade mig, tyckte att det var okunskap av Lindbäck att inte kunna ta puckjävlarna. Du verkar vara ett riktigt surkart, tur att man inte behöver ha något med dig att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Jajjen: Fyfan, trodde inte han hade sååå hög lön. Det var inte dåligt.

Fan vad skönt med 3 poäng idag. Granström är en KUNG, vilken kille. Livstidskontrakt på honom tack. Widing & Lauritzen var också grymma.

Vågar inte skriva något om slutspel än, men det känns förbannat bra just nu. Enda in i kaklet nu GUBBAR :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Äntligen fick laget släppa loss lite för Czarnecki. Brynäs spelade betydligt offensivare idag än mot Luleå och hade betydligt mer tanke i spelet med puck. Det är så här Brynäs ska spela. Tycker inte att anfallsspelet var på bekostnad av försvarsspelet, utan snarare att skillnaden mellan 0 och 4 insläppta var Lindbäcks målvaktsspel.

Det kanske vore värt att testa Wanvig i en annan omgivning. Widing må vara mycket, men han är ingen spelare som gör sina medspelare bättre. Wanvig har fått fått tagit ett stort defensivt ansvar, och har sällan fått bra puckar att jobba på.

Personligen skulle jag testa Sandin-Hansen-Wanvig, eller kanske para ihop Janos Vas och Wanvig som ett ytterforwardspar tillsammans med en center.

Hörde att kommentatorerna på PPV har noterat att Ove Molins snurr sällan leder till något. Bra att någon äntligen vågar säga det uppenbara.

Vilket utropstecken förstakedjan var idag! Riktigt bra. Man såg att Lauritzen växte under matchens gång och vågade utnyttja sin teknik i fler situationer istället för att bara spela säkert. Granströms vilja att driva rakt mot mål är ett bra komplement till Dackell och Lauritzen.

Vet inte om någon har koll på Lauritzens produktion på låt säga de 7-8 senaste matcherna, men jag skulle tro att det är på cirka 1 poäng per match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
235.000 kr i månaden för Wanvig! Tror fan att det är svårt att ha råd med bra spelare då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Storhonken: Ja det var klent med publik man borde kunna haft mer
folk ikväll!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Huge: Wigwam ja, honom har jag inte trott på ens innan han började spela i Brynäs. Därefter har han inte levererat något som tyder på att jag borde ändra min uppfattning.
Kan någon svara mig på vad all uppståndelse kring honom beror på?
Att han är kanadick? Det finns miljontals flera som är kanadicker, och inte läser man något om dom i Brynäs sammanhang.

Grovt tjänstefel med 100% löneavdrag för CZ om jag får se tomten Lindbäck i mål igen utan att markström är skadad. Redan nu har han gjort sig skyldig till tjänstefel genom att gambla en hel match genom att använda Markström som dörrpost. Det var med guds försyn som vi klarade av det.

Men men, inget ont som inte har nåt gott med sig, vi har ju fått fart på målskyttet i alla fall...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Qvarre: Vi ska nog va glada att inte bananen i pyjamas
dömde bort sista målet.Jag skulle bli tokig ifall ngn kört
på våran målvakt så.Skönt att resultaten gick våran väg idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
2:a till Limpamn i betyg. Han har gjort ett OK vikariat undetr tiden som Markström varit borta. Nu hoppas och tror jag att vikariatet är över. Med 15 omgångar kvar så ska vi ha en första målis och inte daltande mellan två olika. Nu kör vi Markström ända in i kaklet. Måhända med undantag för någon enstaka matach.
5 mål av Brynäs i en och samma match? Stämmer det eller va svampen i omletten olaglig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Gusten: Jag tror Jocke alltid blir upphetsad av Putte......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
andreasknox: Va det bara 6200pers på matchen?Lite klent en lördagsmatch isåfall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Bissett19: Den där jävla Selander:-)) Tänk att han alltid ska sabba för andra.......*ASG*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Hemkommen från en rätt kul match där man fick se en del mål =)
(kan ha varit min brynäströja som gjorde att vi vann ikväll! ;)

Brynäsarna verkade dock lite sega emellanåt..Svårt att riktigt tända till som det verkar...Antar att Markström är
tbx i mål nästa match..Lindbäck gjorde minst 2 missar, men han gjorde
ju nån skaplig save med =) En viktig seger, o nu är vi med i allra högsta
grad o fightas om en slutspelsplats!

Riktigt bra ikväll: Granis!!! Widing!! Lauritzen/Molin!

Var Wanwig bara petad el är han skadad?

Nu får grabbarna vila ett tag, sen kommer man tillbaka laddade med
en spelsugen Markström o förhoppningsvis mer taggade tigrar då kan
vi segra mot Modo med!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rafalski: "Nån som saknade Wanvig, räck upp en hand."

Nä, inte i dagens match iaf.
Kanske kan vara bra för Kyle att vila sig ett tag och smälta sina insatser på isen men även sina intryck av hockeylivet i ES, sas.
Känns som att det finns kapacitet men att han krånglar till det för sig genom att försöka vara lite för kreativ (överkonstruktivitet). Iaf i dom senaste matcherna, för han uppträdde i dom första matcherna klart mer som han är tänkt att utnyttjas.
Lägg till att han möjligtvis också tappat lite form och ork, så har du en inte helt överraskande utveckling i hans spel.
Bra sparkapital att ha när det senare drar ihop sig till kvartsfinal..
:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Gusten: Ta med arméns hudsalva och en förpackning black Jack också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Bissett19: En säng?? Blir du upphetsad av Puttes bus?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Skön vinst idag och kul att det bjöds på en del mål. Det är trots allt roligare att vinna med 5-4 än med 1-0.

Wanvig kommer tillbaka var så säkra. Hen kan vara GULD värd i slutspelet!

Tack Limpan för godkännt jobb under Markströms frånvaro. Kanske blir lägstanivån högre med åren.

Granis, Laurie och Widing är alla sköna att se och de producerar en del.

Får nu bara Leksand stryk så är kvällen fulländad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Curre: "Huge: Jaså var han skymd på första tre målen, stog du bredvid honom, fan heller, okunskap kallas det. Nu har Lindbäck gjort sitt i Brynäs , dags för Sveriges bästa målvakt att ta över resten av säsongen. Vi saknar dig Jakob Markström!"

Och var satt eller stod du själv under matchen?
Med Pippi Långstrump på Curre Curreduttön?

Själv satt jag hemma i soffan och blev serverad utmärkta reprisbilder ur flera vinklar.
Mkt möjligt att han hade fri sikt vid 1-1, men det såg ut som att en av våra killar befann sig i puckbanan när skottet gick.
Och ditt yrande om att Lindbäck skulle ha gjort sitt i Brynäs talar för sig själv i all sin dumhet.
Var det okunskap du sa att det hette?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Snacka om att alla matcher gick till vår fördel, nu ska det krävas mycket för att missa slutspel, ännu mer för att få kvala!
Så jädra skönt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rafalski: Nån som saknade Wanvig, räck upp en hand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
JanT: Bara att lyfta på hatten för Granström och Lauritzen, kvällens höjdare men hel laget ska ha cred.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Gusten: Granström & Lauritzen är rena fynd.

Påminner mig om när jag var på fyndresa i Toarps härad (Sjuhäradsbygden) med morsan någon gång på 70-talet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Curre: Visst är det ynkligt med en sådan sopa i mål?

Lägg ner för fan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rackham: "Och plötsligt har vi en förstalina...! = )"

Ja det är fan "Låt stå!" på den!

Graaaaaniiiiiiiis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rackham: Viktig seger!!!!

Lauritzen växer för varje match som går.

Det börjar arta sig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Huge: Jaså var han skymd på första tre målen, stog du bredvid honom, fan heller, okunskap kallas det. Nu har Lindbäck gjort sitt i Brynäs , dags för Sveriges bästa målvakt att ta över resten av säsongen. Vi saknar dig Jakob Markström!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Storhonken:

Och plötsligt har vi en förstalina...! = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Jajjen: Ja, sammantaget har Lindbäck hanterat Markströms frånvaro på ett godkänt sett. Dags för Markan att spika igen fler kassar runtom i hockeysverige.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Viljeseger. Trots Christer "Bad News" Lärking. Han har inte fattat än att det är hemmalaget som ska ha fördel. Lindbäck 86%-ig. Skönt att kunna toppa laget med Markström sista delen av serien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Härligt ! Älska Brynäs.

Granström - Magisk
Widing - Grym
Lauritzen - Visar att värvningen av honom kan vara ett fynd
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
skönt, men INTE tack vare såll-bäck!

Granström for Captain!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Så där ja alla gnällisar duger vinsten åt er eller?
Det gör den väl knappast, men jag är glad i varje fall!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rackham: så jävla viktig seger!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
6 mot 3!!!!!!!!!!111
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Jajjen:

Underbar interference av Granström på tre SAIKare som gav Lauritzen öppet mål.

Heja Lärking!

Nu:
Byt målvakt.
alt.
Icing i tio minuter... = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Storhonken: Ja, nu får inte Saik göra fler. Brynäs har nått sitt tak. Backa hem!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Vi ses i finalen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Storhonken: Hur länge håller vi det här nu då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Vad håller linköping på med?Hade ju varit bra om dom vunnit nu när vi tappar poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Davey_22: " Dock är det domarens jobb att se hela situationen, svagt."

Ja, det är lika underbart varje gång att se domarna i dom här lägena.
Varför lyckas dom nästan alltid missa den första förseelsen men aldrig missa det svarsförseelsen, sas?
I det här fallet Sunkens vinge i fejset på kanadicken.
Nu lyckas dom dessutom kvittera tack vare Lärkings enögdhet.
Lindbäck skymd på dom första 3 målen men det sista såg inte helt otagbart ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Qvarre: Oj oj oj nu måste vi tangera säsongsbästa i mål för att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Hade Markström stått så hade vi varit i ledning med minst 4 -2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Ser bra ut inför 3:e om man kollar statestiken. Brynäsligger 3:a i serien om man räknar 3:e perioden och AIK 9:a.
Hoppas Limpan håller tätt och spelar stabilt i sista perioden då han borde ha tagit i alla fall en av de två senaste målen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
Skönt att se att SSK och DIF äntligen lagt av och börjat ladda inför KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 10/1 2008
rafalski: Där tänker jag inte bråka med dig :)
Kommentera

« · 1109946 · »