Brynäs IF

710519 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

1335050 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Klart han ska få berömma CZ. MEN det handlar om att han ville ha bort CZ som coach efter de senaste matcherna (eller ja, att han ville ha en stor förändring i BIF, och vem kan inte fatta att han ville ha bort CZ då). Sen är han go nog att vända kappan efter vinden direkt efter. Nyström är en av de "experter" jag absolut inte klarar av.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Peja: Mycket äpplen och päron här.
Att Sundlöv förmodligen har fattat en hel del taskiga beslut under sex år behöver man nog inte tvivla på. Tveksamt om det går att hitta nån som aldrig begår misstag.

Går det att hitta nån som gör jobbet bättre? SSK t.ex har bytt ut allt i ledande position under senare år. Talande exempel på att ett ledarbyte inte behöver betyda ett skit. Resurserna avgör.

Och varför ska Czarnecki få sparken för att Sundlöv är fel som sportchef?

Och Hans-Göran K. som också satt i beslutande ställning när budgeten med 8-miljonersunderskottet spikades, är han helt utan skuld?

Om det är tabellplaceringen som avgör hur duglig ledningen är då får vi nog byta alla, varje år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Nej, allt beror inte på vilken tränare och sportchef man har, men i Brynäs verkar sportchefen inte ha något ansvar överhuvudtaget över den sportsliga biten. Klubbarna du nämner har bytt ut sina sportchefer de senaste åren, vilket är fullt naturligt att göra om det inte funkar till 100%. Och Sundlöv har ju knappast varit hundraprocentig i Brynäs. Personligen har jag väldigt svårt att begripa hur han motiverar sig för att vara kvar när massvis med tränare som han har rekryterat har fått sparken. Ta bara hans gemensamma (ja, det var gemensamt, de var väldigt tydliga med det) 30-mannatruppsatsning med Boork. Då hade Brynäs en väldigt stor spelarbudget; man satsade rejält och ville inte ens offentliggöra A-lagstruppens lönebudget. Trots detta blev det ett enormt sportsligt fiasko, men vad hände? Alla fick gå, klubbdirektören, Boork etc, men av någon fullständigt obegriplig anledning fick Sundlöv sitta kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
GävleLasse: Jämför man Stisse och Nyström så kanman ju tycka att Stisse har mer kött på benen än Nyström som spenderat en bråkdel uppe på åsen jämfört med Stisse.

Skulle det givetvis vara
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: "Nyström försöke ju bara analysera CZ som tränare, som jag uppfattat saken.
Och där håller jag med honom.
Den här gången."

Så att han hissar CZ räcker för dig är ju ingen nyhet... Du skulle ju hissa vem som helst bara han skrev nåt positivt om CZ.

Jämför man Stisse och Nyström så kanman ju tycka att Stisse har mer kött på benen än Nyström som spenderat en bråkdel uppe på åsen jämfört med Nyström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

mattiaskarlgren: " Nyström gör som vanligt att vända kappan efter vinden. Efter Modo-förlusten dömde han ut Brynäs fullständigt.. Säger det mesta om den mannen"

Håller inte riktigt med dig här.
Tycker att arnio redan svarat mkt bra på ditt påstående.
Nyström kommenterade väl egentligen två olika saker, där det ena inte behöver utesluta det andra.
En dålig insats av spelarna mot Modo utesluter ju inte att tränaren kan ha gjort vad han kunnat i den matchen.
Och det utesluter definitivt inte att han samtidigt är så pass skicklig att han inte drabbas av panik inför nästa match utan istället visar vilken bra tränare han är.

Jag kan dock hålla med om att Nyström är en kappvändare i så måtto att han först påstår att det måste vara nåt fel i Brynäs (efter Modomatchen) men sen är knäpptyst när vi kör över Skellefteå i nästa match.
Verkar som att han inte har en aning om att en dålig insats nödvändigtvis inte behöver bero på att "nåt är fel" i ett lag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

GävleLasse: " Så stisse ger en enkel bild men Nyström är klockren?

Var så vänlig att ge en förklaring på vad som gör Nyströms bild så mycket bättre."

Stisse gör det enkelt för sig när han talar om att Brynäs inte skulle ha utvecklats ifall vi skulle råka missa slutspel.
Man kan ju utvecklas som lag trots missat slutspel, speciellt med tanke på att det är så oerhört jämnt i serien där alla kan slå alla.
Och det dessutom gäller att pricka formen i ett ev slutspel.
Marginalerna är mao mkt små, både i seriespelet och även i ett slutspel om du väl tagit dig dit.

Alla som jobbar kring ett ES-lag, oavsett vilket, VET att det är små marginaler mellan att uppfylla sina förväntingar och att inte uppfylla desamma.
Och här menar jag att det här gäller speciellt för ett lag som Brynäs inför den här säsongen: många nya relativt oerfarna juniorer som kan bli antingen fågel eller fisk samt intentioner att spelar mer offensivt.
Ngt som också kan bli både fågel eller fisk.
Mao: förväntningarna och förhoppningar ska man absolut ha inför en säsong men det behöver i vårt fall inte betyda stagnation i utvecklingen bara för att vi nu ev skulle missa slutspel, mot bakgrund av ovanstående förutsättningar.
Det här det här jag menar är nåt som Stisse bortsett ifrån när han gör sin i mitt tycke förenklade analys av läget.

Nyström försöke ju bara analysera CZ som tränare, som jag uppfattat saken.
Och där håller jag med honom.
Den här gången.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: Ehum. Där ser man. Sorry.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen:" Jag antar att du är ironisk (härinne är det omöjligt att vara säker)? Snubben är en av mycket få som faktiskt underbygger sina påståenden med fakta och statistik. Om du inte fattar vad han menar behöver du ju inte kommentera öht."

Öh hm.

Jag tyckte att det var jätteintressant och jag var verkligen överraskad att vi går bäst om man ser till lagen ovanför oss. Ett superscoop som skulle passa bra i tryck i någon tidning eller som någonting som skulle kunna tas upp på Hockeykväll när de snackar om Brynäs.

Sämst mot de sämsta och bäst mot de bästa, mycket märkligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Vad tror ni? Czarnecki byter ut Larsson/Wännström mot Kahnberg i nästa match. (bara för att han är en "stjärna"). Det vore tjänstefel! men man vet aldrig med NC.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
arnio: "Helt otroligt vilket scoop. Häpnadsväckande!"

Jag antar att du är ironisk (härinne är det omöjligt att vara säker)? Snubben är en av mycket få som faktiskt underbygger sina påståenden med fakta och statistik. Om du inte fattar vad han menar behöver du ju inte kommentera öht.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Peja: ”Finns det någonting som heter "Nyströms uppfattning"? Han kan ju byta åsikt efter nästa match...”

Då försöker jag vara tydligare. Den uppfattning som Nyström återger i dagens Expressen representerar hockey-Sveriges. I Gävle har man i vanlig ordning en annan världsbild.

”Särskilt det om att Sundlöv och Czarnecki borde gå efter säsongen om laget inte utvecklas.”

Men självklart. Om det finns någon som kan leda Brynäs till större framgångar än nuvarande ledning behöver man inte vänta med att byta ut dom. Det borde göras omgående.

Uppdraget är alltså att med resurser som AIK ta Brynäs till en plats bland dom fyra bästa i Sverige. Borde ju vara enkelt att fixa. Jag fattar inte varför inte AIK, SSK eller Timrå också gör det. Eller Leksand. Allt handlar ju om vilken tränare och sportchef man har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
mattiaskarlgren:" Nyström gör som vanligt att vända kappan efter vinden. Efter Modo-förlusten dömde han ut Brynäs fullständigt.. Säger det mesta om den mannen."

Vad menar du? Ska inte Nyström få berömma Brynäs och framförallt NC efter den fina matchen mot SSK utan att kallas för kappvändare?
Han kan ju inte bedöma Brynäs insats igår utefter vad de gjorde mot Modo.
Artikeln handlar ju till största delen om att NC är en stor ledare och var modig i sin formering av laget mot SAIK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Nyström gör som vanligt att vända kappan efter vinden. Efter Modo-förlusten dömde han ut Brynäs fullständigt.. Säger det mesta om den mannen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Peja: Sundlöv har en skrämmande oförmåga att hitta bra målvakter. Läck är väl egentligen den som får godkänt som plockats utifrån.

Skönt att det är frid och fröjd i föreningen efter en ny vinst, allt är som vanligt och nu har man råd med 3 raka förluster utan att nått händer..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Finns det någonting som heter "Nyströms uppfattning"? Han kan ju byta åsikt efter nästa match... Jag tycker att Stisses krönika var mycket bra. Särskilt det om att Sundlöv och Czarnecki borde gå efter säsongen om laget inte utvecklas. Tänk hur fin den här säsongen hade kunna blivit om Sundlövs "toppback" Clarke hade spelat som en toppback, och om Sundlöv hade besuttit kompetensen att hitta en bra målvakt. Jag och många andra skrek efter Fasth men Sundlöv valde andra målvakter istället. Ett massivt misslyckade. PW hade också varit betydligt bättre än t.ex Bjurling.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: "Han vågar välja rätt målvakt
NHL-rutinerade Thomas Greiss har fått alla chanser i världen i Brynäs. Men han har inte presterat på en jämn nivå. Så Czarnecki kastade in Niklas Svedberg i ödesmatchen mot Skellefteå. Svedberg höll nollan och är given i nästa match."

Herregud!

Edit. Citatet är från länken, inte Huge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Kan kanske bero på att Somervuori bara varit brynäsare i 2 år..Och tar dessutom rejält betalt för att vara det ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Nyströms uppfattning är den som gäller utanför Gävle.

Om hans beskrivning av Somervouri stämmer har jag en ny idol:
"Han låter aldrig det negativa ta över. Han tycker aldrig synd om sig själv. Och han höjer både humör och självförtroende hos sin omgivning."

Raka motsatsen till hur det fungerar bland Brynäs supporters.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Jajjen: Jo jag såg det. Det är bra jävla komiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Så stisse ger en enkel bild men Nyström är klockren?

Var så vänlig att ge en förklaring på vad som gör Nyströms bild så mycket bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Rossa: Ja absolut.. Fast det är annorlunda regler i Sverige jämfört med tex NHL. Spelarna har mer att säga till om.

Men visst vore det en underbar lösning om man kunde byta bort Kahnberg och Clarke. Jag skulle hellre se ett par hungriga spelare från AS än dessa herrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues:

"En lite väl enkel bild som Stisse ger av läget.
Inför den här säsongen var intentionen att spela mer offensivt. Samtidigt har vi flera lovande juniorer i laget, ngt som självklart är bra men samtidigt gav en osäker prognos vad gällde deras förväntade enskilda prestationer men även när det gällde lagets totala prestation i stort.
Dessa båda saker (offensiven och junisarna) har med facit i hand inte riktigt infriat förväntningarna.
De offensiva intentionsförsöken har gått så där (minst sagt) och även junisarna har kanske varit mindre dominerande så här långt än vad man trott på förhand.
Lägg till att övriga lag ser ut att ha lyckats mkt bra i en stenhård serie där alla slår alla.
Allt detta sammantaget gör att jag inte ser ex en missad slutspelsplats just den här säsongen som ett egentligt misslyckande, sett till hur säsongen har utvecklat sig så här långt.
Men sett till förhoppningar och förväntningar inför säsongen så känns det helt klart som ett misslyckande om vi nu skulle missa slutspelet...."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
GävleLasse: "Lite kul att Nyström kallade Kahnberg för stjärna förresten..."

Du måste ha missat att din krönikör för dagen, Stisse, gjorde samma misstag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
GävleLasse: Varför inte försöka trade Kahnberg mot ngn annan "stjärna" som inte levererar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Ja, tänk att han äntligen lyssnade på oss ;)

Lite kul att Nyström kallade Kahnberg för stjärna förresten, det var länge sen han var i närheten av att vara det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
GävleLasse: I går gjorde Czarnecki det som många har tjatat om massor med ggr, göra om i laget och bänka spelare som inte presterar :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Annars brukar ju Nyström vara okunnig. Lidnersk knäpp eller?
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
70 Rodrigues: Ja det var en väldigt bra krönika. Man kan ju börja fundera på hur förlängningen med Sundlöv kommer att påverka i framtiden. Hur kommer sponsorerna att reagera? De flesta är väl lokala och har väl samma "kul-att-vara-med" tänk så det kanske inte drabbar negativt. Fast det kan mycket väl försvåra letandet att hitta en huvudsponsor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Klockrent av Stisse!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Enaranger:
"För en tid sedan visade jag en tabell mellan Brynäs och lagen på den
undre halvan, där man bara räknade de inbördes mötena mellan lagen.
I den tabellen låg vi klart sist.

Om man gör på samma sätt mellan Brynäs och lagen på de övre halvan,
så ligger vi faktiskt... tro det eller ej... etta!

1 Brynäs...... 21 37 66-58 +8
2 HV71........ 21 34 54-48 +6
3 Luleå........ 22 33 50-51 -1
4 Färjestad... 22 32 57-58 -1
5 Skellefteå.. 20 29 53-55 -2
6 Djurgården. 21 29 47-55 -8
7 Linköping... 21 28 41-43 -2

Så hur ska vi tolka det?
Ska vi tolka det såsom att: det blir svårt att ta sig till slutspel,
men om vi väl skulle göra det så är det bara att hämta hem
SM-pokalen?

Jag vill minnas att Timrå hade något liknande syndrom
antingen den förra säsongen eller säsongen dessförinnan.
Det vill säga bra resultat mot topplagen och dåliga mot bottenlagen.
Kanske de som håller på Timrå kan klargöra vilket.

Vad jag kan minnas så har vi nog inte vunnit en endaste
match den här säsongen, när vi mött ett lag som legat
efter oss i tabellen. I alla fall inte när vi haft fler poäng
än det laget. När vi vann hemma mot Timrå senast så
låg vi före dem i tabellen, men på samma poäng.

Men de gånger vi haft fler poäng än motståndaren,
och haft chansen att dra ifrån det laget, så har vi förlorat.

Så det bådar ju inte gott inför matchen mot Timrå på torsdag.

Sen har ju inte varit nära att vinna någon av bortamatcherna efter jul.
På de 4 bortamatcherna har vi varit i ledningen under 1.21.
Det var mot Frölunda borta. Den match vi var bäst med i.

Så nyckeln är fortsatt: bättre resultat på bortaplan.
För det håller inte i längden att enbart lita till hemmasegrar.
Det blir för jobbigt."


Helt otroligt vilket scoop. Häpnadsväckande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Gurra88:"Fingertoppskänsla? han gjorde den ändring vi tjatat om hur länge som helst..han är en nolla"

Den som sa´t han va´t passar bra som komentar här
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Fingertoppskänsla? han gjorde den ändring vi tjatat om hur länge som helst..han är en nolla
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Om du inte hade haft problem med läsförståelsen:),så hade du sett
att jag skrev att tre poäng är tre poäng.

Min poäng är densamma som din, det är otroligt viktigt att få två vinster på raken nu. Annars är man tillbaka på ryta ett igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
På torsdag blir det en viktig omgång.
De 6 lagen på den undre halvan möts inbördes i 3 av matcherna.
Så minst 2 av våra huvudmotståndare kommer att ta minst 2 poäng då.
Det blev mycket minst i den meningen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Tänk att det hackas o knackas på folk här ta mig faan hela tiden, lika varje jävla dag det spelar ingen roll om dom tar hem SM heller, så håller vissa på då med.....

Glad att Brynäs tog en snabb revanch ikväll iaf =) Jälar vad bra gjort! Nu hoppas jag Svedberg får chansen några matcher till! Timrå på torsdag då, ujujuj va spännande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
För en tid sedan visade jag en tabell mellan Brynäs och lagen på den
undre halvan, där man bara räknade de inbördes mötena mellan lagen.
I den tabellen låg vi klart sist.

Om man gör på samma sätt mellan Brynäs och lagen på de övre halvan,
så ligger vi faktiskt... tro det eller ej... etta!

1 Brynäs...... 21 37 66-58 +8
2 HV71........ 21 34 54-48 +6
3 Luleå........ 22 33 50-51 -1
4 Färjestad... 22 32 57-58 -1
5 Skellefteå.. 20 29 53-55 -2
6 Djurgården. 21 29 47-55 -8
7 Linköping... 21 28 41-43 -2

Så hur ska vi tolka det?
Ska vi tolka det såsom att: det blir svårt att ta sig till slutspel,
men om vi väl skulle göra det så är det bara att hämta hem
SM-pokalen?

Jag vill minnas att Timrå hade något liknande syndrom
antingen den förra säsongen eller säsongen dessförinnan.
Det vill säga bra resultat mot topplagen och dåliga mot bottenlagen.
Kanske de som håller på Timrå kan klargöra vilket.

Vad jag kan minnas så har vi nog inte vunnit en endaste
match den här säsongen, när vi mött ett lag som legat
efter oss i tabellen. I alla fall inte när vi haft fler poäng
än det laget. När vi vann hemma mot Timrå senast så
låg vi före dem i tabellen, men på samma poäng.

Men de gånger vi haft fler poäng än motståndaren,
och haft chansen att dra ifrån det laget, så har vi förlorat.

Så det bådar ju inte gott inför matchen mot Timrå på torsdag.

Sen har ju inte varit nära att vinna någon av bortamatcherna efter jul.
På de 4 bortamatcherna har vi varit i ledningen under 1.21.
Det var mot Frölunda borta. Den match vi var bäst med i.

Så nyckeln är fortsatt: bättre resultat på bortaplan.
För det håller inte i längden att enbart lita till hemmasegrar.
Det blir för jobbigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huss: Ja, det är konstigt att hans sidledspass hela tiden öppnar upp motståndarförsvaren och sen ger en massa assists.
Måste vara röta....    :-)

Absolut läge att ta två raka nu.
Spelar vi lika disciplinerat mot Timrå i 60 minuter så får dom det svårt.
Bra fingertoppskänsla av CZ vad gäller omvaskningarna idag.
Såg bra ut på alla händer.
T.o.m Hansen såg ut som i gamla dar och bidrog starkt till att neutralisera Skellefteås offensiva försök.
Och äntligen fick Larsson lön för mödan.
Även om SAIK såg bleka ut så förtar det inte vår egen insats.

Skönt för hjärtat och nerverna med lite vila ett par dar....   :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Låt vara att Lauritz drar på sig onödiga hakningsutvisningar i egen zon då och då men när det gäller kreativitet framåt, en helt annan sak.
Vi har inte vunnit två matcher i rad sedan oktober har jag för mig, läge nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

Huss: "och återigen bevisar Lauritzen vilket anfallsvapen han är."

Skona stackars Lindström nu, för fan.
Har han inte lidit tillräckligt ikväll?
Du strör ju bara salt i hans sår....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
henke1: Precis, Sundströms inställning borde vara norm i laget. Härligt att se.
Kul att vi fick till en storseger också, till del beroende av att SAIK var lojt som sjutton. Grattis till Larssons första mål och återigen bevisar Lauritzen vilket anfallsvapen han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
mk: Såvitt jag kan se så är väl dom här 3 poängen exakt lika mkt värda, oavsett om vi vinner eller förlorar mot Timrå.
Och för moralen och arbetsron är det alltid bra att vinna.

Nåt som sannolikt även onyanserade skitkastande dagisbarn begriper....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
mk: Det behöver du väl inte fråga din gamnacke.. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Stisses krönika säger allt som behövs.

Den här vinsten är inte kattskit värd,om det inte blir vinst mot Timrå.
För moralen och lite arbetsro så måste det bli vinst.

Eller är man en onyanserat skitkastande dagisbarn om man tycker det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Störts glugg har han oxå, undra om han inte ska ha 20" till i månaden för det oxå.

Vi kan vänta till efter 55 omg + ev slutspel och titta på hur mycket istid spelarna har haft och hur/var/när poängen kommit.

Vore intressant med stats på blindpass in i slottet som renderar i baklänges mål alt utvisning, vilken av herrarna Dackel eller Lauritzen som topper den ligan oxå.

Bara du Hugen som kan sitta och grina efter en vinst, över att inte din idol gjorde alla målen för kvällen.

Inte heller att Svedberg höll nollan är intressant för dig, då din idol inte står i mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

Enaranger: "Jag kan nu meddela att den i början på säsongen så utskällde Lauritzen nu ligger i topp på den interna poängligan. Han är även tillsammans med Ekholm den med bäst +/- i Brynäs, på +9. Så något rätt lär han göra i alla fall. Det måste ju även de största kritikerna hålla med om."

Först vinner vi matchen.
Sen kommer du och förstör kvällen ytterligare för stackars Lindström....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
Huge: Så Lauritzen gjorde oxå sitt första ES mål idag oxå, de var som fan.

Vad har Lauritzens interna poäng med Larssons första ES mål att göra?

Men de klart trist för dig va att en kille som spelar 1/5 av #16 tid dominerade idag.

Eller hur Hansen i dag i 4é linan får +15 min när dom spelarna som lirar i den formationen brukar ligga 5 min.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)

Lindström: "Kul å få se Larsson stänka in en oxå!!!"

Inte lika kul att Gretzky toppar alla våra interna ligor , förstår jag....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 15/1-11 (5-0)
bradberry: Det är underbart med en seger, men egentligen är
det inte bra att dom vann så stort. För moralen tror jag att det
hade varit bättre med en rejäl arbetsseger.
Men,tre poäng är alltid tre poäng.

Som alltid, oavsett vinst eller förlust.

FORZA BRYNÄS!!!!!
Kommentera

1335050 · »