Brynäs IF

714120 inlägg · 7953 ämnen

BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

« · 1495540 Till forumet


BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Får äran att göra denna tråd. Fyfan vad stolt jag är!

Från Kvalserien 2008 till SM-Guld 2012.

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Nå är Sundlöv värdelös eller inte? ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
65selander:Underbara dag!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

65selander:

Ska ge mig iväg och handla lite bubbel strax, en och annan skål till Sundlövs ära kommer drickas i helgen. :)

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Svenska hjältar!! Ett helt år av fest!

SM-GULD SM-GULD SM-GULD

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Jag är fortfarande helt mållös (till skillnad från Silfverberg...).
Går omkring med ett fånigt leende på kontoret och njöt av alla Brynäströjor, mössor och halsdukar som man såg på vägen till jobbet i Stockholm city.
Blir det bättre än så här?
Brynäs fyller 100 år, Silfverberg årets spelare, Larsson årets rookie, ekonomin sanerad, Jante-Gävle har fullständigt släppt på tyglarna och blivit en stad som kokat av hockeyfeber.
Går det här att toppa?
Tvivlar på det...
Men jäklar vad jag njuter nu!
Tack Brynäs, tack för en av de bästa upplevelserna någonsin!  

Kommentera


Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
atilla: oj oj oj , häftigt..! Inget kan toppa gårdagen..!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

bifhjärta: Kommer nog bli bra jävla drag imorgon på stortorget :D

Tänk dig höra ett fullsatt stortorg sjunga "OH AH SILFVERBERG, SÄG OH AH SILFVERBERG!"

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Fan jag fick in min POWERPLAY igår gott d!!!

SM GUUUUUUUUUULD!!!!!!!!

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

foppa78: En fin nyhet! Hejdå Fahlman!

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Huss: Sen är det väl inte osannolikt att TJ får årets coach och Silfver får guldpucken... storslam! Undrar hur det går i Vegas...:)
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
I dag hade nog a-laget fått stryk av damlaget om de spelat match.
För jag gissar att det inte firades med saft och tårta i går.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
tompap71: Var tvungen ;-)
Uppladdat:

450x300-stjrt.jpgstjrt.jpg

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Enaranger: tänk att det fanns de som tvivlade på att Tommy tryckte på slutspelsknappen efter halv matchen mot Timrå!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
SH: glöm inte bäste back och årets rookie!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Har någon mer än Dackell tagit SM-guld med 19 års mellanrum, eller mer?
Det borde i så fall bli svårslaget.

Kommentera


Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Hoppas att inte Silfverberg drar till Ottawa förrän han varit med
på firandet i Gävle i morgon. För det vore synd om han skulle
missa en sån upplevelse. För det får han kanske bara vara med
om en gång i livet.

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Horace76c: Han fick en blöt kindpuss utav Sundlöv igår. Kolla in länken
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
65selander: Och Silver drar till Ottawa men Guldfesten vill han inte missa!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Tycker att Granström ska ett kontrakt där han får fylla i summan själv...
P4 Gävleborg verkar en riktig amatörkanal, på väg upp sa dom att om Brynäs vinner så sänder vi extra fram till midnatt! Det gjorde dom inte alls...
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Från Twitter enligt AB:

”Jag ska inte vara helt bitter; Grattis gävle till sm-guldet. Skönt att se att det inte bara är småbarn som kan gnälla sig till saker” – Robin Figren, Linköping.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Grattis till Guldet. Välförtjänt och roligt!

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
foppa78:

Fyfan vad coolt,jag ser hellre Jacke spela Stanley Cup än i ett VM,han ska spela med och mot dom allra bästa så jävla bra är han.

Känns som man kliver på små rosa moln fortfarande,så jävla glad.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Vi är så jävla BÄST!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Clubsport: Jo det gjorde dom, med Pucken Persson i studion! Amatörkanal kan jag dock hålla med om.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Bissett_19: Lite skillnad på ett VM med slipsnissar på läktaren mot ett slutspel i NHL.
Åk fortfare än f-n och kom hem om några år med lite lagpolare
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Clubsport:

Du bör kunna lyssna på sändingen i efterhand.
Det finns ett sändningsarkiv där en sändning, tror jag, finns kvar i 30 dagar.

Gå i på P4 Gävleborgs sida på www.sr.se och gå till sändningsarkivet.
Välj torsdag den 19 april 22.00 - 00.00.

De intervjuade bland annat Lassgård.
Även en person som åkt från Nya Zeeland för att vara med om guldet.
Han hade inte varit i Gävle sedan 1971.
Men för detta reste han hem.

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Huss: Åkte till England i morse, överallt kommenteras Brynäströjan, till och med på flygplatsen i Manchester. Kul!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
sylf: Härligt! Ha det bra i Manchester och byt nu inte tröjan mot någon fotbollströja efter ett antal pint på någon pub nu bara ;-)
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Spika upp Tröjan på väggen över alla jävla Manchestertröjor!!!



Måste bara säga att stämningen igår var magisk! Aldrig varit med om ett sånt tryck, precis när spelarna kom ut på isen och precis när guldet var fixat, så sjukt mäktigt!!

Var riktigt orrolig efter första perioden när SAIK ledde skotten överlägset, men vips så slår Silfverberg till med sitt trollspö och så vänder hela matchen.. SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!
Vart kommer folket att fira ikväll??? :D 
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Sorry för Dubbelpost..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Jag önskar att alla Brynäsare fick uppleva stämningen som var på stan i natt, har aldrig känt en så stark VI-känsla. Alla älskade Brynäs och varandra!

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Galet skönt att vinna SM-guld! Särskilt med det här laget som har många egna produkter och inte är ett ihopvärvat gäng bestående av massa legoknektar. Satsningen på ungdomsverksamheten och att ta kompetens därifrån har verkligen lönat sig, då inkluderar jag även Tommy Jonsson som en produkt av ungdomsverksamheten i och med att han har tagit steg för steg.

Förresten, Johan Larsson! Sjukt vad mycket han har vunnit med Brynäs. Nu har han vunnit J18-, J20- och A-guld med Brynäs. Jag kan ha fel, men han och Victor Berglind är väl de enda som har vunnit alla tre gulden med Brynäs. I alla fall de senaste 150 åren. Berglind fick ju också medalj igår, ser fram emot att se honom nästa säsong. Men Larsson är ändå snäppet värre i och med att han har JVM-guld också ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Peja: Fick Berglind verkligen medalj? Hur är reglerna där egentligen, om det är spelade matcher så borde t.ex. Djoos ha guld men inte Berglind.
Om det är A-lagskontrakt så är det Berglind men inte Lindholm.
Någon som vet?

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Huss: Ja, jag är 99,9% säker på att han fick medalj och han var ju även med i firandet efter. Vet inte hur reglerna är. Han var väl bara ombytt i en slutspelsmatch.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Berglind fick en medalj lika så Lauritzen, Carlsson och Molin!
Alla dom över har ju kontrakt utan Molin men han i sin tur var uppskriven på laguppställningen i finalen så ingen aning..

I NHL får bara dom som spelat minst 8(?) SC matcher en ring? 
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
HappyX3: Frågan är hur det hade blivit med medaljerna om Boorken hade stannat kvar och byggt en 70-mannatrupp ;) Fast då hade det i och för sig inte blivit guld heller!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
HappyX3: Molin har kontrakt. Skrev på för ca en vecka sen :)
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
hahii: Nå`n som vet om dom  sänder matchen i repris ? ................Vill gärna se den,vi var på plats i Läkerolen ;))
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
gevalia: Någon borde ladda upp matchen!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
gevalia: Canal+Hockey brukar alltid sända matcherna i repris.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Peja:

Ska se om jag kan fixa till något, men troligtvis blir det tufft då den är inspelad direkt på boxen. 

Återkommer om jag lyckas få till det.

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Brynäslegenden:kl.19.00 på Canal+Hockey står det att de ska sända Brynäs-Saik, framstår inte om det är match 6, vi får hoppas på det ;))

Vore skoj att se TV-versionen, man missar så mycket när man är på ståplats ;))

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Jo jag vet att Molin har kontrakt för dom kommande två säsongerna, men han var fortfarnde junior i finalen!

Boorks experiment tycker jag fortfarande var jävligt smart och kul att han vågade testa.. För spelar har alltid formsvackor och att då ha 5 kedjor som rullar så tar man bort den kedjan som inte levererar, samt så är det bra att vila spelare ibland vilket gör att man inte sliter lika hårt på materialet vilket gör att det blir färre slitningsskador (ex. Ljumskar, knän osv). Problemet med experimentet var att Boork gick in och sa att så här ska vi göra utan att alla spelare riktigt godtog det. I dagens trupp med många lagarbetare och spelare med mer ödmjukhet skulle det fungerar mycket bättre och jag tror säkerligen att det skulle kunna vara ett vinnande koncept i rätt miljö. 



Vart ska folket fira SM-Guldet inatt? :D 
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
HappyX3: Tycker också att Boorkens idé var intressant men felet han gjorde var att bänka de producerande spelarna i match 3.
Ska man ha stor trupp så ska spelare vilas när det alternativt är trötta eller inte producerat under ett par matcher. Boorken ställde väl över både Brendl och Widde matchen efter bägge gjorde hattrick....är ju som att säga: -Gör du mål spelar du inte
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Vill bara uppmana alla som kan att komma till stortorget i Gävle imorgon klockan 14:00 och hylla Brynäs!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
gevalia:

Har alla matcher i hela slutspelet inspelade,det kan man gotta sej över i sommar.
Snart ska jag hälla upp något riktigt gott i glaset och sätta mej och njuta och se på gårdagens match igen.
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
Bissett_19: Det gör du jävligt rätt i själv ska jag se om matchen ikväll när Frugan och ungarna sover och ta ett par kalla pilsner!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

Widing med sin grimas show :D Kung!

www.youtube.com/watch?v=j7IhNcDQv5o

Kommentera

« · 1495540