1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741145 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Jompe: Är väl inte alla somhar fått bevista årets mål och som jag kan läsa ha åkt rally samma kväll. Nästa gång du åker bil så har du motorväg hela vägen.

Huss: En mycket trevlig tripp på alla sätt och vis. Jag har aldrig förstått vad Formel 1-kommentatorerna menar med att man "bromsar förbi" en annan bil förrän jag åkte med dig.

Jompe: Nåja, han tog några defensiva tacklingar också eller förresten det var nog mest att han inte hann flytta på sig.
Men jösses vad Fanny Lindström såg förvånad ut när han försökte tackla en stillastående Brendl och fann sig själv liggande på isen i en hög, såg roligt ut.
Trevlig tripp var det i vilket fall, eller hur?

Linnea:
Tror det är andra tongångar här nu än förra veckan, eller vad säger du?
Tyckte jag även hörde nån Brynäsare flämta SM-Guld redan...

Bra att Brynäs kommit igång lite, kanske det blir lite motstånd på Lördag iallafall. :P

Jompe: Vilket djur.. Pja, varför inte Mårdhund?

Brendl har en offensiv, ganska fri roll, att han ligger högt upp i banan är inget som man ska klaga på.

Peja: "Idag kämpade Brendl som ett djur". OK, det stämmer kanske i en jämförelse med tidigare matcher, men vilket djur tänkte du på? Brendl checkade ut flera gånger från matchen och körde allmänhetens åkning i små cirklar medan de fyra lagkamraterna körde boxplay så svetten lackade. Vilket slags djur är det? Han kunde ju i varje fall ta en gubbe och liksom jämna ut förhållandet i försvarszon.

Hans 4-0-mål och en del ruggiga skott i mittperioden ursäktar en del, men Brendl är och förblir ett glidande skithus. Ett skarpskjutande glidande skithus. Allmänheten varnas.

Bissett19: Det kanske är uppenbart för dig, mig och alla andra människor, förutom Boork (och hans klonade medvetande som kallar sig för Huge). Jag tror Hietanen eller Andersén bänkas när Angell kommer.

Peja:

"Vem ska petas när Angell kommer?"

Det är väl ganska uppenbart.

D.J!!

Peja: Måste lägga till; Fan vilken kung Brendl är ;)

Idag kämpade Brendl som ett djur och hans reaktion på 2+2:an var härlig. Han gjorde som vi gör ibland i korpen, dvs försökte spruta vatten på domaren när han åkte förbi. Och han gjorde det två gånger, haha.

Jompe: Håller med. Riktigt kul att se Hietanen så grym trots Boorkens mindgames.

Andersén är nog den största positivaste överraskningen på mej. Trodde att han skulle vara betydligt mer defensivt suspekt, så att säga, men han är ju bergsäker.

Vem ska petas när Angell kommer?

Jompe:

Jo speciellt inställningen är man nöjd med efter denna match,det var många som var villiga att "käka puck" idag för att få en trepoängare.

Spelmässigt finns det mer att hämta,o det kommer nog när den värsta pressen har lagt sej.

Huge: Journalister är samhällsparasiter, och experterna på läktaren hakar på.

Bissett19: Det här var en riktigt bra match från Brynäs sida. Bästa jag sett på länge, och ett enormt lyft från de senaste matcherna. Bra insats överlag. Dackell, Månsson, Hietanen, Kakan, Andersen, det var många bra spelare idag. Riktigt kul att se djävlar anammat i inställningen.

Bissett19: Det glöder länge i gamla stubbar, som man säger på västkusten.

Jompe:

Hoppas inte Gusten läser Kebs krönika då går han o ribban i taket;).Saxat från denna efter kvällens match:

"Och plötsligt blev det en utlösning och nytändning mot Timrå, där flytet fanns som saknats förut. Bara ett mål två matcher i rad"

Men Keb då.....:)

Det är ju det jag alltid sagt: media är klarsynta och nyanserade.
Iaf vissa skribenter.

Se länk...

rackham: Eller Nice, som Jompe säger... Vad sade vi om sånt här, rackham? Jag trodde vi var överens om att humorribban skulle höjas (ingen annan ribba, Gusten).

65selander:

Gulli Gullan Kokko som en Vemdaling?

Godnatt, Verka & Selander!

Dream Team:

Men jag är ju stödmedlem också... hmmm knepigt det här... = )

Kanske får revidera det till oavgjort och ingen utdelad bonuspoäng...

rackham: Jag förstår dig helt och fullt. Been there, done that, ungefär.

rackham: Var tvungen att logga in igen för att hämta en sak...

Räckte med att ni störde mig i lördags... Jokkmokks Jocke för fulla muggar.

Linnea:

No have, som de säger i Thailand...

Eller Nice, som Jompe säger...

rackham: Lugn och fin. If you know what´s best for you så slutar du skriva typ... nu.

Dream Team:

Ja, men på torsdag får ni gärna krossa allt motstånd!

65selander:

Tror jag skall ladda med allsång inför lördag, det funkade idag...
Vänta dig ett samtal! ;-)

rackham: Prexis. En sån här kväll märker man att det både finns för- och nackdelar med att säsongen är (för?) lång...

rackham: Gäller nog att hålla en stelfrusen Kallio på stången också.

Tjäbbla på ni så går jag och lägger mig. Känns skönt med en kommande torsdag utan hockey... Vem vet  Frölunda kanske åker på ett gäng skador ;-)

Linnea:

Ja, han spelar antingen i Gävle på lördag eller i Göteborg på tisdag.
Vilken present det kan bli! Snälla! ;-)

Peja:

Ja Widing kom som ett lokomotiv där,bra gjort av Junisen att få bort pucken,synd att det inte hade varit Koskine istället:)

65selander:

Ja, visst har han något av en missionärs kavata och reflekterande beteende över sig, den gode Magistern...!

Ankan - funderar

Dream Team: Jepp, Erixon var duktig. Det var bra gjort att klara av 1mot1 mot Widing utan att ta en utvisning, även om han hade ganska tur vid den situationen.

Dream Team:

Shit happens!
Ny match på torsdag. Nya möjligheter.

Så är villkoren i denna långa transportsträcka om 55 matcher...

tjugo8: Något fel på utrustningen har de i LA iaf, blir livrädd varje gång att de skall bli mål under tiden.

rackham: Du sätter huvet på spiken i ditt andra stycke. Vad du såg var med all förmodan ett hemmalag som både ville och framför allt behövde vinna mycket mer än bortalaget. Men någon underskattning kan du glömma. Idag var väl Sebastian Erixons (född -89) inhopp roligast att skåda. Framförallt det friläge som han avstyrde genom att raklång slänga sig och styra unden pucken med klubban. Annars var det inte mycket att hänga i julbocken.

65selander: Får väl motvilligt glida in och gratulera till segern. Inte direkt oväntat iofs, ett lag av Brynäs kaliber med 7 raka torskar bakom sig samt hemmaplan, nog låg det kraftigt i luften. Där ni dessutom förlorat några matcher trots hyfsat spel och TIK gjort det motsatta, dvs vunnit trots tveksamt spel. Intressant att se om detta innebär islossning för er, om alla motgångar till slut visat sig stärkt laget och svetsat samman det och Boork återfår sin gloria och genistämpel....

Segla uppåt i tabellen kommer ni säkerligen göra iaf.

65selander:
ang frusen bild på ppv...
samma hände på djurgårdsmatchen...men då hörde jag att det såg lika ut uppe i läkerol...;)

skämtåsido, ska läsa lusen av comhem om det händer en gång till...

rackham: Lilla hjärtat, var du glad så länge det varar. Happy thoughts. Och den Gistna målvakten får nog finna sig i att se på i ett par matcher framöver.

rackham: Canal Huge utövar visst sin ödmjukhet i Timrå boken.

rackham:

Dagens fågelholk

65selander:

Kallas för selektivt tittande, Verka!
Läktarcoaching undanbedes vänligen men bestämt!
Eller tittade du på Canal Huge!?

Inget spel på oddset ikväll. Men det blir det på lördag... skall sno prostens 11-2 bara för de skall ha rejält med stryk...
Snälla Bäckman, in med den Gistna målvakten så att vi tar er i två raka! = )

Dream Team:

Ja, den frågan kan bara Timråspelarna svara på.
Men så såg det ut ikväll.

Det är inte lätt att hantera en motståndare som krigar för att undvika 8 raka förluster. Det blev inte bättre av det märkliga 1-0 målet.

Frågan är om inte Hedströms entré i fjärdelinan skapade lite obalans i laget också. Mycket solo och hemvändande drog ner tempot.

Men Regin är sevärd!

rackham: 
Selander, omgångens LÄKTARCOACH klagar på Grönholms handklappning!

Jo Roffe klappar händerna glatt, Rackham satt som han hade tvåa på oddset ;-)

underbart !

rackham noterar:

- Vi vinner med lagkaptenen och Molin på läktaren. Hmmm...
- Vi klarade oss undan all-time low på läktaren. Yippie.
- Vi vinner efter 7 raka torskar när Koorken spelar samma lag som sist (except Sjödda). Lärdom, Koorken?
- Lärking var usel. Åt båda hållen...
- Selander, omgångens LÄKTARCOACH klagar på Grönholms handklappning! TSS! = )
- Årets märkligaste mål i Asken är redan utsett. Herman vinnare.
- DJ spelade fysiskt. Med klubban. Halleluljah!!
- Kankan är inte rolig att möta vid sargen... ;-)
- Alcén är en avig jäkel...
- Ååååh, vad skönt det blir att tvåla till de Gistna Indianerna på lördag!
- Jompe skall till Nice. Igen.

Ankan - reflekterar

65selander: Jepp, idag c:a 3 gånger. Fast jag kollar över nätet (webtv), men det är väl samma produktion. (Och det är inte internet förbindelsen som krånglar.)

Bissett19: Då är det alltså sändnnigen från LA som strular, säkert Rackham som gnager på kabeln...

Ni som såg matchen på tv och fick se repriser, vad 17 var Brendls slashing?

65selander: Japp, jäkligt irriterande.

rackham: "rejäl dos underskattning av Timrå"

Varför skulle Timrå underskatta Brynäs helt plötsligt? Ett lag som man haft uppenbara problem med de senaste säsongerna. Framför allt nere i Gävle. Dessutom förlorade man två av försäsongsmatcherna mot er. Dock så fanns rätt fokus inte alls där för TIK-spelarna idag. Om man under 60 minuter inte vinner fler närkamper än vad som ryms på handens fem fingrar då är det rätt svårt att vinna någon match. Ni hade ju all anledning att visa attityd och vilja att vinna. Det hade säkerligen vi också. Proffsighet, eller nåt, åberopas..?

65selander:

Samma problem här,trodde det var Telias Kalle Anka box bara;)

« · 925610 · »