1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735806 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
dags att plocka hem 3 poäng nu!! så här vill ja att laget ska se ut:

Sperrle (korhonen)

1 kedjan:
Dackell, Lind,Månsson Sjödin, Nolander

2 kedjan:
Molin, Hansen, Brendl,Kankaanpäre, Hietanen

3 kedjan: Widing,Hauthonen,Danielsson, Sundqvist, Andersén

4 kedjan: Hermansson,Sundström,Alcén,

extra: Daniel Johansson, Lars-Erik Spets.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
21olsson: Ja, med fem killar i kedjan lär ni kanske ah någon liten chans till poäng mot oss...;-)

mikenomad: Tja när Angel kommer så har vi ju i alla fall fyra forwards på planen ;)

GävleLasse: Jaja, men inte samtidigt väl? ;-)

blir bra när Angell kommer för då kan vi rulla runt på 3 femmor å några reserv spelare å bland dom där reserv spelarna ska Danne Johansson va..:)

mikenomad: Nu var det ju du som började svammla om 5 forwards, jag skrev 5 spelare å så vitt jag vet så är backar även de spelare.

Eller skrev jag forwards *skratt* nu blev jag osäker.. Hur som helst så menade jag givetvis spelare.

GävleLasse:
det var väl ändå 21olsson som började med den innovativa lösningen med alla fem spelare i kedjan...

GävleLasse: Nu var det ju 21olsson jag svarade och inte dig. Är dessutom naturligtvis medveten om vad han eg menade, tog bara vara på en (lite billig) straffspark...

mikenomad: blandade ja ihop forward och centrarna??:S

Är det nån här som INTE ska visa Brynäs sitt stöd live på tisdag? Självklart kör man 40 mil för att visa att man är riktig brynäsare när det är kris. Finns det gävlebor som avstår fråna att cykla 100 meter för att göra detsamma? Ni måste skämta!

Jajjen: Jag ska inte dit... men jag har ju redan visat mitt stöd genom att köpa biljett..

Jajjen: Så du ska gå på EN match och plötsligt är du hjälte..

Hmm...

GävleLasse: Synsk?

Jajjen: jo visst blir det en tur upp i bilen. Det är bara sååå irriterande att nya E4an invigs dan efter. Hrmpff...

På tisdag får Boork fan ta och bänka Hauhtonen och ösa istid över Sundström. Målvakterna måste höja sig från tveksamt godkänd nivå till åtminstone klart godkänd.

Det här är två punkter att åtminstone börja med för att stoppa blödningen.

Jajjen: Cykla 100 meter? Här skall promeneras 4000 meter. Två gånger på tre timmar i både ur och skur. Fyra kilometers hemgång är också lagom för att delvis hinna bearbeta förluster…

20 Lindgren: Den som ändå bara hade 4000 m till en hemmamatch.Lyxproblem :O)

Portello: I dina trakter stavas det väl Lynxproblem

Paddan: hahah :D

21olsson: Jag håller nästan helt med dig, hur du vill att laget ska se ut, men själv så skule jag nog byta bort Spets mot Gynge.

Jag är lite avis på att ni får se Jonte göra comeback imorgon mot er.
Trots det så vinner ni. Grattis till vändningen.
Typiskt att sånt alltid ska ske mot oss.

molin fortsatt utanför - Bra !

sundström på bänken, Hutten på isen - ILLA !
måste kännas hopplöst för AS att han inte anses kunna peta ngn av centrarna...

tjugo8: Hopplöst för Sundström ja, men ännu mer hopplöst för Gynge som har fått 3 byten under hela säsongen.

Rätta mig om jag har fel, men är inte detta exakt samma uppställning som mot Mora?

Vad hände med den "genialiska" rotationen?

Bajs på Boorken, om han inte fixar någon poäng till Brynäs idag! Är på tiden att sätta krav på honom. Krav kan även sättas på Brynäs, såkallade, supporters. Det är fasen mer livat på en begravning, än i Läkerolen. Sjukt, men sant.

Mitt tips Brynäs IF - Timrå IK är: 4 - 1

En statistisk rekapitulering: Jag hatar att behöva vara positiv i onödan, men nu har jag hittat en ljusglimt i allt mörker. Den första veckan förlorade vi (jag skriver fortfarande "vi") tekningarna alla tre matcherna. Den andra veckan förlorade vi the face-offs alla tre matcherna. Men… den tredje veckan vann vi nedsläppen alla tre matcherna. …om man nu vågar lita på det som de stackars funktionärerna registrerar efter bästa förmåga.
Tekningar W–L
33–40 i Luleå
29–39 mot Linköping
25–37 i Södertälje
23–33 mot MoDo
29–33 i Karlstad
28–32 mot HV
46–26 i Skellefteå
34–30 mot Djurgården
34–21 i Mora
Detta bör innebära totalt 281–291. Summering av stats.swehockey.se/ ger dock 274–299 och det är i morasekretariatet det skitit sig med inplockande av nedsläppssiffror.

Tips för ikväll: vi vinner(!) med 34–29!

20 Lindgren: Om inte TIK kommer med en stor skara fans ikväll så kommer publiksiffran inte att överstiga 5000 pers.

Dax att knalla dom 2,4 km till läkerol, tro vi grisar åt oss 3 pinnar ikväll:D

Enligt Swehockey har Jonte Carlsson tagit Sjöddas plats i första backparet tillsammans med Nolander. Undrar om det stämmer!

wap.hockeysnack.com
För en wappare, är #7 Sjödin med i truppen eller saknas han helt?

Davve17:

Ingen Sjödin.

Skadad,sjuk,petad........

För mig är Jonte Carlsson också med. återstår att se till sändningen vem som spelar.

Bissett19:

Har han petat Sjödin ?? HAHA han slutar aldrig att förvåna den gode boork !!

Bissett19: Med tanke på Sjöddas insatser de senaste matcherna så är det inte helt otroligt att han är bänkad.
Och kunde Månsson bänkas så kan väl även Sjödda bänkas, då deras insatser före bänkningarna känns ungefär likvärdiga.
Kruxet är att Sjödda är back och en av våra bärande spelare.
Tufft beslut av Boork isf, men det kan ju även vara en vanlig blessyr eller skada av ngt slag.

Bissett19: Förkylning enligt PPV...

Huge:

Förkylning ? HAHA kan man inte spela om man är förkyld ? Det är vä ingen Boccia de håller på med ??

Huge: Förkyld????.......Alvedon!!!

sylf: Härligt 1-0 på en riktig rökare av Herman :)

sylf: Årets mål i LA? :-))

Ang förkylning hur oftastannar du hemma för en förkylning ;-)

65selander: 8-1 i tekningar, bänka den jäveln som förlorade!!

Gusten: De checkar jävligt bra men det behövs mera rena målchanser, vi kan ju inte lobba in alla mål ;-)

65selander:

Ta ut den där jävla #71Legolas för det där.

Lärking är ju verkligen kass idag.

Hedström trodde han var tuff i slutet men det fick han en 2:a för. Lysande Sickan

Huge:

"Med tanke på Sjöddas insatser de senaste matcherna så är det inte helt otroligt att han är bänkad.
Och kunde Månsson bänkas så kan väl även Sjödda bänkas, då deras insatser före bänkningarna känns ungefär likvärdiga.
Kruxet är att Sjödda är back och en av våra bärande spelare.
Tufft beslut av Boork isf, men det kan ju även vara en vanlig blessyr eller skada av ngt slag."

Var det nån uppbyggnad till försvarstal just in case Sjödda skulle ha varit bänkad?........;)

wap.hockeysnack.com
Sjödin sjuk? Nä det är nog frugan som som inte är riktigt nöjd med Boorken;)

Det är ju självklart att trendbrottet för er kommer idag. Sundh träffar insidan, men lobbar in en... Skräll? Icke!

Det man reagerar på är annars kommentatorns analys av den första perioden. Han ansåg att det var BIF:s bästa hemmaperiod på länge? Brünas uppträdde som P10 och TIK som F9, BEDRÖVLIGT!

Ambroo: "men NI lobbar in en..." Ska det vara.

rafalski:

HAHA

Bissett19: Nu när jag ser inlägget så ser det väl mer ut som ett försvartal som täcker exakt alla varianter... :-)

65selander: Var det han som skickade armbågen i nyllet på Brynäsaren? Bra av domarn om han tog en 2:a på det!!! Jävla dumheter helt enkelt!!!

För övrigt så har ju spelarna i alla fall gjort det dom får lön för i första. Åkt skridskor, passat, försvarat och anfallit. Om dom visar lite hjärta nu också så kanske vi vinner idag t o m.

Kung_Sjödin: Ja Timråspelarna är ju verkligen hemska och ovårdade! Fruktansvärt och chockerande...

« · 924060