1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741394 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 16/10-07
Kung_Sjödin: Ja Timråspelarna är ju verkligen hemska och ovårdade! Fruktansvärt och chockerande...

Ambroo:

Lärking är pinsam

Bissett19: Lite lagomt.

Längesedan vi tog en tvåmålsledning! Hoppas de kan hålla i spelet. Ni som ser matchen, är spelet bättre än tidigare?

65selander:

hur f-n kan han spela en matchotränad Johathan Carlsson i en första box-uppställning...???

Dåligt coachat !!!

tjugo8: Det ser ju ut att gå väldigt bra. TIK är svåra att styra ut...

tjugo8: Än så länge funkar det... Verkar som Brynäsarna har fått nya Duracell i ryggen...

Målvaktstavla nr2 dax att plocka fram ramen ;-)

Tyvärr så är det för mycket kvar på matchen, ett Timrå mål och de blir som en skadeskjuten Björn

65selander: Inte studsar det väl med er idag heller?;-)

Ambroo: Inte vad kjag kan se. Åkerlund har scoutats ;-)

65selander: Det här släpper vi aldrig. Härligt att se Månsson tillbaka i gammal god stil igen. Alla jobbar stenhårt.
Nu väntar vi bara på att Brendl har ställt in siktet.
Hittills har han ju träffat exakt allt utom målet...

Huge: "Det här släpper vi aldrig"

SLUTA JINXA!!

Gusten: Ni som ser matchen: hur ser det ut? Är 3-0 rättvisa nuffror?

GävleLasse: Ja det är rättvist !! man kan inte åka på en skridsko och tro att man ska vinna ! Inte ens mot brynäs ......

GävleLasse: Nja ledningen är befogad iaf. Vi har åker skridskor, det gör inte Timrå. Boork verkar ha fått alla att dra åt samma håll ;)

Gusten: Duktig Brendl, sitt still i båset.

Gusten: Dragit åt samma håll har d gjort hela säsongen.. fast åt FEL håll ;)

GävleLasse: Touche ;)

65selander: Var väl inget att säga om att Brendl hamnade i båset, men det är inte ofta domarn tar dubbla utvisningar. Starkt, nu kan ingen säga att det är en hemmadomare iaf :)

Gusten: Han har väl upptäckt hur usla TIK är i PP så det gör liksom inget.

Lärking är en megapajas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gusten: Dåligt av Brendl att dra på sig en onödig extratvåa för slashing efter avblåsning...

Huge: Ja, det kan vara en följd av att han käner en viss frustration. Han vet om att han är värvad som målskytt..

Huge: Var det inte FÖRE trippingen? Först slår han sen fäller han...typ som förr i tiden. Nu fäller dom först och sen slår dom...dagens ungdom.

Gusten: Månsson verkar ha blivit riktigt taggad efter boxen. Bänka alla.

65selander: Jag vill ha Boork som chef... tänk om min chef kunde bänka mig med fullt betalt.. fast det lär ju inte hända :(

65selander: Månsson: "...till och med Janne Hauhtonen slänger sig och täcker skott..ja då är det...det är så det ska va"

GävleLasse: I Mora fick han bara omöjliga pass vilket gjorde att han tvingades nypa direkt.
Här får han bara smörpass och hinner tänka för mycket.
Bänka Lind och in med Kankan som center.
Ett par betonghandleder kanske gör susen för passen....

GävleLasse: Tror inte extra träningarna är så kul när man blir bänkad. Tänk att sitta på en buss och spela kort istället för att diska hemma eller vara tvungen att harva i ett ensamt styrketräningsrum ;-)

Huge: Mitt bäste hockeyorakel, slutligen något som låter klokt, det där med omöjliga pass och nypa till direkt...

...nu börjar du ju snacka hockey...

...mm, fortsätt så

Gusten:

Jo Månsson verkade chockad över Huttens täck där........Förresten skönt o se att Månsson fått fart på grejerna igen.Det är bäst att njuta av honom i år,för nästa år spelar han i Timrå säger Ambroo.

tjugo8: "hur f-n kan han spela en matchotränad Johathan Carlsson i en första box-uppställning...???"

Kanske på grund av att Jonte varit bäste Brynäsback i matchen hittills. Han har varit riktigt bra.

Huge: DJ har gjort en bra match förutom att han med jämna mellanrum slarvar lite onödigt mycket.

Sedan är den stora frågan.. Är Lärking ES sämsta domare? I denna match är han iaf det.. Han kommer snett in i matchen och försöker rädda det på något sätt, men det blir bara en massa korkade utvisningar.

Bissett19: något som jag försöker leva efter:
"om din fiende kastar in brandfacklor i ditt läger, undvik att plocka upp dom med ansiktet" ;-)

Bissett19: Å enligt Sune är han en världsforward och kommer att förvina till NHL ;)

mattiaskarlgren:
tjaaa....vi kan väl summera den coachningen när matchen är över...
det carlsson har presterat innan denna match har varit ludermässigt...!
ok, än så länge dock. peppar peppar

GävleLasse: Fyfan nu är man i extas! 3-0 och jag är så sjukt glad att Månsson satte en!

Bissett19: Det vet väl inte jag. Jag bara spekulerar.

StoltBrynäsare:

Tjugo minuter kvar,stenhårt jobb gäller.Timrå har nog fått sej en skaplig skopa av Stig-H:s måg.

StoltBrynäsare: Enligt Aftonbladet så leder vi med 3-0 enbart p g a en gigantisk målvaktstavla från Timrå. (Nyanserad rapportering, det är ju så man kräks...)

StoltBrynäsare: En svala gör ingen sommar..Sen har man sett Brynäs dominera matcher och leda med 3-0 fram tills 15: minuten och sedan släppa in 3 snabba...

Kung_Sjödin: Aftonbladet kan suga min ...

Kung_Sjödin: Två tavlor, och det speglar väl matchen rätt bra? Jag tycker inget lag bjuder upp till dans och då ska vi komma ihåg att TIK var totalt under isen mot SAIK hemma, men detta är det bedrövligaste jag sett iår.

Ambroo: 7 minuter kvar ..

StoltBrynäsare: 4 minuter kvar...

StoltBrynäsare: 2 min 30 sek kvar ...

StoltBrynäsare: JAAAAAAAA!!!!!!!!

StoltBrynäsare: tack gode gud

4-0-mannen slår till igen!

Hjälp Sperrle nu!

Gusten: Snyggt pass av Micke till Pavel. Tror nog långskånken hinner med ett till ;-)

« · 925150 · »