Brynäs IF

713506 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

« · 1647660 Till forumet


Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Så vad tror ni om matchen imorgon, en jävligt viktig sådan. Det är bara seger som räknas?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

70 Rodrigues:Torsk på övertid

Ett fall framåt blir rubriken...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Sedvanliga:

"Vi har en väldigt stor revanschlust i laget"

Men också mkt ovanliga:

"Det känns i laget att vi är på ruinens brant"

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
70 Rodrigues: Det är verkligen bara 3 poäng som gäller, helt sanslöst om vi skulle ha lag som Modo och Leksand före oss. Men efter att ha bevittnat gårdagen så är förväntningarna inte höga.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Skitsamma om det är Växjö som står för motståndet imorgon. Denna matchen måste handla om Brynäs. Vill att grabbarna ger mig något att tro på,jag kräver ingen vinst,bara att inställningen och disciplinen är på 100 %.

Ser inte energin rätt ut,då vill jag se ett beställningsjobb på att Wallace kastar handskarna imorn. Vägra vika ner mer nu.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Gissa på 3500 imorgon?
I stort sett varje hemmamatch har föregåtts av ett bottennapp borta
Inte bästa sättet att locka folk...
4 raka segrar o 5 raka m poäng har de orkat med i år
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: På biljettsidan så är det bra sålt. Kommer minst 6000 imorgon. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Brynäslegenden:

Fantastiskt siffra!

Fö säger Dacke;

"Vi måste lita mer på varandra och inte försöka göra andras jobb hela tiden"

Personligen känns det mer som om de underarbetar situationerna

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Brynäslegenden: Motgångssupportrar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: Folk är lediga och en del är säkert hemma över nyår därav den fina siffran. Det kallas ju återvändarhockey som sagt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: Dessa förbannat jävla låg krav retar jag mig på. Nörstebö har minsann inga förväntningar på sig, Tim Wallace måste vi ge lite tid, Rödin måste vi ha snack med så han inte beter sig som en frustig tonåring med humörsvängningar.

SÄTT LITE KRAV BRYNÄS! Fan att det ska behöva sägas! 😤
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

4 - 1.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Kahn: Say whaaat???? Ketchupflaskan i topp? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Vilken gång i ordningen är det nu dom vädjar till fansen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

70 Rodrigues:

Får fansen "vädja" till grabbarna m VD-löner...? Som snittar kanske 2-3 år m 1912 på bröstet...

Isf grundare dalar, om nödvändigt på bekostnad av lägre toppar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
70 Rodrigues: Första gången på mkt länge, vad jag vet.
Öht pinsamt att en spelare ska behöva be om stöttning från supportrarna, säger mer om de s.k fansen än spelarna.
Förhoppningsvis kan det iaf få en eller annan medgångare att tänka till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
tjugo8: Spelarna ska inte lipa i media. Det kan TJ eller någon annan ledare hantera. Fokus på fel ställe. Gladiatorn ska bara fundera hur motståndaren blir lejonmat istället för han själv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: Klart att du håller med😂😂😂
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge:

Knappast troligt då det faktiskt krävs lite medgång för att tillfredställa en medgångssupportrer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: Hur många gånger ska fansen behöva vädja till spelarna för att de ska ge 100% på arbetet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
maddog1970: Att tolka artikeln som att Blomqvist "lipade" i media är absurt.Han fick frågor om fansens ramsor och Blomqvst sade at han föstår fansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
KulaShaker: Som Dacke säger: problemet är ofta att spelarna vill FÖR mkt i såna här lägen och då hjälper det inte med 110% insats om man inte jobbar som ett lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge:Precis, om spelarna bara vill mindre så går det säkert bättre! Genialt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge: Vilken mental strategi löser ett sådant problem? Hur får man spelaren att vilja vinna lite mindre för att komma på rätt nivå?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
maddog1970: Jadu, den strategi som löser gåtan med det mentala skulle alla lag nog ge vad som helst för att komma över, och den som kommer på lösningen får Nobelpriset i Ishockey...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Huge:  Precis Huge, det var länge sedan man agerade som ett lag. När såg vi senast en spelare som tog i lite extra för att rädda en situation? Nu står man hela tiden och väntar den där ödesdigra halvsekunden på att någon annan ska agera. Tittar man på matcher från slutspelet 2012 ser man direkt skillnaden på inställning, hur man är villig att hela tiden göra det där lilla extra för att reda ut situationen eller skapa nya möjligheter. Det handlar inte enbart om skillnad i kompetens utan skillnad i vilja, arbetsinsats och inställning! Vem kan motivera laget Brynäs idag? Spelare, tränare eller? Det är nu vår nya sportchef måste kliva fram, det är faktiskt hans ansvar att se till och ge laget Brynäs förutsättningarna för att lyckas och kunna se var problemet ligger.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
KulaShaker: Bra inlägg. Håller med dig. Skillnaderna hur man spelade som ett LAG 2012 är slående. Med den inställningen skulle vi nå långt även om spelarmaterialet inte är lika bra.

Vad gjorde Tommy då som han inte gör nu?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
I kväll måste vi verkligen vinna annars är fan misären total och om det inte blir vinst så in med Boorken i båset igen.
Brynäs skulle verkligen behöva det självförtroende som en vinst ger.
Gott nytt Brynäs vänner!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Mitt nyårslöfte blir att sluta gnälla på gnällarna och bara prata hockey.

Få se hur länge det håller :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Vore intressant om någon skulle kunna resonera kring skillnad i grundspel hemma och borta. Hemma tar vi poäng, dvs 18 av 21 de senaste matcherna enligt Sporten.
Det är ju helt ok. Hur ser spelet ut hemma?
Vad är det som gör att spelet inte fungerar borta?

Lösningen finns i det mentala spelet, kanske någon som minns HV och deras problem hemma för ett gäng år sedan... : )
Bussresa för att skapa samma känsla som en bortamatch hemma...

Avgångssnacket skall alltså ersättas av kravet på att nästa värvning (läs NU) är en mental tränare!
Den marknaden är aldrig död...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Auchinleck: Skillnaden är minst lika mycket att motståndarna spelar mycket försiktigare på bortaplan vilket ger Brynäs mer tid i anfallszon hemma än borta. Brynäs trivs alltså bäst mot lag som inte går fram så mycket utan  spelar mer tillbakadraget och försiktigt. När Brynäs tillåts hålla i taktpinnen så växer även självförtroendet och det blir även mindre spel i försvarszon.
Men visst är det ett mentalt spel, som det är nu så har nog laget i stort sett gett upp innan nedsläpp i de svåraste bortamatcherna. Den mentala coachen skulle nog ha funnits med i bakrunden hela tiden likt Seger gjorde 2012.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Själv så lovar jag att fortsätta leverera klarsynta "one liners". Inte så mycket text alltså, men mycket innehåll. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Zappaholic: Mitt nyårslöfte blir att alltid stå på Brynäs sida, oavsett vad som händer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Auchinleck: Är det inte bättre att förska ta med sig hemmakänslan till bortaplan än att ta in bortakänslan hemma? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Carl Lejonkräk: Så om dom säger att dom ska lägga ner herr- laget. Och bara satsa på dam- laget. Så står du bakom det utan att tycka nått?

Inte ifrågasätta varför?

Ja, det skulle inte förvåna mig.

"För Brynäs kan ju aldrig göra fel "

Ja. Det är ju så "Äkta Brynäsfans " gör:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

mk: Självklart så kan Brynäs göra fel men då står jag förstås även på deras sida och stöttar dem. Om till exempel en spelare eller tränare inte håller måttet så står jag ändå bakom dem eftersom de kämpar för Brynäs. Får någon sparken så tackar jag för att de i alla fall försökt att bidra och önskar dem lycka till. Går det tungt för laget med mycket förluster så lider jag med spelarna och ledarna.

Jag är alltid en STOLT brynäsare oavsett de sportsliga resultaten, det är mitt nyårslöfte.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Auchinleck: Jag vet inte hur vi tagit så många poäng hemma, vi känns rätt kassa där med. 7-2 mot Luleå var väl senaste insatsen som var bra men där Luleå var riktigt dåliga. Såg förvisso inte den matchen så kan varit Luleå som bara var kassa.

Min poäng är att det var väldigt länge sedan Brynäs spelade match i 60 min, eller ens förde en match från början till slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

KulaShaker: Ja, 2012 känns långt borta men det är bara drygt två år sen som ingen match kändes körd på förhand, ingen match förlorad trots underläge. I dag väntar man bara på den där obligatoriska dippen i varje match när laget ser ut som dom just börjat försäsongen.

Drygt 20 matcher kvar att hitta ett fungerande grundspel annars blir det till att börja scouta Asplöven m.fl.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
mk: "Så om dom säger att dom ska lägga ner herr- laget. Och bara satsa på dam- laget. Så står du bakom det utan att tycka nått?"

Beror väl helt och hållet på VARFÖR man lägger ner herrlaget.
Finns det fullt godtagbara, logiska och vettiga beslut som ligger till grund för att lägga ner herrlaget så skulle jag självfallet ställa mig bakom beslutet.

Inte konstigare än att vilken normalt funtad person som helst ställer sig bakom beslut som är vettiga och förnuftiga.

"Inte ifrågasätta varför?"

???
Jo, jag skulle sannerligen ifrågasätta varför man lägger ner herrlaget utan nån som helst motivering.
Ännu en obegriplig retorisk fråga.

""För Brynäs kan ju aldrig göra fel "

Jo, dom kan göra fel.
Har aldrig hört talas om nån förening som aldrig gjort nåt fel.

Ännu ett obegripligt och minst sagt märkligt påstående.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Carl Lejonkräk:

Ja det är ju det som är så fantastiskt med supporterskap. Att man själv kan bestämma hur äkta, engagerad och stolt man är som supporter. Att andra sedan har åsikter om vad äkta är behöver man inte ta någon notis om tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Fick nu svar av Elin Levin som har koll på biljetterna i kansliet. Drygt 4800 sålda just nu, klubben hoppas på 5500. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Brynäslegenden: Skamligt! Modo, som finns i en byhåla halvvägs upp till Lappland, har snittat 6.500 efter jul. Men det kanske är långt till lön för gävleborna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: En stor del av publikunderlaget här i krokarna gillar nog förvisso hockey. Men för dem som som inte är "die hard fans" så är nog underhållningsvärdet i Brynäs spel för tillfället för lågt för att konsumeras av dessa.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

maddog1970: Ja, i Övik är det ju riktigt hockeygodis dom får när dom går på Modos matcher.

Det handlar om support, maddog1970, support.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: Så här års är kobingon inställd i Ö-vik. Finns inget annat att göra
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: Tidigare säsonger har vi skyllt vikande publiksiffror på uselt resultat hemma, men i år då vi är väldigt hemmastarka, vad ska vi skylla på då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
KulaShaker: Sanningen är att stödet för Brynäs är för dåligt i Gävle för att hålla sig kvar i SHL på sikt. SM-guldet 2012 gav Brynäs lite konstgjord andning men den luften håller på att ta slut. Och alldeles för få bryr sig. Gävleborna borde passa på att titta på SHL-hockey de här sista åren. Sen är det bara fotbollen kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: Ja något måste Gävle/Brynäs göra för att locka folk till matcherna. Men sanningen är att Brynäs lockar färre besökare på bortamatcherna med. Produkten Brynäs måste bli intressantare
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: Stöder för Brynäs är mycket större än stödet för Gefle. Tror personligen att faktumet att varje match tv-sänds gör att publiksiffrorna blir betydligt sämre. Om du dessutom får en medioker produkt och en medioker 'upplevelse' minskar chansen att du åker till arenan. Jag har besök av några utflyttade Gävlebor, men alla har sett de senaste matcherna på tv och vägrar därför köpa matchbiljetter till imorgon. Det blir tv mot Växjö också. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Jajjen: Och glöm inte att gå på match i Ö-vik är som att vara på världens största släktträff. Alla 5000 kusinerna är på plats!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Peja: Den där uppgivenheten och handlingsförlamningen  måste vara unik för gävlefödda. Det förklarar en del.

maddog1970: Finns bara ett lag som drar mer publik på bortaplan - trots vår usla bortstatistik. Vore intresset för Brynäs lika stort i Gävle som det är ute i landet vore Brynäs en storklubb. Igen.

Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm, tänker strax åka 40 mil t.o.r. med full bil, jag bjuder på käk, inträde och transport för ett gäng aikare, räknar med att det kostar 3-4 tusen, det mesta ner i Brynäs kassakista. Gävleborna sitter hemma och tittar på tv.

Kommentera

« · 1647660