1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Huge: Konstigt att alkemisterna under så lång tid inte förstått att järn och silfver är kombinationen som ger guld.
Å andra sidan krävs många brännbara ämnen också för att få upp hettan, som löf och qvistar för att få igång branden och uthålliga typer som gran och ek för att få upp värmen ordentligt.

Tväst: Bortsett från Färjestad så är det nästan (men bara nästan...) som man kan tänka sig att bli värmlänning när man hör "Ack Värmeland du sköna", företrädesvis med Jussi Björling.
No offense, din version är säkert bra den också...   ;-)

tobhund: Ja, nu nöjer vi oss inte med att fira nåt ynkligt litet Cu+Sn!!
(blev mkt kemi helt plötsligt...)   :-)

Redigerad kommentar

Huge: Den var bra, såg att Skitstöveln var snabbast. Hoppas att det blir så om nån vecka!!!

Huge: Järnkrok + Silfverberg = GULDFEST :D

tobhund: Ja, det tragiska är att det handlar om en officiell hemsida som föreningen såvitt jag vetl står bakom och ansvarar för.
Lika patetiskt och tragiskt att läsa skiten oavsett vilken förening det handlar om. Det går att sansa sig även i motgångens stund och jag har isf ett gott råd till dessa hetlevrade idioter: ta först ett djupt andetag, håll andan och räkna samtidigt till 500 (obs! sluta inte räkna innan dess) och avsluta med att dö på kuppen av syrebrist.
Några kanske nappar på rådet och då försvinner ju iaf en bråkdel av problemet...    :-)

När jag ändå är på humör så har jag en liten rebus som alla kan få klura på.
Inte så jättesvårt:

Fe-böj + Ag-topp = Au-röj

Ska vi gissa att FBK ställer Nilstorp i mål på tisdag? Känns som att det är deras sista trumf att spela ut...

Kan dessutom bli riktigt grinigt (grisigt) om FBK hamnar i underläge typ 0-3. Gäller då att vara kall och lite hård.

Huge: Jag har aldrig tidigare varit in på FBK´s  forum på deras off. hemsida. Nu har tittat lite där och jag måste säga att det är en del mindre roliga kommentarer:

Kommentar om deras egna spelare Micke Johansson:

"Gå och släng dig under tåget din jävla fjantiga äckliga jävla Tragic..."

2012-04-01 15:48:47 av NMA

Det finns dessutom en del saker som är av mycket grövre sort och då främst riktade mot våra spelare...

Där kan man snacka om hatfans...

Nog om detta. Hoppas att vi stänger serien redan i morgon. Jag hade tyvärr inte möjlighet att vara på plats i fredags. Det blev TV med viss fördröjning. I morgon är jag dock på plats på Sätraåsen. Detta till stor lycka för nerverna hos hustru och husdjur. De har lite svårt att hantera när jag hoppar upp och vrålar med jämna mellanrum...

Bra eller dåligt för oss om Frögren vilar?
Kan vara en fördel om han kommer till spel. En småskadad spelare som ändå är ryggraden i deras försvar kan gynna oss mer än att en fräsch hungrig back kommer in i det här läget.
Så låt oss hoppas att Frögren är av rätta virket och inte viker ner sig så lätt...

arnio: Visst är det så. Brukar väl låta ungefär likadant härinne ibland, men det ursäktar ju inte att andra isf är lika korkade.
Priset tar nog ändå den tomte som på fullt allvar menar att Rohdin avsiktligt skadade Nihlstorp, då har det gått alltför långt när det gäller att hitta på orsaker till att man torskar.
Tror inte ens att dom mest rabiata dysterkvistarna härinne skulle kunna komma på en sån dum förklaring om det gällt Svedberg...    :-) 

Det blev en lång dag igår, tolv timmar jobb.... därefter iväg till övning av Johannesspassionen av J S Bach som vår stora kör skall sjunga på långfredag. Hem, spela upp matchen, så j....a gott. Stora starka värmlänningar är så ledsna för att dom inte hinner med.... Wallin surar.... Berglunds hjärnsläpp när han lindar klubban runt halsen på Simon.

Så otroligt många att imponeras av..... men mest värmer ändå att Hansen får göra ett så avgörande, viktigt mål..... somnade gott efter några repriser.

Var bara tvungen att spela Ack Värmeland du sköna på pianot..... den är riktigt vacker ;-))

Horace76c: Ja du, nu gäller det att gubbarna har fokus på rätt grejer och visar ödmjukhet inför uppgiften imorgon. Kan man göra det så tror jag inte att det är någon fara på taket, vi får helt enkelt åka dom sönder o samman, mala ner dem med våran grymma skridskoåkning. Förhoppningsvis så saknas Frögren imorgon, han spelade ju inte 3:e perioden igår. Vill se Molin från start imorgon, jävlar vad pigg o hungrig han ser ut :-)

Tips: 4-2

Mål: Järnkrok, Ollas, Granström och Silfverberg(såklart) :-)  

Redigerad kommentar

bisterfinnen:
Bli bara inte för stora på jorden nu grabbar...jag vill INTE att vi blir först med att tappa en 3-1 ledning...och allra helst mot Färjestad.
Dom kommer nog sälja sig jääääkligt dyrt i morrn..
Kommer dock vara där och göra mitt bästa för att hjälpa grabbarna att knäcka Thorleifs.

Zappaholic: gratulerar till en väldigt fin seger igår!!

MarcusElving:  Glöm inte hur det kan se ut på det här forumet ibland, intte så positiv stämmning här heller alltid. Här brukar fokus ligga på att sparka alla och att skylla på domaren. De som klagar mest är ganska lugna idag eftersom att de inte kan ta en vinst så de håller sig borta. I motgång så är vi inte större än FBKarna men vi kan väl se till att vi i alla fall är stora i medgång och inte läggger allt för mycket energi på att håna FBKfansen (svårt jag vet) för de har det tufft nog ändå de små liven.

MarcusElving: Jag har ju sagt att det är skön hockeyporr på FBK:s forum. De skyller på precis allting. Det klarar av det faktum att de hittills mött ett bättre hockeylag. 

Hade de haft Torpet hade de vunnit i fyra raka etc etc. 

Patetiskt. 

... än värre blir det när de dessutom är syskon.

MarcusElving: Det blir lätt så när alla har samma föräldrar.

Huge: Färjestads forum är det mest patetiska forumet jag har läst på länge.

mattias - 74: Och när matchen väl är över så hittar man förstås huvudorsaken till förlusten:

"Kom ihåg att Brynäs inte vinner mot FBK utan FBK utan Torpet som man medvetet skadat. Vill de vinna så, be My guest"

Ohhnääääää, in´t  ä ja bitter in´t.......    :-)

Huge:

HAHA Avdelning " jag är inte bitter " Jag såg reprisen och det är en klockren brytning av Ekholm. Sedan undrar jag hur spelare som Berglund står ut med sig själv. Jävla sopa och Gris som åker runt och är småful. Likaså den där Wallin. Man skall tydligen kunna gnälla mest i Es för att kaptensbilndeln i Brynäs. Jönsson Wallin m.fl

Anders Berg: "Faaan vad jag är trött på att höra om spelskickliga/skridskoskickliga brynäs osv. De nämner det verkligen i var och varannan mening och känns som en liten smygkänga mot FBK varje gång."

Mer godis från FBK:s forum.
Verkar vara lite olika synpunkter när det gäller kommentatorerna och att dom bara berömmer Färjestad hela tiden...     :-)

Fyller på med lite mer godis från FBK:s forum. Underbar läsning och ändå har jag bara hunnit till första perioden...    :-)

"Precis, på reprisen ser man att Ekholm inte rör pucken. Inte ens nära. Domaren är återigen ett jävla as. Fy fan! Äckliga jävla domare."

Haha, blindstyrena lyckas missa Ekholms klockrena brytning trots att man sett reprisen. Kan det bli mer komiskt?

Redigerad kommentar

Saxat från FBK:s supporterforum inför dagens match:

"Bara jag som har känslan av att Brynäs spelare blir mer och mer slitna för varje match som går och att det skulle kunna vara nyckeln till att vända serien, ÄVEN om PW skulle vakta målet serien ut?"

Verkar stämma bra...   *host* *host*   :-)

sylf: Jag måste säga att Rhodin varit enorm, han har missat en massa lägen tidigare men spelat bra. Hållit i pucken fint har han gjort och går mycket på mål. Mycket hockey den killen faktiskt trots att han är en målsumpare av rang.. Han får vi förhoppningsvis mycket glädje av i framtiden liksom Molin,,,

Huge: Ja Tommy har verkligen gjort underverk med Hansen.. Fantastiskt!!

Anders Berg: Låter bra det....   ;-)

Huge: Cola och japanskt är inte att förakta!

Huge: Nej då, jag har ju lovat att - om vi tar guldet - inte gnälla förrän vi släpper in första målet i första träningsmatchen i augusti försäsongen 2012/2013, jag lovar! =)

Anders Berg: "Grabbarna får se till att ta sig till final och sen spela hem guldet. Då kanske de får lite beröm. Kanske. Lite."

Ja, vi får väl hoppas att du håller vad du lovar isf.
Men har en känsla av att du kommer att gnälla lite trots allt...    ;-)

spud: Gnället handlade snarare om att kommentatorerna snackade om FBK i 60 minuter, blev lite enformigt att lyssna på. That's it.

claesw: Grabbarna får se till att ta sig till final och sen spela hem guldet. Då kanske de får lite beröm. Kanske. Lite.

claesw:Ni har en spelare som jämförts med en ung Peter Forsberg, det blir inte större än så. 

Hur fan kan man gnälla på att man inte blir hyllad efter en sån sak?  

Anders Berg: Helt korrekt analys. Vi är luttrade därvidlag, minns upphaussade MoDo 1999... När ska Brynäs hyllas?? Hade Djurgården spelat så här oerhört offensivt och modernt ,hade det varit spaltmetrar om det i media....

Finns det någon som har AB plus? Skulle vara intressant att läsa artikeln. :)

Huge: Jo, i och för sig men det blev lite tjatigt och enformigt till slut. Tycker gott Brynäs kunde fått lite beröm. Blev lite som att de sökte dåliga förklaringar till FBK's spel snarare än at hylla Brynäs. 

sylf: Hansen ja.
Var det inte han som Lindström, Gurra och några till ville sparka i höstas?
Bra tänkt där....    :-)

Anders Berg: Är väl rätt naturligt för spänningens skull sas att kommentatorerna kanske koncentrerar sig lite mer på att snacka om vad laget i underläge ska göra för att komma ifatt än att man sitter och analyserar vad det ledande laget ska göra för att utöka sin ledning.
Har väl hört sämre pratare och så länge vi vinner får dom svamla hur mkt dom vill...   :-)

Redigerad kommentar

Har inte varit så aktiv på HS idag men snirklar in med en kommerntar här då

Fruktansvärt stark seger och lagmoral.

+ på alla i laget, speciellt Rohdin,Molin,Nordquist,Hansen,Larsson,Löf,Bertil och Svedberg!

MarcusElving: Jönsson lät ändå rätt sansad, även om jag inte begriper vad han menar med "ja, vi har iaf ingen fördel av domarna"
Det är väl just det som är meningen med att ha domare öht, att inget lag ska ha nån fördel när det gäller deras bedömningar.
Eller har jag missat nåt?

Skön & viktig seger!

---------------

Men vilka genomusla kommentatorer på TV4. De snackade bara om Färjestad och om hur de skulle bära sig åt för att vinna. Otroligt låg nivå.

Jörgen Jönsson grinar om domarna lite till..

Patetiskt.

sylf: helt riktigt, han har täppt igen min trut med råge! Riktigt roligt!

sylf: Skål!

Jo, det är flera som stigit fram, tänker på Ollas, Widing, Hansen, Sunken, LJ, Nordan och idag Bertilsson, Molin och Rohdin. Känns som de bara åkt omkring och väntat på detta och nu jäklar!

sylf: Håller med, han har varit kanon!

MarcusElving: Jag tycker en sån som Hansen är värd att berömma, han har vuxit nåt enormt den här säsongen och hur mycket som helst i slutspelet!

Underbar vinst idag!

Roligast att se var Emil Molin som klev in helt respektlöst, tryckte sig på mål och låg bakom 1-0 målet.

Huge: Skumpa köper jag om vi går till final...jag öppnar den oavsett om vi vinner eller inte efter den matchserien är slut.

Vi har gjort en kanonsäsong...

« · 1487117 · »