1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
65selander:

Kan?

Skall, Selander, skall!

Bra beslut av Mormor!

De är ändå klara för Topp 8 och jag misstänker att det är vad Mormor väntat på...

Sedan är Humle & Dumle tillbaka lagom till Topp 8 m.m.

Peja: Då missar J20 de två bästa poängplockarna i 3 matcher. Måste vara kul att spela i J20 när man plockar de bästa hela tiden. Men å andra sidan så vet de att J20 kan bli språngbrädan utåt.

moreten: Intressant.

Brynäs lånar ut Thegel och Rödin till Oskarshamn.

65selander: Givetvis så lyckades jag vända på matcherna...

1 Brynäs IF 23 17 2 4 107 : 53 54 1 1 0 0
2 Luleå HF 24 13 7 4 84 : 50 52 2 1 4 0
3 Djurgårdens IF 21 15 2 4 74 : 52 47 0 1 0 1
4 Skellefteå AIK 24 11 3 10 75 : 74 38 2 0 0 1
5 Leksands IF 23 10 4 9 72 : 64 35 1 1 0 2
6 MODO Hockey 23 9 3 11 58 : 69 31 0 0 1 2
7 Mora IK 23 6 3 14 56 : 70 24 0 0 3 0
8 Timrå IK 23 6 4 13 64 : 90 23 1 2 0 1
9 A I K IF 22 5 4 13 58 : 91 21 1 1 1 1
10 IF Björklöven 22 4 4 14 51 : 86 17 1 2 0 1

Bissett19: Brynäs har gjort 107 mål på 24 matcher, LHF har 23 mindre med en match mindre spelad :-)

Peja:

Järnkrok skulle vara med i A-laget bara på namnet,så jävla coolt....:)

Gusten: Haha, han är inte i närheten av att hålla es-klass. Däremot är Rödin, Leidermark, Thegel, Silfverberg jävligt bra på forwardssidan och Järnkrok utvecklas mycket varje månad känns det som... Järnkrok kanske håller es-klass nästa säsong, inte omöjligt.

Peja: Då får vi väl slussa in spelarna i förstakedjan in i A-laget så Jekimovs får lira lite förstafiol då :)

Gusten: Jekimovs utmärker sig inte speciellt mycket. Tycker faktiskt det finns många i Brynäs som är bättre än honom. Objektiva bedömare som ser många matcher med flera olika lag i J20-serien menar att Jekimovs hade varit given i förstakedjan i nästan alla lag, men är det inte i Brynäs pga att många spelare håller hög klass.

Peja: Du som ser många junismatcher, hur har superdupertalangen från Lettland skött sig?

Lite avslagen (jämfört med hur det är ibland) match idag mot AIK men ändå vinst med 6-4. Silfverberg och Järnkrok bäst i Brynäs.

65selander: Typ samma för mig, fem minuter med bil...

Huss: Hade man vetat att det var på Mossen så kunde man hoppat av på vägen hem. ;-)

tjugo8: Ja, den hade jag gärna sett. Såg på GD att någon sökte sig till Hovet men att matchen spelades i Stora Mossen istället. Bittert....

Skulle stå: Bra gjort med tanke på deras förlust förra bortamatchen mot DIF. Själv jobbade jag till över 1900. -12 på flexen -:(

tjugo8: Bra gjort med tanke på deras förlust borta mot DIF. Själv jobbade jag till över 1900. -12 på flexen -:(

65selander:
stark 2-3 seger "borta" mot Djurgården, synd att man inte visste det var match, hade varit kul att se...

2:a plats i tabellen...men Luleå tycks gå bra...

Bissett19: TIK-BIF 0-3, mindre än 10min kvar.

GävleLasse: Lexingarna tokiga på domherren :-) Blev lite väl många bortautvisningar på slutet. BIF fick spela 5 mot 3 länge...länge... Det tackar vi ju för naturligtvis :-)

Bissett19: Kul att Bäcklins satsning gick hem :)

GävleLasse:

Skapliga sista fyra minutrar av J-20 pojkarna;)

58.20 4 - 2 PP1 BIF 15. RÖDIN, Anton
58.10 GK in BIF 25. SAHLIN, Alexander
58.10 3 - 2 PP1 BIF 12. THEGEL, Henrik
57.58 GK out BIF 25. SAHLIN, Alexander
57.41 2 - 2 PP2 BIF 22. JÄRNKROK, Calle
(2. ANDERSSON, Patrik)
56.18 1 - 2 PP2 BIF 15. RÖDIN, Anton
(12. THEGEL, Henrik)

Peja: Nej nej, jag läste en intervju med någon tränare, tror det var Thomas Thelin som sade att han var riktigt bra mot AIK och tog för sig.

Fan också,,,Nu är Troja-Ljungby, nykomlingarna i AS elitmässiga helt plötsligt eftersom dem kryssade mot Rögle.

Alá Nyströmsk-logik. ;)

mattiaskarlgren: Man fick ju intrycket av att du hade sett Silfverberg spela, med tanke på att du skrev "Tror samtidigt att en sådan kille som Jakob Silfverberg kan få ett riktigt genombrott i vinter om Czarnecki (stavning?) vågar satsa på honom.."

Hur kan du tro på honom om du inte har sett honom spela?!

Peja: Eftersom jag aldrig sett varken Silfverberg eller Thegel spela så ska jag inte säga något om det, men vem älskar inte unga killar som kommer in och tar för sig? Sen om Thegel är bättre låter jag vara osagt. Den bäste av dom får gärna komma in och bli nye Bäckis :)

Peja: Skador på tre blir det väl om man räknar Anton Persson i A-truppen, det ska man väl iofs göra.

mattiaskarlgren: Czarnecki förväntas satsa på många unga spelare den här vintern. Frågan är om det kommer att finnas plats för Silfverberg om de övriga spelarna får vara skapligt skadefria - jag tvivlar. Men kom ihåg att det bara behövs två skador på kedjespelare för att en J20-spelare ska få komma in.

Personligen tycker jag att Thegel är bättre än Silfverberg, men jag verkar vara ensam om att tycka det.

tjugo8: Låter riktigt bra. Tror samtidigt att en sådan kille som Jakob Silfverberg kan få ett riktigt genombrott i vinter om Czarnecki (stavning?) vågar satsa på honom..

Väldigt trevlig läsning !!!

"Brynäs förfogar dessutom - som bekant - redan över landets kanske bästa J20-lag på papperet; och nu blir man således ännu farligare. Frågan är om något lag - förrutom Frölunda och kanske Skellefteå - kommer att kunna rå på Gävlelaget?
Brynäs som också har en otrolig stark kull i 92orna som börjar på hockeygymet till hösten. En hel hög av superintressanta spelare. Framtiden ser onekligen fortsatt förbaskat ljus ut i Gävle. Det kan inte en själ i hockeysverige ignorrera."

1-3 och maxutdelning för skåningarna.
Rönnmark silar mygg och sväljer kameler.
Kan bli en jobbig eftermiddag.

Inte är det nån som vet varför matchen Brynäs-Malmö inte funkar på streamingen?

65selander: Louvi hade då tackla omkull vilken Vemdôvling som helst :-)
Tuulola saknar man givetvis också.
På filmklippet kunde man tro att det var du som klev upp vid offensiv blå ;-)

Macahan: Louvi var inte värd sina busspengar på slutet. Fast som vikarpök så kan du int håll koll på mer än "Sune Fifa"

Tuulola, där har du en hjälte eller en kille med inbygd Sisu

Bissett19:
yeap!
Goa gubbar, no more...!

wap.hockeysnack.com
Blev det Sillstryparna i finalen?

Macahan:

Nej, precis.. Inte Tuulola heller :P han saknar jag.
Djoos också, men vem vet han kanske dyker upp igen, som ass tränare?!

MarcusElving: Jag saknar Mikko Luovi, men inte kommer han tillbaka :-)

Gusten:
Hoppas verkligen det, har saknat honom en aning faktiskt

Mycket bra insats av hela laget ikväll. Rödin gjorde verkligen en kanonmatch.

tjugo8: Jonathan i J20, det lär betyda att det blir Kankaan-comeback i morgon.

tjugo8:

Mycket imponerande måste jag säga, kul att vi har ett av de två bästa lagen i Sverige på juniornivå :D bådar gott inför framtiden :D

Aj fan, 10 sekunder för sen.

GävleLasse: Det går bättre för dom än för seniorerna. SM-final nästa!

Peja:
...och den ljusnande framtid e vår...!
Well done!

"Brynäs J20 är i SM-final efter en spännande andra semifinal i Läkerol Arena. Det krävdes Sudden Death för att ett avgörande skulle komma. Jonathan Carlsson avgjorde sex minuter in i sudden"

"Senaste gången Brynäs juniorer var i SM-final var 1983."

Bissett19: Vad var många är sen J20 spelade semi, eller hur? Jag kan fan inte minnas när det var sist!

Gusten: Det är publikens fel ;)

J20 tar efter sina "förebilder" tydligen. 3-0 har förvandlats till 3-2 på 31 sekunder.

« · 1094621 · »