1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739041 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Huss:

Ja det är verkligen bara tuta och köra,har Bäcklin valt bort att prioritera försvarsspel?
Jag stängde av vid 1-3,och Brynäs usla Powerplay verrkar genomsyra nedåt i leden,dom hade ett 5 mot 3 i drygt 1,30 som man slängde bort.

Kan konstatera att Djoos grabb Christian inte hade ärvt farsans skridskoåkning i alla fall;)

Bissett19: Brynäs J-20 försvar är minst lika virrigt som a-lagets. Helt makalöst vad usla de är i egen zon.

För den som är riktigt hockeystörstig går det att se Leksand-Brynäs J 20 ikväll på nätet.

Rohdin och Berglind testas i U20-landslaget.

Redigerad kommentar

Efter två onödiga förluster blev det 5-2-seger mot Luleå i förmiddags.

1-0 Victor Berglind (Hellgren, Rensfeldt)
2-1 Johan Larsson (Eriksson)
3-2 Linus Fröberg (Lindholm, Wärefors)
4-2 Sebastian Wännström (Hellgren, Rensfeldt)
5-2 Sebastian Wännström (Berglind)

Redigerad kommentar

Bissett19: Så ska det se ut.
Det blir en guldstjärna i magisterns bok för duktige HS-eleven Bissett...

Huge:

3-7 slut.

Huge:

2-4 nu magistern.

Peja: Ok. Bara lite magistertakter som måste få utlopp.
Jag är nämligen lite allergisk mot såna här felaktiga uttryck.

Om man leder en match med 4 egna gjorda mål mot 1 gjort mål av motståndaren så heter det isf "ledningen med 4-1", oavsett om man spelar borta eller hemma.
Man kan således aldrig ha ledningen med 1-4.
Däremot går det utmärkt att isf säga att "resultatet är eller blev 1-4",
där hemmalaget siffror står först.
Som sagt: no offense.
Och du är inte ensam om att göra samma misstag, om det nu är nån tröst...     ;-)

Huge: Nej, leder på bortaplan.

Peja: Ligger vi under?

Bissett19: 1-4-ledning nu.

Peja:

00.54 0 - 1 EQ BIF 4. BERGLIND, Victor
(2. ROTBAKKEN, Linus
9. ROHDIN, Joachim)

Huss: Ja, Brynäs mönstrar ett ruggigt starkt J20-lag idag. Kan bli jobbigt för Löven...

I länken kommenterar förresten Adam Larsson några Brynäsjuniorer inför gårdagens match. norran.se/sport/hockey/skellefteaaik/article1093224.ece

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Japp, ett till nu, denna gång i tom kasse.

Bissett19: Rensfeldt fortsätter att måla, undrar när vi får se honom i A-laget?

Peja:

J-20 smiskar lite Modostjärt även idag.

3-1-bortaseger mot MODO ikväll.

Rensfeldt (2) och Rohdin gjorde målen. Berglind hade 2 ass, likaså Adam Ström. Oscar Dansk stod igen, stats 96,6%.

Ja, Rhodin är ju med på bänken ikväll!

Peja: Härligt att vi spöa dif!

J20 spöade DIF med 4-3. Victor Berglind avgjorde i sudden death, Oscar Dansk vaktade kassen. Bland de A-lagsaktuella gjorde Berglind 1+1, Rohdin 1+0, Rensfeldt 0+1.

mattias - 74:

Och vi J-18, man får glädjas åt det lilla ;-)

Huss:

Vi är ju trots allt regerande J 20 "mästare"... Sug på det ordet :-)

Bissett19: Lilla spöket Leksand slog till igen...

För er som behöver stilla hockeyabstinensen lite så sänder Connys TV från J-20 Matchen mellan Brynäs och Leksand ikväll,start 19.00

Joachim Rohdin vald till Sveriges bästa spelare i U19-landskampen mot Kanada. Sverige vann med 5-1, Kanada skickade inte ens ett B-lag till 3-nationsturneringen där även Finland deltar.

Horace76c: Han släppte ju bara in en lätt puck. Om du tar t.ex deras förstamål så var det touch på backens klubba (syntes solklart från den vinkeln jag satt).

mattias - 74:
"markström visade sig mänsklig också igår"...nu var du allt blygsam, "de stora matchernas man" var faktiskt rent ut sagt dålig..

Huge: Hörde någonstans att Markström varit magsjuk också vilket, om det är sant, nog var förklaringen till att han inte var på topp.

Peja:

Det var snällt av dig.. Personligen får man nypa sig i armen efter det här. markström visade sig mänsklig också igår.

Peja: "Jag tycker att J20 gjorde en halvdan insats, men var ändå mycket bättre än Leksand. Idag var en sådan match där det sämre laget kunde ta vinna tack vare att det var bäst av en match. I en match kan allt hända.

Grattis till Leksand, jag unnar trots allt deras fans den här framgången."

Håller med. Leksand uppträdde som ett lag över HELA banan och det räckte den här gången. Spelade lite som vårt A-lag gör: bra defensiv med bra målvaktsspel och så livsfarliga kontringar/spelvändningar när motståndarna slarvar. Våra rutinerade junisar från A-laget tappade puck ett par gånger på fel ställe, bl.a Silfverberg innan Leksand gör 2-1.
Visst kändes det en aning opsykologiskt att slänga in Markan, vilket Huss var inne på. Sahlin såg riktigt bra ut i semin och för hans del kan det ju inte ha känts speciellt roligt att "tvingas" kliva av när det gäller.
Samtidigt är det svårt att argumentera mot valet att Markan.
Han såg dock lite loj ut och får ta på sig ett par av målen. Tycker ändå att vi bör vinna matchen, trots Markans misstag. Antalet chanser vi skapar ska ändå räcka för att vinna med ett par mål.
Vi får skylla oss själva en aning, som inte sopar hem guldet.

arnio: Bäcklin spelar ju redan i Valbo!

Jag tycker att J20 gjorde en halvdan insats, men var ändå mycket bättre än Leksand. Idag var en sådan match där det sämre laget kunde ta vinna tack vare att det var bäst av en match. I en match kan allt hända.

Grattis till Leksand, jag unnar trots allt deras fans den här framgången.

arnio:
"Rödin till mora"??
Vaddå, sticker han dit??? Skulle ju iofs inte förvåna mig om brynäs inte erbjöd honom en fortsättning i föreningen...

Gusten: "Bäcklin till Valbo, Rödin till Mora och VEM FAN SKA ERSÄTTA LÄCK??"

Läck är väl ingen supermålis direkt och kan ersättas utan problem, det stora problemet blir att hitta en förstamålis.

Rödin klarar vi oss nog utan ska du se och Bäcklin vad skulle han göra i Valbo?

Venom:

Personligen hade jag hellre sett att man vågat släppa fram fler juniorer denna säsong. Vi spelar trots allt i Allsvenskan.

mattias - 74: Ja de håller jag definitivt med om, De hade vart kul och sett hur det hade sett ut för Leksand om de hade gett fler unga spelare chansen redan för ett par år sedan.

Venom:

Ja nu kan man ju konstatera att Leksand även har bra juniorer. Synd att man inte vågar satsa på dom riktigt med undantag för denna säsongen då det gett en del chansen.

mattias - 74: Ineffektiviteten fällde avgörandet. Brynäs styrde spelet och va "det bättre laget" men ineffektiviteten var för stor. De ska göra mer än 3 mål på alla dessa chanser.

En massa lovande spelare finns det i alla fall.

Gurra88: Äh Bäcklin kan ju inte coacha! Rödin-Järnkrok-Silfver lekte hockey tillsammans mot Djurgården i vuxenslutspelet, ett DIF som kanske går hela vägen. Men dom spelas inte ihop i J20.

Bäcklin till Valbo, Rödin till Mora och VEM FAN SKA ERSÄTTA LÄCK??

andreasknox:

HAHA Tack !

Ja grattis leksand! Det var ju trots allt "bara" J20 så jag kan ta det för denna gång... =)

Plus att markström inte är de stora matchernas man... I övrigt riktigt kul att se, Brynäs kan ha en ljus framtid.. Hade gärna sett att man flyttat upp bäcklin i a-laget

MarcusElving: Ja vad kan man lära sig av detta? Även en liten bajsbög är en bajsbög? Sylf?

MarcusElving: Snacka om att missa frilägen, nu vet vi vad vi har att vänta av dom kontrakterade elitspelarna nästa säsong...

Rödin missar HELT öppet mål med 40 sek kvar, lite talande för matchen..

Grattis Leksand! Det handlar om att göra mål och ni gjorde ett mer än oss!

Men F*N hur många frilägen ska dom missa.

andreasknox: WÄNNSTRÖM missar ännu ett friläge!!!!!!!!

Jaaa ett till nu!

Gusten:0)

SÅ JA! SMACK!
3-4

Nu kvitterar vi!!!!!!

« · 1306728 · »