Redigerad kommentar
Peja: Just HV är modellen. Tillräckligt många bra egna spelare PLUS det bästa som ett svenskt lag kan köpa för pengar.
Att kunna plocka de bästa allsvenska spelarna och hitta lovande spelare till gymnasiet kommer att bli allt svårare utan större resurser i takt med att allt fler lag ser att det är en rekryteringsmodell som fungerar.
Redigerad kommentar
Peja: Ja, det är tre exceptionella 94:or. Bland 93:orna är det väl Molin som ligger längst fram och 92:an Larsson är sin årskulls främste. Det är bra så men fortfarande inte tillräckligt för att ge Brynäs ett guld i framtiden. Det måste in stora pengar för att ge utrymme för dom värvningar som ska lyfta Brynäs till FBK- eller HV-nivå. Möjligt att Enterfeldt är ett steg på den vägen.
Årets lag är helt unikt i och med att egna spelare leder laget OCH har en rimlig chans till guld. Hur många ES-lag genom åren har mäktat med det? Modo nån gång på stenåldern?
Peja: J20:s säsong visar också att det är omöjligt att ha som strategi att egna juniorer ska utgöra stomme i A-laget. Det går inte att ständigt ta fram spelare som Silfverberg. Får vi fram en sån spelare vart 5:e år är det jävligt bra men det räcker knappast till några större framgångar. I synnerhet som alla lag numera, efter bl.a. Skellefteås och Brynäs framgångar, har som uttalad strategi att satsa på juniorverksamheten.
70 Rodrigues: Bara att ge tränaren som gnäller en skarp varning första gången sedan delar man ut ett lagstraff om han gnäller igen.
Det skulle få slut på det.
70 Rodrigues:
Att alla kan bli lite överhettade i vissa situationer får man väl ha överseende med, men ta gnällkenta t.ex. otroligt pinsamt att han kan hålla på så..... i varje match.
mattias - 74:
Att vara domare på elitnivå är säkert inte det lättaste jobb man kan ha... många snabba beslut skall tas... funderar dom för länge på ett beslut så hinner nästa läge i matchen uppstå och plötsligt skall två beslut balanseras i varandra, stressigt och inte solklart alla gånger.
Men nåt som skulle underlätta dömmeriet är om man konsekvent följde regelboken...... visst, det skulle uppfattas som om dom blåste sönder vissa matcher. Men efterhand skulle spelarna vänja sig vid den nivån som gäller.
Hur ser det ut nu? Det påstås att samma nivå skall gälla i slutspel som i grundserien.... tillåt mig småle.... domarna vill inte avgöra matchen sägs det. Så därför får spelet bli hårdare, man blundar för mängder med regelvidrigheter för att helt plötsligt blåsa för nånting som kanske är hälten så grovt för det man blundat för.... sen är cirkusen i gång..... leta upp nåt att kompensera med.
Min åsikt är..... blås konsekvent efter regelboken.
Wayne Gresky:
Ja eftersom jag såg Leksandsmatchen så missade jag den men det verkar ju nästan som om matcherna i KS har bättre domare.. Domaren i Örebromatchen var riktigt bra.
MarcusElving:
har sett 4 slutspelsmatcher totalt tror jag och av dom 4 har domarna varit bedrövliga åt många håll. Man tar sig för pannan när man ser domarna i kvalserien hålla en bättre nivå.
Nu kommer jag att radera alla inlägg som handlar om Czarnecki då det bara är två personer som är intresserade av diskussionen. Det saknar helt intresse för övriga skribenter här inne.
Vill ni prata om Czarnecki så rekommenderar jag den väldigt fiffiga bubbel-funktionen alternativt mail.
Punkt och slut.
59:59 | 8-7 (PS) | BIF | 23. Lindblom, Oskar | Pos. Part.: 23 Neg. Part.: 1 |
Redigerad kommentar
Brynäs J20 spelar åttondelsfinal mot Södertälje. Första matchen i Södertälje på onsdag kl. 19 i Axa osv. Jag antar att det blir utan Kalle Johansson om han ersätter Bertilsson.
Och i skymundan har Elias Lindholm tagit hem skytteligan i J20 SuperElit Top 10. Grabben är två år yngre än i stort sett alla andra i serien.
Det här är en intressant spelare som jag tror att vi kommer att få se några matcher i A-Laget nästa säsong.
Tydligen förbjudet att ta en timeout i juniorsammanhang...
Alla föreningens lag tycks ha en kollektiv formsvacka. Matchen idag är värre än J18 igår.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar