1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738981 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Kul för Oscar Dansk.

Stark Gästrikekull till nästa termins hockeygymnasium! Hoppas på några bra killar utifrån också, någon som vet vilka som har kommit in från andra distrikt?

Redigerad kommentar

Naturligt att 92:orna som inte får plats i A-laget försvinner till nästa säsong när de blir förstaårsseniorer.

Några officiellt klara övergångar:

Dennis Fröland -> Brynäs J20 -> Västervik
Linus Bognestrand -> Brynäs J20 -> Västersvik
Linus Rotbakken -> Brynäs J20 -> Kallinge

Venom: Ja, den funkar perfekt.

Peja:Funkar streamen för er?

J18-VM-final med Djoos, Dansk och Lindholm!

Dagens J18 kvartsfinal mellan Brynäs - Modo kommer att sändas på länken

Peja: Att Enterfeldt också väljer att flytta hem till Gävle igen glädjer mig något oerhört!

Peja: Just HV är modellen. Tillräckligt många bra egna spelare PLUS det bästa som ett svenskt lag kan köpa för pengar.

Att kunna plocka de bästa allsvenska spelarna och hitta lovande spelare till gymnasiet kommer att bli allt svårare utan större resurser i takt med att allt fler lag ser att det är en rekryteringsmodell som fungerar.

Jajjen: Klart det gäller att få in mer pengar och kunna komplettera med spetsspelare utifrån, men tycker ändå att en klubb som t.ex HV71 har vunnit guld med många egna talanger som stomme. Var väl bara ett par år sedan de vann guld med Liv, Petrasek, Davidsson, Thörnberg etc.

Om man inte har mycket pengar måste man ju 1) Rekrytera bra till hockeygym och utveckla de, 2) Vinna dragkamperna om allsvenska spelare, typ Ekholm, Gunderson etc...

Enterfeldt är ett perfekt exempel på en kille som inte var tillräckligt bra som junis, men som har utvecklats i inofficiella farmalag som Almtuna och Luleå, och som numera är tillräckligt bra för Brynäs A-lag ;)

Redigerad kommentar

Peja: Ja, det är tre exceptionella 94:or. Bland 93:orna är det väl Molin som ligger längst fram och 92:an Larsson är sin årskulls främste. Det är bra så men fortfarande inte tillräckligt för att ge Brynäs ett guld i framtiden. Det måste in stora pengar för att ge utrymme för dom värvningar som ska lyfta Brynäs till FBK- eller HV-nivå. Möjligt att Enterfeldt är ett steg på den vägen.

Årets lag är helt unikt i och med att egna spelare leder laget OCH har en rimlig chans till guld. Hur många ES-lag genom åren har mäktat med det? Modo nån gång på stenåldern?

Jajjen: Det visar snarare att den här säsongens J20-lag saknade bredd. För ES-lagets del är spetsen alltid viktigast och den finns där med Lindholm, Djoos, Dansk etc. Skrev i början av säsongen att det skulle bli tufft för J20 (men trodde ändå på kvartsfinal) men att J18 har stora guldchanser, står fast vid det tipset!

Peja: J20:s säsong visar också att det är omöjligt att ha som strategi att egna juniorer ska utgöra stomme i A-laget. Det går inte att ständigt ta fram spelare som Silfverberg. Får vi fram en sån spelare vart 5:e år är det jävligt bra men det räcker knappast till några större framgångar. I synnerhet som alla lag numera, efter bl.a. Skellefteås och Brynäs framgångar, har som uttalad strategi att satsa på juniorverksamheten.

70 Rodrigues: Bara att ge tränaren som gnäller en skarp varning första gången sedan delar man ut ett lagstraff om han gnäller igen.

Det skulle få slut på det.

Tväst: Klart som fan att det blir hetsigt och särskilt under ett slutspel, men jag tycker ändå inte att domarna ska gå in i diskussion med coacherna, det bevisar bara osäkerhet från domarna. Visa vem som bestämmer så kommer det att vara slutsdiskuterat, iaf under matchens gång.

70 Rodrigues:

Att alla kan bli lite överhettade i vissa situationer får man väl ha överseende med, men ta gnällkenta t.ex. otroligt pinsamt att han kan hålla på så..... i varje match.

Tväst: Det som irriterar mig är att domarna går in och diskuterar med coacherna vid avblåsningar/domslut. De flesta domare upplever jag som väldigt svaga, dom behöver inte gå in och föklara varför dem blåser som dem gör. Hade varit underbart o se att do sätter upp ett finger o bara säger schh när coacherna börjar jiddra. Med starka och säkra domare på isen så skulle vi slippa allt jävla jidder.

mattias - 74:

Att vara domare på elitnivå är säkert inte det lättaste jobb man kan ha... många snabba beslut skall tas... funderar dom för länge på ett beslut så hinner nästa läge i matchen uppstå och plötsligt skall två beslut balanseras i varandra, stressigt och inte solklart alla gånger.

Men nåt som skulle underlätta dömmeriet är om man konsekvent följde regelboken...... visst, det skulle uppfattas som om dom blåste sönder vissa matcher. Men efterhand skulle spelarna vänja sig vid den nivån som gäller.

Hur ser det ut nu? Det påstås att samma nivå skall gälla i slutspel som i grundserien.... tillåt mig småle.... domarna vill inte avgöra matchen sägs det. Så därför får spelet bli hårdare, man blundar för mängder med regelvidrigheter för att helt plötsligt blåsa för nånting som kanske är hälten så grovt för det man blundat för.... sen är cirkusen i gång..... leta upp nåt att kompensera med.

Min åsikt är..... blås konsekvent efter regelboken.

Wayne Gresky:

Ja eftersom jag såg Leksandsmatchen så missade jag den men det verkar ju nästan som om matcherna i KS har bättre domare.. Domaren i Örebromatchen var riktigt bra.

mattias - 74: Då måste du ha missat matchen på Hovet igår.

Bissett_19: Ja, det började väl att gå utför i samma veva som Bäcklin blev klar för Djurgården.

Peja:

Verkligen en usel sorti av Bäcklin,känns som domverkligen gått ner sej efter jul.

MarcusElving:

har sett 4 slutspelsmatcher totalt tror jag och av dom 4 har domarna varit bedrövliga åt många håll. Man tar sig för pannan när man ser domarna i kvalserien hålla en bättre nivå.

Huge: Ja, domarna är verkligen under all kritik.

MarcusElving: Modo vinner i sudden när Skröder trippar Jimmie Ericsson bakom kassen, en av de mer solklara trippingar man sett på länge.
Domardebatten lär fortsätta....

Peja: Jäkligt tråkigt med J20.

Nu kommer jag att radera alla inlägg som handlar om Czarnecki då det bara är två personer som är intresserade av diskussionen. Det saknar helt intresse för övriga skribenter här inne.

Vill ni prata om Czarnecki så rekommenderar jag den väldigt fiffiga bubbel-funktionen alternativt mail.

Punkt och slut.

J20 utslagna av Södertälje. Så jävla dåligt!

Men U16 avgjorde hyfsat sent i matchen mot Rögle:
59:59 8-7 (PS) BIF 23. Lindblom, Oskar Pos. Part.: 23
Neg. Part.: 1

Redigerad kommentar

Brynäs J20 spelar åttondelsfinal mot Södertälje. Första matchen i Södertälje på onsdag kl. 19 i Axa osv. Jag antar att det blir utan Kalle Johansson om han ersätter Bertilsson.

Jajjen: Hahaha, ja! :D

MarcusElving: Ja, vi har ju inga som Hari men dom vi har får duga.

Jajjen: Fantastiskt! Vi som inte har några nya talanger som kommer.. Konstigt!

Och i skymundan har Elias Lindholm tagit hem skytteligan i J20 SuperElit Top 10. Grabben är två år yngre än i stort sett alla andra i serien.

Verkar som att Brynäs leker med Rrrrrrögle nere i Ängelholm.

Bissett_19: Bäcklin är så klart en svår förlust. Men bra tränare är som bra spelare, de är attraktiva på arbetsmarknaden. Nu ville inte Brynäs matcha hans nya arbetsgivares bud, och det accepterar jag. Stålmusen och Smurfen blir ett utmärkt team. För Brynäs, i framtiden.

Nu är det klart och officiellt att Mats Bäcklin lämnar.
Niklas Gällstedt ny headcoach med Ove Molin som assisterande.

Kan nog bli riktigt bra.

Peja:

Molin och Lindholm sänkte Skellefteå.
Elias 5-4
Molin 6-4 ENG

Även Jocke Rohdin var med och spelade.

Nu kan man se J18-matchen mot Läxand.

Det här är en intressant spelare som jag tror att vi kommer att få se några matcher i A-Laget nästa säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=22268

Och nu kom TO:n. Näe, det där hade Czarnecki hanterat bättre.

Tydligen förbjudet att ta en timeout i juniorsammanhang...

Alla föreningens lag tycks ha en kollektiv formsvacka. Matchen idag är värre än J18 igår.

Och alla hittar länken till direktsändningen av Brynäs-SSK J20?

Redigerad kommentar

tack,  såg den i morse riktigt tråkigt :/

HappyX3: Här kan du läsa mer.

hittade precis på Twitter:

Tankarna går till J-18s forward Kristian Nervik, en sån bra hockeyspelare som är tvungen att sluta. Var stark nu mannen! 

Nån som vet nått? :o Stor talang som sätt riktigt bra ut i J-lagen  

arnio: Ja, "Ozzie rules", är tufft :-) men kan man förvänta sig annat av en nation vars population domineras av ättlingar till straffångar och plitar? Haha!

arnio: Fy åt helvete hur många dödsoffer har den sporten om året???

Burken: har snackas vi tuffa killar, kolla länken

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Venom: fint att stå i mål i handboll :)

Huge: Ska man kolla på hårda sporter då kan man kika lite på Irlands nationalsport Hurling.

Absolut inga studieskulder där inte haha!

« · 1499498 · »