1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738898 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Lill-Spaps: Nej, ett internetforum är inte representativt, men så vitt jag vet har inga folkomröstningar genomförts i frågan. Inte ens i Schweiz, där de väl har flest folkomröstningar i hela världen. Dock roligt att Timrå & Modofansen bildar en liten ohelig allians...

Jajjen: Jag spelade i korpen förut och där hade en av mina lagkamrater också #99. Jävla hybris på killen :)

Peja: Tyckte den här var bra: "Same number I wear in my beer league."

Peja: Ok. Så han hade alltså ett val? Tidigare har det låtit som om Dynamo Moskva handgripligen har tvingat på honom tröja 99.

Lika lite som HS är representativt för alla som tycker att det är ett hån så är väl knappast ett annat internetforum representativt för hur många som tycker att det är en icke-fråga.

Lill-Spaps: Du har fortfarande inte förklarat vad problemet är (med risk för att du svarar nåt djupt i stil med "ja, om du inte fattar det, är det ingen idé att förklara").

Slajsarn: De nordamerikanska fansen verkar inte heller bry sig om att Bäckis har #99 i Moskva. Märkligt att det bara verkar vara Timrå- och Modofans som bryr sig...

Lill-Spaps: Bäckis skickade ett SMS till SVT Sport där han sa att han fick välja mellan #2 och #99. Men jag orkar inte sitta och leta efter "bevis". Det är väl ganska uppenbart att Dynamo Moskva har mest att tjäna på all extra publicitet som tröjnumret innebär. Sedan är det märkligt i sig att de enda som verkar bry sig är Timrå & Modofans på hockeysnack.

Redigerad kommentar

Peja:

Det tycks ju vara en teori som ni Brynäsare gillar. Menar du att han saknar fri vilja?

Redigerad kommentar

Jajjen:Rätt skoj att ingen av Modoliderna har reagerat på att Victor Hedman har tröja #77 som är Phil Espositos gamla nummer. En Hall of famer, precis som Gretzky ;-)

Lill-Spaps: Förresten. Du tror inte att det var Dynamo Moskva som ville se Bäckis i #99 snarare än han själv? Det ligger i klubbens intresse att få publicitet och de lyckades ju verkligen.

Peja:

Spännande, du kanske är något på spåret där. Det sitter nog i namnet Bäckström att vara arrogant och respektlös.

SH: Nils Bäckström har ju #13 i Timrå. Så jädra respektlöst mot svensk hockey i allmänhet och Mats Sundin i synnerhet. När man tänker efter är det respektlöst mot hela mänskligheten...

Lill-Spaps: Klarna...? men ni Timråiter behöver ju förstås aldrig fundera på varken stora spelare eller fridlysta nummer...

SH:

Det fanns ingen jämförelse mellan Gretzky och Molin ok.

"Vår 21:a är ju större än Öviks alla dar i veckan." Molin har väl aldrig varit större än någon, någonstans, någonsin?

Men som sagt, bilden börjar klarna över hur det kommer sig att en enkel Gävlepojk får för sig att bära nr 99.

Lill-Spaps: Fanns ingen jämförelse mellan Gretzky och Molin överhuvudtaget... mer att någon drog upp Forsberg som en lika stor spelare som Gretzky. Skulle det då kunna vara så att 21 blivit fridlyst på samma sätt, men som brynäsare skiter man ju fullständigt i om 21:an är hängd någon annanstans. Vår 21:a är ju större än Öviks alla dar i veckan.

Tycker nog Bäckström ska kunna välja fritt men får väl räkna med att ta skit för det...

KL_BT: Thanks...

Nu har sändningen mellan Mora - Brynäs J20 startat och ni kan se den på länken nedan

Jajjen:

Vi säger så. Det är nog dags för dig att sova middag nu så att du inte är så kinkig på dagis i morgon.

Lill-Spaps: Varför tror du jag jämställer Gretzky med Molin? Jag skiter väl i kanadensaren. Frågan är ju varför du är beredd att suga av Gretzky.

Jajjen:

Som jag bara sett på TV? Det vet inte du ett jävla dugg om.

Nu förstår jag varför Brynäsare tycker att 99 "bara är ett nummer" när man jämställer Gretzky med Ove Molin.

Peja: Nä, men vi är så jävla inympade med att amerikansk hockey är bäst. Är man okritisk och låter andra tänka sväljer man all dynga NHL säger.

Valerij Charlamov är världens bästa hockeyspelare genom tiderna. Han hade tröjnummer 17. Tror du amrisarna bryr sej?

Jajjen: Egentligen är det väl oklart varför de bästa NHL-spelarna genom tiderna per automatik ska betraktas som de bästa hockeyspelarna genom tiderna. Sovjet var väl världens bästa hockeynation under hur många år som helst och nästan inga av deras bästa spelade i NHL?

Lill-Spaps: Nej, Gretzky var en kanadensisk hockeyspelare som du bara sett på TV. Ove Molin är en svensk hockeyspelare i landslagsklass som bl.a. avgjorde en SM-final. Du vet, en sån där som du aldrig kommer att få uppleva med ditt lag. Varför kanadensaren ska behandlas med religiös vördnad av oss svenskar har ingen ännu förklarat.

SH:

Ja, för Molin och Gretzky är ju precis samma sak.

SH: Ja, fast nu snackar du viktiga grejer. Jag tycker ingen skulle få heta Ove. Framförallt borde Wayne vara förbjudet att döpa ungarna till.

Jajjen: Ja det är ju ungefär som att ingen skulle få ha 21 bara för att Molin haft det...

Lill-Spaps: Dream on, boy

Jajjen:

Ja, fast jag önskar att jag vore lika kvicktänkt och fyndig som du.

Lill-Spaps: Det där var giftigt!

Jajjen: Hohohohihihihahaha.

Lill-Spaps: Sen när får allsvenska supportrar gå in här å skriva?

mattias - 74: Föga oväntat så är brynässupportrarna lika arroganta som sin gullegris.

mattias - 74: Varför ska Wayne Gretzky, en kanadensisk hockeyspelare, "hedras"? Hur hedrar du Gandhi? Nelson Mandela? Michael Schumacher? Pelé? Och på vilket sätt hedras en spelare av att hans tröjnummer inte används av nån annan? Är det i så fall inte mer hedrande om man använder hans nummer?

Bara för att man gillar hockey måste man inte köpa alla idiotier från NHL.

Peja: Ja det låter ju rimligt...Alla kan ju inte bli hockeyproffs utan bör sköta skolan...

Åtminstone i motståndarlagen :-)

Tommy: Söndagsmatcherna brukar ju kunna börja tidigt, men tror att det främst gäller långa bortamatcher, så att spelarna inte ska komma hem på natten innan skoldag. När Brynäs möter typ Luleå på söndagar brukar matcherna kunna börja så tidigt som kl 11.

Peja: OK, det förklarar en del :-)

Tack för info

Tommy: Tror det står fel på Brynäs hemsida, den matchen startar kl 16.

Nån som kan länka direkt till sändningen av J-20 matchen mot Mora som skulle starta 13:00 ?

När jag följer länken på hemsidan så fastnar jag....Inte sååå haj på datorer...suck....

Redigerad kommentar

Jag håller med majoriteten som tycker att det här med nummer 99 är skitfjantigt. Jag förstår inte hur man orkar bli upprörd över att ett spelare väljer att spela i nummer 99.

Kom ihåg Gretzky som spelare och vad han åstakom på isen istället för att se honom som ett jävla nummer. Jag tycker inte att det finns något förnedrande mot Gretzky i att använda nummer 99. Det är knappast menat som ett hån heller, varför skulle Bäckström vilja göra det. Han är dessutom en av de mest ödmjuka spelarna i hela världen.

Sedan har jag lite svårt att hålla med om att Gretzky skulle vara någon jävla Gud, som folk vill göra gällande. Visst, han gjorde overkligt mycket poäng och det är imponerande. MEN, det har funnits och finns spelare som är lika bra och bättre än Gretzky. Ingen kommer dock komma i närheten av hans poängproduktion igen men det beror mycket på att han spelade i en helt annan era. Då var stjärnorna väldigt respekterade och man gick inte lika hårt på dem, dessutom hade målvakterna mindre och sämre skydd. Det var lättare att göra mål.

mattias - 74: Är han någon sorts Gud menar du? Han har spelat ishockey, inte skapat fred på jorden eller löst världssvälten.

Är det bara jag som skiter i vilket nummer Bäckis har i Dynamo Moskva?

Zappaholic:

Ingen liga och ingen spelare har ju använt 99 sedan Gretzky slutade för 13 år sedan, antagligen med respekt för världes störste och att numret inte skall få användas mer, varför skall då Bäckis ta 99? Håller faktiskt tro det eller ej med Huge här.

Jajjen: På Gretzkys fick det ju inte komma någon i närheten av honom tillskillnad mot dagens stjärnor som ger och tar nä detta med nr 99 är rent jävla strunt klart vår Bäckis ska ta det om han vill!

Visst Gretzky var stor men han är inte ett skit om man jämför honom med exempelvis Peter Forsberg enligt mig! Tänk om Foppa skulle kunnat åka runt utan att någon tacklat honom!

Redigerad kommentar

Jajjen: Håller helt med, vad är detta för jävla trams? Pensionera tröja nr 99 över hela världen är ju bara fruktansvärt patetiskt.

Vuxendagis...

Så Wayne Gretzky har uppnått nån sorts jävla gudastatus? Duktig kanadensisk hockeyspelare som nu ska upphöjas som nåt helgon som påven valt ut, typ Moder Teresa, den heliga Birgitta, Skavlan? Idrottssupportrar är ofta korkade (bara att kolla in Modos forum) men det här tar nog fan priset. Är det ok om jag skriver 99? Eller är det att vanhelga den Store?

Huge: Du måste skämta.

arnio: Håller med. Så ofantligt löjligt.

Zappaholic: äh låt Bäckis spela i vilket nummer han vill.

Zappaholic: Då är det fan så mycket mer respektlöst att kalla Lauritzen för Gretzky :-)

Zappaholic: Ja minst sagt. KHL fanns väl inte ens när glasliraren uppträdde.
Eller ska man i alla sporter och länder frysa nr 99?!

Huge: Vad är problemet med 99? Är det för att Gretsky spelade i den tröjan?

I så fall tycker jag det är skitlarvigt...

Zappaholic: Klumpigt av Bäckis, säger jag.
Har han inga rådgivare?
Onödigt tilltag som bara retar upp folk.
Finns massor av nr med siffran 9 och som inte är upptagna i Dynamos lag, skulle jag tro.
Nä, det här drar ner mitt betyg på Bäckis en aning, han är för stor för att behöva hålla på med sånt här.
Bara att hoppas på att det handlar om orutin, obetänksamhet och dåliga rådgivare.
Tycker ärligt talat att han själv borde ha fattat vad det handlar om, sååååå ung och oerfaren är han väl ändå inte?

Redigerad kommentar

« · 1529384 · »