1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739188 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs J20

Sv: Brynäs J20
Bissett19: TIK-BIF 0-3, mindre än 10min kvar.

65selander:
stark 2-3 seger "borta" mot Djurgården, synd att man inte visste det var match, hade varit kul att se...

2:a plats i tabellen...men Luleå tycks gå bra...

tjugo8: Bra gjort med tanke på deras förlust borta mot DIF. Själv jobbade jag till över 1900. -12 på flexen -:(

Skulle stå: Bra gjort med tanke på deras förlust förra bortamatchen mot DIF. Själv jobbade jag till över 1900. -12 på flexen -:(

tjugo8: Ja, den hade jag gärna sett. Såg på GD att någon sökte sig till Hovet men att matchen spelades i Stora Mossen istället. Bittert....

Huss: Hade man vetat att det var på Mossen så kunde man hoppat av på vägen hem. ;-)

65selander: Typ samma för mig, fem minuter med bil...

Lite avslagen (jämfört med hur det är ibland) match idag mot AIK men ändå vinst med 6-4. Silfverberg och Järnkrok bäst i Brynäs.

Peja: Du som ser många junismatcher, hur har superdupertalangen från Lettland skött sig?

Gusten: Jekimovs utmärker sig inte speciellt mycket. Tycker faktiskt det finns många i Brynäs som är bättre än honom. Objektiva bedömare som ser många matcher med flera olika lag i J20-serien menar att Jekimovs hade varit given i förstakedjan i nästan alla lag, men är det inte i Brynäs pga att många spelare håller hög klass.

Peja: Då får vi väl slussa in spelarna i förstakedjan in i A-laget så Jekimovs får lira lite förstafiol då :)

Gusten: Haha, han är inte i närheten av att hålla es-klass. Däremot är Rödin, Leidermark, Thegel, Silfverberg jävligt bra på forwardssidan och Järnkrok utvecklas mycket varje månad känns det som... Järnkrok kanske håller es-klass nästa säsong, inte omöjligt.

Peja:

Järnkrok skulle vara med i A-laget bara på namnet,så jävla coolt....:)

Bissett19: Brynäs har gjort 107 mål på 24 matcher, LHF har 23 mindre med en match mindre spelad :-)

65selander: Givetvis så lyckades jag vända på matcherna...

1 Brynäs IF 23 17 2 4 107 : 53 54 1 1 0 0
2 Luleå HF 24 13 7 4 84 : 50 52 2 1 4 0
3 Djurgårdens IF 21 15 2 4 74 : 52 47 0 1 0 1
4 Skellefteå AIK 24 11 3 10 75 : 74 38 2 0 0 1
5 Leksands IF 23 10 4 9 72 : 64 35 1 1 0 2
6 MODO Hockey 23 9 3 11 58 : 69 31 0 0 1 2
7 Mora IK 23 6 3 14 56 : 70 24 0 0 3 0
8 Timrå IK 23 6 4 13 64 : 90 23 1 2 0 1
9 A I K IF 22 5 4 13 58 : 91 21 1 1 1 1
10 IF Björklöven 22 4 4 14 51 : 86 17 1 2 0 1

Brynäs lånar ut Thegel och Rödin till Oskarshamn.

moreten: Intressant.

Peja: Då missar J20 de två bästa poängplockarna i 3 matcher. Måste vara kul att spela i J20 när man plockar de bästa hela tiden. Men å andra sidan så vet de att J20 kan bli språngbrädan utåt.

65selander:

Kan?

Skall, Selander, skall!

Bra beslut av Mormor!

De är ändå klara för Topp 8 och jag misstänker att det är vad Mormor väntat på...

Sedan är Humle & Dumle tillbaka lagom till Topp 8 m.m.

65selander: Brynäs är väl redan klara för top8. Genom att låna ut Rödin och Thegel får de värdefull istid på högre nivå, och dessutom får andra juniorer värdefull istid i J20-laget. Alla är vinnare.

Peja: Tänkte inte på det :-)
Sjukt mycket mål har laget gjort hittills iaf.

Brynäs - Timrå 7-1 (1-1, 3-0, 3-0)

Brynäs gjorde ingen kanoninsats direkt men vann ändå enkelt... Klasskillnad. Kul att se Joacim Erikssons bra målvaktsspel och att Silfverberg fortsätter att dominera.

Det ska verkligen bli skitspännande att se Kalle Johansson nästa säsong.

Peja: Tror att vår juniorsatsning kommer att bära frukt många år framöver. Helt rätt väg att gå då det kommer att bli allt svårare att värva dyra importer i takt med att spelarlönerna stiger mer än intäkterna.

FHC, FBK, LHC mfl. har ju redan slagit i intäktstaket. Till råga på det betalar de hutlösa löner till utfyllnadsspelare - håller aldrig i längden...

Varför misslyckas Malmö gång på gång trots att Percy pumpat in 105 miljoner och värvat spelare som fått dysterkvistarna här inne att plocka fram toarullen om de blivit aktuella för BIF....

Samma sak gäller givetvis Leksands IF.

Jante på Hockeysverige.se har en bra term för detta "bang for the buck"

Brynäs IF har en j-ligt bra "bang for then buck" för närvarande!!!

JanT: Svårt att säga ang. lönerna. Snackas ju om ekonomiska problem i KHL, och om ES skulle slippa konkurrens från KHL framöver skulle lönerna inte fortsätta att stiga... I alla fall inte samma takt.

Brynäs har grym juniorverksamhet, men tyvärr brukar ju de runt A-laget inte vara lika kompetenta som juniortränarna... Värvningen av Lauritzen när man har killar som Silfverberg, Thegel och Rödin skvallrar om en hopplös inkompetens.

Peja: Amen!!

Brynäs leder borta mot Frölunda 1-0, mål av Jekimovs.

Vet nån vilka regler som gäller i J20 Superelit Topp8 förresten? Är det de fyra främsta efter 14 omgångar som direkt spelar semifinal?

Hence:

"Lag 1-8 från J20 SuperElit Topp 8, lag 1-2 från J20 SuperElit Norra Fortsättningsserien, och lag 1-2 från J20 SuperElit Södra Fortsättningsserien är kvalificerade för spel i SM-slutspelet för J20."

20.54 0 - 2 EQ BIF 15. RÖDIN, Anton
(12. THEGEL, Henrik)

27.11 0 - 3 EQ BIF 15. RÖDIN, Anton
(17. KARLSSON, Henrik)

30.44 0 - 4 EQ BIF 22. JÄRNKROK, Calle
(24. BERTILSSON, Simon)

Peja: Kan tänka mig att Rackham står nöjt inne i Wallenstamshallen .-)

34.58 0 - 5 EQ BIF 12. THEGEL, Henrik
(15. RÖDIN, Anton
9. LEIDERMARK, Klas)

Peja:

Lekstuga med Sillstryparna,precis som igår:)

Peja:

Förnedringen fortsätter:

41.59 0 - 6 EQ BIF 10. LARSSON, Johan
(29. WÄNNSTRÖM, Sebastian
24. BERTILSSON, Simon)

Någon mer än jag som är imponerad av Lauritzen, han har verkligen kommit igång på slutet.. kan någon räkna ut hans poängproduktion på låt säga de 10 senaste matcherna.

Skönt som fan med 3 pinnar igår. trots en halvkass match från Brynäs. Markström var formidabel och är sällan eller aldrig under 92-93%. Det känns tryggt.

Coach-Czarnecki var på glatt humör igårkväll när han sänkte en shot i baren på heartbreak.. Fint sällskap hade han också, jag skymtade Janne Larsson och Tommy Sjödin i folkmassorna :P

......och poodleskicken stod och gapa i baren han! haha :)

Nu väntar man på en liten rapport från dagens match. Host... Host... Rackham. :-)

65selander:

"Nu väntar man på en liten rapport från dagens match. Host... Host... Rackham. :-)"

Nu dök den upp på hemsidan.

Usch ja, en del spelare vill man bara inte se i Brynäs,iaf inte jag.

Här följer en kort lista : Linus "gnällvetten" Klasen
Martin "svanhoppet" Thörnberg
David "tvångströjan" Petrasek

Davey_22:

Dem är väl knappast aktuella för vårat J-20

:)

Bissett19: Hehe, fel tråd av undertecknad :)

Ber om ursäkt.

GävleLasse:

BIF leder mot DIF på Hovet med 2-0,1+1 av Thegel efter en knapp period.

Bissett19: Är Silfverberg med? Eller har han fått följa med ner till Ängelholm? De visste ju inte om han skulle med för de hade ju tillgång till samtliga spelare förutom Lind och Björne

GävleLasse: Besvarar mig själv efter att ha kollat på swehockey.. :)

Han e med A-laget

GävleLasse: Ser att en forward kör back idag, verkar vara backbrist i J20. Kanske inte så konstigt med tanke på att Hassel, Bertilsson mfl inte är tillgängliga.

Peja:

J-20 fixade DIF till slut.
6-4 vinst.
Thegel 1+4
Rödin 2+2

Varför i hela världen blev min "prediction" raderad? Är det förbjudet att tippa seger för motståndarlaget?

« · 1066447 · »