Brynäs IF

715131 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Linköping 12 februari

« · 1126722 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
GävleLasse: Ähhh, det är lugnt... ;-)

Visst finns det fall där såna här saker gått till civil domstol men just den här incidenten tror jag man löser internt, sas.
Dvs via disciplinnämnden, då det troliga är att man anser bråket ha skett under match och att det dessutom inte är av ngn allvarligare karaktär.

På rak arm kan jag bara påminna mig nåt bråk under 80-talet nån gång där det vevades friskt men nån klubba inblandad.
Minns dock inte vilka som var inblandade...
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari

Vad gör ett helt gäng med muppar inne i spelargången, det är väl trångt som det är ändå. Låg dom i bakhåll eller hade dom smygit undan för att dra en hövding?

Att uppretade spelare får matchstraff är väl inget nytt. Att de då får fri lejd ut känns ganska självklart och slipper trängas i Tokyos tunnelbana.

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
GävleLasse: All heder åt dig och Peja som trots lekmannaögon ränner på en massa juniormatcher och försöker bilda er en uppfattning om läget.
Men jag tror ändå att rutinerade och utbildade tränare med stor vana av hockey öht, ser det hela med lite andra ögon.
Tror att dom framförallt har en bättre förmåga att bedöma hur en junior skulle stå sig i tuff ES-konkurrens.
Att springa på juniormatcher och se juniorer möta andra juniorer och sen dra slutsatser utifrån detta, är nog att göra det lite väl enkelt för sig.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Nyheterna är lite fördröjda i Eskilstuna antar jag ;-)

Från TT:

Stockholm. Bråket på torsdagskvällen mellan Linköpings Andreas Jämtin och Brynäs sportchef Michael Sundlöv kan leda till bestraffningar. Ishockeyförbundet har fått in en rapport från domarna men Cattis Zethelius på förbundet säger till TT att disciplinnämnden tar beslut om eventuellt straff först på måndag eller tisdag nästa vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huge:

Ser att bli påföljder om incidenten:

"Det kommer bli ett disciplinärt efter-
spel av bråket i spelargången mellan
Linköpings Andreas Jämtin och Brynäs
sportchef Michael Sundlöv.

-Vi har inte fått någon anmälan än,
men vi har fått indikationer på att
den
är på väg in, säger disciplinnämndens
ordförande Cecilia Hager till SVT."
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huge: *ler* ja d e n missade jag...

No worries...
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
GävleLasse: "Sen är det alltid en bedömningsfråga, rent generellt..."

Vad tror du jag menade med den meningen?
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Hong Kong: När han svingade den, back in the days, så hade han ju en målvaktsklubba i handen. Kan ju vara förklaring till missen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huge: Så du menar att svea rikes lag inte gäller på en hockeyrink?

Ska man misshandla nån för att man har en dålig dag så ska man alltså göra det på en hockeyrink...

Det finns flera fall där incidenter som hänt på match har gått till civil domstol. Allting hänger ju på om Sundlöv/Jämtin vill göra en anmälan.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Peja: "Det är väl givet att Jämtin blir anmäld om han har slagit till någon i spelargången? Det är oförsvarbart. Civil domstol är given, tycker jag, det var ju inte på hockeyrinken."

Ja, disciplinnämnden blir han defintivt anmäld till.
Men civil domstol? Knappast...

Allt skedde i anslutning till matchen och då räknas det som att det hänt under match.
Sen är det alltid en bedömningsfråga, rent generellt...
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Det märks att Mormor är matchotränad. Högerkroken missar med minst två meter.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huge: "Så oavsett om det är rätt eller inte: "blåtiran" känns en aning välförtjänt i sammanhanget... :-)"

Frasen från OSS alla till ER alla ligger nära till hands. Tänk att det ska till en HV spelare för att skicka de signaler som många brynäsare runt om i landet känner angående hur saker och ting sköts i föreningen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Gusten: "Nu har jag inte varvat repris på repris men jag måste nog säga att det såg ut som att Widing sparkade/knäade en liggande Jämtin. Kan ju förklara varför han gick i taket lite extra?"

Jo, visst fan var det så.
Det såg man redan på första reprisbilderna, att Widing ger Jämtin en litan fulspark när denne ligger ner.
Sen tänder Jämtin på alla 8 och cirkusen är igång.

I övrigt känns det lite uppfriskande med lite gruff efter matchen.
Tror det tänder laget ytterligare och tillför ännu mer energi.
Det troligaste scenariot verkar vara att Mathias Pettersson surnat till när Jämtin duttat lite på vår Sportchef.
Sundlöv borde dock veta bättre än att försöka provocera en spelare som Jämtin.
Så oavsett om det är rätt eller inte: "blåtiran" känns en aning välförtjänt i sammanhanget... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huge: En kort fråga. Hur många matcher har du sett Thegel och Rödin spela? Jag vet att Peja mfl ränner en hel del på juniormatcherna..Precis som jag gjorde när jag var Gävlebo.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Huss: "Ang Silfverberg, "nääee juniorer bidrar inte med något, steget är för långt, de är för orutinerade etc. etc"

Ingen har påstått att juniorenra inte bidrar med något.
Steget är fortfarande långt, oavsett om nu Silfverberg gjort en bra match eller inte.
Och juniorer ÄR faktiskt mer orutinerade än seniorerna.


Det jag haft invändningar emot är specifikt J19-spelarna och att dom skulle kunna tillföra så mkt mer än ungdomlig entusiasm i det här läget.
Det är trots allt lite skillnad på dessa och ex Silfverberg, som både har mer tyngde och även klart mer seniorspelsrutin än ex Rödin och Thegel.

Skitkul med Silfverberg och hoppas bara att han nu inte gör en Sandin, dvs agerar dagslända för nån match för att sen sjunka tillbaka.

Till sist kan man ställa sig frågan: är det tränarnas gemensamma fingertoppskänsla som gjort att man väntat med att släppa fram Silfverberg tills rätt läge uppenbarat sig, eller har man väntat för länge med ngt som borde ha gjorts för länge sen?
Att enbart hävda det sistnämnda tycker jag är lite felaktigt och ett förhastat "vad var det jag sa"- påstående.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: "P" har nog varit i farten :-) Vi får se vad som dyker upp efter domarnas rapport.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Underbart!

Tänkte lägga ut frågan "Vem är fyllot med gröna jackan?".
Sen vänder sig Sundlöv om..
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
sniper:

Sundlöv vs Jämtin,samt "P" med Tigerblick:)

svtplay.se/t/103680/ishockey
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
sniper: Haha trodde du skojade.. Men icke, det var fan roligt!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
sylf:
Jämtin gjorde ju vad jag har velat göra med Runkröv hela säongen :-)
Bra Jämtin :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Minst en poäng behövs mot Rögle, annars är i nere i skiten igen..men det fixar vi nog.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
65selander: "Nu lär det säkerligen bli en avstängning på några matcher eftersom Winge såg allting"
Nja, vi får väl se. Såg att Winge och Jämtin är vänner på Facebook.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Hahl Bundy:

Bullshit.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: "Skicka Markan till Florida och behåll Limpan:)"

Försent :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Föressten var ju Limpan rent grym igår,trippelräddningen i andra perioden där Beduinen fick två lägen samt Petterströms skott där Limpan går ut i splitt som värsta gymnasten.....

Skicka Markan till Florida och behåll Limpan:)
Kommentera


Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Jag undrar vem av er som mutade Jämtin att proppa Sundlöv? :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
mattias - 74: Ja, om det får honom att avgå!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
65selander:

Mattias "P" har ju vevat förr,så det är nog inte omöjligt att han gav Griseknoen en liten jabb:)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Son till Jan-Erik
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari

Peja: Håller fullständigt med dig. Vet inte om du har sett Aftonbladet?
Nu lär det säkerligen bli en avstängning på några matcher eftersom Winge såg allting

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Peja: Det tyckte inte Sundlöv utan anser att det är sånt som händer i stridens hetta.. Ett uttalande som kanske säger att Sundlöv inte var helt oskyldig han heller.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
65selander: Det är väl givet att Jämtin blir anmäld om han har slagit till någon i spelargången? Det är oförsvarbart. Civil domstol är given, tycker jag, det var ju inte på hockeyrinken.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Nån som kan skridskoslipning: Varför ramlar Vas vid sargen i varje närkamp? Att han tappar pucken börjar man vänja sig vid, men är det nåt fel på slipningen också?

Eller är P bättre som Enforcer än materialare?
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
mattias - 74: Man måste ju älska kommentarer som "Deras materialare slog mig så jag nästan började blöda näsblod.."

Jättebra, kanske ska han vara glad att mamma känner igen honom när han dagligen utför saker som slashingen på Widing.

Tar man på sig hans roll så ska man göra det utan att klaga, ligga och gråta i kvällspressen när man åtar sig rollen som "tuffing" känns ju bara så lekskolan -89.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
GävleLasse: Misshandel skulle väl ett åtal falla under. Men ger de oss Hlinka så är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
GävleLasse:

HAHA vet inte.. Jämtin fortsätter att skapa rubriker, älskar den där killen :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
mattias - 74: Hehe, tanken har slagit mig med.. Vem betalade Jämtin?
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
sylf:

Är du nöjd nu när Sundlöv fick en vänsterkrok av Jämtin :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Juniorerna ärinte redo, steget är såååå stort, ingen rutin, tunna bla. bla.

Vas har rutin hahahah håller han?
Alcén? Hur många chanser ska vissa få????????

Sveriges barnkammare, Brynäs IF !!!!!!!!!!!!!!

Grisen, hahahahahan behöver nog träffa en psykolog.

Det här med att bryta mönstret och inte kolla på matchen blev succé, vinst direkt !!

Jag kan annars raportera att Foppa gjorde några snygga inbrytningar framför mål och levererade några fina passningar. Annars var han inte bra, han kan inte åka skridskor, åker långsammare än Djoos gjorde.
Tappade många puckar och såg allmänt deprimerad ut.
Kan bli en belastning för Modo.

Nu vill jag se vinst mot Rögle. Får jag se det så är allt förlåtet.

Jag vidhåller fortfarande att Brynäs är två plumpar från total succé denna säsong. Dessa är förlusterna mot Modo och Rögle hemma. Dessa matcher var osannolia förluster där allt gick emot och vi skulle bara ha vunnit.

MOT SLUTSPEL MINA VÄNNER !!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Gusten: Med Limpan i mål så vete sjutton om vi inte även tagit poäng mot Frölunda. NC måste våga matcha mer utifrån formen.
Ang Silfverberg, "nääee juniorer bidrar inte med något, steget är för långt, de är för orutinerade etc. etc"
In med Rödin och Thegel istället för Vas och Alcén också.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Gusten: Ang Jämtin så skall han ha spö oavsett vilken Brynäsare han rör. Widing gör något med foten iaf, det som är roligast är att Persson och Winge tar hand om Jämtin som ett par dörrvakter. Winges polisgrepp är snyggt. ps/Känns betydligt lättare att stiga upp idag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Clubsport: Ja det lät nog lite väl fult. Jag ber om ursäkt för den plumpa kommentaren.

Jag får skylla på att jag blev lite till mig i byxorna över tre pinnar och att Sundlöv fick sig en söting ... lite som att få två önskade julklappar, bara Rådbjers"klappen" kvar.

Ps. Jag HADE läst hans uttalande så jag visste att han inte låg på intensiven.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Clubsport: Nu har jag inte varvat repris på repris men jag måste nog säga att det såg ut som att Widing sparkade/knäade en liggande Jämtin. Kan ju förklara varför han gick i taket lite extra?

Någon som kan kika lite extra på den incidenten? Bissett?
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Gusten:
Patetisk kommentar av dig där, hylla Grisen!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19:
Som sagt sms-pipet var hockeyombudsmannen, det tog 7 minuter av första perioden sen var man less på det fb ljudet!

Silfverberg, vilken match!

Oves 6-1 mål var riktigt snyggt.

Grisen Jämtin åkte på en riktig snygg tackling av Widing innan han fick sitt tokspel. Såg rätt kul ut när linjemannen rusade ut i spelargången efter Nöff-Nöff.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Jan-Eriks son. Ljudet var "Hockeyombudsmannen".
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Lindström:

Hur är det nu?
Är Jakob son till Jan-Erik eller Conny?

Ni som var på plats,vad var det för signal som tjöt till då och då i högtalarsystemet?
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Hong Kong: HAhahahah klart bra lösning på problemet!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Bissett19: Alcén och Vas kan vara livvakt till Mormor resten av säsongen, han verkar behöva det.
Kommentera

« · 1126722 · »