Brynäs IF

715863 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Linköping 30/1-12

1463693 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Burken: Gärna det, men du vet ju hur Sundlöv är, måste vara lite spänning, sen är ju frågan om han har spytt klart under dagen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
70 Rodrigues: Det får rassla till när som helst under dagen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
70 Rodrigues:

Sundlöv har just nu annat att tänka på,pratar med Ulrik i bostaden medans GD teleterrar honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Burken: Får hoppas att Sundlöv och TJ mörkar som fan och att det rasslar till strax innan midnatt ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Huss: Vet inte om AHL är stängd. Det skulle förvåna mig mycket. Men Nån av de killarna skulle smaka fågel. Även om jag trånar mest efter en back. Rent logiskt så borde ju ett backförvärv vara bäst med tanke på LJ's minst sagt motiga säsong och nu med Sunken borta.

Får vi tillbaka Dackell och Sebban så blir det konkurrens om platserna. Det blir väl Wänna och Rohdin som får kliva åtsidan då skuolle jag tippa. Även om jag tycker Wänna är bättre än Johansson just nu.

Men AHL borde ha många bra backar.

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Burken: Håller med, men jag tror vi får svårt att hitta en klassback i det här läget. Det skulle i sådana fall vara en snarast osannolik bedrift av vår magsjuke sportchef.
Frågan är om han inte kollar en sista gång med Rödin eller Rensfeldt?
Eller AHL kanske är "stängd"?

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Huss:De får väl gratis kaffe eller nåt. Har de tur så kanske de bjuds på en lunchbuffé med ;)

Det skulle smaka mumma med en riktig kanonvärvning i nuläget. Fast jag trånar fortfarande efter en defensiv klippa. Men det känns inte som att det är aktuellt just nu.

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Bissett_19: Tre reportrar på en träning??? Man skulle kunna tro att det är en Brynäshype på gång i Gävle...
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Zzz:

GD har tre reportrar på plats på träningen som pågår nu,dom meddelar på twitter att det INTE är nåt på gång.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
70 Rodrigues: Ja han såg riktigt bra ut. Han vågade hålla i pucken och klev fram i banan. Känns som om han är given bland 6 backar till nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Riktigt kul att se Löf igår, vad fan har han ätit, jävlar vad han gick in o smällde på o jobbade, kul som fan :-) 
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Gusten: Stämmer, satt bra till och han fick ett slag precis innan han skulle fånga upp den. Därav det halvtama avslutet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
zigge: Jag tycker det ser ut som att han får ett slag på handskarna.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Burken:Ja tack för hjälpen igår, o Grattis till Serieledningen.

När Widing kom helt fri i 3:e igår, efter flipp-passningen förbi LHC-backarna, nån som vet vad han klagade på sen vid avblåsn? Han stod ju o tjötade med domaren, på reprisen såg man inget konstigt elr oschysst,eller? Halvtam avslutn rakt i famnen på målis, vad klagade han på då?

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Huss:Ja Löf imponerade stort igår. Jag hoppas att han får fortsatt förtroende. Med tanke på hur svajig LJ har varit den senaste tiden så tycker jag att Löf gott kan få hans plats. Bästa laget skall spela.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Anders Berg: Ja, men oerhört slarvigt att släppa in 2an i det läget.
Effektiviteten kan vi också gnälla lite på men i övrigt så var Brynäs klart bättre än LHC. Högre fart, mer tekniska och fler skickliga spelare.
Ekholm överglänste klart sina mer namnkunniga kollegor Johansson och Hävelid. De smittade av på Löf (därav det höga betyget).
I övrigt:
Lavander var strålande i 3e,
Widde kändes på g.
Molin jr gjorde några grymma byten.
Silfverberg riktigt, riktigt bra.
Ollas imponerade återigen.
Hansen en klippa.

Eller som några LHC supporters uttryckte på oefterhärmlig Linköpingsdialekt:
"Faen också, vi blev utspelade av ett gäng snorungar"

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Äntligen lite hjälp från er…
Tackar.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Anders Berg: Ja Löf gör en riktigt bra match idag och visar att han ska spela så länge Lasse är under isen. Riktigt kul också att Molin tar för sig mer och mer.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Skön seger! Simon Löf får även fina omdömen i GD, roligt!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Inte kunnat se matchen.. Men ser att folk är lyriska.. Som topplag i årets elitserien ska man slå ett bottenlag som Linköping. 3 fina poäng som jag vart besviken om vi inte plockat på hemmaplan
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
andreasknox:

Det var ju tre ord=)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Har bara ett ord för kvällens vinst: STABILT! (som fan)

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Det var länge sen det var så enkelt att vara brynäsare. Man sitter ju med en stort fånflin på läpparna. Så jag passar på att njuta och hoppas att det fortsätter ge mig detta fånflin långt in maj ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
mattiaskarlgren: Ja LJ's positiva plus/minus minskar med raketfart.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Kittlande tanke att Brynäs har FYRA ordinarie spelare borta, men ändå vinner mot ett som sagt formstarkt LHC!

Är ni fortfarande värvningskåta? Det är väldigt riskabelt att ta in en ny spelare, i ett moralstarkt Brynäs!

Både Gretzky & Dackell tränar för fullt! Se det som två riktiga tunga värvningar!

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Tänker absolut inte prata illa om LJ ikväll men det var tydligt att TJ inte spelade honom nånting i sista perioden knappt. 12.43 i istid samt -2. Tycker ändå att han gör en helt okej match, men tycker att TJ ska lira honom i något PP för att försöka få igång lite självförtroende hos honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Skönt att ha vunnit mot alla lag nu. Starkt att vinna mot ett LHC i bra form. Känns inte alltid så tryggt i egen zon, men imponerande att vinna. Vi tuggar på, på nåt sätt. Nu lånar vi serieledningen ett tag igen...
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Sa Silfver att det va november...? :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Huge: Ja,jag ska väl inte kategoriskt döma ut möjligheten att målet var onside,men intrycket jag fick var tydlig offside.

Skitsamma nu dock,Linköping hade flyt som var med i matchen så länge. Riktigt skön seger.

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
En vanlig arbetsdag på jobbet för Brynäs IF.
LHC egentligen aldrig nära att störa oss.

Jakob Silfverberg är ruskigt bra,gör lite som han vill egentligen.
Även Ekholm bra ikväll.
Nu går vi för nio poäng denna vecka;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

arnio: Gött!! Serieledare igen, fan vad vi är bra trots att vi inte är på topp!!!

Skål på er!

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Tack för i kväll grabbar, på torsdag kämpar vi med nya Timrå. Natti natt
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Det gjorde de bra. Enda negativa med segern är väl att det är definitivt punkt och slut med alla förhoppningar om något nyförvärv. Tänker fortsätta tycka och tro att en till back och forward  hade behövts i slutspelet. 

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
rafalski: Grymt, men det är i slutspelet det gäller, är duktigt trött på att åka i kvarten!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
rafalski: Skönt som fan, utan LJ hade vi hållit nollan:-;
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
rafalski: Mycket bra genomförd match. Dock lite duttit i egen zon emellanåt.

Nu får vi se upp mot de lag som ligger bakom oss o tabellen. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
rafalski: Japp! Än så länge ser det riktigt bra ut!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
sylf: Brynäs är fruktansvärt bra trots halvknackigt spel, skador och LJ, imponerande!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Serieledning, here we come! :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
sylf: Dunka in 5-2 i PP nu! Låt LJ spela ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Macahan: Mycket skönt!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Macahan: Tack tack tack :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Macahan: jaaaaaa!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Skööööönt! 4-2

Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
70 Rodrigues: grymt nervöst nu, serieledningen vore mumma
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
70 Rodrigues: eller 4-20kanske
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Nu blir det 3-3
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Davey_22: "Men bilderna som Canal plus vevade vart tydliga."

Om spelaren haft skridskoskenan i isen så är det inte offside.
Omöjligt dock att bedöma med hjälp av TV-bilderna och linjedomarna brukar inte missa såna där lägen, om det nu inte varit en tilltrasslad situation där sikten är skymd på nåt sätt.
Men om spelaren lyft på skridskon när han passerar blå så är det en solklar offside.
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12
Jajjen: Nej, den enda som kan konkurrera är väl Hutten, som gick från Bäckströmklass till kälkhockeyspelare på 10 minuter!
Kommentera

Sv: Brynäs-Linköping 30/1-12

Huge: Vill man kan man säkert få alla insläppta mål till att det är Lasses fel :-) Om bara han kunde få göra ett framåt i år!
NU kör vi tredje... 

Kommentera

1463693 · »