1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sextonde januari

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Honken: Jäkligt illa att han tappar hjälmen, skall det vara möjligt?
Ren skandal att den lossnar, hade han inte satt fast den riktigt eller var det en defekt hjälm?

Huge:
Nowick har aldrig spelat i NHL, Nowick ämnar nog skaffa sig ett CV som gör att han platsar i NHL. Ger ringar på vattnet bland värvarre/agenter, att han lyckades proppa förstacentern i SHL-laget Brynäs.

Rödin isades och fick kanske en bedövningsspruta i underarmen, för att kunna spela vidare. Blir väl röntgen och söka av sprickbildningar. Han skrek rätt bra, de som får brott på armar och ben brukar låta om sig...ligger liksom i naturen...

Zappaholic: Pinsamt och okunnigt gnäll på Ersson som syndabock.
Inte lätt att vinna med 2 självmål i arslet plus Scott, Harper och Berra borta.
Stolpe ut idag, vi hade stolpe in senast mot SAIK i Monitorn....

Huge: På bilderna jag har sett är det svårt att se var han träffas, dock ser det ut som att han inte ser han honom komma från sidan. Hoppas verkligen han kan återhämta sig😢

Zappaholic:
Väldigt sant , bättre än Luleå borta vi borde vunnit

Peja: Jag tycker vi borde vunnit den här matchen. Vi är bättre 5 mot 5 för en gångs skull. Tyckte också vi spelade med mer fart och energi än tidigare.

Kanske den bästa matchen vi gjort, bortsett från några misstag som kostade oss matchen

bradberry: Nowick kliver in med en lätt uppåtgående rörelse med höger arm och armbågen ser ut att träffa Scott i huvudet.
Sen tappar Scott hjälmen pga whiplashen och frågan är då: blir han däckad av armbågen eller möjligtvis av att huvudet slår i isen vid fallet?
Sargen skymmer ju sikten och ev bevis på det senare.
Är väl själva fan vilket jävla oflyt.
Harpers smäll på Ilomäki ser mkt värre ut men ingen skada öht.
Här ser det mkt lindrigare ut men ändå risk för allvarlig skada.
Hade ju bara fattats att Rödin brutit handleden också men chansen finns ju än att det är nåt allvarligt även där....😡😡😡

Zappaholic: Många skall förstås lastas en sån här kväll men vi ska heller inte glömma att SAIK bjöd på mycket ikväll.

Zappaholic: Skellefteås keeper var inte direkt vattentät i den här matchen heller. Tycker inte man kan lasta Ersson för förlusten. Det var några galna individuella misstag som avgjorde.

{8399}: Några puckar ska han ha men Danielsson miss när vi har PP och så styrningen på Björk är inte så mycket att göra åt.

Vi borde vunnit denna match

Zappaholic: Jag lastar Ersson för några i alla fall men även försvarsspelet förstås

Peja: Den var självklar oxå..
Tror inte på mer än 5+2
Tyvärr.

{8399}: Några av målen kan du väl knappast lasta honom för?

{8399}: Målvakterna blir vårt fall denna säsong.

mk: är detta den värsta återfallsförbrytaren vi haft i SHL? 4 game på 42 matcher, va fan
Han har lirat 14 matcher denna säsong och tre matchstraff

Har missat allt idag men Ersson verkar haft en tung eftermiddag?

Blir så jävla förbannad, besviken, ledsen när jag hör om Gregs tillstånd! Med Harper avstängd också (Rödin kan även han vara skadad) så måste Sundlöv ut på spelarjakt med en gång, Scott måste ersättas illa kvikt!!!

mk: Sebastian Karlsson fick 11 matcher för sitt överfall på Magnus Kahnberg för några år sedan.

Jeppe: Stor skillnad i kraften i tacklingarna. Inte jämförbart öht.

JanT: Stor respekt till PA som står upp för Scott. Syltryggen Klockare tycker Nowick sträcker sig efter pucken...

Kan vara den enskilt sämsta analys av en situation jag någonsin bevittnat...

{8399}: 15 matcher?
Kommer bli 5. +2 för återfallet. Absolut max.

När satte man ett högre straff senast?
Alavaara?

Svensson_62: Sverker Torstensson, SSK.

Stefan R 63: Sist så erkände ju PA direkt att Harpers tackling tog i huvudet. Det här med att ”jag-har-inte-sett-sekvensen” - ursäkten är ju allt för ofta bara pinsam.

Mattson: Håller med om att tacklingen
är lite halvful, dock inte fulare än Harpers.
Men har oxå glömt hur en riktig regelrätt propp ser ut, blir ju bara tjafs nuförtiden.

{8399}: 10-15 matcher med tanke på att fanskapet är återfallsförbrytare.
Jag får samma dåliga känsla angående Scott som efter tacklingen på Paille......

JanT: jag håller med bra av Björk , och klockare är en idiot men det visste vi ju redan

Mattson: Ska vi gissa på 15 matchers avstängning?

Jim80: Jag hade högre förväntningar på Klockare. Ryggradslös! All heder till Björk som söker upp Nowick direkt efter situation och markerar!

{8399}: Läste en artikel om en motspelare som betedde sig liknande respektlös i en match på Stygge Stigges tid. Den spelaren var efter det alltid ”sjuk” eller ”skadad” när Brynäs skulle möta dem.
Självsanering...

Här tycker jag det inte bara är ok att PA tappar det och går all in utan även att det är bra gjort, till skillnad efter 2dra dif matchen.

Klockare som drar en ni har-kanske-andra-bilder-dravel gjorde det hela mer lämpad med PAs reaktion.

Dessutom PAs beskrivning av scotts tillstånd är skrämmande, verkligen skrämmande. Är det så illa som det låter får nog scott tänka hälsa istället för ishockey en bra stund framöver.

Nä, Sundlöv får det inte lätt att gnussa fram smulor ur kakburken med Campese och denna styrelse vid rodret är min gissning.

Fy fan

JanT:
Han var redan en pajas när han gick till Skellefteå packet , vad skulle han säga nu då tror du när han står i presskonferens, att han gillar Brynäs ???

spolaisen: Kunde gått väldigt illa med Rödin, där hade vi tur....

Klockren slashing/hakning!

JanT: Saik tränaren är ju pinsam under intervjun.

Supportern: förstår att PA blir arg och hoppas verkligen inte Scott får men av detta! Sen är det inte många tränare oavsett färg på tröjorna som säger något om deras egna spelare idiotgrejer!!
Hade också viljat sett mer av dessa känslor av PA under hösten på vårt spel då!
Nu är Harper och Scott borta...nu känns det lite piss igen..

{8399}: Blir illamående av detta. Bilderna på Scott är bedrövliga att ta del av. Återigen; Stefan Klockare - gammal Brynäsare som tappat all min respekt. Jävla Pajas! Står och skyller på att han inte inte kan se vad alla andra kan se......

All cred till PA! "Titta på bilderna!"

{8399}:
Nowick, ville sätta åt brynäs centern....men det blev fel för honom..

2009-10 Los Angeles Jr. Kings 18U AAA T1EHL 18U 48 25 22 47 64 |
2010-11 Vernon Vipers BCHL 59 9 18 27 42 | Playoffs 16 2 6 8 8
2011-12 Vernon Vipers BCHL 50 27 32 59 46 |
2012-13 Northern Michigan Univ. NCAA 31 7 3 10 8 3 |
2013-14 Northern Michigan Univ. NCAA 34 6 4 10 10 0 |
2014-15 Northern Michigan Univ. NCAA 38 7 16 23 59 -13 |
2015-16 Northern Michigan Univ. NCAA 37 14 18 32 76 2 |
Missouri Mavericks ECHL 13 2 5 7 6 -3 | Playoffs 10 2 1 3 6 -5
2016-17 Missouri Mavericks ECHL 57 21 24 45 26 -8 |
Bridgeport Sound Tigers AHL 13 3 1 4 8 -1 |
2017-18 Stockton Heat AHL 25 2 4 6 14 -3 |
Kansas City Mavericks ECHL 22 6 9 15 14 -3 |
2018-19 Västerviks IK HockeyAllsvenskan 52 12 18 30 56 7 |
2019-20 Västerviks IK HockeyAllsvenskan 44 8 25 33 53 -5 |
Skellefteå AIK SHL 11 2 2 4 14 4 |
2020-21 Skellefteå AIK SHL 29 3 3 6 72 -4 |

magr: Övergrepp på en Brynäsare är förmildrande omständighet. Han får en vecka.

Brooklyn forever: I brist på alternativ i såna fall. Ölund skulle vara en tredjecenter i de flesta andra lag. Vi har tyvärr en brist på bra centrar. Sallinen är bra framåt men dålig i positionsspelet defensivt och fattar dåliga beslut i egen zon (no 88 ännu mer så, i samma kedja...inte bra).
Berglund kanske, men kemin med Rödin är väl sådär och att ha två så pass långsamma spelare som Berglund och Danielsson i samma är inte bra. Pettersson och Birgersson är ännu mer 3e/4e som du skriver.
Kanske så här (med risk att det är Macallan och Mackmyra Rök som talar nu):
Rödin, Berglund, Kvist (bra kemi med Berglund)
Gunler, Ölund, Desch
Danielsson, Sallinen, Ljungkrantz
Mannberg, Birgersson, Pettersson

spolaisen: Ser sista klippet där, hade inte sett det tidigare. Solklar armbåge, fulaste i SHL på väldigt länge.

{8399}:
vad har du för värde på dina glasögon 5.o

{8399}:
nä hur kan du tro det, Scott behövde väl hjälp av isen på grund av att skelleftespelaren sträckte sig efter pucken, som den 80 årige klockare påstår

bradberry: Riktigt jävla intressant att se vilket straff han får, om det nu blir anmält.

Davey85: Ja, det blir ju väldigt patetiskt när Klockare försöker försvara tacklingen. Särskilt när alla vet att spelaren i fråga är en återfallsförbrytare utöver det vanliga.

Förväntar mig inte ett tufft straff av disciplinnämnden, de är ju värdelösa, men med vettiga bedömningar hade han fått 10-12 matcher.

Luddf: Dåliga bilder men man kan misstänka armbåge i huvudet men är det säkert?

Luddf: Japp sett nu och Nowicks högerarm åker upp. Jävla fjantlindgren med flera på twitter som säger att de inte kan se nån arm...

Tappar all respekt för Klockare måste jag säga. Vilken jävla brist på ryggrad. Att han ens har fått dra på sig vår matchtröja gör mig illamående. Som PA säger, en riktigt feg jävel.

{2064}: Jag skulle flytta upp Ölund som center i 1:a Isf för Pettersson. Ölund har gått bra och har bra form. Vi måste ha vassa 1:a och 2:a, övriga får mer defensiva uppgifter. #22 är defensiv

bradberry:vilken djävla tönt klockare är, som säger att han sträckte sig efter pucken, när han i själva verket satte armbågen i hakan på Scott...

« · 2128648 · »