1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739658 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Kribban: Det kommer inte vara mer meningslöst tjafs mellan Modo och Brynäsfans här inne. Jag kommer radera allt då det helt saknar intresse för övriga. De som envisas att fortsätta kommer att bli avstängda.  

De får köra sin pajkastning privat istället.

Redigerad kommentar

Kribban:Hela idén med hockeysnack ÄR att man skall kunna gå in och skriva i andra lags böcker. Det är just det som är fördelen med HS jämfört med ex Svenska Fans.

Däremot så har jag efterlyst en avstängning av skribenter som är här inne och drygar sig.

När det gäller diskussioner som rör finalserien så är du mer än välkommen att skriva inlägg om saker du vill diskutera. Eller förväntar du dig att andra skall göra det jobbet åt dig? Förese dig med intressant läsning?

Shit vad trött man blir på att gå in och läsa samma skit varje dag.  Jag skrev häromdagen ang. detta tjafs klubbar emellan, jag vill läsa om hockey och om Finalen som stundar, inte om kukmätartävling mellan Modo och Brynäsfans, vem som ska lägga den bästa kommentaren och försöka vinna ett samtal som aldrig kommer att lyckas.

Nädu Marcus Elfving eller vad du heter, dags att börja vara moderator och städa upp eller helst stänga forumen för andra lags fans, som på Svenskafans. Eller så kanske du ska lämna din plats till någon som kan få jobbet gjort.

Bissett_19: Okej! Då blir han väl 7:e back... Tycker att han har varit bra i slutspelet.

Macahan:

Lasse tränade i fjärde backpar idag tillsammans med Jonte Carlsson,vilket tyder på att han inte spelar ordinarie i morgon.

MarcusElving: Sant sant! 

OnTopic: Spelar Lasse J i morgon? Ser hellre honom än Löf. 

Slajsarn: Jag tycker att det är så jävla tråkigt om jag ska behöva stänga av massa användare, det är inget jag vill göra. Jag försöker ha lite tålamod, någonstans har jag väl en tro på att alla kan enas om att det här tjafset inte tar oss någonstans. 

Kan vi inte bara fokusera på hockeyn nu, vi inleder faktiskt SM-finalserien imorgon. 

Jag ber också er Modoiter att försöka släppa det här nu, jag har inget emot att fans från andra lag är här inne våran bok. Jag har inte heller något emot om ni vill framföra kritik och diskutera olika saker. Det är bara roligt, men just den här debatten eller vad man ska kalla det har spårat ur. Det handlar ju bara om att smutskasta varandra.

Brynäsare och Modoiter, kan vi försöka städa bort det här nu och försöka hålla en lite bättre nivå.

Annars slutar det med att jag får stänga av en hel drös med användare och det skapar bara mer irritation, vissa kommer tycka att de inte förtjänar att bli avstängda osv. Men det kommer jag skita fullständigt i, det är inte hållbart som det ser ut nu.

MarcusElving:Du får väl helt sonika kliva in som den moderator du är och stävja situationen.

Just nu så finns det ju ett par skribenter som eldar upp stämningen här med sina idiotiska inlägg.

Agera?

mattias - 74:Är det konstigt att det kastas bajs? Här kommer det horder av banjolirare med påståenden som är helt uppåt väggarna.

SM-FINAL! ;)

Slajsarn: Vette fan om jag skulle kalla det som pågår här inne för diskussioner. Det är mest pajkastning och trams tycker jag, jag funderar lite på vart alla vill komma. Det känns som en never ending story, jag vore tacksam om allt tjafs kring filmningar och annat skit mellan Modoiter och Brynäsare kunde läggas ner.

Vi kommer liksom ingen vart med det ändå.

70 Rodrigues: Surt om förkylningarna gör att vi missar guldet

Slajsarn:

* asg * Jag läser alltid alla gästbööcker men nu är det mest bajskastning i MoDos eran och Timrås.

mattias - 74:Borde inte du vara i nån allsvensk bok och läsa? Här diskuterar stora grabbar ;)

Peja:

Nu diskuteras erat eventuella fusk fram till finalen pga filmning m.m i 3 gästböcker och i massvis med trådar. Nu får ni kamma er och diskutera hockey. Oerhört tröttsamt att läsa.

Wayne Gresky:Du är ju precis lika opartisk själv. Du har ju liksom redan bestämt dig.

Så hur många minuter har Brynäs fått för fiilmning den här säsongen?

MarcusElving: Som jag har skrivit tidigare så vinner vi GULDET efter 4-2 i matchserien. Morgondagens match vinner vi med 4-3.

Mål: Silfverberg, Ollas, Gunderson och Larsson.

Ingen är objektiv. End of story.

SM-final 1 imorgon, någon som tycker att det är värt att diskutera?

Eller ska vi fortsätta tjafsa om skitsaker?

Redigerad kommentar

Tväst: Du kan försöka, men du kan inte eftersom du är partisk. Om du tror att du kan vara objektiv i ett fall där du är partisk så är du otroligt naiv.

Wikegård förklarar sin kritik mot Brynäs.

Wayne Gresky:

Ja då förstår jag..... jag försöker alltid jämföra matchbilderna objektivt...... i.v.f. efteråt när pulsen har gått ner. Alla kanske inte har /vill ha den förmågan.... det blir ju så mycket lättare att vräka ur sej osakligheter då.

Tväst: Jag kan inte jämföra MoDo och Brynäs på ett objektivt sätt. Däremot så tycker jag att jag kan jämföra ganska väl med övriga 10 elitserielag då det gäller att trilla enkelt och förstärka situationer.

Jävligt jobbigt att Calle är borta imorgon, fan!

Wayne Gresky:

Okey... om det var svar på mitt senaste inlägg så vet jag var jag har dej..... med andra ord.... det är lättare att se vad andras lag ( Brynäs ) har för sej än att anklaga/ bedömma alla efter samma skala.

Wayne Gresky:

Som sagt.

TROLL.

Wayne Gresky: Sålt husvagnen eller vad gör du här inne?

Jajjen: Nejdå, nu drar ju Stanley Cup igång. Det ska bli kul!

Wayne Gresky: Nämen se godda! En riktig hockeyhatare på besök. Som är läskunnig dessutom. Hur är det? Har du det jobbigt just nu?

Tväst: Om domarna plockade ut för allt som Järnkrok och Silfverberg ligger och vrider sig över så skulle det vara spel i 3 mot 3 i 60 minuter.

Jajjen: Felet är att den är full av brynässupportrar, det är omöjligt att föra en vettig diskussion där längre utan att vissa kommer och förstör. Därför har vi varit tvingade att flytta hit där det är lite färre brynässupportrar.

Wayne Gresky: När det blåser runt öronen så gör ni det lätt för er. NI har sällan svar på kritik. Du själv har ju tagit en osanning som du själv gjort till sanning för att lindra din oerhörda avundsjuka på att Brynäs spelar SM-FINAL.

Ditt snack om filmningar gör enbart dig själv till åtlöje. Tycker du ska krypa in i din husvagn och fortsätta din semester. Ses i September

Är det något tekniskt fel på Modoboken eftersom de hänger här och grinar varenda dag sedan månader tillbaka?

Bissett_19: Det mest realistiska är det ju definitivt, men jag hade ändå hellre sett Lindholm där.

Brynäs fortsätter att ha en j-vla otur med skador/sjukdomar. Utan Järnkrok tappar vi åtskilliga procent. Vi får försöka spela lite värmlands- och övikshockey på Ericsson, Bellemare och Goren. Klubbor i ansiktshöjd, mellan benen, fasthållningar, hakningar osv.

Modospelare och -supportrar har en vidrig tendens att grina och gnälla när dom är missnöjda. Har man besökt stan tillräckligt många gånger förstår ni vad jag menar. Ingen slump att svensk hockeys mest kända gråterska är tränare för laget. Blir allt mer tydligt att man hatar hockey i Övik - The Arse of Hockey.

Wayne Gresky:

Intressant.... det kan inte va så att Järnkrok/Silfverberg är så svåra att stoppa så det ofta blir försök med regelvidriga metoder med utvisningar som följd?

Du vet att hakning, slashing, fasthållning, tripping m.m. är sånt som regelboken förbjuder?

Tväst: Givetvis handlar det inte om en enskild incident utan om ett mönster som uppvisas i match efter match där Järnkrok förstärker och ramlar så fort han ser chansen att få en utvisning med sig. Detta har uppmärksammats av "experter", motståndare och supportrar ett antal gånger.

Som svar på din andra fråga: - Ja Brynäs är värre än andra lag.

70 Rodrigues:

Bekräftat att Calle inte spelar imorgon,det realistiska är ju att Hansen kliver in som center mellan Wännström och Silfverberg.
På dagens träning körde man Hansen i Järnkroks roll i PP,och Wännström i Hansens roll.

Järnkrok missar med all sannolikhet matchen imorgon :-( In med Lindholm på hans plats tycker jag då dem påminner mycket om varandra, tror att Elias skulle sköta uppgiften galant.

Wayne Gresky:

Vill du va snäll o reda ut en sak för mej..... ja, Järnkrok förstärkte en hög klubba mot Frölunda. Är det underlag för all denna fusk/filmningsdebatt... eller har det hänt nåt annat stort som jag har missat???

För du måste väl hålla med om med handen på hjärtat att ALLA lag förstärker o småfuskar ibland...... skulle Brynäs på nåt sätt va värre än andra lag???

Wayne Gresky:

HS största troll strikes again.

TROLL

Macahan: Mest tragiskt. Samtidigt kul att Brynäs berör så många.

Som sagt, alla föds Brynäsare. Några faller bort under en tid, men kommer krypandes tillbaka med tiden.

Mot guldet

Gurra88: Är så himla less på snacket om" fusk". Modo Hockey måste vara helt unika som aldrig "fuskar". Dom har nog aldrig försökt att byta någon spelare vid icing. Men jaja, skit samma!

SM-FINAL!

Slajsarn: Ja jag har fortfarande inte fått någon förklaring varför jag blev avstängd. Inte så konstigt eftersom det inte finns någon. De gör det lätt för sig när de får lite varmt om öronen och inte vet hur de ska besvara kritiken.

SM-FINAAAAAAAL

Bissett_19: Bara att hoppas att alla kan spela. Vore sjukt om Alexander Lindgren es-debuterar i en SM-final...

Bellman kan fortfarande inte träna uppe i Skellefteå.

Redigerad kommentar

bradberry:

Tyvärr så saknades även Järnkrok på dagens träning,det lär ju vara högst tveksamt att han spelar imorrn.
FAN.

Tväst:lill-kenta gick ju ut i media och grinade inför kvarten. Allt för att försöka sätta press på domarna. Livrädd för vårt grymma PP som han med rätta var :)

Huge:

Var kommer detta evinnerliga filmningssvammel ifrån? Är det krokens förstärkning mot Frölunda som fortfarande spökar? Jag har inte sett varje match i slutspelet.... har det hänt nåt annat som jag missat?

En å annan filmning och lite förstärkning för att "hjälpa domarna" sysslar väl alla lag med.... eller?

Huge:Riktigt underhållande att konstatera att Lill-Kentas försök att sätta press på domarna inför kvarten har fått ett sånt genomslag i vissa läger. Ironiskt nog samma läger som har sveriges mest enögda publik.

Men man är inte överraskad, nivån på hur de vill föra den sk. "diskussionen" märks ju i deras GB. Brynäsare blir avstängda på väldigt konstiga grunder. Frågan är ju om hur detta maktmissbruk får fortgå.

Kanske är dags för våra moderatorer att stänga av alla modoiter härifrån under FINALSERIEN?

JA VI ÄR i FINAL!

Oroande med Kroken o Baggen...

Ngn som har senaste nytt?

« · 1490029 · »