1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739679 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Kribban: Det kommer inte vara mer meningslöst tjafs mellan Modo och Brynäsfans här inne. Jag kommer radera allt då det helt saknar intresse för övriga. De som envisas att fortsätta kommer att bli avstängda.  

De får köra sin pajkastning privat istället.

Redigerad kommentar

Slajsarn: Räcker att titta in en sekund här för att tappa sugen att vilja skriva. Jag är Liverpool supporter (inte kul i dagar som denna) skrev ofta i forumet där på svenskafans till det också spårade ur fullständigt.. Det var bara att lägga ner.

MarcusElving:

Tack, bra jobbat!! =)

MarcusElving: kung Markus!

Jaha, imorgon är det dags, frågan är; kommer vi ha någon chans? 

Anders Berg: Ja!

sylf:

Reportage om Brynäs strax på tv 4 sporten för er som vill se ..

alltså finns det absolut inga biljetter att få tag i? inte ens ståpålats, lr köper man dom på plats? icke uthämtade kan man köpa där iaf va?

brynäsjohan: Det är helt slutsålt tror jag.

Redigerad kommentar

brynäsjohan: Sitter du i samma skit som jag alltså inga biljetter? Imorgon ska min chef få fan för att han skickade ut mig på jobb där jag inte hade tillgång till data och får jag syn på att någon jävel säljer biljetter dyrt så ska blir det pisk!!!

foppa78: Ojoj vad nervös man är nu. På nåt sätt så är det skönt att börja borta i alla fall för en torsk idag behöver inte innebära någon katastrof även om jag tror på bra chanser. Vi har vunnit fyra av fem bortamatcher i slutspelet så känslan är god trots allt. Det lär bli en hel del bevakande av internet från jobbet för att hålla koll på om Järnkrok följer med till Sameland. Nervös!!

Vi slår ur underläge, 5 av 5 sk experter i SvD tror på saik.

Lunkan: Perfekt :-)

Lunkan: Som mot Modo -99 alltså ;-)

Är det någon jag unnar guldet förutom Brynäs så är det Skellefteå men när finalspelet väl drar igång så finns det inga gråzoner.
Guldet skall hem till Gävle i år.

arnio: Vinner vi ikväll är det en bragd utan dess like, främst av två skäl:

1) Skellefteå har farten uppe, vi har vilat och halva laget verkar ha varit ordentligt sjuka vilket inte direkt gett nya krafter
2) Järnkrok saknas, de som varit sjuka kommer nog inte kunna ge 100 än så länge.

Jag hoppas på 7 matcher, för ju fler matcher desto större nytta kommer vi ha av den viloperiod som laget haft hittills.

Huss:Du tackar nej till 4 raka alltså :)

Huss: Viktigt att få ett tidigt mål och få ner Erikssons spirit, få honom i sidled och skjuta mot kryssen, där i ligger hans svaghet. 

Huss: Saknas verkligen Kroken? Är det bekräftat?

Fan vad jag önskar att vi hade en Melkersson typ i laget, någon som kunde plocka bort äckelgrisen Jimmie Ericsson. Synd att en sådan duktig spelare ska spela så jävla fult och sen gråta som en liten skolflicka och gnälla till domarna när någon rör honom.

Bissett_19: Säkert en del rävspel med i bilden. Blir inte förvånad ifall Kroken är med ikväll.

Huge: Du tog orden ur mun på mig.

Skitstöveln: Kan ju vara så att han faktiskt är sjuk .Men jag tror mer på ett rävspel ifrån Tommy.

Nu taggar vi upp:)

Skitstöveln: Ja har Järnkrok inte feber så är det ju bara att köra. Kanske han kommer att matchas sparsamt men visst borde han kunna testa och även köra PP kan man tycka.

70 Rodrigues: Viken målvakt har inte en svaghet i att göra sidledsförflyttning och samtidigt hålla igen krysset?:-P

Brynäs har en jäkla fördel i att man har grymma skyttar i kroken och silver som inte bara skjuter hårt utan är jävligt pricksäkra också. Det kan bli väldigt avgörande då Saik var rätt grymma på att inte ens träffa mål, iaf mot modo.

Tror Brynäs tar det då man vare jämnare i sitt spel, sen om jag unnar er det vette fan;-)

Gissar att Saik spelar ut er första matchen, för att sen tappa nivån och förlora 4a raka.:-)

Huge: Näee, det är ett gäng Brynäsare som legat hemma med feber i flera dagar. Det vore riktigt dumt att spela ikväll då han säkert är rätt kraftlös efter en långvarig sjukdom och dessutom inte ätit och tränat ordentligt.

Monno: Att göra det samtidigt är nog ganska svårt :-) Pratade med och frågade AIK:s målvaktstränare Stefan Persson om vilka svagheter Eriksson har och det var just sidledsförflyttningar och skott mot krysset då han ofta går ner på knä.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Du menade inte samtidigt helt enkelt;-)

Jo dom flesta moderna målvakter släpper ju kryssen. Drf lönar sig välplacerad skott ala' silverkrok väldigt bra.

Vem vet, Mike Morrison kanske gjort det svårt för dom? Lr nä...:-P

Monno: Typ :-)

Monno: Det som är Svedbergs svaghet i just i sidledsförflyttnignar är att han har problem med att hålla upp överkroppen och faller framåt. Samma sak som Honken. Det gör att det blir stora luckor för att sätta pucken högt, inte bara i krysset.

Redigerad kommentar

Zzz: Men det är ju snyggast i krysset så varför inte bara sätta dom där?

Huss:

Håller med ang Järnkrok,det vore riktigt dumt att spela honom ikväll även om han symtomfri.Låt han träna lite lätt idag,sen gå på det lite hårdare imorrn för att vara fit på Torsdag igen.

Ikväll tror jag på förlust,men sen så är jag väldigt hoppfull att vi kan ta dom i fyra raka
Nerverna är iaf på helspänn.

Zzz: Han får träna mer bål helt enkelt:-) (magen m.m. alltså, inte drycken)

70 Rodrigues:

Om ni vill ha ett objektivt tips från en leksing så tror jag på en tuff matchserie som SAIK vinner med 4 - 3 i matcher ;)

Lunkan: Ja det måsta ju vara så Silfverberg resonerar =).

mattias - 74: om vi inte vill ha det då?

Lunkan:

Då har du inget val för nu är det sagt ;)

Om jag skulle glädjas över ett guld för Brynäs? Självklart om inte annat för Ollas skull.

mattias - 74:
Tror också att vi kommer komma till korta i finalserien (men så är ju jag genetiskt negativ efterssom jag är Brynäsare)

70 Rodrigues: Du har dina kontakter ;)

70 Rodrigues: Väldigt kul att Johan Larsson blev årets rookie.

Bissett_19: tack

TJ intervjuades på Radio Gävleborg för en stund sedan,han bekräftade att Calle inte spelar ikväll.
Däremot skulle han träna lite lätt nu under dagen.

Nu får vi se vad TJ gör med laget,Emil hade tydligen gått med Silfverberg och Wännström på gårdagens träning,men han lär ju inte gå som center ikväll.Elias eller Hansen?

Bissett_19: Det roligaste vore ju Elias, han har även farten som Hansen saknar. Hansen har varit grym inget snack om saken, men jag tror att han gör sig fortsatt bäst med Rohdin-Lavander/Molin.

70 Rodrigues: ingen Järnkrok alltså vilket är riktigt synd. Men å andra sidan så här vi alltså trumf att spela ut på torsdag. Förlust idag och Järnkrok blir en injektion i laget på torsdag (jag förutsätter att han finns med då), vinst idag och vi kommer att bli oerhört svårslagna med en spelsugen Järnkrok tillbaks i laget. Vi står inte och faller med en spelare och nu blir det lite huvudbry för Saik att hålla koll på våra nya formationer. Jag är optimistisk.

70 Rodrigues: Ser att team 19 landslaget spelar mathcer nu i dagarna, är inte Elias med där?

arnio: Jag är också optimist, men det krävs ett mirakel att vinna ikväll.
Gör vi det, så tar vi guldet i en 4-5 lång matchserie, annars krävs det nog 7.

« · 1490029 · »