1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746151 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
70 Rodrigues: Själv så har min fru åkt på sminkparty och nyss så ringde Svärmor och Svärfar och undrade om ungarna ville med på utflykt så jag har det minst lika lugnt HELA MATCHEN ;-))

foppa78: Jag kryper in i bubblan om 35 min, vargen och kotten har gått o knoppat så det kommer att bli lungt o skönt, iaf i 1:a perioden :-)

70 Rodrigues: Jag är nervös som fan i förmiddags kröp jag in i min bubbla! ;-)

Anders Berg: Hoppas Svedberg läser detta!

Så jävla skönt att inte vara orolig, även fast Skellefteå skapar chanser så känns det ändå jävligt safe på något konstig vis :-)

Tips: Skellefteå AIK-Brynäs IF 3-4

Mål: Larsson, Granström, Gunderson och Silfverberg.

Anders Berg:....Vilka idioter,"inte så bra", värsta jag hört

Svedberg har inte varit så bra - Brynäs har spelat bra försvarsspel...

gevalia:

Tja vem vet;))

Brynäs slipper Li Gåren även idag.

Bissett_19: Tror Honken står idag ;))

Zappaholic:

Bertilsson uppsatt som sjunde back,medans Löf inte spelar.
Men jag tror nog TJ rävar lite med uppställningen och att han och JC kommer byta plats från den uppställningen som lämnats in.

Bissett_19: det lustiga är att SAIK tycker de varit bättre i två matcher. FHC och FBK tyckte också de var bättre och starkare. 4-2 och 4-1 talar sitt tydliga språk om vilket lag som varit bäst. 2-0 också, än så länge. 

Zappaholic:

Det märks så tydligt hur stressade dom är över situationen.
Hoppas Brynäs behåller kylan,då vinner vi även idag...

Vilken värld lever Anders Forsberg i? Snacka om att desperat försöka ingjuta mod i sina spelare. 

Saik har tydligen tröttat ut oss nu...

Brynäslegenden: Jaha Satan också!

Jajjen: Haha! Sektion C1

Treklövern1912: På samma sätt som jag tänker att Brynäs kommer torska fyra raka. Hoppas på det bästa, räkna med det värsta.

Bissett_19: Just nu tänker jag för mig själv att varken Bertil eller Löf spelar för att inte behöva bli besviken om de inte skulle kunna spela.

Brynäslegenden: Var biljetten en plats direkt bakom Skellefteås avbytarbås?

foppa78: Biljetten såldes vid 2 tiden inatt.

Jajjen:

Jag tror också det.
TJ vill nog bara inte avslöja för mycket.

Bissett_19: På värmningen kör väl alla "lite lätt"? Borde betyda att dom spelar.

Treklövern1912:

Radio Gävleborg gjorde hade nyss en intervju med TJ från morgonens värmning,både Löf och Bertilsson var med och körde lite lätt.
Men TJ ville inte säga om dom skulle spela i eftermiddag.

Förövrigt så dömer Lärking och Rönnmark idag igen.

Treklövern1912: Härligt :-)

Rönnmark/Lärking dömer ikväll igen. Fördel för Skellefteå! Att ha domare som blåser för allt gynnar alltid hemmalaget. Idiotisk planering!

Huss: Om jag inte är helt ute o cyklar så snackades det om Bertilssons axeln klarade sig men att ryggen fick sig en rejäl smäll.

70 Rodrigues: Bättre att vila dem om de är halvskadade. Carlsson kommer inte göra bort sig, hans spelartyp passar också in ett slutspel. Jonsson ersatte Löf på ett snyggt sätt sist.

Mitt tips, Jonsson spelar istället för Löf men de chansar med Bertilsson (om det inte är axeln som är problemet dvs)

Redigerad kommentar

Macahan: Här säger TJ att han inte säger något än när det gäller Bertilsson o Löf.

Macahan: Har letat men inte httat någon info om dem, men det är ju sagt att det inte är någon fara med Löf och att han ska lira.

När det gäller Goren så hade man precis som en kille på FB skrev förväntat mig ett svar typ; - That f**ing, *****, sh****** and *** *f*** - ***ing. I'll shuv my fist, big as a bunch of bananas, down his f***ing throat and ***** with a christmas tree, mustard and canadian syrup!!! 

70 Rodrigues: Hur är läget med Bertilsson och Löf?

Brynäslegenden: Funkar inte!!!!!!!

Brynäslegenden: borta

Har en biljett ledig tills på söndag biljetten finns på blocket:

http://www.blocket.se/halland/SM_final_4__Brynas_Skelleftea_39804510.htm?ca=15&w=3

Inför morgondagen :-)

Redigerad kommentar

Jocke Rohdin trollade på dagens träning.

tobhund: Nja, känns lite som en säkerhetsrisk med lasse på planen, får hoppas bertil kommer till spel snarast

Bissett_19: Det känns rätt skönt att kunna kasta in reservbackar som Lasse J och Jonte C... Det är bredd!

MarcusElving: Ja jag vet att lokalbussarna har vimplar sedan länge. Men jag har aldrig sett det på UL:s bussar tidigare.

Peja:

Är nog ganska troligt att backparen kommer se ut på detta sätt,det känns verkligen inte som att nån av Simonsarna kommer att spela.Tror nog att brandsoldat Jonte Carlsson kommer klara det galant.

tobhund: Lokalbussarna har alltid Brynäsvimplar när det är hemmamatch, väldigt kul. Roligt också att påskfjädrarna på stan är/var svarta, gula och röda.

Det är trevligt att lokalbussarna i Gävle kör med Brynäsvimplar. Det verkar dessutom sprida sig: I dag såg jag en av UL:s bussar på väg söderut med Brynäsvimplar på taket.

Huge: Kan inte du fixa så att även bussarna i huvudstaden kör med Brynäsvimplar den närmaste tiden? Det skulle vara trevligt tycker jag! :-)

65selander: Jag håller med om att han kunde ha stängt båsdörren snabbare, han rent av borde ha gjort det. Men jag tycker att den springande punkten är: Ge fasen i att använda dörren överhuvudtaget under spelet.

Skitstöveln:

Svedbergs är ju rätt mycket fulare.

Angånde båssituationen igår så är det klart att de passar på att försöka psyka motsåndare på alla sätt, ex. spelaren som kommer o trycker till bertil med knät när han ligger ner.

« · 1492189 · »