1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746652 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Brynäslegenden:

Ni spelar SM-final för första gången 13 år, ni leder med 3-2 i matcher och har ett gäng blivande NHL-stjärnor i laget. Borde du inte försöka njuta lite av detta istället för att hata motståndarna?

Dessutom är det ju mycket roligare att vinna i förlängningen i match sju än att vinna fyra raka.

Haha fyfan vad ni ska skita ner er om ni förlorar nästa :D

Bad_Brett: Håller med om att domarna var bra, med två undantag. Gundersons utvisning efter döende svanen i det läget av matchen?? Dessutom var det en solklar tripping på Järnkrok i andra när bortalaget började åka skridskor.

Oavsett dommarinsatser så fanns det en del Brynäsare som inte kom upp till full kapacitet, tänker Ollas, Rohdin,Hansen,Johansson & Lavander. 

Alla måste spela på topp för att lyckas, samt att vi måste sätta våra chanser, tänker på att Johan Larsson var helt ren med Joke , dom bara MÅSTE sitta.

Nä de flesta får ransaka sin insats och komma igen på Torsdag. 

andreasknox: För oss medlemmar ska dom ju vara släppta - eller?

Nu har jag inte läst ett inlägg under kvällen här men måste få ut mitt hat över hela Skellefteås förening istället för min familj får stå ut med mitt tjatande. Enkelt o kort HATAR jag hela Skellefteå som klubb. Där har ni de.

HappyX3: Medlemmar har förtur.

Men dom har ju för fan inte ens släppt biljetterna ännu! När släpps dom för oss som inte är medlem då..?

vafan släpps inte biljetterna imrn?!! FAN!! nu äre ju kört... Jag som precis bokat tåg till GÄVLE...

bisterfinnen: Äh, man kan väl inte bara kopiera Modo. Det brukar inte leda någon vart, aldrig några medaljer i varje fall. Men vi kanske kan köra några Modo-Style armbågstacklingar i huvudet istället. Ni hade ju mjukat upp fransosen åt oss, men ni kanske Borde lära er av Sunken hur man tacklar på riktigt.

Bad_Brett: Ja,vilket du är i din fulla rätt att göra o s v.

Det hade kanske gått att ta på allvar om du inte kommenterat Järnkrok-situationen som du gjorde,han crosscheckas två gånger i ryggen efter en situation där han redan kommer ur med dålig balans.

Utvisning ? Tveksamt. Filmning ? Inte en chans.

Bad_Brett: även om det inte var några jättegrodor som en del rena felbeslut i en del tidigare matcher under slutspelet så kan du väl som objektiv åskådare ändå känna att det var en viss obalans i antalet pp:n. Möjligen kunde Brynäs utmanat mer och satt Saik och domarna i renare situationer, men det hakas och hålls fast ungefär lika mkt åt båda hållen. Jag är inte objektiv, men heller inte den värsta gaphalsen här på GBn...

Macahan: Fan vad less jag blir - vafan ska det inte gå att köpa sittplats för

Honken: Japp, via mailet! Köpte sex på ståplats, funkar inte på sittplats. Vet ej varför.

Davey_22:

Eftersom mitt eget lag åkte ut redan i kvartsfinalen, har jag istället möjligheten att följa finalen som objektiv åskådare. Jag vet av erfarenhet att det är lätt att bli lite "blind" när det rör sig om matcher som gäller mycket och då framstår alltifrån kommentatorer till kompisar som provocerande.

Min uppfattning är att domarna gjorde en bra insats ikväll, speciellt jämfört med hur illa det har varit tidigare i slutspelet.

Redigerad kommentar

Macahan: Kan inte heller köpa sittplats - kan väl fan inte vara slut redan????

Macahan:Var??

Macahan: Menar du länken via mailen då eller?

Kan någon medlem köpa ut till mig?

Honken: Kunde köpa ståplats, dock inte sittplats!

Huge: Så du ska inte försvara domarna nu? Ovanligt. Det är domarna som dömer, är det inte så du brukar säga?

Såg inte slutet av andra och början av tredje men av det jag såg tkr jag inte domarna höll nå knepig nivå. Snarare när saik hade tryck med 3min kvar fick Brynäs haka sjukt mkt.
Att bara få en utvisning med sig kanske är snålt, men brynäs var faktiskt rejält utspelade.

Läge å säga att Modo faktiskt inte hade ett enda pp på 11 perioder i början av säsongen?;-)

Bättre lycka på torsdag:-) Ni har trotts allt två matchbollar.

Men vrf stod Honken?(mena inte att han va dålig bara undrar)

Macahan: Tyvärr verkar ju servern ha rasat, går inte att komma in, samt klickar man på länken i mailet kommer man till ticnet som meddelar att de inte är släppta, fan oxå....

Bad_Brett: Gulligt hur du försöker balansera på den där linan,försöka provocera fast försöka framstå som saklig. Jättegulligt.

bisterfinnen: Tack! Men nu är dom klar, fördelarna med att vara medlem!

Macahan:

Redan släppta för medlemmar..

Jaha det blir ett besök till i Läkerolen, skönt att ha biljetten klar. Kan bli ett skapligt tryck imorgon kl.11.00

Nu blir det tidningsförbud för mig till och med fredag för att slippa läsa om alla förståsigpåare som tror på Skellefteå nu..

Våra grabbar ska inte behöva fira guldet i en knarkarkvart. Vi spelar hem Le Mat på civiliserad mark inför ögonen på legender,trotjänare och hockeykunnig publik.

foppa78: Tror du kan glömma gud och domargudar etc....

Jag vill inte vara pessimistisk och jag har varit väldigt imponerad av grabbarna framförallt i kvart- och semifinalserierna...Nu i finalserien har jag mest imponerats av att vi vann de tre första fast vi inte var så imponerande i spelet.

Nu känns det faktiskt som om soppan börjar ta slut. Saik har trots fler matcher och kortare vila bra speed, väl så bra som oss i många sekvenser.

Kanske beror det inte på soppatorsk utan nån sorts hybris/prestationsångest att ta det där sista steget.

Självklart finns chansen kvar. Vi måste vinna en match till de måste vinna två, men som sagt; just nu känns det som om momentum vägt över...

Anders Berg:Ja något..

Håller med om lavander, har aldrig förstått hans storhet.

Men granis ska vi behålla till VARJE pris. Precis rätt karaktär för den här spelformen. Nästan lika viktig som silfverberg.

sylf: Nej, han ramlar mest runt i rullatorfart på isen.

Lasse granqvist ska väll hem till bud holloway och mysa och fira till segern

Anders Berg: Lavander ska va en jobbig jävel, stå framför mål och grisa, raka in returer etc. Gör han det?

Gurra88: Opassande kanske, men som sagt, skjuter man typ 7 skott och inte bryr sig om att spela överhuvudtaget i första perioden - i en guldmatch - så blir man ju lite... missnöjd. Den här Lavander förresten, vad tillför han egentligen?

Macahan: skulle tro 11.00 imorgon

bisterfinnen:

Järnkrok gjorde faktiskt sitt bästa sista fem minuterna. Minns speciellt en situation där han simulerade en tackling i ryggen bakom Skellefteås mål, men domarna friade. Den där taktiken är nog helt enkelt inte lika effektiv i avgörande skeden.

sylf: Godnatt orkar inte mer! Finns det en gud så kom till Gävle på torsdag skulle vara gött om det fanns en domargud men det är väll för mycket begärt!!!

När släpps biljetterna?

sylf: Ja han ja.. men Berg syftade på Brynäs. Vilket känns väldigt opassande. Vi tar dem hemma.

Huge: inte för att bajsa eller något men Brynäs slängde sig i pincip inte en gång i denna match. Just sayin. Tips inför torsdag. Bakhalt och slöslipat på järnkrok.

Bollstabruks IF, förlåt, Brynäs IF har TVÅ chanser (matcher) på sig att spela hem guldet. Lite svårt när man skjuter typ 7 skott på hela matchen. Grattis Skellefteå, synd att ni inte fick något motstånd ikväll, heller.

Erat: Nej, det är precis sådan här negativitet som är så typiskt för Brynäs supporters...finns tydligen bara svart eller vitt, Heaven or Hell.

Nej för f_n , nu hoppas vi att TJ & Tigrarna knyter händerna i fickorna och vässar klorna på tigrarna och visa SAIk vart skåpet skall stå.

FORZA BRYNÄS 

rafalski: så är känslan just nu iaf... Brynäs kommer vara det första laget med att tappa en 3-0 ledning. Skulle inte blit ett dugg förvåndad.

Bad_Brett: Du var bara tvungen att komma in här och snacka skit precis efter en förlust IGEN du och dina lallare kan (nu kommer jag få en varning) DRA ÅT HELVETE!!!

Zappaholic:

Han träffar längst bak på skridskoskenan. Inte med mycket, nog är det kontakt. Vidare försökte ju Skellefteå-spelaren hoppa undan. Han hade ju kunnat välja att åka rakt på för att få det att se tydligare ut, men var nog mer sugen på att avgöra i öppen bur.

För övrigt, stor komik när Ekholm blir speared. Slutar gruffa direkt och vänder istället blicken mot domaren: "Såg du?! Såg du vad han gjorde!? Ska du inte visa ut honom!?".

Regler är regler, men med tanke på hur högerkrokar och slashingar det var, är det ändå lite märkligt att det där lilla klubbpetande ger 14 minuter. Nåväl, föga förvånande att det var en av seriens största idioter, Jimmie Ericsson, som fattade det beslutet.

Erat: Ja, jag tror också saik vänder det här. Brynäs är på klar nedgång och Bärt och hans flickvän Forsberg har gnällt åt sig det övertag dom behöver hos domarna.

sylf: Hoppas att Sjöberg och Kuben blir domare på torsdag. Hemmadomare som hemmadomare...

Erat: Nej ditt lilla glädjetroll, Saik kommer inte vända detta.

Gurra88: Forsberg!

Allt är helt kört... fitt saik kommer vända på det här...

Tredje matchen i rad där uppe som Skellefteå hade extrema hemmadomare. Det var ju solklara Skellefteåutvisningar i de situationer som Granström och framförallt Widing blev utvisade i. Dags att byta ut domarteamet innan torsdagens guldmatch.

« · 1494262 · »